Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Kaip ir praeitais metais, po ilgiausios pertraukos, atėjo laikas, noras ir galimybė apžvelgti neoficialią MotoGP 2017 sezono pradžią, kurią vainikavo, prieš kelias savaites, Malaizijos tarptautiniame "Sepang" žiede vykusieji atviri visoms akims aukščiausios pasaulio motociklų sporto lygos testai.
Be abejo, komandos jau rengė analogišką žiemos renginį Valensijoje. Taip pat, buvo organizuojami keli privatūs renginiai. Bet, jų daugumą viešino labai paviršutiniškai, arba viskas vyko visiškai uždaroje aplinkoje.
Iškart norisi priminti, kad praeiti metai prasidėjo bekompromisiu DORNA sprendimu maksimaliai sulyginti visų komandų jėgas. Lygos vadovybė privertė naudoti standartizuotą elektroniką, jutiklius ir kitas įrangos dalis. Su "švente" sutapo ir padangų gamintojo pasikeitimas (Bridgestone -> Michelin). Tokiu būdu buvo atliktas nuodugnus "reset'as", ko pasėkoje mažesnės komandos sugebėjo maksimaliai priartėti prie gamintojų, o sportas - apdovanoti žiūrovus plačia nugalėtojų vaivorykšte. Per 18 sezono etapų, auksą įteikė net 9 skirtingiems lenktynininkams (didžiausias skaičius sporto istorijoje).
Šiais metais situacija yra žymiai stabilesnė, tačiau, iš pusiausvyros ją išmuša labai intriguojančios sportininkų rokiruotės – komandas pakeitė 15 iš 23 asmenų. Papildomai, atsirado naujas galingas žaidėjas iš Austrijos.
Pats didžiausias ir skandalingiausias žingsnis, be jokių abejonių, yra Jorge Lorenzo prisijungimas prie "raudonos" stovyklos. Komercinė paslaptis niekada nebus atskleista, tačiau yra visiškai aišku, jog Ducati jam pasiūlė tiek, kiek atsisakyti buvo neįmanoma. Iš kitos pusės, prieš kelis metus į Gigi Dall'Igna rankas perduota komanda žydi ir traiško stereotipus: technika tapo ne tik patikima, bet ir galingiausia rinkoje. Rezultate, turime daugkartinių greičio rekordų ir kiekvienam žiūrovui akivaizdžiai pastebimą privalumą tiesioje kiekvieno žiedo dalyje lenktynių metu.
Iš kitos pusės atrodo, kad Yamaha'i tai buvo tik į naudą. Nauja partnerystė su buvusiu Suzuki Ecstar sportininku Maverick Viñales neša vaisius nuo pat pirmų akimirkų. Dabartinė technika yra labai panaši į tą, ką jaunuolis sėkmingai naudojo 2 metus. O, į formulę pridėjus aukščiausio lygio ir maksimalią patirtį turimą technikų komandą su stambiausiu Japonišku "stuburu", sėkmės tikimybė pašoko iki dangaus. Reikėtu nepamiršti ispano žavesio, kuklumo ir fakto, jog Rossi yra jo gyvenimo idolas. Todėl, pagarba komandoje yra garantuota.
Trečias didelis pasikeitimas yra tai, jog prisijungusi prie veiksmo KTM priglaudė abu "Monster Yamaha Tech 3" sportininkus - Bradley Smith, kuris pastoviai pasisakydavo, kad pavydi "Factory" komandų lenktynininkams ir Pol Espargaró. Šį sezoną Austrai žengs savo pirmus žingsnius, todėl didelių rezultatų niekas nesitiki. Vyrai gali tikėtis maksimalios laisvės ir sumažintų reikalavimų (bent jau pradžioje).
Tuo tarpu, Monster Yamaha Tech 3 į savo gretas priima du Moto2 sportininkus – vokietį Jonas Folger ir, du kartus Moto2 lygos čempioną – prancūzą Johann Zarco. Pirmą, vietinė (Vokiečių) spauda įvertino labai negatyviai. Buvo rašoma, jog sportininkas yra visiškai nevertas dabartinės pozicijos, tad šiais metais jam reikės labai pasistengti. Antras visiškai nereikalauja jokios prezentacijos, charakterį aiškiai atspindi pravardė "Ponas Metodika", o rezultatai kalba patys už save.
Trečia pilnai atsinaujinanti komanda yra Suzuki Ecstar. Čia, iš Ducati yra perkeliamas Andrea Iannone ir daugkartinis Moto2 ir Moto3 lenktynių nugalėtojais Álex Rins.
Atrodytu, to jau užtektu, bet sportininkus keičia ir Aprilia Racing Team. Iš Suzuki Ecstar čia pereina Aleix Espargaró ir, 2013 metų Supersport World Championship nugalėtojas, sėkmingas Moto2 lenktynininkas - britas Sam Lowes.
Iš nelabai vykusio Superbike World Championship BMW projekto į MotoGP (Pull&Bear Aspar Team) grįžta Brno žiedo savininko sūnus Karel Abraham. Antrą vietą toje pačioje komandos užima Álvaro Bautista iš Aprilia Racing.
Į Kualu Lumpur Tarptautinį "Sepang" žiedą komandos atvyksta su ganėtinai žemais lūkesčiais. Vieta yra žinoma savo ypatingai karštais ir drėgnais orais. Nepaisant prastų meteorologų prognozių, rytinė trasa yra sausa, bet sportininkai neskuba – planuoja veiksmus, šildo variklius, nagrinėja technikos darbą.
Danny Aldridge, MotoGP techninis direktorius, patikslina vieną svarbiausių šio sezono ypatumų: dėl saugumo yra uždrausta naudoti "išorinius sparnus". Komandom yra pasiūlyta modernizuoti plastikus su sąlyga, kad galutinis rezultatas negali būti platesnis nei 600mm. Prieš pat sezoną, rezultatą fiksuos, tačiau paliks komandai teisę atlikti tik vieną papildomą dizaino gerinimą. Visi tikisi pamatyti radikalių motociklo plastikų sprendimų. Vieninteliai, kurie prasitarė, jog, galimai, kažką parodys yra Movistar Yamaha MotoGP.
Michelin pilnai nurašė "Intermediate" padangos tipą. Pagrindinė to priežastis – netikėtai aukštas lietaus padangų ištvermingumas. Sausoje aplinkoje kietesnio varianto konstrukcija nusidėvi per ~12 lenktynių ratų. Mažesnis pasirinkimas – ramesnis komandų darbas, mažiau nestandartinių daiktų bandymų. Papildomai, yra atnaujintos visos priekinės padangos. Pagerėjo vidutinio minkštumo galinės padangos versija - pakeistas jos karkasas, kas garantuoja spartesnį sušilimo laiką ir aukštesnį sukibimo lygi. Kitos versijos yra neliestos.
Lorenzo Bortolozzo iš Brembo, su pasididžiavimu, pasidalina savo pasiekimais – buvo nustatyta, kad net šaltesnėje ir drėgnoje aplinkoje, stabdžių sistemos temperatūra siekia 800 laipsnių, kas leidžia naudoti geresnius anglies pluošto (carbon fiber) diskus. Palyginimui, optimali plieninių diskų temperatūra yra iki 600 c. Visoms komandoms yra suteiktos specialių sistemos dangtelių specifikacijos ir palikta teisė kurti sprendimus patiems. Jie nėra reguliuojami arba standartizuojami. Naują technologiją sėkmingai išbandė Tech3 ir HRC sportininkai.
Dabartinės stabdžių diskų opcijos yra: 320mm low mass, 320mm standard, 340 standard (kaip suprantu nebesiūlomos plieninės 320 ir 340 high mass variacijos).
Pilnai pasikeitė galinių diskų dizainas – caliper, master cilinder. Jeigu anksčiau kai kurie sportininkai nenaudojo galinių stabdžių visai – dabar tai tampa privaloma. Galiniai stabdžiai padeda ne tik faktinio stabdymo metu, bet ir daugelio kitų situacijų aplinkoje – net greitėjant.
Dėl ekstremalių motociklo vairavimo kampų posūkiuose, naudoti stabdžius koja yra, mažų-mažiausiai, sunku. Todėl ir Honda, ir Yamaha jau paruošė ir parodė vienu pirštu operuojamą galinių stabdžių rankenėlę.
Brembo ir toliau tyrinėja naujus dizainus, žada priekinės sistemos pakeitimus. Kol kas galutinės versijos nėra paruoštos, bet, labai tikėtina, kad upgrade'ą pamatysime Qatar'e.
Tuo pat metu komandos šlifuoja vidines technologijas, lygina naujas ir senas detalių versijas, pritaiko motociklus naujiems šeimininkams.
Nenuostabu, kad visos akis ir kameros yra nukreiptos į Ducati, ypatingai - Lorenzo. Į Malaiziją komanda atvyko pilna rinktine, su Pirro ir Stoneriu. Pirmas suka ratus senesniu GP16, antras – naujausiu GP17. Nuotraukose pradeda margėti keista juoda dėžutė ir niekur nematytos karboninės šakės (Pirro motociklo versija).
Komandos vadovas Davide Tardozzi komentuoja: Casey vertina eksperimentinę motociklo versiją su visiškai nauju varikliu. Prisidėjo dar daugiau galios, perkeltas svorio centras. Skundžiasi sparnelių draugumu, sako, tam tikrais atvėjais, jie sukelia net 40kg "down force". Dabar reikia kovoti su motociklo noru kilti ant vieno rato. Būtent šitą klausimą bando spręsti Andrea, stengiasi optimizuoti vairavimo stilių. Pasidalina, kad geriausiai veikia ankstesnis akceleratoriaus pritaikymas išeinant iš posūkio, kol motociklas yra vis dar pasviręs.
Prisideda gandai, kad 2017 specifikacijos variklis išgauna 300 arklio galių; juoda dėžutė yra skirta salotom arba kitam maistui gabenti (galimai - reikalinga elektronikai perkelti iš po kuro bako). Visiškai rimtu veidu, Stoneris patikslina, kad joje yra dešrainiai. Vyras pasakė - vyras žino.
Savo ruožtu, Öhlins tvirtina eksperementinių šakių buvimą. Kaip esminį privalumą, vardina svorį, kurio laimėtą dalį galima panaudoti kitur. Kažkokių komentarų vis dar neturi, laukia Michele Pirro ataskaitos.
Yamaha stovykloje visas dėmesys yra skiriamas naujokui. Jis jau įrodė, kad yra greitas su senesne motociklo versija. Žiūrovai laukia stebuklo su nauju modeliu, kuris, savaimė aišku – yra. Kaip ir konkurentai, Japonai pagerino variklį, atnaujino pakabą ir rėmą. Paruošta nauja plastikų versija (kol kas nerodoma) ir daug kitų smulkmenų.
Valentino Rossi į žiedą atvyksta tik po pusantros valandos nuo oficialaus starto. Yra tikslinama, kad rytas prasidėjo galvos skausmais. Tradiciškai, pristato naują žiemos testų šalmo išdažymą. Senbūvis yra labai patenkintas nauju varikliu – geresnė akceleracija, daugiau "mid-high end" galios.
Dukterinės, Monster Yamaha Tech 3 komandos vadovas pasidalina bendrai įspūdžiais: atmosfera yra tiesiog puiki. Žinome, jog mūsų laukia ilgas sezonas su daugybe iššūkių. Turime ypatingai aukštą potencialą. Vyrukai turi išmokti lenktyniauti naujais motociklais, prisitaikyti ir atrasti save iš naujo. Neskubam ir nieko nespaudžiam, svarbiausia yra saugumas.
Maždaug po dvejų valandų žiede, Casey Stoner prasuka žaibišką ratą, užfiksuojamas 1'59,681 laikas (visų laikų rekordas yra 1'59.053, Dani Pedrosa 2015). Lenktyniauti niekas nesiruošia, bet tikslas lieka užduotas.
Honda irgi bando naują variklį, kurį vadina "BigBang". Nuo komentarų visi susilaiko. Vizualiai motociklai nepasikeitė. Vienintelis esminis skirtumas – ilgesnis duslintuvo vamzdis. Modifikaciją bando Markas, Danielius ir Calas (LCR). Jack ir Rabat (Marc VDS) – naudoja 2016 metų versiją. Kaip ir praeitais metais, abu HRC sportininkai nėra patenkinti modelio valdomumu dėl variklio agresyvumo. Jis vis dar neleidžia patogiai greitėti nei iš vietos, nei išeinant iš posūkių. Netinkamos konfigūracijos stipriai gadina ratų sukibimą su žiedo danga.
Dukterinės Honda LCR komandos vadovas Lucio Cecchinello dalinasi planais – ruošiamės labai pasitempti, bandyti siekti podiumų. Gavome ypatingai daug naujų detalių, reikia viską išbandyti. Neskaitant variklio, turime jaučiamai atnaujintą pakabą naujus stabdžius, sankabą ir t.t. Vis dar nežinome kad bus patvirtinta kaip "galutinė motociklo versija". Bet, esame labai patyrusi kompanija – žinome kuo imtis.
KTM box'ai ūžia ne mažiau. Yra žinoma, kad gamintojas naudoja unikalų plieninį rėmą, savo "in house" gamybos "WP" pakabą ir V4 formos variklį. Sakoma: jis yra arba toks pats, arba net geresnis už Hondos specifikaciją. Laukia labai daug darbo. Vienas sunkiausių punktų – standartizuotos Magneti Marelli elektronikos integracija ir optimizacija.
Į optimalią bandymų aplinką jie pakliuvo pirmą kartą. Todėl, ratų laikai yra visiškai nesvarbūs. Sportininkai stengiasi suprasti motociklus, o technikai – suteikti maksimalų patogumą. Kaip ir visur kitur, tikslas - sukaupti kuo daugiau žinių, išbandyti kuo daugiau detalių ir nustatymų.
Dienos viduryje žiedo situacija nesikeičia: Stoneris vis dar pirmas ir vienintelis, kuris perlipo 2 min ribą. Lenktynininkai nerizikuoja, važiuoja saugiai.
Diskutuojama apie 2017 metų sezono favoritus. Komentatoriai vis pabrėžia, kad pagrindinis pretendentas į čempiono titulą lieka Marc Marquez. Laikas parodė – jis moka lenktyniauti ir agresyviai, ir neutraliai. 2016 metų viduryje, kai visų žvilgsniai buvo nukreipti į Rossi ir Lorenzo kovą, jis, tyliai ir ramiai, surinko pakankamą taškų skaičių, tapti beveik nepavijimu. O kai aplinkiniai tą pastebėjo – atitrūko dar stipriau. Vienintelė taktika, kuri gali tą nugalėti, yra maksimalus taškų gavimas per pirmas porą etapų, kas priverstu jį rizikuoti. Tą gali pasiūlyti tik Lorenzo, Rossi ar Maverick. Iš jų, pirmam atlikti darbą trukdys naujos rūšies motociklas. Bus labai įdomu stebėti adaptavimą ir bendrą situaciją.
Grįžtant prie komandų – Aprilia ir Suzuki, surprise-surprise, taip pat bando naujus variklius ir pakabas. Abu giriasi didesniu galingumu, geresniais svorio centrais, stabilumu. Konkrečiau, Aprilia atvirai patvirtina naujo plastikų dizaino paruošimą. Bet, kadangi tai nėra prioritetas - artimiausiu metu jo rodyti neplanuoja. Ir vienai ir kitai komandai, pagrindinė šių dienų užduotis yra pritaikyti motociklus naujiems šeimos nariams.
Viskas baigiasi be jokių laikų rekordų ar ryškių įvykių.
Antra diena prasidėjo nuo stipraus lietaus, kuris pasibaigė prieš pat žiedo atidarymą. Atrodytu, viskas yra nuostabu, bet čia pat išryškėjo didžiausia naujos Sepang'o dangos problema: kad ant paviršiaus nebūtu balų, modernaus aslfato dėka visas vanduo yra sugeriamas į vidų. Tačiau, dėl aukštos orų drėgmės ir tiesioginių saulės spindulių nebuvimo, džiovinimas vyksta neįtikėtinai lėtai. Kalbama, kad vasarą dangą skubės pakeisti.
Boksai - uždaryti. Tyla. Po 2 valandų, vienam ratui trasoje pasirodo Jorge Lorenzo. Laikas – 2'14. Sportininkas įškart grįžtą į box'ą. Priežastis – didelis pavojus nuslysti. Danga yra nepakankamai šlapia, kad naudoti lietaus padangas, ir nepakankamai sausa, kad važiuoti slick'ais.
Žiedas pradeda pilnėti tik po 5 valandų: savo laiku žiūrovus nustebina Johann Zarco - 2'00 942, 5 vieta bendroje dienos įskaitoje. Prasideda kritimai - pirmas "sezoną" atidaro Aleix Espargaró su Aprilia. Po poros minučių – Scott Redding su Ducati GP16. Su gedimu susiduria ir Marc Marquez – motociklas tiesiog "miršta", kažkas su elektronika, technika saugiai sustabdoma ir nustumiama už žiedo ribų.
Po 6 valandų, į pirmą vietą pakyla Maverick Viñales, laikas - 2'00 646.
Prieš valandą iki dienos pabaigos yra keliama raudona vėliava: rimtą avariją patyrė Tito Rabat. Komanda atrodo ganėtinai ramiai, motociklas - sąlyginai sveikas. Bet, sportininką iš žiedo išveža greitoji. Nėra nei įrašo, bet tikslios informacijos apie jo būklę.
Vos dingus raudonai vėliavai, į žiedą nuskuba visi lenktynininkai. Likus 10 min iki pabaigos, geriausią laiką pasiekia Andrea Iannone Suzuki - 1'59 452, kas yra net 0.767 sekundės greičiau nei antra pozicija.
Pirmą kartą pamatome tą, kaip, faktiškai, atrodys 2017 motociklai - Yamahos pavyzdys.
Nuo pat pirmų trečios dienos minučių yra tikslinama Tito Rabat situaciją: lenktynininkas sužeidė dešinę koją ir dešinę ranką - skilo keli kaulai, yra sunkiai pažeista kelio oda, kas reikalaus transplantacijos. Tačiau, visos problemos yra sąlyginai trumpalaikės ir negresia bendrai karjerai. Šiuo metu jis jau yra skraidinamas į Barseloną, kur sportininku pasirūpins labiausiai kvalifikuoti ir DORNA sertifikuoti medicinos specialistai. Yra galutinai nuspręsta praleisti Australijos bandymų etapą ir, praktiškai, garantuota, kad Tito pamatysime Qatar'e. Užbėgant įvykiams už akių informuoju, kad operacija buvo atlikta sėkmingai, po poros dienų vyrukas išleistas gydytis ambulatoriškai.
Paskutinė bandymų dalis prasideda kaip niekad gerai. Žiedas sausas, asfaltą kaitina saulė. Nuo pirmų akimirkų dalyviai šturmuoja 2 minučių ribą. 30 minute, geriausias laikas pasiekia 1'59 774, kaltininkas - Álvaro Bautistos Ducati GP16. Po pusvalandžio, jį aplenkia Maverick Viñales. Naujo lyderio rezultatas - 1'59 514.
Kitos valandos eigoje, net 15 sportininkų išsirikiuoja vienos sekundės tarpe. Nepaisant pastovių HRC lenktynininkų skundų, į priekį įsiveržia Marc Márquez, naujas geriausias trečios dienos žiedo laikas - 1'59 507.
Prasideda "Race Simulation" stadija: sportininkai stengiasi pravažiuoti kuo daugiau ratų, maksimaliai išlaikyti greičiausią tempą, pajusti padangų nusidėvėjimą. Labiausiai tuo džiaugiasi Michelin, laukiama naujo priekinės padangos profilio testo rezultatų. Preliminariai, atnaujinta versija laikosi tiesiog puikiai.
Visiems puikiai žinomas (bent jau iš veido) MotoGP Pit-Lane reporteris Dylan Gray praveda bendrą paskaitą apie Michelin padangų tipus ir specifikaciją. Įdomiausias ir netikėtas faktas - pagrindinė lietaus padangų protektoriaus rašto užduotis yra ne sukibimo gerinimas vandens šalinimo prasme, o trumpiausias optimalios darbines temperatūros pasiekimo laikas. Taip pat, praktikoje parodoma, kad minkštos padangos protektorius yra toks pat minkštas, kaip kietesni guminukai.
Dienos viduryje, į greičiausių sąrašą užkopia Jorge Lorenzo, geriausias sportininko laikas - 1'59 767.
Netrūkus, Maverick dar labiau pagerina savo rezultatą - 1'59 368, kuo garantuoja pirmą vietą bendroje įskaitoje.
Likus 3 valandom iki pabaigos, tradiciškai suprastėja orai - pradeda lengvas lietus. Kartojasi antros dienos situacija - važiuoti sausomis padangomis yra pavojinga, o lietaus padangos reikalauja daugiau drėgmės. Bet tai jau yra nesvarbu: absoliučiai visos komandos yra patenkintos dienos eiga, sportininkai - išsekę. Yamaha jau pakuoja motociklus transportavimui.
Su kombinuotu geriausių sportininkų laikų sąrašu galima susižainti čia.
Pilną visų 3 dienų rezultatų lentelę galima pamatyti štai čia.
Daugiausia ratų žiede prasuko Jack Miller'is ir Maverick Viñales. Pirmas - net 180 (6+ non-stop valandos), antras - 170.
Įdomus faktas: šį sezoną "Asilas" pradeda savo geriausioje formoje - be jokių žaizdų ir labai akivaizdžiai pasitempęs.
Visai pamiršau paminėti 2 faktus:
1) Dėl ypatingai artimo technikos lygio, šiais metais komandos rado dar vieną rezultatų gerinimo būdą - yra skiriama labai daug dėmesio ir lėšų fiziniam bei moraliniam lenktynininkų paruošimui. Pasamdytas visas būrys geriausių trenerių ir team builderių. Filmuojami ir analizuojami prakšikai visi savo ir konkurentų žingsniai.
2) Pagal naują tvarką,"Flag to Flag" lenktynių atveju, visa komanda turės naudoti papildomas apsaugas, konkrečiai - dėvėti šalmus.
Šiai dienai tiek.
Tikiuosi nepavargote nuo informacijos pertekliaus ar tokios sudėtingos struktūros.
(Taip pat atsiprašau už klaidas, jeigu kažką matote - arba pateisykite patys, arba praneškite, pataisysiu)
Be abejo, komandos jau rengė analogišką žiemos renginį Valensijoje. Taip pat, buvo organizuojami keli privatūs renginiai. Bet, jų daugumą viešino labai paviršutiniškai, arba viskas vyko visiškai uždaroje aplinkoje.
Iškart norisi priminti, kad praeiti metai prasidėjo bekompromisiu DORNA sprendimu maksimaliai sulyginti visų komandų jėgas. Lygos vadovybė privertė naudoti standartizuotą elektroniką, jutiklius ir kitas įrangos dalis. Su "švente" sutapo ir padangų gamintojo pasikeitimas (Bridgestone -> Michelin). Tokiu būdu buvo atliktas nuodugnus "reset'as", ko pasėkoje mažesnės komandos sugebėjo maksimaliai priartėti prie gamintojų, o sportas - apdovanoti žiūrovus plačia nugalėtojų vaivorykšte. Per 18 sezono etapų, auksą įteikė net 9 skirtingiems lenktynininkams (didžiausias skaičius sporto istorijoje).
Šiais metais situacija yra žymiai stabilesnė, tačiau, iš pusiausvyros ją išmuša labai intriguojančios sportininkų rokiruotės – komandas pakeitė 15 iš 23 asmenų. Papildomai, atsirado naujas galingas žaidėjas iš Austrijos.
Pats didžiausias ir skandalingiausias žingsnis, be jokių abejonių, yra Jorge Lorenzo prisijungimas prie "raudonos" stovyklos. Komercinė paslaptis niekada nebus atskleista, tačiau yra visiškai aišku, jog Ducati jam pasiūlė tiek, kiek atsisakyti buvo neįmanoma. Iš kitos pusės, prieš kelis metus į Gigi Dall'Igna rankas perduota komanda žydi ir traiško stereotipus: technika tapo ne tik patikima, bet ir galingiausia rinkoje. Rezultate, turime daugkartinių greičio rekordų ir kiekvienam žiūrovui akivaizdžiai pastebimą privalumą tiesioje kiekvieno žiedo dalyje lenktynių metu.
Iš kitos pusės atrodo, kad Yamaha'i tai buvo tik į naudą. Nauja partnerystė su buvusiu Suzuki Ecstar sportininku Maverick Viñales neša vaisius nuo pat pirmų akimirkų. Dabartinė technika yra labai panaši į tą, ką jaunuolis sėkmingai naudojo 2 metus. O, į formulę pridėjus aukščiausio lygio ir maksimalią patirtį turimą technikų komandą su stambiausiu Japonišku "stuburu", sėkmės tikimybė pašoko iki dangaus. Reikėtu nepamiršti ispano žavesio, kuklumo ir fakto, jog Rossi yra jo gyvenimo idolas. Todėl, pagarba komandoje yra garantuota.
Trečias didelis pasikeitimas yra tai, jog prisijungusi prie veiksmo KTM priglaudė abu "Monster Yamaha Tech 3" sportininkus - Bradley Smith, kuris pastoviai pasisakydavo, kad pavydi "Factory" komandų lenktynininkams ir Pol Espargaró. Šį sezoną Austrai žengs savo pirmus žingsnius, todėl didelių rezultatų niekas nesitiki. Vyrai gali tikėtis maksimalios laisvės ir sumažintų reikalavimų (bent jau pradžioje).
Tuo tarpu, Monster Yamaha Tech 3 į savo gretas priima du Moto2 sportininkus – vokietį Jonas Folger ir, du kartus Moto2 lygos čempioną – prancūzą Johann Zarco. Pirmą, vietinė (Vokiečių) spauda įvertino labai negatyviai. Buvo rašoma, jog sportininkas yra visiškai nevertas dabartinės pozicijos, tad šiais metais jam reikės labai pasistengti. Antras visiškai nereikalauja jokios prezentacijos, charakterį aiškiai atspindi pravardė "Ponas Metodika", o rezultatai kalba patys už save.
Trečia pilnai atsinaujinanti komanda yra Suzuki Ecstar. Čia, iš Ducati yra perkeliamas Andrea Iannone ir daugkartinis Moto2 ir Moto3 lenktynių nugalėtojais Álex Rins.
Atrodytu, to jau užtektu, bet sportininkus keičia ir Aprilia Racing Team. Iš Suzuki Ecstar čia pereina Aleix Espargaró ir, 2013 metų Supersport World Championship nugalėtojas, sėkmingas Moto2 lenktynininkas - britas Sam Lowes.
Iš nelabai vykusio Superbike World Championship BMW projekto į MotoGP (Pull&Bear Aspar Team) grįžta Brno žiedo savininko sūnus Karel Abraham. Antrą vietą toje pačioje komandos užima Álvaro Bautista iš Aprilia Racing.
Į Kualu Lumpur Tarptautinį "Sepang" žiedą komandos atvyksta su ganėtinai žemais lūkesčiais. Vieta yra žinoma savo ypatingai karštais ir drėgnais orais. Nepaisant prastų meteorologų prognozių, rytinė trasa yra sausa, bet sportininkai neskuba – planuoja veiksmus, šildo variklius, nagrinėja technikos darbą.
Danny Aldridge, MotoGP techninis direktorius, patikslina vieną svarbiausių šio sezono ypatumų: dėl saugumo yra uždrausta naudoti "išorinius sparnus". Komandom yra pasiūlyta modernizuoti plastikus su sąlyga, kad galutinis rezultatas negali būti platesnis nei 600mm. Prieš pat sezoną, rezultatą fiksuos, tačiau paliks komandai teisę atlikti tik vieną papildomą dizaino gerinimą. Visi tikisi pamatyti radikalių motociklo plastikų sprendimų. Vieninteliai, kurie prasitarė, jog, galimai, kažką parodys yra Movistar Yamaha MotoGP.
Michelin pilnai nurašė "Intermediate" padangos tipą. Pagrindinė to priežastis – netikėtai aukštas lietaus padangų ištvermingumas. Sausoje aplinkoje kietesnio varianto konstrukcija nusidėvi per ~12 lenktynių ratų. Mažesnis pasirinkimas – ramesnis komandų darbas, mažiau nestandartinių daiktų bandymų. Papildomai, yra atnaujintos visos priekinės padangos. Pagerėjo vidutinio minkštumo galinės padangos versija - pakeistas jos karkasas, kas garantuoja spartesnį sušilimo laiką ir aukštesnį sukibimo lygi. Kitos versijos yra neliestos.
Lorenzo Bortolozzo iš Brembo, su pasididžiavimu, pasidalina savo pasiekimais – buvo nustatyta, kad net šaltesnėje ir drėgnoje aplinkoje, stabdžių sistemos temperatūra siekia 800 laipsnių, kas leidžia naudoti geresnius anglies pluošto (carbon fiber) diskus. Palyginimui, optimali plieninių diskų temperatūra yra iki 600 c. Visoms komandoms yra suteiktos specialių sistemos dangtelių specifikacijos ir palikta teisė kurti sprendimus patiems. Jie nėra reguliuojami arba standartizuojami. Naują technologiją sėkmingai išbandė Tech3 ir HRC sportininkai.
Dabartinės stabdžių diskų opcijos yra: 320mm low mass, 320mm standard, 340 standard (kaip suprantu nebesiūlomos plieninės 320 ir 340 high mass variacijos).
Pilnai pasikeitė galinių diskų dizainas – caliper, master cilinder. Jeigu anksčiau kai kurie sportininkai nenaudojo galinių stabdžių visai – dabar tai tampa privaloma. Galiniai stabdžiai padeda ne tik faktinio stabdymo metu, bet ir daugelio kitų situacijų aplinkoje – net greitėjant.
Dėl ekstremalių motociklo vairavimo kampų posūkiuose, naudoti stabdžius koja yra, mažų-mažiausiai, sunku. Todėl ir Honda, ir Yamaha jau paruošė ir parodė vienu pirštu operuojamą galinių stabdžių rankenėlę.
Brembo ir toliau tyrinėja naujus dizainus, žada priekinės sistemos pakeitimus. Kol kas galutinės versijos nėra paruoštos, bet, labai tikėtina, kad upgrade'ą pamatysime Qatar'e.
Tuo pat metu komandos šlifuoja vidines technologijas, lygina naujas ir senas detalių versijas, pritaiko motociklus naujiems šeimininkams.
Nenuostabu, kad visos akis ir kameros yra nukreiptos į Ducati, ypatingai - Lorenzo. Į Malaiziją komanda atvyko pilna rinktine, su Pirro ir Stoneriu. Pirmas suka ratus senesniu GP16, antras – naujausiu GP17. Nuotraukose pradeda margėti keista juoda dėžutė ir niekur nematytos karboninės šakės (Pirro motociklo versija).
Komandos vadovas Davide Tardozzi komentuoja: Casey vertina eksperimentinę motociklo versiją su visiškai nauju varikliu. Prisidėjo dar daugiau galios, perkeltas svorio centras. Skundžiasi sparnelių draugumu, sako, tam tikrais atvėjais, jie sukelia net 40kg "down force". Dabar reikia kovoti su motociklo noru kilti ant vieno rato. Būtent šitą klausimą bando spręsti Andrea, stengiasi optimizuoti vairavimo stilių. Pasidalina, kad geriausiai veikia ankstesnis akceleratoriaus pritaikymas išeinant iš posūkio, kol motociklas yra vis dar pasviręs.
Prisideda gandai, kad 2017 specifikacijos variklis išgauna 300 arklio galių; juoda dėžutė yra skirta salotom arba kitam maistui gabenti (galimai - reikalinga elektronikai perkelti iš po kuro bako). Visiškai rimtu veidu, Stoneris patikslina, kad joje yra dešrainiai. Vyras pasakė - vyras žino.
Savo ruožtu, Öhlins tvirtina eksperementinių šakių buvimą. Kaip esminį privalumą, vardina svorį, kurio laimėtą dalį galima panaudoti kitur. Kažkokių komentarų vis dar neturi, laukia Michele Pirro ataskaitos.
Yamaha stovykloje visas dėmesys yra skiriamas naujokui. Jis jau įrodė, kad yra greitas su senesne motociklo versija. Žiūrovai laukia stebuklo su nauju modeliu, kuris, savaimė aišku – yra. Kaip ir konkurentai, Japonai pagerino variklį, atnaujino pakabą ir rėmą. Paruošta nauja plastikų versija (kol kas nerodoma) ir daug kitų smulkmenų.
Valentino Rossi į žiedą atvyksta tik po pusantros valandos nuo oficialaus starto. Yra tikslinama, kad rytas prasidėjo galvos skausmais. Tradiciškai, pristato naują žiemos testų šalmo išdažymą. Senbūvis yra labai patenkintas nauju varikliu – geresnė akceleracija, daugiau "mid-high end" galios.
Dukterinės, Monster Yamaha Tech 3 komandos vadovas pasidalina bendrai įspūdžiais: atmosfera yra tiesiog puiki. Žinome, jog mūsų laukia ilgas sezonas su daugybe iššūkių. Turime ypatingai aukštą potencialą. Vyrukai turi išmokti lenktyniauti naujais motociklais, prisitaikyti ir atrasti save iš naujo. Neskubam ir nieko nespaudžiam, svarbiausia yra saugumas.
Maždaug po dvejų valandų žiede, Casey Stoner prasuka žaibišką ratą, užfiksuojamas 1'59,681 laikas (visų laikų rekordas yra 1'59.053, Dani Pedrosa 2015). Lenktyniauti niekas nesiruošia, bet tikslas lieka užduotas.
Honda irgi bando naują variklį, kurį vadina "BigBang". Nuo komentarų visi susilaiko. Vizualiai motociklai nepasikeitė. Vienintelis esminis skirtumas – ilgesnis duslintuvo vamzdis. Modifikaciją bando Markas, Danielius ir Calas (LCR). Jack ir Rabat (Marc VDS) – naudoja 2016 metų versiją. Kaip ir praeitais metais, abu HRC sportininkai nėra patenkinti modelio valdomumu dėl variklio agresyvumo. Jis vis dar neleidžia patogiai greitėti nei iš vietos, nei išeinant iš posūkių. Netinkamos konfigūracijos stipriai gadina ratų sukibimą su žiedo danga.
Dukterinės Honda LCR komandos vadovas Lucio Cecchinello dalinasi planais – ruošiamės labai pasitempti, bandyti siekti podiumų. Gavome ypatingai daug naujų detalių, reikia viską išbandyti. Neskaitant variklio, turime jaučiamai atnaujintą pakabą naujus stabdžius, sankabą ir t.t. Vis dar nežinome kad bus patvirtinta kaip "galutinė motociklo versija". Bet, esame labai patyrusi kompanija – žinome kuo imtis.
KTM box'ai ūžia ne mažiau. Yra žinoma, kad gamintojas naudoja unikalų plieninį rėmą, savo "in house" gamybos "WP" pakabą ir V4 formos variklį. Sakoma: jis yra arba toks pats, arba net geresnis už Hondos specifikaciją. Laukia labai daug darbo. Vienas sunkiausių punktų – standartizuotos Magneti Marelli elektronikos integracija ir optimizacija.
Į optimalią bandymų aplinką jie pakliuvo pirmą kartą. Todėl, ratų laikai yra visiškai nesvarbūs. Sportininkai stengiasi suprasti motociklus, o technikai – suteikti maksimalų patogumą. Kaip ir visur kitur, tikslas - sukaupti kuo daugiau žinių, išbandyti kuo daugiau detalių ir nustatymų.
Dienos viduryje žiedo situacija nesikeičia: Stoneris vis dar pirmas ir vienintelis, kuris perlipo 2 min ribą. Lenktynininkai nerizikuoja, važiuoja saugiai.
Diskutuojama apie 2017 metų sezono favoritus. Komentatoriai vis pabrėžia, kad pagrindinis pretendentas į čempiono titulą lieka Marc Marquez. Laikas parodė – jis moka lenktyniauti ir agresyviai, ir neutraliai. 2016 metų viduryje, kai visų žvilgsniai buvo nukreipti į Rossi ir Lorenzo kovą, jis, tyliai ir ramiai, surinko pakankamą taškų skaičių, tapti beveik nepavijimu. O kai aplinkiniai tą pastebėjo – atitrūko dar stipriau. Vienintelė taktika, kuri gali tą nugalėti, yra maksimalus taškų gavimas per pirmas porą etapų, kas priverstu jį rizikuoti. Tą gali pasiūlyti tik Lorenzo, Rossi ar Maverick. Iš jų, pirmam atlikti darbą trukdys naujos rūšies motociklas. Bus labai įdomu stebėti adaptavimą ir bendrą situaciją.
Grįžtant prie komandų – Aprilia ir Suzuki, surprise-surprise, taip pat bando naujus variklius ir pakabas. Abu giriasi didesniu galingumu, geresniais svorio centrais, stabilumu. Konkrečiau, Aprilia atvirai patvirtina naujo plastikų dizaino paruošimą. Bet, kadangi tai nėra prioritetas - artimiausiu metu jo rodyti neplanuoja. Ir vienai ir kitai komandai, pagrindinė šių dienų užduotis yra pritaikyti motociklus naujiems šeimos nariams.
Viskas baigiasi be jokių laikų rekordų ar ryškių įvykių.
Antra diena prasidėjo nuo stipraus lietaus, kuris pasibaigė prieš pat žiedo atidarymą. Atrodytu, viskas yra nuostabu, bet čia pat išryškėjo didžiausia naujos Sepang'o dangos problema: kad ant paviršiaus nebūtu balų, modernaus aslfato dėka visas vanduo yra sugeriamas į vidų. Tačiau, dėl aukštos orų drėgmės ir tiesioginių saulės spindulių nebuvimo, džiovinimas vyksta neįtikėtinai lėtai. Kalbama, kad vasarą dangą skubės pakeisti.
Boksai - uždaryti. Tyla. Po 2 valandų, vienam ratui trasoje pasirodo Jorge Lorenzo. Laikas – 2'14. Sportininkas įškart grįžtą į box'ą. Priežastis – didelis pavojus nuslysti. Danga yra nepakankamai šlapia, kad naudoti lietaus padangas, ir nepakankamai sausa, kad važiuoti slick'ais.
Žiedas pradeda pilnėti tik po 5 valandų: savo laiku žiūrovus nustebina Johann Zarco - 2'00 942, 5 vieta bendroje dienos įskaitoje. Prasideda kritimai - pirmas "sezoną" atidaro Aleix Espargaró su Aprilia. Po poros minučių – Scott Redding su Ducati GP16. Su gedimu susiduria ir Marc Marquez – motociklas tiesiog "miršta", kažkas su elektronika, technika saugiai sustabdoma ir nustumiama už žiedo ribų.
Po 6 valandų, į pirmą vietą pakyla Maverick Viñales, laikas - 2'00 646.
Prieš valandą iki dienos pabaigos yra keliama raudona vėliava: rimtą avariją patyrė Tito Rabat. Komanda atrodo ganėtinai ramiai, motociklas - sąlyginai sveikas. Bet, sportininką iš žiedo išveža greitoji. Nėra nei įrašo, bet tikslios informacijos apie jo būklę.
Vos dingus raudonai vėliavai, į žiedą nuskuba visi lenktynininkai. Likus 10 min iki pabaigos, geriausią laiką pasiekia Andrea Iannone Suzuki - 1'59 452, kas yra net 0.767 sekundės greičiau nei antra pozicija.
Pirmą kartą pamatome tą, kaip, faktiškai, atrodys 2017 motociklai - Yamahos pavyzdys.
Nuo pat pirmų trečios dienos minučių yra tikslinama Tito Rabat situaciją: lenktynininkas sužeidė dešinę koją ir dešinę ranką - skilo keli kaulai, yra sunkiai pažeista kelio oda, kas reikalaus transplantacijos. Tačiau, visos problemos yra sąlyginai trumpalaikės ir negresia bendrai karjerai. Šiuo metu jis jau yra skraidinamas į Barseloną, kur sportininku pasirūpins labiausiai kvalifikuoti ir DORNA sertifikuoti medicinos specialistai. Yra galutinai nuspręsta praleisti Australijos bandymų etapą ir, praktiškai, garantuota, kad Tito pamatysime Qatar'e. Užbėgant įvykiams už akių informuoju, kad operacija buvo atlikta sėkmingai, po poros dienų vyrukas išleistas gydytis ambulatoriškai.
Paskutinė bandymų dalis prasideda kaip niekad gerai. Žiedas sausas, asfaltą kaitina saulė. Nuo pirmų akimirkų dalyviai šturmuoja 2 minučių ribą. 30 minute, geriausias laikas pasiekia 1'59 774, kaltininkas - Álvaro Bautistos Ducati GP16. Po pusvalandžio, jį aplenkia Maverick Viñales. Naujo lyderio rezultatas - 1'59 514.
Kitos valandos eigoje, net 15 sportininkų išsirikiuoja vienos sekundės tarpe. Nepaisant pastovių HRC lenktynininkų skundų, į priekį įsiveržia Marc Márquez, naujas geriausias trečios dienos žiedo laikas - 1'59 507.
Prasideda "Race Simulation" stadija: sportininkai stengiasi pravažiuoti kuo daugiau ratų, maksimaliai išlaikyti greičiausią tempą, pajusti padangų nusidėvėjimą. Labiausiai tuo džiaugiasi Michelin, laukiama naujo priekinės padangos profilio testo rezultatų. Preliminariai, atnaujinta versija laikosi tiesiog puikiai.
Visiems puikiai žinomas (bent jau iš veido) MotoGP Pit-Lane reporteris Dylan Gray praveda bendrą paskaitą apie Michelin padangų tipus ir specifikaciją. Įdomiausias ir netikėtas faktas - pagrindinė lietaus padangų protektoriaus rašto užduotis yra ne sukibimo gerinimas vandens šalinimo prasme, o trumpiausias optimalios darbines temperatūros pasiekimo laikas. Taip pat, praktikoje parodoma, kad minkštos padangos protektorius yra toks pat minkštas, kaip kietesni guminukai.
Dienos viduryje, į greičiausių sąrašą užkopia Jorge Lorenzo, geriausias sportininko laikas - 1'59 767.
Netrūkus, Maverick dar labiau pagerina savo rezultatą - 1'59 368, kuo garantuoja pirmą vietą bendroje įskaitoje.
Likus 3 valandom iki pabaigos, tradiciškai suprastėja orai - pradeda lengvas lietus. Kartojasi antros dienos situacija - važiuoti sausomis padangomis yra pavojinga, o lietaus padangos reikalauja daugiau drėgmės. Bet tai jau yra nesvarbu: absoliučiai visos komandos yra patenkintos dienos eiga, sportininkai - išsekę. Yamaha jau pakuoja motociklus transportavimui.
Su kombinuotu geriausių sportininkų laikų sąrašu galima susižainti čia.
Pilną visų 3 dienų rezultatų lentelę galima pamatyti štai čia.
Daugiausia ratų žiede prasuko Jack Miller'is ir Maverick Viñales. Pirmas - net 180 (6+ non-stop valandos), antras - 170.
Įdomus faktas: šį sezoną "Asilas" pradeda savo geriausioje formoje - be jokių žaizdų ir labai akivaizdžiai pasitempęs.
Visai pamiršau paminėti 2 faktus:
1) Dėl ypatingai artimo technikos lygio, šiais metais komandos rado dar vieną rezultatų gerinimo būdą - yra skiriama labai daug dėmesio ir lėšų fiziniam bei moraliniam lenktynininkų paruošimui. Pasamdytas visas būrys geriausių trenerių ir team builderių. Filmuojami ir analizuojami prakšikai visi savo ir konkurentų žingsniai.
2) Pagal naują tvarką,"Flag to Flag" lenktynių atveju, visa komanda turės naudoti papildomas apsaugas, konkrečiai - dėvėti šalmus.
Šiai dienai tiek.
Tikiuosi nepavargote nuo informacijos pertekliaus ar tokios sudėtingos struktūros.
(Taip pat atsiprašau už klaidas, jeigu kažką matote - arba pateisykite patys, arba praneškite, pataisysiu)
Drop a gear and disappear.
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
belieka tik ačiū pasakyti už tokį išsamų straipsnį.
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Ačiū
Dar pora "teaserių" Australišku iš crash.net tinklalapio. Esu labai maloniai nustebintai, kad gamintojų sprendimai yra visiškai skirtingi - tai yra niekas nieko nekopijuoja, kuria savo. Beliko sulaukti KTM'o ir Ducati.
P.S. Aprilia gan juokingai atrodo, žibintus išimi ir į žiedą
Dar pora "teaserių" Australišku iš crash.net tinklalapio. Esu labai maloniai nustebintai, kad gamintojų sprendimai yra visiškai skirtingi - tai yra niekas nieko nekopijuoja, kuria savo. Beliko sulaukti KTM'o ir Ducati.
P.S. Aprilia gan juokingai atrodo, žibintus išimi ir į žiedą
Drop a gear and disappear.
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Prieš miegą su alaus bokaliuku tiesiog super susiskaitė! Ačiū labai
On a bike no one ever asks "are we there yet"
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Šią akimirką, vyksta Qatar testų Live transliacija MotoGP.com video pass turėtojams:
http://www.motogp.com/en/live?utm_sourc ... =VideoPass
(dar 1,5 val bus, manau).
Kaip suprantu, tai yra pirma diena.
Rytoj bus galima nuo 15:00 žiūrėti antros pilną Live transliaciją, o Sekmadienį - trečios
http://www.motogp.com/en/live?utm_sourc ... =VideoPass
(dar 1,5 val bus, manau).
Kaip suprantu, tai yra pirma diena.
Rytoj bus galima nuo 15:00 žiūrėti antros pilną Live transliaciją, o Sekmadienį - trečios
Drop a gear and disappear.
Neoficiali MotoGP 2017 sezono pradžia: Žmonės, technika, intrigos ir gandai.
Savotiška KTM prezentacija, gražus video su daug R&D medžiagos.
Drop a gear and disappear.
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra