Nordkapp 2016
Nordkapp 2016
Nordkappas 2016 06 19 – 2016 07 01
Vilnius – Ryga – Stokholmas – Besegeno ketera – Trolstigenas – Šiaurės kelias – Lofoteno salos – Nordkappas – Santa Klauso namai – Jumma – Helsinkis – Talinas - Ryga - Vilnius
Vilnius – Ryga – Stokholmas – Besegeno ketera – Trolstigenas – Šiaurės kelias – Lofoteno salos – Nordkappas – Santa Klauso namai – Jumma – Helsinkis – Talinas - Ryga - Vilnius
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
Krentant lapams ir nenumaldomai artėjant prie moto sezono pertraukos vis dažniau norisi prisiminti patirtas moto sezono keliones, įspūdžius ir pasidalinti su bendraminčiais. Sudėtinga perteikti patyrimus raidėmis ir išrinkti geriausias užfiksuotas savo ir draugų foto akimirkas, bet norisi kaip ant torto viršūnės uždėti paskutinį kelionės akcentą – paviešintą kelionės žurnalą ir pradėti galvoti apie naujus dar nepatirtus įspūdžius
Kelionės priešistorė
2015m. gruodis. Tarpušventis. Gaunu iš draugo pranešimą: Gal norėtum vasaros žygyje pasivaikščioti Suomijos nacionaliniame parke? Pagalvoju: O kodėl gi ne? Suomijoje dar nebuvau... Žvilgtelėjus į žemėlapį pasirodė per mažas iššūkis, norėjosi dar kažko... Akis kilstelėjus pasirodė šiauriausias taškas – Nordkappas. Jau ir anksčiau norėjosi „užsidėti varnelę“, bet vis nepasitaikydavo proga. O kad mažai nepasirodytų tai teko pridėti Norvegijos Šiaurės kelią. Keletą vakarų googlinimo ir jau preliminarus planas - chuliganas paruoštas. Kadangi tai jau antra kelionė į Norvegiją, tai pasiruošimas neužtruko – viskas ir taip aišku. Neskaitant pavienių pasiruošimo darbų ir kelto rezervacijos, liko ilgai, ilgai..... labai ilgai laukti tos starto dienos iki birželio...
Motociklai:
Honda NC700X
Honda XL700VA Transalp
Triumph Sprint ST 1050
HD XL1200 Nightster
Kelionės priešistorė
2015m. gruodis. Tarpušventis. Gaunu iš draugo pranešimą: Gal norėtum vasaros žygyje pasivaikščioti Suomijos nacionaliniame parke? Pagalvoju: O kodėl gi ne? Suomijoje dar nebuvau... Žvilgtelėjus į žemėlapį pasirodė per mažas iššūkis, norėjosi dar kažko... Akis kilstelėjus pasirodė šiauriausias taškas – Nordkappas. Jau ir anksčiau norėjosi „užsidėti varnelę“, bet vis nepasitaikydavo proga. O kad mažai nepasirodytų tai teko pridėti Norvegijos Šiaurės kelią. Keletą vakarų googlinimo ir jau preliminarus planas - chuliganas paruoštas. Kadangi tai jau antra kelionė į Norvegiją, tai pasiruošimas neužtruko – viskas ir taip aišku. Neskaitant pavienių pasiruošimo darbų ir kelto rezervacijos, liko ilgai, ilgai..... labai ilgai laukti tos starto dienos iki birželio...
Motociklai:
Honda NC700X
Honda XL700VA Transalp
Triumph Sprint ST 1050
HD XL1200 Nightster
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
aisku, turejo ispudziai susicukruoti, plasnartai laukiu kitu seriju!
Nordkapp 2016
domas rašė:Žinutės nuoroda aisku, turejo ispudziai susicukruoti, plasnartai laukiu kitu seriju!
Pabandysiu įtraukti į buvusios kelionės ritmą ir kas dieną nudžiuginti žinute bei keliais kadrais
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
1 diena.
Kelionė iš Vilniaus į Rygos uostą. Kelioniniai lipdukai ant motociklų. Komandos tarpusavio apšilimas važiuojant grupėje. Kuklūs kiekio prasme, bet karališki pietūs pakelės malūne Latvijoje. Lenkiam galvas Rygos policininkams už supratingumą ir atlaidumą nebaudžiant kertant ištisines juostas, tramvajaus bėgius ir šiaip „chuliganiškai“ filtrinantis senamiestyje (teko neplanuotai apsukti lanką dėl dviračių maratono). Sklandi registracija kelte ir mes jau visi vienoje kajutėje. Susipažįstame su kelto koridorių labirintu ir iš 9 kelto aukšto grožimės Rygos miesto panorama. Jau tradiciška, bet vis tiek įspūdinga vakaro šou programa kelte. Simpatiška grupės dainininkė neleidžia eiti anksčiau miegoti 00.30. Atostogos tikrai prasidėjo
Nuvažiuota ~300 km.
Kelionė iš Vilniaus į Rygos uostą. Kelioniniai lipdukai ant motociklų. Komandos tarpusavio apšilimas važiuojant grupėje. Kuklūs kiekio prasme, bet karališki pietūs pakelės malūne Latvijoje. Lenkiam galvas Rygos policininkams už supratingumą ir atlaidumą nebaudžiant kertant ištisines juostas, tramvajaus bėgius ir šiaip „chuliganiškai“ filtrinantis senamiestyje (teko neplanuotai apsukti lanką dėl dviračių maratono). Sklandi registracija kelte ir mes jau visi vienoje kajutėje. Susipažįstame su kelto koridorių labirintu ir iš 9 kelto aukšto grožimės Rygos miesto panorama. Jau tradiciška, bet vis tiek įspūdinga vakaro šou programa kelte. Simpatiška grupės dainininkė neleidžia eiti anksčiau miegoti 00.30. Atostogos tikrai prasidėjo
Nuvažiuota ~300 km.
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
Plasnartas ir šiaip neabejingas šokiams ir muzikai, bet dainininkė kelte jam tikrai "stipriai palietė stygas", manau jis būtų nieko prieš dažniau pasiplaukioti maršrutu Ryga - Stokholmas
Nordkapp 2016
2 diena
Rytas žvalus. Sotūs pusryčiai kelte. Nuplanuotas tranzitas per Švediją, todėl nieko nelaukdami minam vakarų kryptimi. Stokholme prie naujos viaduko sankryžos išgelbsti draugo naujesni Garmino žemėlapiai ir šį kartą be klaidžiojimų iššaunam iš didmiesčio. Magistralė greitai pabosta, todėl bendru sutarimu pasukam lėtesniais, bet įdomesniais Švedijos keliukais. Pratinamės prie degalų užpylimo ir trumpų užkandžiavimo sustojimų maratono. Sustojimas prie Norvegijos sienos ženklo nuotraukoms. Maunamės lietaus aprangas ir pirmame artimiausiame kempingo apsistojam nakvynei. Administratorius lenkų tautybės moka suktis: paderina erdvų 8 vietų namuką, o apmokėti tenka tik grynais ir be čekio (nieko antitautiško – verslas ir Norvegijoje yra verslas)
Nuvažiuota ~ 480 km.
Kempingo koordinatės: 60.649772, 12.249519
Maršrutas 2d.
https://www.google.lt/maps/dir/59.3434965,18.1160551/60.649772,12.249519/@60.2238385,12.5504961,7z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d16.3432567!2d60.032603!3s0x465e0a20e1d26035:0xd349b3be6a4e2ce1!3m4!1m2!1d13.6080341!2d60.6172036!3s0x4642a75d795afd45:0xb4021c038776e35b!3m4!1m2!1d12.6466531!2d60.7338407!3s0x4669d61cfb6bf6ff:0xac1b4430c587e7ca!1m0!3e0?hl=lt
Rytas žvalus. Sotūs pusryčiai kelte. Nuplanuotas tranzitas per Švediją, todėl nieko nelaukdami minam vakarų kryptimi. Stokholme prie naujos viaduko sankryžos išgelbsti draugo naujesni Garmino žemėlapiai ir šį kartą be klaidžiojimų iššaunam iš didmiesčio. Magistralė greitai pabosta, todėl bendru sutarimu pasukam lėtesniais, bet įdomesniais Švedijos keliukais. Pratinamės prie degalų užpylimo ir trumpų užkandžiavimo sustojimų maratono. Sustojimas prie Norvegijos sienos ženklo nuotraukoms. Maunamės lietaus aprangas ir pirmame artimiausiame kempingo apsistojam nakvynei. Administratorius lenkų tautybės moka suktis: paderina erdvų 8 vietų namuką, o apmokėti tenka tik grynais ir be čekio (nieko antitautiško – verslas ir Norvegijoje yra verslas)
Nuvažiuota ~ 480 km.
Kempingo koordinatės: 60.649772, 12.249519
Maršrutas 2d.
https://www.google.lt/maps/dir/59.3434965,18.1160551/60.649772,12.249519/@60.2238385,12.5504961,7z/data=!4m19!4m18!1m15!3m4!1m2!1d16.3432567!2d60.032603!3s0x465e0a20e1d26035:0xd349b3be6a4e2ce1!3m4!1m2!1d13.6080341!2d60.6172036!3s0x4642a75d795afd45:0xb4021c038776e35b!3m4!1m2!1d12.6466531!2d60.7338407!3s0x4669d61cfb6bf6ff:0xac1b4430c587e7ca!1m0!3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
tikrai nevažiavom taip greit, reikėjo ir pavalgyt ir kavos išgert ir parūkyt dėl greičio viršijimo sustoję vieni kitus pagąsdindavom, kad nesinorėtų dienos areštinėje pabaigti, bet visgi Norvegijoje ir Švedijoje keletui mašinų pavyko mus aplenkt
Nordkapp 2016
3 diena
Vos atmerkus akis pasigirsta ne pats maloniausias motociklininko garsas ausims –lietaus lašelių krintančių iš dangaus garsas. Prognozės sako, kad tuoj už šimto kilometrų baigsis lietus tai nieko nelaukę susipakuojam, apsimuturiuojam lietaus apranga ir į kelią. Kaip gerai, kad prognozuotojai kartais neklysta Pačiu laiku viename miestelyje sustojam aikštelėje nusimesti lietaus aprangų ir matome kaip kas kelias minutes vietinis policininkas išrašinėja čekius. Na gerai ir mes nusprendžiam daugiau nebandyti laimės – per gyvenvietes važiuosime pagal KET leistinu greičiu. Kadangi liko nedaug iki pirmojo kelionės lankytino objekto nusprendžiam sutaupyti pusdienį ir dar tą patį vakarą pasivaikščioti „lengvai“ po kalnus. Kylant į kalnus oras maloniai vėsta. Pasiekiam kempingą, paliekam jame daiktus ir aikštelėje susimokėję už stovėjimą po 30 kronų (nors iškaba prašo tik 20, bet anot savininkės – „mes seniai po 30 prašom“ - matyt norvegams su pinigais tikrai riesta ) pradedam kopti prie Besegeno keteros. Pradžiai lipant atrodo kaip lengvas pasivaikščiojimas, bet kuo toliau tuo tas pasivaikščiojimas tampa rimtu iššūkiu. Jei dar pradžioje juokauju, kad tuoj tuoj už štai už šitos pasiektos viršūnės pamatysim įspūdingą dviejų ežerų peizažą (kurių aukščių skirtumas 400m) tai po valandos tokio kopimo kolegų veiduose jau šypsenos nebe tokios didelės ir entuziazmas blėsta. Pasigailiu, kad neturėjau bent kalnų batų, nes vaikščiojimas ant aštrių akmenų briaunų ir sniego neatrodo taip viliojančiai. Iki dviejų ežerų matymosi viename kadre tenka užkilti apie 700 m. aukštį bei dar gerokai nusileisti. Į vieną pusią ėjimas trunką apie 3 val. keli kadrai atminimui, bet tiek pat dar laukia atgal. Turistų nė kvapo, saulei leidžiantis greitai pradeda kristi temperatūra (nepadeda net motociklininko striukė su pašiltinimu – vos akimirkai sustojus šalta), kojų padai su netinkama avalyne „dega“, bet pasirinkimo nėra – tenka grįžti. Paskutiniai keli šimtai metrų pusiau juokais, pusiau rimtai jau palydimi kas žingsnis „oi“, „ai“... bet visi grįžtam be traumų ir pagalbos sraigtasparnio Dušas, vakarienė ir greitas užmigimas be kalbų
Nuvažiuota apie 300km.
Žygis pėsčiomis link Besegeno keteros: 6 val. 12 km. 700 m. aukštyn ir 700 m. žemyn (tarp 1100 ir 1800 m. virš jūros lygio)
Kempingo koordinatės: 61.488906, 8.843377
Maršrutas 3d.
https://www.google.lt/maps/dir/60.64977 ... !3e0?hl=lt
Vos atmerkus akis pasigirsta ne pats maloniausias motociklininko garsas ausims –lietaus lašelių krintančių iš dangaus garsas. Prognozės sako, kad tuoj už šimto kilometrų baigsis lietus tai nieko nelaukę susipakuojam, apsimuturiuojam lietaus apranga ir į kelią. Kaip gerai, kad prognozuotojai kartais neklysta Pačiu laiku viename miestelyje sustojam aikštelėje nusimesti lietaus aprangų ir matome kaip kas kelias minutes vietinis policininkas išrašinėja čekius. Na gerai ir mes nusprendžiam daugiau nebandyti laimės – per gyvenvietes važiuosime pagal KET leistinu greičiu. Kadangi liko nedaug iki pirmojo kelionės lankytino objekto nusprendžiam sutaupyti pusdienį ir dar tą patį vakarą pasivaikščioti „lengvai“ po kalnus. Kylant į kalnus oras maloniai vėsta. Pasiekiam kempingą, paliekam jame daiktus ir aikštelėje susimokėję už stovėjimą po 30 kronų (nors iškaba prašo tik 20, bet anot savininkės – „mes seniai po 30 prašom“ - matyt norvegams su pinigais tikrai riesta ) pradedam kopti prie Besegeno keteros. Pradžiai lipant atrodo kaip lengvas pasivaikščiojimas, bet kuo toliau tuo tas pasivaikščiojimas tampa rimtu iššūkiu. Jei dar pradžioje juokauju, kad tuoj tuoj už štai už šitos pasiektos viršūnės pamatysim įspūdingą dviejų ežerų peizažą (kurių aukščių skirtumas 400m) tai po valandos tokio kopimo kolegų veiduose jau šypsenos nebe tokios didelės ir entuziazmas blėsta. Pasigailiu, kad neturėjau bent kalnų batų, nes vaikščiojimas ant aštrių akmenų briaunų ir sniego neatrodo taip viliojančiai. Iki dviejų ežerų matymosi viename kadre tenka užkilti apie 700 m. aukštį bei dar gerokai nusileisti. Į vieną pusią ėjimas trunką apie 3 val. keli kadrai atminimui, bet tiek pat dar laukia atgal. Turistų nė kvapo, saulei leidžiantis greitai pradeda kristi temperatūra (nepadeda net motociklininko striukė su pašiltinimu – vos akimirkai sustojus šalta), kojų padai su netinkama avalyne „dega“, bet pasirinkimo nėra – tenka grįžti. Paskutiniai keli šimtai metrų pusiau juokais, pusiau rimtai jau palydimi kas žingsnis „oi“, „ai“... bet visi grįžtam be traumų ir pagalbos sraigtasparnio Dušas, vakarienė ir greitas užmigimas be kalbų
Nuvažiuota apie 300km.
Žygis pėsčiomis link Besegeno keteros: 6 val. 12 km. 700 m. aukštyn ir 700 m. žemyn (tarp 1100 ir 1800 m. virš jūros lygio)
Kempingo koordinatės: 61.488906, 8.843377
Maršrutas 3d.
https://www.google.lt/maps/dir/60.64977 ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
Kedukais per sniegą - žiauru
Nordkapp 2016
klemkas rašė:Žinutės nuoroda Kedukais per sniegą - žiauru
Sniego nebuvo daug. Jis padėjo ataušinti svylančius padus Va tik akmenų briaunos tai aštrios
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
4 diena
Vakarykštis nuovargis sumažėjęs, bet jau nebejauni kaulai ir raumenys dar primena ką vakar veikėm. Visa laimė, kad kolegos dar manęs nenurašo už šią avantiūrą ir kelionę tęsiam toliau. Trise iš keturių keliautojų jau esam patyrę norvegiškų serpentinų ir fiordų žavesį ir norėdami tokį patį įspūdį perduoti ketvirtam kolegai kartu nusprendžiam sutaupytą pusdienį „sudeginti“ prasukdami lanku pro vieną iš įspūdingų fiordų ir Trolstigeną. Važiuojant pasirodo pirmieji elniai ant kelio. Navigacija bando papokštauti ir pasiūlo trumpesnį nusileidimą nuo kalno keliu be asfalto, kadangi kolegos šitai avantiūrai „nepasirašo“ tęsiame kelionę asfaltu. Kylant aukščiau darosi dar šalčiau: prireikia ir visos šiltos aprangos bei šildomų rankenų. Keliuose ženkliai padaugėja motociklų – vos spėjam kilnoti rankas. Serpentinai, fiordas, keliai užkimšti turistų ir pagaliau garsusis Trolstigenas. Antras kartas per du metus jau tokio įspūdžio nedaro, bet vis tiek smagu – pravažiuočiau dar ir dar. Dar prieš kempingą pamatuoju vietinio keleivinio traukinio greitį – greiti gyvatės apie 120 km/h. Antro pažiūrėto kempingo namukas ženkliai erdvesnis ir už tą pačią kainą – jamam. Pasirodo ir Norvegijoje kai kur galima pasiderėti. Raktiniai žodžiai: grynais ir be dokumentų
Nuvažiuota apie 320 km.
Kempingo koordinatės 62.227683, 8.423076
Maršrutas 4d.
https://www.google.lt/maps/dir/61.48888 ... !3e0?hl=lt
Vakarykštis nuovargis sumažėjęs, bet jau nebejauni kaulai ir raumenys dar primena ką vakar veikėm. Visa laimė, kad kolegos dar manęs nenurašo už šią avantiūrą ir kelionę tęsiam toliau. Trise iš keturių keliautojų jau esam patyrę norvegiškų serpentinų ir fiordų žavesį ir norėdami tokį patį įspūdį perduoti ketvirtam kolegai kartu nusprendžiam sutaupytą pusdienį „sudeginti“ prasukdami lanku pro vieną iš įspūdingų fiordų ir Trolstigeną. Važiuojant pasirodo pirmieji elniai ant kelio. Navigacija bando papokštauti ir pasiūlo trumpesnį nusileidimą nuo kalno keliu be asfalto, kadangi kolegos šitai avantiūrai „nepasirašo“ tęsiame kelionę asfaltu. Kylant aukščiau darosi dar šalčiau: prireikia ir visos šiltos aprangos bei šildomų rankenų. Keliuose ženkliai padaugėja motociklų – vos spėjam kilnoti rankas. Serpentinai, fiordas, keliai užkimšti turistų ir pagaliau garsusis Trolstigenas. Antras kartas per du metus jau tokio įspūdžio nedaro, bet vis tiek smagu – pravažiuočiau dar ir dar. Dar prieš kempingą pamatuoju vietinio keleivinio traukinio greitį – greiti gyvatės apie 120 km/h. Antro pažiūrėto kempingo namukas ženkliai erdvesnis ir už tą pačią kainą – jamam. Pasirodo ir Norvegijoje kai kur galima pasiderėti. Raktiniai žodžiai: grynais ir be dokumentų
Nuvažiuota apie 320 km.
Kempingo koordinatės 62.227683, 8.423076
Maršrutas 4d.
https://www.google.lt/maps/dir/61.48888 ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
5 diena
Dar vis jaučiasi „pasivaikščiojimo“ padariniai. Šiandienos tikslas pasiekti šiaurės kelio pradžią. Tenka spustelti. Daug gyvenviečių bei šiaip atkarpų su greičio apribojimais iki 50, 60 ar 70 km/h neleidžia greitai suktis odometrui. Trumpam užsukam į vieną iš didžiausių šiauriau esančių miestų Trondheimą. Stiprėjantis vėjas ir vizualiai matomi sunkūs besivejantys debesys ragina neužsibūti, todėl prisipylę degalų bandome pabėgti nuo lietaus. Magistralių atkarpos leidžiančių važiuoti net iki 100 km/h pakelia nuotaiką. Pasirodo ir tarp norvegų pasitaiko ambicingų vairuotojų nenorinčių, kad juos aplenktų kažkas, spusteli net iki 120 km/h, mums tik papildomas motyvas greičiau surinkti kilometrus. Kaip bebūtų gaila važiuojant tranzitu greitai baigiasi magistralė ir prasideda filtrinimasis kaip kokiam Molėtų plente penktadienį (norvegai mėgsta šventes, o ji dar ne bet kokia – joninės). Pradeda imti miegas. Sustoję nusprendžiam važiuoti šiek tiek greičiau ir miegą išblaškyti ekstremalesniu greitesniu važiavimu su lenkimais. Sunku visiems kartu išsilaikyti, bet bent miegas neima Neužilgo pasiekiam šiaurės kelio pradžia – čia viskas kaip ir turėtų būti: geras asfaltas, daug posūkių, mažai automobilių. Nelaukus vėlaus vakaro pasisekė pataikyti į teisingą kempingą kuriame buvo pasiruošta joninių vakarui. Laužas jau užkurtas, pakviečiami pasivaišinti barbekiu, o ten dar ir gitaros koncertas gyvai. Jonines sutikom šventiškai – OSAM (trumpai pasakytų Z karta -
Nuvažiuota apie 430 km.
Kempingo koordinatės 64.474996, 11.579043
Maršrutas 5d.
https://www.google.lt/maps/dir/Aaheim+C ... !3e0?hl=lt
Dar vis jaučiasi „pasivaikščiojimo“ padariniai. Šiandienos tikslas pasiekti šiaurės kelio pradžią. Tenka spustelti. Daug gyvenviečių bei šiaip atkarpų su greičio apribojimais iki 50, 60 ar 70 km/h neleidžia greitai suktis odometrui. Trumpam užsukam į vieną iš didžiausių šiauriau esančių miestų Trondheimą. Stiprėjantis vėjas ir vizualiai matomi sunkūs besivejantys debesys ragina neužsibūti, todėl prisipylę degalų bandome pabėgti nuo lietaus. Magistralių atkarpos leidžiančių važiuoti net iki 100 km/h pakelia nuotaiką. Pasirodo ir tarp norvegų pasitaiko ambicingų vairuotojų nenorinčių, kad juos aplenktų kažkas, spusteli net iki 120 km/h, mums tik papildomas motyvas greičiau surinkti kilometrus. Kaip bebūtų gaila važiuojant tranzitu greitai baigiasi magistralė ir prasideda filtrinimasis kaip kokiam Molėtų plente penktadienį (norvegai mėgsta šventes, o ji dar ne bet kokia – joninės). Pradeda imti miegas. Sustoję nusprendžiam važiuoti šiek tiek greičiau ir miegą išblaškyti ekstremalesniu greitesniu važiavimu su lenkimais. Sunku visiems kartu išsilaikyti, bet bent miegas neima Neužilgo pasiekiam šiaurės kelio pradžia – čia viskas kaip ir turėtų būti: geras asfaltas, daug posūkių, mažai automobilių. Nelaukus vėlaus vakaro pasisekė pataikyti į teisingą kempingą kuriame buvo pasiruošta joninių vakarui. Laužas jau užkurtas, pakviečiami pasivaišinti barbekiu, o ten dar ir gitaros koncertas gyvai. Jonines sutikom šventiškai – OSAM (trumpai pasakytų Z karta -
Nuvažiuota apie 430 km.
Kempingo koordinatės 64.474996, 11.579043
Maršrutas 5d.
https://www.google.lt/maps/dir/Aaheim+C ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
6 diena
Ši diena paskirta susipažinimui su Šiaurės keliu. Superiniai kelio vingiai – nors imk ir parsivežk nors dalį jų į Lietuvą. Padidinus nei leidžia KET važiavimo greitį, gražiai nusivalo padangų šonai. Kelte susilabinam su italu motociklininku. Leidžiamės įkandin, nes jis važiuoja nepaisydamas greičio apribojimų – gera pasinaudoti sponsoriumi tokiuose keliuose . Važiuoja, kaip ir mes numatę, siauresniais ir labiau vingiuotais keliukais – greičiausiai googlas toks pat ir Italijoje . Keltai, gražūs kalnuotų pakrančių vaizdai ir taip visus 700 km. Tiesa keltų kainos truputį kandžiojasi, nes už ilgesnius persikėlimus tenka sumokėti brangiau nei nakvynę. Buvo numatyta aplankyti dar ir didelį upės krioklį, bet dėl nesuprasto kelio ženklo nuvažiavus 60 km tenka grįžti vėl į Šiaurės kelią – kelias užverstas akmenimis (gerai, kad bent jau vingių kelyje netrūksta ). Nepastebim kaip ateina vakaras ir kokį pusvalandį pavėluojam į paskutinį vietinės reikšmės keltuką. Šalia esančio kempingo savininkas plačiai šelmiškai šypsosi ir neturėdamas laisvų namukų paprašo už palapinę 200 kronų (erzina kai verslininkai naudojasi padėtimi). Prieš tai matėm dar vieno kempingo nuorodą už 15km, todėl nulekiam iki jo ir nenusiviliam – namukų čia nėra, bet už palapinę užtenka ir 100 kronų... Tai vienintelis kartas kai pasinaudojam vežta nakvynės manta, bet nerezervuojant namukų ir ilgiau važiuojant pasirodo gali prireikti. Naktys vis šviesesnės, bet malonus kelionės nuovargis greitai užmerkia akis, netrukdo net kaimyninių kemperių savininkų naktinės serenados
Nuvažiuota apie 660 km.
Kempingo koordinatės 66.214124, 13.376023
Maršrutas 6d.
https://www.google.lt/maps/dir/Namsos+C ... !3e0?hl=lt
Ši diena paskirta susipažinimui su Šiaurės keliu. Superiniai kelio vingiai – nors imk ir parsivežk nors dalį jų į Lietuvą. Padidinus nei leidžia KET važiavimo greitį, gražiai nusivalo padangų šonai. Kelte susilabinam su italu motociklininku. Leidžiamės įkandin, nes jis važiuoja nepaisydamas greičio apribojimų – gera pasinaudoti sponsoriumi tokiuose keliuose . Važiuoja, kaip ir mes numatę, siauresniais ir labiau vingiuotais keliukais – greičiausiai googlas toks pat ir Italijoje . Keltai, gražūs kalnuotų pakrančių vaizdai ir taip visus 700 km. Tiesa keltų kainos truputį kandžiojasi, nes už ilgesnius persikėlimus tenka sumokėti brangiau nei nakvynę. Buvo numatyta aplankyti dar ir didelį upės krioklį, bet dėl nesuprasto kelio ženklo nuvažiavus 60 km tenka grįžti vėl į Šiaurės kelią – kelias užverstas akmenimis (gerai, kad bent jau vingių kelyje netrūksta ). Nepastebim kaip ateina vakaras ir kokį pusvalandį pavėluojam į paskutinį vietinės reikšmės keltuką. Šalia esančio kempingo savininkas plačiai šelmiškai šypsosi ir neturėdamas laisvų namukų paprašo už palapinę 200 kronų (erzina kai verslininkai naudojasi padėtimi). Prieš tai matėm dar vieno kempingo nuorodą už 15km, todėl nulekiam iki jo ir nenusiviliam – namukų čia nėra, bet už palapinę užtenka ir 100 kronų... Tai vienintelis kartas kai pasinaudojam vežta nakvynės manta, bet nerezervuojant namukų ir ilgiau važiuojant pasirodo gali prireikti. Naktys vis šviesesnės, bet malonus kelionės nuovargis greitai užmerkia akis, netrukdo net kaimyninių kemperių savininkų naktinės serenados
Nuvažiuota apie 660 km.
Kempingo koordinatės 66.214124, 13.376023
Maršrutas 6d.
https://www.google.lt/maps/dir/Namsos+C ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
7 diena
Iš vakaro numatytas planas pildosi. Keliamės sutartu laiku, greitai susipakuojam palapines ir su pirmuoju keltu tęsiam kelionę šiaurės link. Vėl vingiuoti keliai ir gražūs pakrančių kalnuoti vaizdai. Paskutinis 15 val. keltas į Lofoteno salas neleidžia rinktis ir norint suspėti pasukam labiau žemyniniu keliu. Čia automobilių daugiau, bet kalnų vaizdai ir vingiuoti keliai išlieka nuolatiniais mūsų palydovais. Pakeliui aukštikalnėje kertam poliarinio rato ribą. Atvykus prie kelto į salas lieka laiko valandėlę palaukti. Aplink daug motociklininkų, pasidalinam įspūdžiais kas, iš kur, kiek ir kur keliauja. Prieina po kurio laiko ir mus užkalbina dvi lietuvių emigrantų poros. Pasirodo jau 12 metų gyvena Švedijoje, o dabar išsiruošė paatostogauti Norvegijoje. Pasišnekučiuojam apie gyvenimą - smagu sutikti tautiečius svetur. Keltas plaukia 4 valandas – tai užtenka laiko ir nusnausti mažumėlę. Lofotenos salos nuo pat pirmų akimirkų paslaptingai slepiasi debesų pataluose. Kur tik pažvelgsi gražūs gamtos atvirukai... Fotografuojamės, bet ką ten tos nuotraukos... svarbiausia būti čia ir dabar – jokios technologijos dar negali atkurti tos erdvės. Iš žvejybinės ir žuvų perdirbimo pramonės infrastruktūros aišku, kad rūpinimasis turistais salose tai ne vienintelis norvegų užsiėmimas. Seilės tysta nuo skanaus džiovinamų žuvų po atviru dangumi kvapo bei vaizdų. Vakarėja, po keliolikos kilometrų pradedam ieškoti namuko kempinguose – tenka pavažiuoti dar toliau, nes prie pat uosto viskas užimta. Kas ieško tas randa – mažas sutapimas, apsistojam šalia tų pačių emigrantų lietuvių su kuriais bendravom kelte.
Nuvažiuota apie 500 km.
Kempingo koordinatės 68.272183, 13.935546
Maršrutas 7d.
https://www.google.lt/maps/dir/66.21406 ... !3e0?hl=lt
Iš vakaro numatytas planas pildosi. Keliamės sutartu laiku, greitai susipakuojam palapines ir su pirmuoju keltu tęsiam kelionę šiaurės link. Vėl vingiuoti keliai ir gražūs pakrančių kalnuoti vaizdai. Paskutinis 15 val. keltas į Lofoteno salas neleidžia rinktis ir norint suspėti pasukam labiau žemyniniu keliu. Čia automobilių daugiau, bet kalnų vaizdai ir vingiuoti keliai išlieka nuolatiniais mūsų palydovais. Pakeliui aukštikalnėje kertam poliarinio rato ribą. Atvykus prie kelto į salas lieka laiko valandėlę palaukti. Aplink daug motociklininkų, pasidalinam įspūdžiais kas, iš kur, kiek ir kur keliauja. Prieina po kurio laiko ir mus užkalbina dvi lietuvių emigrantų poros. Pasirodo jau 12 metų gyvena Švedijoje, o dabar išsiruošė paatostogauti Norvegijoje. Pasišnekučiuojam apie gyvenimą - smagu sutikti tautiečius svetur. Keltas plaukia 4 valandas – tai užtenka laiko ir nusnausti mažumėlę. Lofotenos salos nuo pat pirmų akimirkų paslaptingai slepiasi debesų pataluose. Kur tik pažvelgsi gražūs gamtos atvirukai... Fotografuojamės, bet ką ten tos nuotraukos... svarbiausia būti čia ir dabar – jokios technologijos dar negali atkurti tos erdvės. Iš žvejybinės ir žuvų perdirbimo pramonės infrastruktūros aišku, kad rūpinimasis turistais salose tai ne vienintelis norvegų užsiėmimas. Seilės tysta nuo skanaus džiovinamų žuvų po atviru dangumi kvapo bei vaizdų. Vakarėja, po keliolikos kilometrų pradedam ieškoti namuko kempinguose – tenka pavažiuoti dar toliau, nes prie pat uosto viskas užimta. Kas ieško tas randa – mažas sutapimas, apsistojam šalia tų pačių emigrantų lietuvių su kuriais bendravom kelte.
Nuvažiuota apie 500 km.
Kempingo koordinatės 68.272183, 13.935546
Maršrutas 7d.
https://www.google.lt/maps/dir/66.21406 ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
8 diena
Dėl vėsaus oro apsirengiu jau beveik visais šiltais turimais drabužiais – rezerve lieka tik lietaus apranga. Gėrimės Lofoteno salos aukštų kalnų vaizdais. Debesys dar vis pridengia aukštesnių kalnų viršūnes. Nutolus nuo šiaurės jūros kranto šiek tiek šilčiau, bet šalia esančios snieguotos kalnų viršūnės primena, kad šiaurė jau nebetoli. Šaltas šiaurės vėjas, jau neleidžia net pagalvoti apie palapinę. Ir kas sakė, kad iki Nordkappo važiuoti nuobodu? Vingiuoti keliai, pakankamai aukštų kalnų peizažai, ežerai, miškai, tirpstančio nuo kalnų sniego upokšniai. Aikštelėje Iš Nordkappo grįžtančius sutinkam du vokiečius - senjorus su taip pat garbaus amžiaus motociklais. Jiems nepasisekė Nordkappe - buvo labai šalta, audra bei daug lietaus. Senkančios maisto atsargos vis dažniau prašosi užsukamos į parduotuves. Kainos lyg ir nebe tokios šokiruojančios kaip prieš du metus, bet vis tiek dažnai dviguba kaina nei pas mus neleidžia atsipalaiduoti. Tradicinė kempingo paieška. Randam pakeliui prie vandens.
Nuvažiuota apie 560 km.
Kempingo koordinatės 69.839582, 21.209437
Maršrutas 8d.
https://www.google.lt/maps/dir/Lofoten+ ... !3e0?hl=lt
Dėl vėsaus oro apsirengiu jau beveik visais šiltais turimais drabužiais – rezerve lieka tik lietaus apranga. Gėrimės Lofoteno salos aukštų kalnų vaizdais. Debesys dar vis pridengia aukštesnių kalnų viršūnes. Nutolus nuo šiaurės jūros kranto šiek tiek šilčiau, bet šalia esančios snieguotos kalnų viršūnės primena, kad šiaurė jau nebetoli. Šaltas šiaurės vėjas, jau neleidžia net pagalvoti apie palapinę. Ir kas sakė, kad iki Nordkappo važiuoti nuobodu? Vingiuoti keliai, pakankamai aukštų kalnų peizažai, ežerai, miškai, tirpstančio nuo kalnų sniego upokšniai. Aikštelėje Iš Nordkappo grįžtančius sutinkam du vokiečius - senjorus su taip pat garbaus amžiaus motociklais. Jiems nepasisekė Nordkappe - buvo labai šalta, audra bei daug lietaus. Senkančios maisto atsargos vis dažniau prašosi užsukamos į parduotuves. Kainos lyg ir nebe tokios šokiruojančios kaip prieš du metus, bet vis tiek dažnai dviguba kaina nei pas mus neleidžia atsipalaiduoti. Tradicinė kempingo paieška. Randam pakeliui prie vandens.
Nuvažiuota apie 560 km.
Kempingo koordinatės 69.839582, 21.209437
Maršrutas 8d.
https://www.google.lt/maps/dir/Lofoten+ ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
Čia turbūt buvo vienintelė diena kai buvo šaltoka. Kažkaip nepamenu, kad būčiau stipriai sušalęs, bet jau buvo šaltoka- drėgmė, matyt. Aš iš savo ekipiruotės taip ir nepanaudojau šilčiausios heavy weight termo maikutės. Ir šiaip, beskaitant ir prisimenant pasiilgstu to gero oro, kurį visada randame Norvegijoje. Paradoksalu, tačiau per abi keliones oras ten buvo žymiai geresnis nei Lietuvoje
P.S. šaiendie ryte dar tamsiai išvažiavau į kelionę ir nesupratau, kodėl Garminas neužtemsta naktiniam režimui, o trukdo į kelią žiūrėti šviesdamas visu ryškumu. Radau nustatytą ant "diena" vietoje "auto". Prisiminiau, kad perstačiau Norvegijoje nes ten gi ir naktį reikia "diena" režimo
P.S. šaiendie ryte dar tamsiai išvažiavau į kelionę ir nesupratau, kodėl Garminas neužtemsta naktiniam režimui, o trukdo į kelią žiūrėti šviesdamas visu ryškumu. Radau nustatytą ant "diena" vietoje "auto". Prisiminiau, kad perstačiau Norvegijoje nes ten gi ir naktį reikia "diena" režimo
Beverly 350 ST, CRF1000
Nordkapp 2016
9 diena
Rytas maloniai nustebina šiltu oru. Iš kažkur atklydusi šilta oro banga leidžia vaikščioti tiesiog su marškiniais fone snieguotų kalnų viršūnių ir visai netoli šiauriausio Europos taško. Jėga. Nebereikia net šildomų rankenų. Šiandienos tikslas Nordkappas tai tiesiai į jį ir lekiam. Dažnėja sustojimai praleisti belūkuriuojančių ant kelio elnių. Esant dideliam greičiui ir panašiai jų kailio kaip asfalto spalvai kartais sunku juos laiku pastebėti. Kelių remonto atkarpos motociklus padengia dulkių ir purvo sluoksnių – kaip enduro žygyje. Norvegai pasižymi mūsų akimis perdėtu rūpinimusi saugumu - nuo dažnų priverstinių sustojimų dėl kelio remonto pradeda erzinti. Likus porai šimtų kilometrų iki Nordkappo ženkliai pasikeičia augalija. Galima sakyti jos visai nebelieka – vien samanos ir žolė. Dar vis lepina šiltas oras ir saulė, tik šalti tuneliai primena kokia paprastai čia vyraujanti temperatūra. Paskutinis miestelis netoli Nordkappo knibždėte knibžda turistų. Šalia matosi prisišvartavęs kruizinis laivas, lėktuvų pakilimo takas – viskas parengta išlepusiems turistams. Vietiniai autobusai vos spėja suktis pirmyn ir atgal vežiodami būrius turistų. Privažiuojant Nordkappa jausmas lyg tikrai artėtum prie pasaulio krašto. 300 m. virš jūros lygio išdygusios uolos atrodo tikrai įspūdingai. Aikštelėje pilna kemperių ir juose belaukiančių turistų norinčių pasigrožėti nenusileidžiančios saulės vaizdais. Jau buvau pamiršęs, bet visai netikėtai aikštelėje prie gaublio sutinkame Aidą Bubiną (neprireikė net ieškoti). Persimetam keliais žodžiais, nuotraukos atminimui, palinkim geros kelionės siekiant rekordo. Lauktuvės parduotuvėje, filmas apie norvegų gyvenimą ir jau saulei leidžiantis prie horizonto traukiam ieškoti nakvynės. Kaip ir buvo galima tikėtis prie pat Nordkappo viskas užimta. Nuvažiavus keliasdešimt kilometrų vietų jau atsiranda. Dar prieš miegą pro kempingą prarisnoja keli raguoti elniai lyg specialiai norėdami papozuoti, kad mes nepritrūktume gražių kadrų Vakarienė, dušas ir mes greitai lūžtam nuo įspūdžių.
Nuvažiuota apie 480 km.
Kempingo koordinatės 69.839619, 21.209328
Maršrutas 9 d.
https://www.google.lt/maps/dir/69.83866 ... !3e0?hl=lt
Rytas maloniai nustebina šiltu oru. Iš kažkur atklydusi šilta oro banga leidžia vaikščioti tiesiog su marškiniais fone snieguotų kalnų viršūnių ir visai netoli šiauriausio Europos taško. Jėga. Nebereikia net šildomų rankenų. Šiandienos tikslas Nordkappas tai tiesiai į jį ir lekiam. Dažnėja sustojimai praleisti belūkuriuojančių ant kelio elnių. Esant dideliam greičiui ir panašiai jų kailio kaip asfalto spalvai kartais sunku juos laiku pastebėti. Kelių remonto atkarpos motociklus padengia dulkių ir purvo sluoksnių – kaip enduro žygyje. Norvegai pasižymi mūsų akimis perdėtu rūpinimusi saugumu - nuo dažnų priverstinių sustojimų dėl kelio remonto pradeda erzinti. Likus porai šimtų kilometrų iki Nordkappo ženkliai pasikeičia augalija. Galima sakyti jos visai nebelieka – vien samanos ir žolė. Dar vis lepina šiltas oras ir saulė, tik šalti tuneliai primena kokia paprastai čia vyraujanti temperatūra. Paskutinis miestelis netoli Nordkappo knibždėte knibžda turistų. Šalia matosi prisišvartavęs kruizinis laivas, lėktuvų pakilimo takas – viskas parengta išlepusiems turistams. Vietiniai autobusai vos spėja suktis pirmyn ir atgal vežiodami būrius turistų. Privažiuojant Nordkappa jausmas lyg tikrai artėtum prie pasaulio krašto. 300 m. virš jūros lygio išdygusios uolos atrodo tikrai įspūdingai. Aikštelėje pilna kemperių ir juose belaukiančių turistų norinčių pasigrožėti nenusileidžiančios saulės vaizdais. Jau buvau pamiršęs, bet visai netikėtai aikštelėje prie gaublio sutinkame Aidą Bubiną (neprireikė net ieškoti). Persimetam keliais žodžiais, nuotraukos atminimui, palinkim geros kelionės siekiant rekordo. Lauktuvės parduotuvėje, filmas apie norvegų gyvenimą ir jau saulei leidžiantis prie horizonto traukiam ieškoti nakvynės. Kaip ir buvo galima tikėtis prie pat Nordkappo viskas užimta. Nuvažiavus keliasdešimt kilometrų vietų jau atsiranda. Dar prieš miegą pro kempingą prarisnoja keli raguoti elniai lyg specialiai norėdami papozuoti, kad mes nepritrūktume gražių kadrų Vakarienė, dušas ir mes greitai lūžtam nuo įspūdžių.
Nuvažiuota apie 480 km.
Kempingo koordinatės 69.839619, 21.209328
Maršrutas 9 d.
https://www.google.lt/maps/dir/69.83866 ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Nordkapp 2016
10 diena
Rytą dangus jau nebe toks giedras. Po keliolikos kilometrų tenka dėtis lietaus aprangas. Nutolus nuo vandenyno vėl oras sušyla. Suomijos pasienis. Foto ir mūsų kelionės lipdukas ant ženklo. Susipažįstame su Suomija ir jos pagrindiniais šeimininkais - uodais. Pradžiai atrodo gaila, kad stovėjimo aikštelėse nėra suoliukų ir stalų, bet tampa aišku kodėl jų net nereikia. Vos sustojus ir nusiėmus šalmą pasitinka spiečius kraujasiurbių. Kiek mažiau jų būna prie ežerų ir erdvesnėse vietose kur vėjas labiau prapučia. Pagrindiniai keliai tiesūs kaip styga – gal ir gerai, nes vien mums įprasto spygliuočio miško apsuptis ypatingos vaizdo grožėjimosi euforijos nesukelia. Greitis leidžiamas iki 100 km/h. Suomiai ne norvegai - tikri lenktynininkai ir važiuoja greičiau iki 20km/h greičiau nei leidžiama. Kadangi grožėtis mums įprastais miškais nėra poreikio tiesiog važiuojam nuo degalinės iki degalinės. Kadangi važiuojant bent uodai nekanda tai odometras pradeda suktis greičiau. Miestuke surandam kempingą, bet ir čia uodų pilna. Net prie barbekiu laužo gurkšnojant arbatą tenka vaikščioti – taip mažiau kanda
Nuvažiuota apie 500 km.
Kempingo koordinatės 67.418042, 26.607196
Maršrutas 10 d.
https://www.google.lt/maps/dir/Repv%C3% ... !3e0?hl=lt
Rytą dangus jau nebe toks giedras. Po keliolikos kilometrų tenka dėtis lietaus aprangas. Nutolus nuo vandenyno vėl oras sušyla. Suomijos pasienis. Foto ir mūsų kelionės lipdukas ant ženklo. Susipažįstame su Suomija ir jos pagrindiniais šeimininkais - uodais. Pradžiai atrodo gaila, kad stovėjimo aikštelėse nėra suoliukų ir stalų, bet tampa aišku kodėl jų net nereikia. Vos sustojus ir nusiėmus šalmą pasitinka spiečius kraujasiurbių. Kiek mažiau jų būna prie ežerų ir erdvesnėse vietose kur vėjas labiau prapučia. Pagrindiniai keliai tiesūs kaip styga – gal ir gerai, nes vien mums įprasto spygliuočio miško apsuptis ypatingos vaizdo grožėjimosi euforijos nesukelia. Greitis leidžiamas iki 100 km/h. Suomiai ne norvegai - tikri lenktynininkai ir važiuoja greičiau iki 20km/h greičiau nei leidžiama. Kadangi grožėtis mums įprastais miškais nėra poreikio tiesiog važiuojam nuo degalinės iki degalinės. Kadangi važiuojant bent uodai nekanda tai odometras pradeda suktis greičiau. Miestuke surandam kempingą, bet ir čia uodų pilna. Net prie barbekiu laužo gurkšnojant arbatą tenka vaikščioti – taip mažiau kanda
Nuvažiuota apie 500 km.
Kempingo koordinatės 67.418042, 26.607196
Maršrutas 10 d.
https://www.google.lt/maps/dir/Repv%C3% ... !3e0?hl=lt
HONDA CRF1000
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra