Motociklo grandinė, jos priežiūra
Motociklo grandinė, jos priežiūra
Manau reiktų bendros temos klausimams apie grandines. Visgi dažno motociklo galinį ratą suka grandinė, o ne kardanas.
Turiu keletą klausimų, prašymų pasidalint nuomone.
Pirmasis būtų, tai kuo valote grandinę? Esu mates visokių būdų, bet pats spėjau išbandyt tik žibalą su teptuku ir varikliu ploviklį su vandens srove. Yra visokių valymo purškalų, bet kiek Youtube mačiau, tai vis vien nemažai brūžint reikia ir stebuklų jie nepadaro, nors kainuoja nemažai.
Kaip jūs valot grandinę? Kažkodėl tik šįmet pamačiau ,jog yra toks įrankis. Spėju turėtų palengvint darbą į pagalbą pasitelkiu žibalą.
Kitas reikalas, tai skirtingos tepalų rūšys. Kadangi pas mane "Soft'as", tai turiu ir off-road ir road tepalo. Tas road labai mėgsta traukt dulkes, tad jei pravažiuoji kelis km žvyrkeliu, tai iškart aplimpa velniais. Ar labai kenkia grandinei tos dulkės plius road tepalas, ar ten nieko tokio?
Turiu keletą klausimų, prašymų pasidalint nuomone.
Pirmasis būtų, tai kuo valote grandinę? Esu mates visokių būdų, bet pats spėjau išbandyt tik žibalą su teptuku ir varikliu ploviklį su vandens srove. Yra visokių valymo purškalų, bet kiek Youtube mačiau, tai vis vien nemažai brūžint reikia ir stebuklų jie nepadaro, nors kainuoja nemažai.
Kaip jūs valot grandinę? Kažkodėl tik šįmet pamačiau ,jog yra toks įrankis. Spėju turėtų palengvint darbą į pagalbą pasitelkiu žibalą.
Kitas reikalas, tai skirtingos tepalų rūšys. Kadangi pas mane "Soft'as", tai turiu ir off-road ir road tepalo. Tas road labai mėgsta traukt dulkes, tad jei pravažiuoji kelis km žvyrkeliu, tai iškart aplimpa velniais. Ar labai kenkia grandinei tos dulkės plius road tepalas, ar ten nieko tokio?
Paskutinį kartą redagavo Xawiers 2016-04-14 10:17, redaguota 1 kartą.
Priežastis: Pataisytos lt kalbos klaidos.
Priežastis: Pataisytos lt kalbos klaidos.
2005 XL650V Transalp
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
As dar ne karto specialiai neploviau . Nuo daznu enduro pramogu mano grandinę dažniausiai nušveičia smėlis ir vanduo plovykloje... Po "prausimosi" procedūrų visada sutepu... 32000 km jau tarnavo grandine - kaip pusiau endurui tai neblogai ...
Jei jau nors kartais vaziuojama dulketais keliais manau geriau visada naudoti off road tepala. Nebent tikrai zinoma, kad keleta tukstanciu km kelioneje nebus issukta nuo asfalto
Jei jau nors kartais vaziuojama dulketais keliais manau geriau visada naudoti off road tepala. Nebent tikrai zinoma, kad keleta tukstanciu km kelioneje nebus issukta nuo asfalto
HONDA CRF1000
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Papasakosiu iš savo gausios praktikos (daugiau, nei 30k km): aukščiau parodytas šepetėlis totalus sh, pirkau, bandžiau panaudoti, išmečiau. Kas liečia plovimą: žibalas + dantų šepetėlis (panaudotas arba pats pigiausias). Kai tingiu: WD40 arba SR80 purškiu (jie skysti, viskas nubėga lengvai), nuvalau viską gerai kokia pasibaigusia maike.
Teko grandinę purkšti (ir dėl įdomumo) tiek 11€ kainuojančiais haiendais, tiek pigiais silikoniniais tepalais - viskas tinka, esmė, kad grandinė nebūtų sausa ir nenutekėtų (važiuojant taipogi) tas tepalas. Kadangi daugelis tepam net dažniau, nei vertėtų (ne snepigus dalykas), neverta žaisti su prabangiais produktais, skirtumo jokio, nebent patogiau kažkas arba religija neleidžia.
Kiek teko skaityt literatūros tept reikia iš tiesų (neguldau galvos) tik tas vietas, kur nareliai liečiausi per O ringus, daugiau niekas neturi būt taukuose (nebent dėl rūdžių), o visas perteklius turi būt nuvalomas. Tada nei ratai, nei kas ktia nebūtna aptaškyti. Nepaisant to supurškinėju visą grandinę, dėl religinių įsitikinimų.
Paprastai tepu kas 300-600km arba po stipraus lietaus (jei važiuoji per tą lietų ) dažniausias tik grįžęs, kol grandinė šilta. Rimtą valymą darau 1-2x per sezoną (t.y. dažniausiai tiesiog skuduru nubrauki vlikutinį riebalą ir purški ant viršaus).
Per visus eksperimentus nejusdavau jokio skirtumo (prabangiai ar varguolišku tepalu tepdamas), dėl to drąsiai teigiu, kad visa grandinių tepalų rinka yra reklaminė, skirta psichologiniam saugumui, ne daugiau.
Teko grandinę purkšti (ir dėl įdomumo) tiek 11€ kainuojančiais haiendais, tiek pigiais silikoniniais tepalais - viskas tinka, esmė, kad grandinė nebūtų sausa ir nenutekėtų (važiuojant taipogi) tas tepalas. Kadangi daugelis tepam net dažniau, nei vertėtų (ne snepigus dalykas), neverta žaisti su prabangiais produktais, skirtumo jokio, nebent patogiau kažkas arba religija neleidžia.
Kiek teko skaityt literatūros tept reikia iš tiesų (neguldau galvos) tik tas vietas, kur nareliai liečiausi per O ringus, daugiau niekas neturi būt taukuose (nebent dėl rūdžių), o visas perteklius turi būt nuvalomas. Tada nei ratai, nei kas ktia nebūtna aptaškyti. Nepaisant to supurškinėju visą grandinę, dėl religinių įsitikinimų.
Paprastai tepu kas 300-600km arba po stipraus lietaus (jei važiuoji per tą lietų ) dažniausias tik grįžęs, kol grandinė šilta. Rimtą valymą darau 1-2x per sezoną (t.y. dažniausiai tiesiog skuduru nubrauki vlikutinį riebalą ir purški ant viršaus).
Per visus eksperimentus nejusdavau jokio skirtumo (prabangiai ar varguolišku tepalu tepdamas), dėl to drąsiai teigiu, kad visa grandinių tepalų rinka yra reklaminė, skirta psichologiniam saugumui, ne daugiau.
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Priemonė skirta tepti dideliais greičiais dirbančias grandines automobiliuose, motocikluose ir kt. mašinose. Visiškai sintetinis; Apsaugo nuo dilimo ir korozijos; Geros tepimo savybės net ir esant dideliam slėgiui (2800N ~280kg); Darbinė temp.:-45°- 450°C
Jeigu žmogus žmogui žmogus, tai ir žmogus žmogui žmogus.
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Mano nuomone toks šepetys iš pirmo posto yra reikalingas tik norint nuvalyti įsisenėjusį tepalą arba kai grandinė labai seniai nevalyta. Per kelis metus kai važinėju, naudojau daugelį skirtingų tipų tepalų, bet visada valau tik žibalu bei teptuku. Jei konkrečiau tai teptukas stačiakampio formos su trumpesniais šeriais į kurį gerai įsigeria žibalas (geriausiai tinka senovinis natūralių šerių, o ne plastmasinis). Antras dalykas ką naudoju tai 4 litrų bakelis su žibalu iš degalinės bei nedidelis indelis. Iš pradžių "nudažau" visą grandinę, per tą laiką visas tepalas ištirpsta. Tada tiesiog negailėdamas žibalo antrą kartą pratrinu per visą ilgį bent porą kartų ir viskas nuteka ant grindų. Tada nušluotau skuduru ir sutepu. Po visko tepalo perteklių nubraukiu kitu skuduru, ir perbraukiu šonus, kad niekur nerūdytų. Su litru žibalo nuplaunu grandinę 3-4 kartus.
Yra tik viena problema, mano visi naudojami tepalai nusiplauna per lietų. Skystas lyg ir geriau išsilaiko, bet skystas labai traukia dulkes. Kokį jūs naudojate?
Nuo kada slėgis matuojamas niutonais ir kilogramais?
Yra tik viena problema, mano visi naudojami tepalai nusiplauna per lietų. Skystas lyg ir geriau išsilaiko, bet skystas labai traukia dulkes. Kokį jūs naudojate?
Vytautasg rašė:Žinutės nuoroda Apsaugo nuo dilimo ir korozijos; Geros tepimo savybės net ir esant dideliam slėgiui (2800N ~280kg); Darbinė temp.:-45°- 450°C
Nuo kada slėgis matuojamas niutonais ir kilogramais?
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Aš dažniausiai irgi naudoju šepetuką ir white spirit'ą, labai gerai visi tepalai seni nubėga Kadangi yra automatinis grandinės tepimas, tai labai gerai per lietų kelionėje pasitarnauja, kai nuvažiuojamas atstumas yra nemažas, o tepti nestosi vidury kelio per lietų Manau skirtummo tarp žibalo ir white spirito nėra didelio, svarbu ne benzinas (nebent kažko nežinau).
On a bike no one ever asks "are we there yet"
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Rimas, nežinau, tiesiog nukopinau. Gal vertimas netikslus, ar tai gal tepalo savybės suspaudimui (slėgimui). Bet žinau kad veikia gerai ir tiek.
Jeigu žmogus žmogui žmogus, tai ir žmogus žmogui žmogus.
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
deck2 rašė:Teko grandinę purkšti (ir dėl įdomumo) tiek 11€ kainuojančiais haiendais, tiek pigiais silikoniniais tepalais - viskas tinka, esmė, kad grandinė nebūtų sausa ir nenutekėtų (važiuojant taipogi) tas tepalas. Kadangi daugelis tepam net dažniau, nei vertėtų (ne snepigus dalykas), neverta žaisti su prabangiais produktais, skirtumo jokio, nebent patogiau kažkas arba religija neleidžia.
Kiek teko skaityt literatūros tept reikia iš tiesų (neguldau galvos) tik tas vietas, kur nareliai liečiausi per O ringus, daugiau niekas neturi būt taukuose (nebent dėl rūdžių), o visas perteklius turi būt nuvalomas. Tada nei ratai, nei kas ktia nebūtna aptaškyti. Nepaisant to supurškinėju visą grandinę, dėl religinių įsitikinimų.
Per visus eksperimentus nejusdavau jokio skirtumo (prabangiai ar varguolišku tepalu tepdamas), dėl to drąsiai teigiu, kad visa grandinių tepalų rinka yra reklaminė, skirta psichologiniam saugumui, ne daugiau.
Dėl tepalų nesi teisus. Labai priklauso nuo baiko panaudojimo. Jei važiuoji didesniu greičiu - offeroadinis arba pigesnis tepalas labai smarkiai nusitaško, tuo ištepdamas ratlankį, motociklą bei riderį ir keleivį. Šlykštus reikalas.
Tepti BŪTINAI reikia tarpą tarp rollerio ir vidinio linko bei ringus.
Be to, praplovus su saliarka jos lieka po tais pačiais rolleriais, tad sutepus efektas ne toks geras. Geriau plaut cahain cleaner'iu ar bent jau nefrasu
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
kansaras rašė:Aš dažniausiai irgi naudoju šepetuką ir white spirit'ą, labai gerai visi tepalai seni nubėga Kadangi yra automatinis grandinės tepimas, tai labai gerai per lietų kelionėje pasitarnauja, kai nuvažiuojamas atstumas yra nemažas, o tepti nestosi vidury kelio per lietų Manau skirtummo tarp žibalo ir white spirito nėra didelio, svarbu ne benzinas (nebent kažko nežinau).
Oringai nuo waitspirito atia dar nepasakė?
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Kadangi čia jau kažkas davė nuorodą į tyrimą, kaip veikia grandinės salnykus įvairūs tirpikliai, tai liksiu prie žibalo, nors tekę naudot ne vieną brangų grandinei skirtą ploviklį (plauna jie gerai ir džiūsta greitai, tik brangu).
Esu nusipirkęs pirmoje žinutėje parodytą šepetį, man jis patinka, nes labai palengvina darbą. Grandinę plaunu bent kartą į sezoną, ypač po motomaniško klaidžiojimo žvyrkeliais. Plaunu, nes seneliai anglai, turintys 30-40 metų motociklininkų patirtį bei po 20 turėtų motociklų tam skiria daug dėmesio.
Road lipnų tepalą plauti tikrai sunku, bet reikalai pasikeitė perėjus ant automatinio tepimo (irgi iš senelių anglų perėmiau). Pasidarė aišku, kodėl jiems nesunku prisiversti plauti dažnai- skystas tepalas lengvai valosi.
Naudoju šitą (nebrangus ir veikia stabiliai): http://www.pdoiler.co.uk/
Tiesa, dėl storms minėto vidinių segmentų tepimo. Daug klausinėjau pas anglus ką daryti, nes mano tepalinė sutepa ritinėlius, bet sausi lieka kraštai. Vienareikšmiškos nuomonės nebuvo. Iš esmės, visų jų Scottoileriai irgi nesutepa kraštų. Todėl garaže periodiškai iš rankos su tepaline pereinu papildomai tas plokšteles (tarpus tarp jų). Naudoju Stihl pjūklų grandinės tepalą. Būtent šitą, nes vėlgi kažkas internete viešino eksperimentą, kaip skirtingi grandinių tepalai atrodo palyginus su Scottoil'u. Būtent šitas pasirodė identiškas. Tie aplinką tausojantys organiniai negerai buvo.
Na, o automatinė tepalinė užpildyta PDOil tepalu. Galima Scottoil'ą pilti ir Scottoil'u apteplioti jei jau dėl šventos ramybės. Ilgoje kelionėje pasikrovus bagažą, aišku, aptepliot šonus bus labai nepatogu.
Esu nusipirkęs pirmoje žinutėje parodytą šepetį, man jis patinka, nes labai palengvina darbą. Grandinę plaunu bent kartą į sezoną, ypač po motomaniško klaidžiojimo žvyrkeliais. Plaunu, nes seneliai anglai, turintys 30-40 metų motociklininkų patirtį bei po 20 turėtų motociklų tam skiria daug dėmesio.
Road lipnų tepalą plauti tikrai sunku, bet reikalai pasikeitė perėjus ant automatinio tepimo (irgi iš senelių anglų perėmiau). Pasidarė aišku, kodėl jiems nesunku prisiversti plauti dažnai- skystas tepalas lengvai valosi.
Naudoju šitą (nebrangus ir veikia stabiliai): http://www.pdoiler.co.uk/
Tiesa, dėl storms minėto vidinių segmentų tepimo. Daug klausinėjau pas anglus ką daryti, nes mano tepalinė sutepa ritinėlius, bet sausi lieka kraštai. Vienareikšmiškos nuomonės nebuvo. Iš esmės, visų jų Scottoileriai irgi nesutepa kraštų. Todėl garaže periodiškai iš rankos su tepaline pereinu papildomai tas plokšteles (tarpus tarp jų). Naudoju Stihl pjūklų grandinės tepalą. Būtent šitą, nes vėlgi kažkas internete viešino eksperimentą, kaip skirtingi grandinių tepalai atrodo palyginus su Scottoil'u. Būtent šitas pasirodė identiškas. Tie aplinką tausojantys organiniai negerai buvo.
Na, o automatinė tepalinė užpildyta PDOil tepalu. Galima Scottoil'ą pilti ir Scottoil'u apteplioti jei jau dėl šventos ramybės. Ilgoje kelionėje pasikrovus bagažą, aišku, aptepliot šonus bus labai nepatogu.
Beverly 350 ST, CRF1000
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Taip oringus reik sutept, bet pagrindinė vieta yra rolleriai
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
storms rašė:Žinutės nuoroda Oringai nuo waitspirito atia dar nepasakė?
Na nepasakė, bet manau dėl to tikrai ir nepasakys
On a bike no one ever asks "are we there yet"
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
storms rašė:Žinutės nuoroda Taip oringus reik sutept, bet pagrindinė vieta yra rolleriai
Negaliu ginčytis, dideli greičiai ir kitka tirkai turi įtakos, bet už mano greičius rigi teises atimtų ir ilgam, o po 24 tūkstančių km grandinė vis dar gyva, tai darau prielaidą, kad pojkyčiai yra labiau mikroskopiniame lygyje, nei gyvenime. Nes chain cleaneris = extra išlaidos, kurių ir taip daug Arba iki to man dar reik užaugti. Bet kuriuo atveju atsižvelgsiu į pastabas, nes priežiūra geriau ir saugiau, nei nepriežiūra.
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
storms rašė: Geriau plaut cahain cleaner'iu ar bent jau nefrasu
O nuo nefraso ringams nebus ragai? Nes tai beveik benzinas. Aš naudoju žibalą ir tokį prietaisą https://www.louis.de/en/artikel/kettenmax-louis-edition-chain-clean-lube-device/10003114?list=105258569&filter_article_number=10003114
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
Na nepastebėjau, kad nefrasas ėstų būtent RK grandines.
Tačiau patys RK sako, kad ir žibalas nėra gerai:
http://global.rk-japan.co.jp/products/t ... intenance/
Tačiau patys RK sako, kad ir žibalas nėra gerai:
http://global.rk-japan.co.jp/products/t ... intenance/
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
O tai iš ko yra sudaryti chain cleaneriai?
Re: Motociklo grandinė, jos priežiūra
kitaicai sėdi ir verkia į buteliukus. Kiti suslėgto oro pripila ir parduota.
Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra