Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Taip ir matau
Stambūs barzdotas su tatuiruotėm vyrukas su dideliu juodu čioperiu ir gelėta striuke ir aptemtom geltonom kelnėm.Brrr.... Man asmeniškai negražu.
Stambūs barzdotas su tatuiruotėm vyrukas su dideliu juodu čioperiu ir gelėta striuke ir aptemtom geltonom kelnėm.Brrr.... Man asmeniškai negražu.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Apranga dar pusė velnio. Važinėja ir ne taip:
Ir vat taip dar:
Ir vat taip dar:
Drop a gear and disappear.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Visai neblogas A. Bubino straipsnis "Pagalba kelyje" is paskutinio 2015 Nr5 žurnalo Biker Baltics. http://www.bikerbaltics.lt/
Pirmas is šiuo žurnalo, kuris tikrai užkabino.
Suderinta su BBLT del patalpinimo.
Kadaise nesitikėjo, kad įmanoma įveikti 14500 km per 12 dienų,ar 22000km per 16 dienų.
Motociklu 14 500 kilometrų per 12 dienų ir 22 000 kilometrų per 16 dienų, baidare 170 kilometrų per 15 valandų, daugiau nei dvidešimt kopimų į aukščiausią Vakarų Europos kalną Monblaną ir dar ne vienas projektas, reikalaujantis ištvermės. Tokia buvo priešistorė projekto, kuris kai kuriems atrodo beprotiškas ir perdėtai pavojingas. „Nordkapp-Tari- fa" - 5 800 kilometrų be poilsio. Toks buvo planas. Dėl techninio gedimo projektas baigėsi šiek tiek anksčiau ir visas atstumas dar laukia savo eilės, tačiau 4 200 kilometrų per 36 va-landas duoda peno apkalboms.
4 200 kilometrų be poilsio - beprotybė? Tenka išgirsti įvairių nuomonių. Lietuviai linkę teisti, smerkti ir j viską žvelgti neigiamai. Nenoriu moralizuoti tiems, kurie mušasi i krutinę ir garsiau už kitus rėkia, kad tai nesaugu, nes turiu su jais sutikti. Taip, tai nesaugu, nes dalyvavimas eisme jau yra nesaugu. Kiekvieną dieną pasaulyje eismo įvykiuose žūsta 3 300 žmonių! Transporto priemonė yra baisus ginklas, kuriam naudoti leidimas išduodamas kur kas paprasčiau nei šaunamajam ginklui. Gatvės - ne vieta lenktynėms ir mes to niekada nedarome. Oficialiai kartais deklaruojama, kad štai startuoja motociklas ir automobilis, tačiau iš tikrųjų tarpusavyje nevyksta jokia kova. Ji tiesiog negali vykti, nes tai visiškai skirtingos transporto priemonės ir visiškai skirtingos sąlygos. Čia panašiai kaip rungtyniautų Vilniaus „Žalgirio" futbolo klubas prieš Kauno „Žalgirio" krepšinio klubą. Skiriasi net žaidimo taisyklės. Visi ištvermės važiavimai, spaudoje vadinami važiavimais dėl greičio, paremti žmogaus asmeninių savybių kompleksu ir galimybėmis. Dažnai girdžiu priekaištų, neva nesaugu taip ilgai važiuoti. Jei būtų kitaip, tai ir tolimųjų reisų vairuotojams galima būtų važiuoti be poilsio. Turiu priminti, kad bet kokios taisyklės ir įstatymai kuriami ginti ir saugoti daugumą. Jie nenumato išimčių iš taisyklių. Kiekvienas iš mūsų turbūt supranta, kad Dominykas Butvilas ar Šarūnas Pladas ir gatvėje gali važiuoti kur kas greičiau nei eilinis jaunuolis, nes jie treniruoja savo gebėjimus žaibiškai reaguoti į įvairias situacijas, jų gebėjimas suvaldyti automobilį ar motociklą yra nenusakomu skaičiumi kartų geresnis nei niolikinio gaidelio, prisigėrusio alaus ir lekiančio vieškeliu su savo draugais į artimiausią medį. Bet net ir tokiu atveju taisyklės yra visiems vienodos. Tad sunkiasvoriam transportui taikomi ir greičio, ir darbo laiko apribojimai todėl, kad dauguma vairuotojų yra normalūs žmonės, o ne ralių čempionai, o sunkvežimių masė juos daro visuomenei pavojingesnius nei lengvesnės transporto priemonės.
Įvairių žmonių galimybės važiuoti tam tikrą laiką yra labai skirtingos, kaip ir patys žmonės. Vienam ir 300 kilometrų nuvažiuoti yra iššūkis, o kitam be poilsio grįžti iš Anglijos yra vieni niekai. Nebūtinai tas, kuris važiuoja 2 000 kilometrų, važiuoja mažiau saugiai nei tas, kuris 300 km. Galimi įvairūs variantai. Nėra vienos tiesos. Tad nesiimčiau smerkti nei tų, kurie važiuoja 50 kilometrų, nei tų, kurie važiuoja 5 000 km. Juk kiekvienas iš mūsų gali nubėgti kilometrą. Kai kurie pasitreniravę nubėgame 10 km ar net 40 km. Bet yra žmonių, kurie bėga po 100-200 km. Sakyti, kad jie kvaili ir nežino, ką daro, turbūt negalėtume, nors aš sunkiai įsivaizduoju, kaip tai padaryti. Bet kaip tik manau, kad jie žino, ką daro, kur kas geriau nei tie, kurie nubėga kilometrą ir galvoja, kad daugiau yra nesaugu, kad geriau jau niekur nebėgti.
Dažnai girdimas priekaištas, kad tie tai jau tikrai viršija greitį. Dažniausiai, žinoma, iš tų, kurie patys leistinu greičiu važiuoja tik tol, kol įsibėgėja arba kai stabdo ir matematikos turėjo silpną trejetą, nes nuo mokyklos laikų rūko. O rūko ir dabar. Tik žmona neleidžia automobilyje rūkyti, todėl tenka dažnai stoti. Sustojus labai stipriai krenta vidutis greitis. Jį pasivyti, neviršijus leistino greičio, neįmanoma. Todėl dažnas lietuvis neįsivaizduoja, kaip esant maksimaliam leistinam 110 km/val. greičiui galima pasiekti 105 km/val. vidutinį greitį. Galima! Tiesiog reikia kuo mažiau stoti rūkyti. Ilgose ištvermės kelionėse didelis vidutinis greitis pa-siekiamas ne didinant maksimalų greiti, o trumpinant poilsio laiką. Tai yra slidi riba tarp to, kas galima, ir to, kas yra nesaugu. Gal čia reikėtų prierašo: „Nebandykite to pakartoti namuose." Turi labai gerai pažinoti savo organizmą ir neperžengti saugios ribos. Dažnai tenka girdėti, kad „jei važiuoju naktį, mane ima miegas" arba „negaliu vairuoti, kai šalia kas miega", arba „važiavau važiavau ir dalies neatsimenu". Tokių dalykų būti negali. Negali važiuoti, kai jau yra tavo galimybių riba. Nori miego - stoji ir miegi. Tik ta riba, kaip sakiau, visų skirtinga. Važiuojant motociklu viskas dar kitaip nei automobiliu. Važiuojant motociklu daugeliui pirmiausia iškyla fiziologinis klausimas dėl skaudančio užpakalio ar nuovargio, o ne dėl miego. Todėl aršiau puola automobilininkai, kuriems nuvažiuoti per dieną 1 000 kilometrų yra mažesnis iššūkis, nei neužmigti tuojau pat po sočios vakarienės su bokalu alaus. Važiuojant motociklu, kūnas dirba labiau nei sėdint automobilyje. Daug įtakos turi ir oro sąlygos. Bet kuriuo atveju tam, kad galėtum važiuoti ilgai, turi jaustis patogiai ir komfortiškai. Apranga turi būti labai patogi. Negali niekur spausti, trinti, veržti. Negali būti šalta, karšta ar šlapia. Tai labai svarbu.
Tad ką daryti, kad nuvažiuotume daugiau kilometrų, nei galėjome iki šiol?
Pradėčiau nuo bendrų sparnuotų frazių, kad visi mes esame labai skirtingi ir individualūs, todėl vieno teisingo recepto tikrai, manau, nėra. Tai, kas tinka man, galbūt netinka daugiau nei pusei kitų žmonių. Eilės tvarka turbūt bandysiu išvardyti tai, kas yra svarbu pagal dažniausiai girdimus klausimus.
Tam, kad nuvažiuotume daug, toli ar važiuoti per visą naktį, reikia būti puikiai išsimiegojus. Miego trūkumo nekompensuos niekas, išskyrus miegą. Taip, „avansu" neprimiegosi, tačiau bent pora paskutinių naktų prieš rimtesnę kelionę pravartu pailsėti. Dažnu atveju to nepavyksta padaryti, nes paskutinę naktį, kaip studentai, visi ruošiasi kelionei, pakuojasi daiktus ir panašiai.
Antras pagal dažnumą klausimas - ką vartoji? Turima galvoje kavą, energinius gėrimus ar dar kažką, ko aš nežinau. Vieną kartą teko išgirsti klausimą net apie narkotikus. Apsaugok, Dieve, net nuo tokių minčių, jau nekalbant apie vartojimą. Kava - tai dažniausiai vartojamas gėrimas siekiant ilgesnio darbingumo. Kiekvienas turbūt turi savo nuomonę apie šį tonizuojantį gėrimą, kurio viena pagrindinių sudedamųjų dalių yra kofeinas. Šis alkaloidas daugeliu atveju sumažina mieguistumą, nuovargį, padidina žvalumą, gebėjimą susikaupti ir sutelkti dėmesį, gerėja nuotaika, laikinai grįžta prarastas darbingumas. Tiesa, kai kam gali būti ir priešingas poveikis. Fiziologiškai kofeinas pagreitina medžiagų apykaitą, paspartina šlapimo išsiskyrimą, kartais gali pasireikšti ir nepavojingi, bet nelabai malonūs pojūčiai, kaip padidėjęs pilvo pūtimas. Kaip bebūtų, kofeino poveikis pajuntamas ne iš karto - kraujo sistemą kofeinas pasiekia per maždaug 45 min. nuo suvartojimo. Poveikis juntamas 1-3 vai., o iš organizmo kofeinas pašalinamas apytikriai per 5 vai. Kiekvienas turi žinoti savo kavos ar kitų kofeino turinčių produktų normą, kuri leistų išlaikyti komfortišką fizinę ir psichologinę būseną. Vienas žmogus per dieną gali išgerti 6 puodelius stiprios kavos ir nepajusti jokio neigiamo poveikio, kitam jau 2 puodeliai gali pasirodyti daugoka - padažnėti pulsas ir pakilti spaudimas. Grįžtant prie mano asmeninės patirties - aš stengiuosi kofeino vartoti kuo mažiau. Ne kelionių metu aš kavą vartoju nereguliariai. Būna dienų, kada neišgeriu nė vieno puodelio kavos, o būna, kai išgeriu 3-4. Kodėl važiuodamas stengiuosi nepiktnaudžiauti kava, atsakysiu vėliau.
Mano atsakymas į klausimą, ką vartoju, - tai vanduo. Daug kas nustemba. Bet taip, geriu vandenį. Tikriausiai daugelis atsimena mokykloje per chemijos pamokas išmoktą labai paprastą vandens formulę - H20, bet turbūt ne visi žinome ir įsivaizduojame, koks jis yra svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai. Vandens vartojimas mano ilgose kelionėse yra beveik nenutrūkstantis procesas. Aš vandenį iš ant nugaros esančios gertuvės vartoju kas kelis ar keliolika kilometrų, nepriklausomai nuo juntamo troškulio. Daugelis daro klaidą gerdami tik tuomet, kai pajunta troškulį. Troškulys juntamas tuomet, kai organizmas netenka apie 1 % skysčių. Tačiau tuo metu jūs jau praleidote tą momentą, kai reikėjo papildyti organizmo vandens atsargas. Vanduo yra vienas iš geriausių maisto produktų, mineralinių medžiagų ir vitaminų tirpiklis, jis perneša įvairias toksines medžiagas iš įvairių organų į kepenis bei inkstus, kurie jas pašalina. Be to, su geriamuoju vandeniu gauname apie pusę reikiamos mineralinių medžiagų paros normos. Tad net mažas vandens trūkumas lemia greitesnį organizmo nuovargi, atidumo stoką ir panašius dalykus, be kurių neįmanomos saugios ir ilgos kelionės. Visa tai mes bandome kompensuoti kofeinu, esančiu kavoje ar energiniuose gėrimuose, bet, kaip žinome, kofeinas skatina skysčių šalinimą iš organizmo. 2004-aisiais Pasaulinė antidopingo agentūra išbraukė kofeiną iš olimpinėse žaidynėse draudžiamų medžiagų sąrašo, tad ir ilgose kelionėse, manau, tai nedraudžiamas preparatas, tačiau labai svarbu pavartojus produktų, sudėtyje turinčių kofeino, padidinti ir suvartojamo vandens kiekį.
Trečias pagal svarbą faktorius, lemiantis jūsų gebėjimą ilgai važiuoti, yra maistas. Tiesa, žmogus be maisto gali išbūti kur kas ilgiau nei be vandens, bet kūnui reikia maistinių medžiagų tam, kad jis gerai dirbtų ir funkcionuotų. Yra aibės įvairiausių maisto papildų sportininkams, jų pavartojęs, atrodo, galėtum kalnus nuversti. Šioje vietoje pripažinsiu savo nekompetenciją. Aš nesu sportininkas, todėl nesu išstudijavęs šių misto papildų gerųjų ar blogųjų savybių, taip pat savo kūno galimybių, jei juos vartočiau. Tiesa, dažnu atveju alkio jausmas yra organizmo reakcija į vandens trūkumą. Tačiau mano atveju, vartojant net didesnį kiekį vandens nei reikėtų, alkio jausmas yra alkio jausmas ir aš jį malšinu viena kita sauja riešutų. Tam, kad sutaupyčiau laiko kelionėje, kuomet tikslas nuvažiuoti kuo greičiau iš taško A į tašką B, riešutai man yra geriausias produktas visais atžvilgiais. Tai yra sotus, neužimantis daug vietos maistas, kuriame daug įvairiausių maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Riešutų nepersivalgai, neapkrauni organizmo. Persivalgius apima mieguistumas, kuris mums trukdo siekti tikslų. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad riešutai turi labai daug kalorijų. Lazdynų riešutai kaloringesni nei šokoladas. Aš dažniausiai iš anksto
pasidarau riešutų mišinį, Į kurį pridedu lazdynų, migdolų, graikinių, anakardžių riešutų. Įsidėjus juos į krepšį ant bako, nereikia sustoti tam, kad įsimestum sauja riešutų į burną ir už- gertum juos paprastu vandeniu.
Ketvirta ir turbūt paskutinė iš svarbiausių priemonių tikslui pasiekti - komfortas. Taip, tai yra ne ką mažiau svarbu. Važiuodami motociklu jūs neturite galimybės nusistatyti automatinę kondicionavimo sistemą, kad būtų jums maloniausia 22,6 laipsnio temperatūra. Kiekvieną laipsnį jums reikia reguliuoti apsirengiant, nusirengiant ar atsegant tam tikras ventiliacijos angas. Tad siūlau nepagailėti laiko sustoti ir persirengti tam tikrus drabužius, nes važiuodami, kai temperatūra jums nepriimtina, greičiau pavargsite, išgarinsite daugiau vandens, jei karšta, ir peršalsite, jei šalta. Važiavimas turi būti maksimaliai malonus, kiek tai leidžia oro sąlygos ir jūsų turimi drabužiai. Todėl aprangai niekuomet netaupau ir renkuosi maksimalų temperatūrų diapazoną i ir reguliavimo galimybes turinčius drabužius.
Žinoma, yra visa virtinė Įvairiausių kitų sudedamųjų dalių, kad kelionė vyktų sklandžiai, ilgai ir saugiai, bet tai dar individualesni dalykai i nei pirmieji keturi. Svarbu keliauti L saugiai. Niekuomet nevažiuokite, jei jaučiate, kad jūsų galimybių riba ; arti. Čia ne lenktynių trasa, kur jūs lenktyniaujate su varžovais. Lenktyniaudami gatvėje, lenktyniaujate su savo mirtimi. Nesvarbu, kad Bubinas nuvažiavo 2 000 kilometrų per dieną. Važiuokite tiek, kiek jaučiate galintys įveikti saugiai. Jei jausite, kad galite nuvažiuoti 3 000 km, tuomet drąsiai važiuokite 2 000 km. Jūs juos įveiksite saugiai ir tikrai ne paskutinį karta.
Sėkmės ir gero kelio!
Pirmas is šiuo žurnalo, kuris tikrai užkabino.
Suderinta su BBLT del patalpinimo.
Kadaise nesitikėjo, kad įmanoma įveikti 14500 km per 12 dienų,ar 22000km per 16 dienų.
Motociklu 14 500 kilometrų per 12 dienų ir 22 000 kilometrų per 16 dienų, baidare 170 kilometrų per 15 valandų, daugiau nei dvidešimt kopimų į aukščiausią Vakarų Europos kalną Monblaną ir dar ne vienas projektas, reikalaujantis ištvermės. Tokia buvo priešistorė projekto, kuris kai kuriems atrodo beprotiškas ir perdėtai pavojingas. „Nordkapp-Tari- fa" - 5 800 kilometrų be poilsio. Toks buvo planas. Dėl techninio gedimo projektas baigėsi šiek tiek anksčiau ir visas atstumas dar laukia savo eilės, tačiau 4 200 kilometrų per 36 va-landas duoda peno apkalboms.
4 200 kilometrų be poilsio - beprotybė? Tenka išgirsti įvairių nuomonių. Lietuviai linkę teisti, smerkti ir j viską žvelgti neigiamai. Nenoriu moralizuoti tiems, kurie mušasi i krutinę ir garsiau už kitus rėkia, kad tai nesaugu, nes turiu su jais sutikti. Taip, tai nesaugu, nes dalyvavimas eisme jau yra nesaugu. Kiekvieną dieną pasaulyje eismo įvykiuose žūsta 3 300 žmonių! Transporto priemonė yra baisus ginklas, kuriam naudoti leidimas išduodamas kur kas paprasčiau nei šaunamajam ginklui. Gatvės - ne vieta lenktynėms ir mes to niekada nedarome. Oficialiai kartais deklaruojama, kad štai startuoja motociklas ir automobilis, tačiau iš tikrųjų tarpusavyje nevyksta jokia kova. Ji tiesiog negali vykti, nes tai visiškai skirtingos transporto priemonės ir visiškai skirtingos sąlygos. Čia panašiai kaip rungtyniautų Vilniaus „Žalgirio" futbolo klubas prieš Kauno „Žalgirio" krepšinio klubą. Skiriasi net žaidimo taisyklės. Visi ištvermės važiavimai, spaudoje vadinami važiavimais dėl greičio, paremti žmogaus asmeninių savybių kompleksu ir galimybėmis. Dažnai girdžiu priekaištų, neva nesaugu taip ilgai važiuoti. Jei būtų kitaip, tai ir tolimųjų reisų vairuotojams galima būtų važiuoti be poilsio. Turiu priminti, kad bet kokios taisyklės ir įstatymai kuriami ginti ir saugoti daugumą. Jie nenumato išimčių iš taisyklių. Kiekvienas iš mūsų turbūt supranta, kad Dominykas Butvilas ar Šarūnas Pladas ir gatvėje gali važiuoti kur kas greičiau nei eilinis jaunuolis, nes jie treniruoja savo gebėjimus žaibiškai reaguoti į įvairias situacijas, jų gebėjimas suvaldyti automobilį ar motociklą yra nenusakomu skaičiumi kartų geresnis nei niolikinio gaidelio, prisigėrusio alaus ir lekiančio vieškeliu su savo draugais į artimiausią medį. Bet net ir tokiu atveju taisyklės yra visiems vienodos. Tad sunkiasvoriam transportui taikomi ir greičio, ir darbo laiko apribojimai todėl, kad dauguma vairuotojų yra normalūs žmonės, o ne ralių čempionai, o sunkvežimių masė juos daro visuomenei pavojingesnius nei lengvesnės transporto priemonės.
Įvairių žmonių galimybės važiuoti tam tikrą laiką yra labai skirtingos, kaip ir patys žmonės. Vienam ir 300 kilometrų nuvažiuoti yra iššūkis, o kitam be poilsio grįžti iš Anglijos yra vieni niekai. Nebūtinai tas, kuris važiuoja 2 000 kilometrų, važiuoja mažiau saugiai nei tas, kuris 300 km. Galimi įvairūs variantai. Nėra vienos tiesos. Tad nesiimčiau smerkti nei tų, kurie važiuoja 50 kilometrų, nei tų, kurie važiuoja 5 000 km. Juk kiekvienas iš mūsų gali nubėgti kilometrą. Kai kurie pasitreniravę nubėgame 10 km ar net 40 km. Bet yra žmonių, kurie bėga po 100-200 km. Sakyti, kad jie kvaili ir nežino, ką daro, turbūt negalėtume, nors aš sunkiai įsivaizduoju, kaip tai padaryti. Bet kaip tik manau, kad jie žino, ką daro, kur kas geriau nei tie, kurie nubėga kilometrą ir galvoja, kad daugiau yra nesaugu, kad geriau jau niekur nebėgti.
Dažnai girdimas priekaištas, kad tie tai jau tikrai viršija greitį. Dažniausiai, žinoma, iš tų, kurie patys leistinu greičiu važiuoja tik tol, kol įsibėgėja arba kai stabdo ir matematikos turėjo silpną trejetą, nes nuo mokyklos laikų rūko. O rūko ir dabar. Tik žmona neleidžia automobilyje rūkyti, todėl tenka dažnai stoti. Sustojus labai stipriai krenta vidutis greitis. Jį pasivyti, neviršijus leistino greičio, neįmanoma. Todėl dažnas lietuvis neįsivaizduoja, kaip esant maksimaliam leistinam 110 km/val. greičiui galima pasiekti 105 km/val. vidutinį greitį. Galima! Tiesiog reikia kuo mažiau stoti rūkyti. Ilgose ištvermės kelionėse didelis vidutinis greitis pa-siekiamas ne didinant maksimalų greiti, o trumpinant poilsio laiką. Tai yra slidi riba tarp to, kas galima, ir to, kas yra nesaugu. Gal čia reikėtų prierašo: „Nebandykite to pakartoti namuose." Turi labai gerai pažinoti savo organizmą ir neperžengti saugios ribos. Dažnai tenka girdėti, kad „jei važiuoju naktį, mane ima miegas" arba „negaliu vairuoti, kai šalia kas miega", arba „važiavau važiavau ir dalies neatsimenu". Tokių dalykų būti negali. Negali važiuoti, kai jau yra tavo galimybių riba. Nori miego - stoji ir miegi. Tik ta riba, kaip sakiau, visų skirtinga. Važiuojant motociklu viskas dar kitaip nei automobiliu. Važiuojant motociklu daugeliui pirmiausia iškyla fiziologinis klausimas dėl skaudančio užpakalio ar nuovargio, o ne dėl miego. Todėl aršiau puola automobilininkai, kuriems nuvažiuoti per dieną 1 000 kilometrų yra mažesnis iššūkis, nei neužmigti tuojau pat po sočios vakarienės su bokalu alaus. Važiuojant motociklu, kūnas dirba labiau nei sėdint automobilyje. Daug įtakos turi ir oro sąlygos. Bet kuriuo atveju tam, kad galėtum važiuoti ilgai, turi jaustis patogiai ir komfortiškai. Apranga turi būti labai patogi. Negali niekur spausti, trinti, veržti. Negali būti šalta, karšta ar šlapia. Tai labai svarbu.
Tad ką daryti, kad nuvažiuotume daugiau kilometrų, nei galėjome iki šiol?
Pradėčiau nuo bendrų sparnuotų frazių, kad visi mes esame labai skirtingi ir individualūs, todėl vieno teisingo recepto tikrai, manau, nėra. Tai, kas tinka man, galbūt netinka daugiau nei pusei kitų žmonių. Eilės tvarka turbūt bandysiu išvardyti tai, kas yra svarbu pagal dažniausiai girdimus klausimus.
Tam, kad nuvažiuotume daug, toli ar važiuoti per visą naktį, reikia būti puikiai išsimiegojus. Miego trūkumo nekompensuos niekas, išskyrus miegą. Taip, „avansu" neprimiegosi, tačiau bent pora paskutinių naktų prieš rimtesnę kelionę pravartu pailsėti. Dažnu atveju to nepavyksta padaryti, nes paskutinę naktį, kaip studentai, visi ruošiasi kelionei, pakuojasi daiktus ir panašiai.
Antras pagal dažnumą klausimas - ką vartoji? Turima galvoje kavą, energinius gėrimus ar dar kažką, ko aš nežinau. Vieną kartą teko išgirsti klausimą net apie narkotikus. Apsaugok, Dieve, net nuo tokių minčių, jau nekalbant apie vartojimą. Kava - tai dažniausiai vartojamas gėrimas siekiant ilgesnio darbingumo. Kiekvienas turbūt turi savo nuomonę apie šį tonizuojantį gėrimą, kurio viena pagrindinių sudedamųjų dalių yra kofeinas. Šis alkaloidas daugeliu atveju sumažina mieguistumą, nuovargį, padidina žvalumą, gebėjimą susikaupti ir sutelkti dėmesį, gerėja nuotaika, laikinai grįžta prarastas darbingumas. Tiesa, kai kam gali būti ir priešingas poveikis. Fiziologiškai kofeinas pagreitina medžiagų apykaitą, paspartina šlapimo išsiskyrimą, kartais gali pasireikšti ir nepavojingi, bet nelabai malonūs pojūčiai, kaip padidėjęs pilvo pūtimas. Kaip bebūtų, kofeino poveikis pajuntamas ne iš karto - kraujo sistemą kofeinas pasiekia per maždaug 45 min. nuo suvartojimo. Poveikis juntamas 1-3 vai., o iš organizmo kofeinas pašalinamas apytikriai per 5 vai. Kiekvienas turi žinoti savo kavos ar kitų kofeino turinčių produktų normą, kuri leistų išlaikyti komfortišką fizinę ir psichologinę būseną. Vienas žmogus per dieną gali išgerti 6 puodelius stiprios kavos ir nepajusti jokio neigiamo poveikio, kitam jau 2 puodeliai gali pasirodyti daugoka - padažnėti pulsas ir pakilti spaudimas. Grįžtant prie mano asmeninės patirties - aš stengiuosi kofeino vartoti kuo mažiau. Ne kelionių metu aš kavą vartoju nereguliariai. Būna dienų, kada neišgeriu nė vieno puodelio kavos, o būna, kai išgeriu 3-4. Kodėl važiuodamas stengiuosi nepiktnaudžiauti kava, atsakysiu vėliau.
Mano atsakymas į klausimą, ką vartoju, - tai vanduo. Daug kas nustemba. Bet taip, geriu vandenį. Tikriausiai daugelis atsimena mokykloje per chemijos pamokas išmoktą labai paprastą vandens formulę - H20, bet turbūt ne visi žinome ir įsivaizduojame, koks jis yra svarbus, nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas mūsų gyvenimui ir mūsų sveikatai. Vandens vartojimas mano ilgose kelionėse yra beveik nenutrūkstantis procesas. Aš vandenį iš ant nugaros esančios gertuvės vartoju kas kelis ar keliolika kilometrų, nepriklausomai nuo juntamo troškulio. Daugelis daro klaidą gerdami tik tuomet, kai pajunta troškulį. Troškulys juntamas tuomet, kai organizmas netenka apie 1 % skysčių. Tačiau tuo metu jūs jau praleidote tą momentą, kai reikėjo papildyti organizmo vandens atsargas. Vanduo yra vienas iš geriausių maisto produktų, mineralinių medžiagų ir vitaminų tirpiklis, jis perneša įvairias toksines medžiagas iš įvairių organų į kepenis bei inkstus, kurie jas pašalina. Be to, su geriamuoju vandeniu gauname apie pusę reikiamos mineralinių medžiagų paros normos. Tad net mažas vandens trūkumas lemia greitesnį organizmo nuovargi, atidumo stoką ir panašius dalykus, be kurių neįmanomos saugios ir ilgos kelionės. Visa tai mes bandome kompensuoti kofeinu, esančiu kavoje ar energiniuose gėrimuose, bet, kaip žinome, kofeinas skatina skysčių šalinimą iš organizmo. 2004-aisiais Pasaulinė antidopingo agentūra išbraukė kofeiną iš olimpinėse žaidynėse draudžiamų medžiagų sąrašo, tad ir ilgose kelionėse, manau, tai nedraudžiamas preparatas, tačiau labai svarbu pavartojus produktų, sudėtyje turinčių kofeino, padidinti ir suvartojamo vandens kiekį.
Trečias pagal svarbą faktorius, lemiantis jūsų gebėjimą ilgai važiuoti, yra maistas. Tiesa, žmogus be maisto gali išbūti kur kas ilgiau nei be vandens, bet kūnui reikia maistinių medžiagų tam, kad jis gerai dirbtų ir funkcionuotų. Yra aibės įvairiausių maisto papildų sportininkams, jų pavartojęs, atrodo, galėtum kalnus nuversti. Šioje vietoje pripažinsiu savo nekompetenciją. Aš nesu sportininkas, todėl nesu išstudijavęs šių misto papildų gerųjų ar blogųjų savybių, taip pat savo kūno galimybių, jei juos vartočiau. Tiesa, dažnu atveju alkio jausmas yra organizmo reakcija į vandens trūkumą. Tačiau mano atveju, vartojant net didesnį kiekį vandens nei reikėtų, alkio jausmas yra alkio jausmas ir aš jį malšinu viena kita sauja riešutų. Tam, kad sutaupyčiau laiko kelionėje, kuomet tikslas nuvažiuoti kuo greičiau iš taško A į tašką B, riešutai man yra geriausias produktas visais atžvilgiais. Tai yra sotus, neužimantis daug vietos maistas, kuriame daug įvairiausių maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Riešutų nepersivalgai, neapkrauni organizmo. Persivalgius apima mieguistumas, kuris mums trukdo siekti tikslų. Tiesa, reikėtų nepamiršti, kad riešutai turi labai daug kalorijų. Lazdynų riešutai kaloringesni nei šokoladas. Aš dažniausiai iš anksto
pasidarau riešutų mišinį, Į kurį pridedu lazdynų, migdolų, graikinių, anakardžių riešutų. Įsidėjus juos į krepšį ant bako, nereikia sustoti tam, kad įsimestum sauja riešutų į burną ir už- gertum juos paprastu vandeniu.
Ketvirta ir turbūt paskutinė iš svarbiausių priemonių tikslui pasiekti - komfortas. Taip, tai yra ne ką mažiau svarbu. Važiuodami motociklu jūs neturite galimybės nusistatyti automatinę kondicionavimo sistemą, kad būtų jums maloniausia 22,6 laipsnio temperatūra. Kiekvieną laipsnį jums reikia reguliuoti apsirengiant, nusirengiant ar atsegant tam tikras ventiliacijos angas. Tad siūlau nepagailėti laiko sustoti ir persirengti tam tikrus drabužius, nes važiuodami, kai temperatūra jums nepriimtina, greičiau pavargsite, išgarinsite daugiau vandens, jei karšta, ir peršalsite, jei šalta. Važiavimas turi būti maksimaliai malonus, kiek tai leidžia oro sąlygos ir jūsų turimi drabužiai. Todėl aprangai niekuomet netaupau ir renkuosi maksimalų temperatūrų diapazoną i ir reguliavimo galimybes turinčius drabužius.
Žinoma, yra visa virtinė Įvairiausių kitų sudedamųjų dalių, kad kelionė vyktų sklandžiai, ilgai ir saugiai, bet tai dar individualesni dalykai i nei pirmieji keturi. Svarbu keliauti L saugiai. Niekuomet nevažiuokite, jei jaučiate, kad jūsų galimybių riba ; arti. Čia ne lenktynių trasa, kur jūs lenktyniaujate su varžovais. Lenktyniaudami gatvėje, lenktyniaujate su savo mirtimi. Nesvarbu, kad Bubinas nuvažiavo 2 000 kilometrų per dieną. Važiuokite tiek, kiek jaučiate galintys įveikti saugiai. Jei jausite, kad galite nuvažiuoti 3 000 km, tuomet drąsiai važiuokite 2 000 km. Jūs juos įveiksite saugiai ir tikrai ne paskutinį karta.
Sėkmės ir gero kelio!
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Puikus receptas Iron butt'ui 1600 km įveikti tokiu budu man buvo nesudėtinga, tiesa pats vartojau ne riešutus o visokius snikeriukus, kavos taip pat teko vartoti apie pora puodelių. Bet norint įveikti 2000 km tam jau reikėtų būti gerai susiplanavus maršrutą ir pasiruošus navigaciją. Kai kuriems žmonėms toks važiavimas atrodo beprasmis, bet kaip Aidas sakė - kiti ir nubėga 100 km. O kodėl? Nes kai kuriems žmonėms tai teikia malonumą Puikus straipsnis.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Mano GSF1250 2010, reiškia "пронесло"
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Po atlydžio Neryje – netikėtas radinys
Šaltinis: Kas vyksta Kaune
Šaltinis: Kas vyksta Kaune
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Čia gal pagal dienos užduotį rašinėlis apie savo motociklą?
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
4200 km be poilsio
Šaltinis: operatorius.lt
Šaltinis: operatorius.lt
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Kiek pastebėjau tai kai gavo skyrelį 15min.lt nuolat ir rašo, toks darbas, užpildyti straipsniais tą skiltį...
God made some girls perfect the rest he put in cars...
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Šiek tiek moto statistikos paskelbta, ir moto tarp jos:
„Via Baltica“ kelyje filmuotas vaizdo įrašas pritrenkė: čia net baisiau nei pornografija
„Via Baltica“ kelyje filmuotas vaizdo įrašas pritrenkė: čia net baisiau nei pornografija
Drop a gear and disappear.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Skaitant straipsnį vienu momentu atejo mintis "...here come the haters".
Atidarius komentarus, šalia minties užsidėjo žalia "CHECK" varnelė
Drop a gear and disappear.
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
-
- Pranešimai: 274
- Užsiregistravo: 2015-10-30 22:20
- Karma: 105
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
http://www.lrt.lt/televizija/anonsai/19 ... i_premjera Kas turit galimybę atsisukti šitą filmą per LRT, labai siūlau pažiūrėti. Net pikta žiūrėti kokie "baikeriai" atvirai sulindę šiknon putinui....
On a bike no one ever asks "are we there yet"
Re: Apie motociklus ir motociklininkus žiniasklaidoje
kansaras rašė:Žinutės nuoroda http://www.lrt.lt/televizija/anonsai/19 ... i_premjera Kas turit galimybę atsisukti šitą filmą per LRT, labai siūlau pažiūrėti. Net pikta žiūrėti kokie "baikeriai" atvirai sulindę šiknon putinui....
Manau, tai tik biznis, daugiau nieko.
Atsirastu ir pas mus tokie ale "baikeriai", jei kas viska apmoketu, o jiems liktu tik megautis technika ir kelionemis uz dyka.
O siaip, slykstu ziureti i tokius veikejus.
IMHO
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra