Aušinimo skystis, jo keitimas
Aušinimo skystis, jo keitimas
Sveiki,
Sugalvojau užvesti temą apie aušinimo skysčio keitimą.
Spėju yra kategorija motociklininkų, kurie keičia reguliariai, o kiti net nesugalvoja, kad jį reikia keisti, nes užtenka palaikyti reikiamą lygį.
Pats asmeniškai, kai keičiu aušinimo skystį automobiliui, tai tiesiog išleidžiu senąjį ir supilu naują. Apie kažkokią specifinę procedūrą nesidomėjai, nes man manoji pasirodė teisinga.
Nusprendus pasikeisti aušinimo skystį motociklui ir pasidomėjus procedūra HAYNES manual'e pamačiau, kad išpylus senajį aušinimo skystį, reikia kelis kartus sistemą praplauti vandeniu. Ar jūs taip darot? Ar čia reikalinga tik kai skystis ir sistema labai užteršta? (manuale apie užterštumą nieko nepasakyta).
Beje, originalus manualas siūlo pilti koncentratą ir skiesti vandeniu. O ne tas pats yra pilti jau tiesiog paruoštą aušinimo skystį?
Taipogi, kuo skiriasi aušinimo skysčiai? Pavyzdžiui MOTUL turi bent du (neskaitant koncentrato)
Įdomios visokios nuomonės
Sugalvojau užvesti temą apie aušinimo skysčio keitimą.
Spėju yra kategorija motociklininkų, kurie keičia reguliariai, o kiti net nesugalvoja, kad jį reikia keisti, nes užtenka palaikyti reikiamą lygį.
Pats asmeniškai, kai keičiu aušinimo skystį automobiliui, tai tiesiog išleidžiu senąjį ir supilu naują. Apie kažkokią specifinę procedūrą nesidomėjai, nes man manoji pasirodė teisinga.
Nusprendus pasikeisti aušinimo skystį motociklui ir pasidomėjus procedūra HAYNES manual'e pamačiau, kad išpylus senajį aušinimo skystį, reikia kelis kartus sistemą praplauti vandeniu. Ar jūs taip darot? Ar čia reikalinga tik kai skystis ir sistema labai užteršta? (manuale apie užterštumą nieko nepasakyta).
Beje, originalus manualas siūlo pilti koncentratą ir skiesti vandeniu. O ne tas pats yra pilti jau tiesiog paruoštą aušinimo skystį?
Taipogi, kuo skiriasi aušinimo skysčiai? Pavyzdžiui MOTUL turi bent du (neskaitant koncentrato)
Įdomios visokios nuomonės
2005 XL650V Transalp
- informatikas
- Pranešimai: 545
- Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
- Karma: 239
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Aš savam keičiu pagal manualą. Apie jokį plovimą net neužsimenama. Seną išleidi, naują užpili, prakuri, dapili kiek truksta ir visas keitimas.
Skystis pagal specifikaciją. Manau keičiant kas du metus, kaip nurodo gamintojas nereikalingas joks praplovimas, kitas reikalas, jei keiti 10 metų nekeistą, tada manau, nepakenktu ir praplaut
Pas mane net toks momentas (mocas VFR1200XC), išleidžiant seną pusė radiatoriaus lieka seno skysčio, nes ir įeinanti šlanga ir išeinanti yra pusėj radiatoriaus aukščio.
Skystis pagal specifikaciją. Manau keičiant kas du metus, kaip nurodo gamintojas nereikalingas joks praplovimas, kitas reikalas, jei keiti 10 metų nekeistą, tada manau, nepakenktu ir praplaut
Pas mane net toks momentas (mocas VFR1200XC), išleidžiant seną pusė radiatoriaus lieka seno skysčio, nes ir įeinanti šlanga ir išeinanti yra pusėj radiatoriaus aukščio.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
As keisdamas praskalavau svariu vandeniu. Nesunku, be to, nuo to blogiau tikrai nebus.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
monte rašė:Žinutės nuoroda As keisdamas praskalavau svariu vandeniu. Nesunku, be to, nuo to blogiau tikrai nebus.
Rekomenduojama tai daryti distiliuotu vandeniu.
Taip pat reikia gerai po to isleisti, kad neliktu likuciu.
Ausinimo skystis buna pagrindiniu (naudojamu motocikluose) dvieju rusiu: paprastas ir longlife (raudonas arba G12).
Sau galvoju pasikeisti is zalio i raudono, kad nereiktu kas du metus kesti, o tik po penkiu.
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
pasikeičiau prieš žiemą savo motociklui aušinimo skystį. kai išleidau seną, supratau kad teisingas buvo sprendimas . naują susipyliau longlife.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Kai susimaišo žalias su raudonu - gaunas graži spalva. Iš pradžių nedaėjo kodėl taip atsitiko. Po to teko perplauti visą sistemą, kad neliktų seno, tad gavo finale, kad pakeičiau aušinimo skystį du kartus per vieną keitimą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
o jus skiedžiat ausinimo skysti? Nes pas mane manuale raso tipo 50/50 skiesti... Tai dabar mastau ar jie cia del ekonomijos taip raso, ar kaip?
Jeigu žmogus žmogui žmogus, tai ir žmogus žmogui žmogus.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Vytautasg rašė:o jus skiedžiat ausinimo skysti? Nes pas mane manuale raso tipo 50/50 skiesti... Tai dabar mastau ar jie cia del ekonomijos taip raso, ar kaip?
koncentrata skiesti, o ausinimo skystis jau sumaisytas buna.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
draginoid rašė:Žinutės nuorodamonte rašė:Žinutės nuoroda As keisdamas praskalavau svariu vandeniu. Nesunku, be to, nuo to blogiau tikrai nebus.
Rekomenduojama tai daryti distiliuotu vandeniu.
Taip pat reikia gerai po to isleisti, kad neliktu likuciu.
Ausinimo skystis buna pagrindiniu (naudojamu motocikluose) dvieju rusiu: paprastas ir longlife (raudonas arba G12).
Sau galvoju pasikeisti is zalio i raudono, kad nereiktu kas du metus kesti, o tik po penkiu.
O jei pas mane ausinimo skytis sviesiai zydras, beveik bespalvis, tai cia koks?
Beverly 350 ST, CRF1000
- informatikas
- Pranešimai: 545
- Užsiregistravo: 2015-10-24 07:29
- Karma: 239
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
turistux rašė:O jei pas mane ausinimo skytis sviesiai zydras, beveik bespalvis, tai cia koks?
tada pas tave šitas
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
istikruju, ar zalias, ar zydras (melynas), tai yra tas pats daiktas Skyriasi tik spalva, ir vadina, kaip senais laikais zydra Tosolu, o zali antifrizu. Buna ir geltonas. Visa tai G11
Dabar labai paplytes longlife antifrizas G12. spalva raudona.
maisyti ju nepatartina.
Keiciant is G11 i G12, reikia labai gerai isplauti sistema nuo visu likuciu G11, nes kitaip G12 nebus toks veiksmingas, saugodamas aliuminines dalys.
Cia jei trumpai
Dar egzistuoja G12+ ir G13, bet mums nera labai aktualus, nors irgi gali buti naudojami
Dabar labai paplytes longlife antifrizas G12. spalva raudona.
maisyti ju nepatartina.
Keiciant is G11 i G12, reikia labai gerai isplauti sistema nuo visu likuciu G11, nes kitaip G12 nebus toks veiksmingas, saugodamas aliuminines dalys.
Cia jei trumpai
Dar egzistuoja G12+ ir G13, bet mums nera labai aktualus, nors irgi gali buti naudojami
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Dar noreciau prideti apie perejima nuo G11 prie G12.
Nera viskas taip parasta, kaip atrodo, nes ju apsaugine veiklioji medziaga skyriasi: G11 silikatinis, o G12 karboksilatinis.
Naudojant siuos skyscius, susidato apsaugine plevele ant aliumininiu detaliu, kuri saugo mazgus nuo korozijos.
Po G11, nors ir praskalavus sistema vandeniu, apsaugine silikatine plevele islieka. Kai supili sviezia G12, karbosilatas pradeda naikinti silikatine plevele, taip naudodamas savo apsauginiu priedu galia, kuo pasiekoje, nelieka silikatines apsaugos, bet jau neuztenka ir karboksilatiniu priedu, kad sukurti nauja apsaugine plevele.
Tikiuosiu nera labai painu?
Nera viskas taip parasta, kaip atrodo, nes ju apsaugine veiklioji medziaga skyriasi: G11 silikatinis, o G12 karboksilatinis.
Naudojant siuos skyscius, susidato apsaugine plevele ant aliumininiu detaliu, kuri saugo mazgus nuo korozijos.
Po G11, nors ir praskalavus sistema vandeniu, apsaugine silikatine plevele islieka. Kai supili sviezia G12, karbosilatas pradeda naikinti silikatine plevele, taip naudodamas savo apsauginiu priedu galia, kuo pasiekoje, nelieka silikatines apsaugos, bet jau neuztenka ir karboksilatiniu priedu, kad sukurti nauja apsaugine plevele.
Tikiuosiu nera labai painu?
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Labai viskas painu. Man Subaru dileris sake, kad nieko baisaus ir drasiai galiu papildyti buvusi longlife OEM skysti skysciu G12.
Kazkada kai pazinojau viena importuotoja vokisko antifrizo, tai veze skaidru, ir pigmentus. Kokia turguj ir pardese spalva madingesne buvo, tokia ir daze.
Vat o sau keisdamas motocikle plauti pabijojau del paprastos priezasties, kad jei liks vandens ir atsiskies, uzsals man motoras ziema arba uzvirs vasara. Bet svarus buvo ispitas antifrizas.
As naudojau skaidru Silkolene is Motoshopo ir nezadu jo keist kas du metus, t.y. kas 6-10 tukst km.
Kazkada kai pazinojau viena importuotoja vokisko antifrizo, tai veze skaidru, ir pigmentus. Kokia turguj ir pardese spalva madingesne buvo, tokia ir daze.
Vat o sau keisdamas motocikle plauti pabijojau del paprastos priezasties, kad jei liks vandens ir atsiskies, uzsals man motoras ziema arba uzvirs vasara. Bet svarus buvo ispitas antifrizas.
As naudojau skaidru Silkolene is Motoshopo ir nezadu jo keist kas du metus, t.y. kas 6-10 tukst km.
Beverly 350 ST, CRF1000
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
jeigu neimsi i plaucius, nieko.
Lygiai taip pat, kaip ir nepasikeitus alyvos, ar sumaisius Motul su Mannol
Lygiai taip pat, kaip ir nepasikeitus alyvos, ar sumaisius Motul su Mannol
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
turistux rašė:Žinutės nuoroda Labai viskas painu. Man Subaru dileris sake, kad nieko baisaus ir drasiai galiu papildyti buvusi longlife OEM skysti skysciu G12.
Kazkada kai pazinojau viena importuotoja vokisko antifrizo, tai veze skaidru, ir pigmentus. Kokia turguj ir pardese spalva madingesne buvo, tokia ir daze.
As naudojau skaidru Silkolene is Motoshopo ir nezadu jo keist kas du metus, t.y. kas 6-10 tukst km.
Beveik i viska pats ir atsakei.
Dar galima pasiklausti Senukuose, kokia alyva ar ausinimo skysti pilti, arba ar galima maisyti viena su kitu
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
as ci pasiskaites irgi nusprendziau pakeisti skysti. tai hornetui vienas juokas, isleidau sena, praploviau su distiliuotu vandeniu, uzpyliau nauja, "praburbuliavau" ir valio, bet pas deauville reikia nuiimti baka, kad prieiti prie uzpilimo angos ir uzkurimui reikia chimicint kokia nors laseline su benzu, gal yra kitokiu budu nuorinimui?
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
drh rašė:Žinutės nuoroda as ci pasiskaites irgi nusprendziau pakeisti skysti. tai hornetui vienas juokas, isleidau sena, praploviau su distiliuotu vandeniu, uzpyliau nauja, "praburbuliavau" ir valio, bet pas deauville reikia nuiimti baka, kad prieiti prie uzpilimo angos ir uzkurimui reikia chimicint kokia nors laseline su benzu, gal yra kitokiu budu nuorinimui?
Žiūrim net ne service, o Owners manual. Using coolant with silicate inhibitors may cause premature wear of water pump seals or blockage of radiator passages.
Toiau rašo: Refer to the official Honda Service Manual (page 228 ). Na, bet tinginukams kopinu nuorinimo procedūrą.
Visas NT650V Service manual'as su paveiksliukais čia, prašom pasiimti https://cloud.mail.ru/public/6a032860e8 ... al.pdf.rar
Beverly 350 ST, CRF1000
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
ok, as su sarkazmu draugauju, bet nevisada
run the engine for 2-3 min, cia reikia suprast, kad karbuose uzteks benzo tom 3minutem?
o uz nuoroda i service manual didelis aciu!
run the engine for 2-3 min, cia reikia suprast, kad karbuose uzteks benzo tom 3minutem?
o uz nuoroda i service manual didelis aciu!
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
Pateikiu procedūrą iš Transalpo HAYNES manualo, bet turėtų tikti daugeliui modelių:
Išleidimas:
1) Remove the fairing side panels and
the belly pan
2) Cover the pressure cap with a heavy cloth and remove the cap from the top of the radiator by turning it anti-clockwise until it reaches a stop. If you hear a hissing sound (indicating there is still pressure in the system), wait until it stops. Now press down on the cap and continue turning the cap until it can be removed. Also remove the coolant reservoir cap.
3) Position a suitable container beneath the water pump on the left-hand side of the engine. Unscrew the drain plug and allow the coolant to completely drain from the system. Retain the old sealing washer for use during flushing. On XL650V and XRV750 models, place the container below the coolant reservoir.
Plovimas:
1) Flush the system with clean tap water by inserting a garden hose in the radiator filler neck. Allow the water to run through the system until it is clear and flows out cleanly. If the radiator is extremely corroded, remove it and have it cleaned by a specialist.
2) Clean the drain hole in the water pump then install the drain plug using the old sealing washer.
3) Fill the cooling system with clean water mixed with a flushing compound. Make sure the flushing compound is compatible with aluminium components, and follow the manufacturer's instructions carefully. Fit the pressure cap and the reservoir cap.
4) Start the engine and allow it to reach normal operating temperature. Let it run for about ten minutes.
5) Stop the engine. Let it cool for a while, then cover the pressure cap with a heavy rag and turn it anti-clockwise to the first stop, releasing any pressure that may be present in the system. Once the hissing stops, push down on the cap and remove it completely.
6) Drain the system once again.
7) Fill the system with clean water and repeat the procedure in Steps 1 to 6.
Pripildymas:
1) Fit a new sealing washer onto the drain plug and tighten it securely.
2) Fill the system with the proper coolant mixture. Note: Pour the coolant in slowly to minimise the amount of air entering the system.
3) When the system is full (all the way up to the base of the radiator filler neck), start the engine and allow it to idle for 2 to 3 minutes. Flick the throttle twistgrip part open 3 or 4 times, so that the engine speed rises to approximately 4000 - 5000 rpm, then stop the
engine. This process will bleed any trapped air bubbles from the system.
4) If necessary, top up the coolant level to the base of the upper radiator filler neck and install the pressure cap. Also top up the coolant reservoir to the UPPER level mark
5) Start the engine and allow it to reach normal operating temperature, then shut it off. Let the engine cool then remove the pressure
cap. Check that the coolant level is still up to the base of the upper radiator filler neck. If it's low, add the specified mixture until it reaches the base of the filler neck. Refit the cap.
6) Check the coolant level in the reservoir and top up if necessary.
7) Check the system for leaks. Install the fairing side panels or fairing as required, and
the belly pan.
8) Do not dispose of the old coolant by pouring it down the drain. Instead pour it into a heavy plastic container, cap it tightly and take it into an authorised disposal site or service station.
Išleidimas:
1) Remove the fairing side panels and
the belly pan
2) Cover the pressure cap with a heavy cloth and remove the cap from the top of the radiator by turning it anti-clockwise until it reaches a stop. If you hear a hissing sound (indicating there is still pressure in the system), wait until it stops. Now press down on the cap and continue turning the cap until it can be removed. Also remove the coolant reservoir cap.
3) Position a suitable container beneath the water pump on the left-hand side of the engine. Unscrew the drain plug and allow the coolant to completely drain from the system. Retain the old sealing washer for use during flushing. On XL650V and XRV750 models, place the container below the coolant reservoir.
Plovimas:
1) Flush the system with clean tap water by inserting a garden hose in the radiator filler neck. Allow the water to run through the system until it is clear and flows out cleanly. If the radiator is extremely corroded, remove it and have it cleaned by a specialist.
2) Clean the drain hole in the water pump then install the drain plug using the old sealing washer.
3) Fill the cooling system with clean water mixed with a flushing compound. Make sure the flushing compound is compatible with aluminium components, and follow the manufacturer's instructions carefully. Fit the pressure cap and the reservoir cap.
4) Start the engine and allow it to reach normal operating temperature. Let it run for about ten minutes.
5) Stop the engine. Let it cool for a while, then cover the pressure cap with a heavy rag and turn it anti-clockwise to the first stop, releasing any pressure that may be present in the system. Once the hissing stops, push down on the cap and remove it completely.
6) Drain the system once again.
7) Fill the system with clean water and repeat the procedure in Steps 1 to 6.
Pripildymas:
1) Fit a new sealing washer onto the drain plug and tighten it securely.
2) Fill the system with the proper coolant mixture. Note: Pour the coolant in slowly to minimise the amount of air entering the system.
3) When the system is full (all the way up to the base of the radiator filler neck), start the engine and allow it to idle for 2 to 3 minutes. Flick the throttle twistgrip part open 3 or 4 times, so that the engine speed rises to approximately 4000 - 5000 rpm, then stop the
engine. This process will bleed any trapped air bubbles from the system.
4) If necessary, top up the coolant level to the base of the upper radiator filler neck and install the pressure cap. Also top up the coolant reservoir to the UPPER level mark
5) Start the engine and allow it to reach normal operating temperature, then shut it off. Let the engine cool then remove the pressure
cap. Check that the coolant level is still up to the base of the upper radiator filler neck. If it's low, add the specified mixture until it reaches the base of the filler neck. Refit the cap.
6) Check the coolant level in the reservoir and top up if necessary.
7) Check the system for leaks. Install the fairing side panels or fairing as required, and
the belly pan.
8) Do not dispose of the old coolant by pouring it down the drain. Instead pour it into a heavy plastic container, cap it tightly and take it into an authorised disposal site or service station.
2005 XL650V Transalp
Re: Aušinimo skystis, jo keitimas
drh rašė:Žinutės nuoroda ok, as su sarkazmu draugauju, bet nevisada
run the engine for 2-3 min, cia reikia suprast, kad karbuose uzteks benzo tom 3minutem?
o uz nuoroda i service manual didelis aciu!
Tai jau bakas uzdetas, as taip suprantu. Bet gi pats skaityk manuale, as tik maza gabaliuka nukopinau
Beverly 350 ST, CRF1000
Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra