Stabdžių kaladėlių keitimas
Stabdžių kaladėlių keitimas
Motociklo modelis Yamaha FZS600 99'
Jau praeitais metais planavau pasikeisti priekinių stabdžių kaladėles. Sezono pabaigoje nepavyko, tad prieš šio sezono pradžią reikia tai atlikti.
Jei yra tinkami įrankiai ir noro - tai galima atlikti ir pačiam.
Ar reikia keisti - čia sprendžiate patys. Vieni važiuoja iki kol matosi metalas, kiti palieka kelis milimetrus. Man jos jau pradėjo cypti ir šiaip liko nedaug "mėsos".
Atsukam ir nuimam suportą. Ištraukiam kaištukus ir kaladėles laikantį kaištį.
Reikia prilaikyti detales, nes ta žalvarinė šauna į viršų, o kaladėlės iškrenta žemyn. Na bet toli nenušauna, galima susirankioti jei taip nutinka.
Kaladėlės tikrai susidėvėjusios.
Apvalome visus nešvarumus apie suporto cilindriukus.
Juos suspaudžiame iki galo. Galima palikti apie 1 mm išsikišus. Esmė ta, kad naujų kaladėlių "mėsos" žymiai daugiau ir jei nesuspausite cilindriukų - neuždėsite suporto atgal į vietą. Neliks diskui vietos.
Ką dar reikia atsiminti - jei prieš taip keitėte ar papildėte stabdžių skystį, tai ko gero nebuvo įvertinta, kad dėl susidėvėjusių kaladėlių padidėjo skysčio užimamas tūris. Suspaudžiant cilindriukus stabdžių skystis bėga atgal į rezervuarą ir jei jis jau buvo apypilnis - gali tekti nusiurbti perteklių.
Aš praeitais metais keičiau skystį ir papildžiau iki normos ribos. O dabar skysčio per daug tapo. Teko nusiurbti apie 30 ml. stabdžių skysčio.
Suspausti cilindriukus man užteko po vieną palengva. Vaikšto normaliai. Jei nespaudžiu per daug staigiai tai kiti lieka savo vietose ir nereikia jų prilaikyti.
Palyginimui senos ir naujos kaladėlės
Išvalome detales ir paruošiame sudėjimui atgal į vietą.
Sudedame ir užveržiame suportą iki reikiamos jėgos (pagal žinyną). Tada darbus atliekame su kita puse.
Reikia nepadaryti klaidos ir neišimti kaladėlių iš abiejų pusių iškart. Kas gali nutikti - spaudžiant cilindriukus vienam suporte, kitame jie išsiplės ir jei vienas kuris judės geriau nei kiti - gali ir iškristi. Galima įdėti kaladę tam kad taip neįvyktų.
Nuimam suportą, iškimam kaištukus (vielikės), išimam skersinį kaištį.
Išvalom, pakeičiam kaladėles.
Svarbu!
Kai sudedate kalades ir suveržiate suportus į savo vietą. Būtinai reikia paspausti stabdžių svirtelę, kad kaladėlės atsistotų į savo darbinę padėtį. Gali tekti paspausti 2-4 kartus kol pradėsite jausti, kad veikia stabdžiai.
Niekada nepradėkite važiuoti neįsitikinę, kad turite veikiančius stabdžius po remonto. Galite nesustabdyti laiku ir atsitrenkti.
Jau praeitais metais planavau pasikeisti priekinių stabdžių kaladėles. Sezono pabaigoje nepavyko, tad prieš šio sezono pradžią reikia tai atlikti.
Jei yra tinkami įrankiai ir noro - tai galima atlikti ir pačiam.
Ar reikia keisti - čia sprendžiate patys. Vieni važiuoja iki kol matosi metalas, kiti palieka kelis milimetrus. Man jos jau pradėjo cypti ir šiaip liko nedaug "mėsos".
Atsukam ir nuimam suportą. Ištraukiam kaištukus ir kaladėles laikantį kaištį.
Reikia prilaikyti detales, nes ta žalvarinė šauna į viršų, o kaladėlės iškrenta žemyn. Na bet toli nenušauna, galima susirankioti jei taip nutinka.
Kaladėlės tikrai susidėvėjusios.
Apvalome visus nešvarumus apie suporto cilindriukus.
Juos suspaudžiame iki galo. Galima palikti apie 1 mm išsikišus. Esmė ta, kad naujų kaladėlių "mėsos" žymiai daugiau ir jei nesuspausite cilindriukų - neuždėsite suporto atgal į vietą. Neliks diskui vietos.
Ką dar reikia atsiminti - jei prieš taip keitėte ar papildėte stabdžių skystį, tai ko gero nebuvo įvertinta, kad dėl susidėvėjusių kaladėlių padidėjo skysčio užimamas tūris. Suspaudžiant cilindriukus stabdžių skystis bėga atgal į rezervuarą ir jei jis jau buvo apypilnis - gali tekti nusiurbti perteklių.
Aš praeitais metais keičiau skystį ir papildžiau iki normos ribos. O dabar skysčio per daug tapo. Teko nusiurbti apie 30 ml. stabdžių skysčio.
Suspausti cilindriukus man užteko po vieną palengva. Vaikšto normaliai. Jei nespaudžiu per daug staigiai tai kiti lieka savo vietose ir nereikia jų prilaikyti.
Palyginimui senos ir naujos kaladėlės
Išvalome detales ir paruošiame sudėjimui atgal į vietą.
Sudedame ir užveržiame suportą iki reikiamos jėgos (pagal žinyną). Tada darbus atliekame su kita puse.
Reikia nepadaryti klaidos ir neišimti kaladėlių iš abiejų pusių iškart. Kas gali nutikti - spaudžiant cilindriukus vienam suporte, kitame jie išsiplės ir jei vienas kuris judės geriau nei kiti - gali ir iškristi. Galima įdėti kaladę tam kad taip neįvyktų.
Nuimam suportą, iškimam kaištukus (vielikės), išimam skersinį kaištį.
Išvalom, pakeičiam kaladėles.
Svarbu!
Kai sudedate kalades ir suveržiate suportus į savo vietą. Būtinai reikia paspausti stabdžių svirtelę, kad kaladėlės atsistotų į savo darbinę padėtį. Gali tekti paspausti 2-4 kartus kol pradėsite jausti, kad veikia stabdžiai.
Niekada nepradėkite važiuoti neįsitikinę, kad turite veikiančius stabdžius po remonto. Galite nesustabdyti laiku ir atsitrenkti.
- informatikas
- Pranešimai: 545
- Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
- Karma: 239
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
daugumos motociklų kaladėlės išsiima ir naujos įsideda nenuėmus suportų
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
informatikas rašė:Žinutės nuoroda daugumos motociklų kaladėlės išsiima ir naujos įsideda nenuėmus suportų
Vat aš irgi galvojau galvojau, ar parašyti kad "kam supportus nuiminėti?" bet tu esi pirmas
Aišku, valymui tai labai patogu
Drop a gear and disappear.
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Ir išvalyti smėlį, purvą ir suspausti lengviau.
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
informatikas rašė:Žinutės nuoroda daugumos motociklų kaladėlės išsiima ir naujos įsideda nenuėmus suportų
Ir sisių galima daryti kelnių neatsisegus.
- informatikas
- Pranešimai: 545
- Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
- Karma: 239
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
4xRG rašė:Ir sisių galima daryti kelnių neatsisegus.
ir tepalą keičiant galima variklį išrinkt
šiuo atveju reikėtų temos pavadinimą pakoreguoti į sakysim......... kaladėlių keitimas/suportų valymas
p.s. už solidarumą kauniečiams šiam forume 10, už objektyvumą 0
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Nepamačiau kaip sudėjai kaladėles. Jei naujų kaladžių komplekte nėra aušinimo plokštelių - nuo senų jų dėti nereikia, t.y. sudedi tik tai, ką turi naujoj pakuotėj
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Dar svarbu: jei keiti kaladėlių mišinį ar gamintoją, būtina visą stabdžių diską nuvalyti valikliu ir geriausiai dar pašveisti su smulkiu švitriniu
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Ir dar vienas svarbus momentas:
Tie grioveliai ant kaladėlių rodo "service limit". Kitaip tariant jei griovelių jau nebėra - reikia keisti kaladėles.
Tie grioveliai ant kaladėlių rodo "service limit". Kitaip tariant jei griovelių jau nebėra - reikia keisti kaladėles.
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Dar pora smulkmenų iš patirties: kaladėlės keičiamos retai, tad visus varžtus visada išvalau ir sutepu vario tepalu. Nuo karščio ir purvo paskui neprikepa, atsisuka lengviau. Na ir aišku varžtų nereik traiškyt, prisukti su reikiama jėga, niutonmetru.
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
sepetuks rašė:Žinutės nuoroda Ir dar vienas svarbus momentas:
Tie grioveliai ant kaladėlių rodo "service limit". Kitaip tariant jei griovelių jau nebėra - reikia keisti kaladėles.
Nebūtinai. Kai kurie EBC kaladėlių grioviai yra iki pat pagrindo, t.y. metalo Tada kalades keist jau vėlu
Re: Stabdžių kaladėlių keitimas
Va pavyzdys HH ir organinės to pačio midelio kaladės. HH turi 2 atskirus frikcinės medžiagos sluoksnius, o FA yra vienas įpjautas
Stabdžių kaladėlių keitimas
storms rašė:Žinutės nuoroda Nepamačiau kaip sudėjai kaladėles. Jei naujų kaladžių komplekte nėra aušinimo plokštelių - nuo senų jų dėti nereikia, t.y. sudedi tik tai, ką turi naujoj pakuotėj
Labas, o jei as sudejes ausinimo ploksteles ant nauju (galfer) kaladeliu nors pakuoteje nebuvo? kokia tai daro itaka karsciui, stabdymui?
Fuel your Fire.
Stabdžių kaladėlių keitimas
Vikingas rašė:Žinutės nuorodastorms rašė:Žinutės nuoroda Nepamačiau kaip sudėjai kaladėles. Jei naujų kaladžių komplekte nėra aušinimo plokštelių - nuo senų jų dėti nereikia, t.y. sudedi tik tai, ką turi naujoj pakuotėj
Labas, o jei as sudejes ausinimo ploksteles ant nauju (galfer) kaladeliu nors pakuoteje nebuvo? kokia tai daro itaka karsciui, stabdymui?
Stabdžiai tiesiog gali būti minkštesni
Grįžti į “Pasidaryk pats, naudingi patarimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra