MotoGP 2016 viduržiemio Malaizijos (Sepang) testų apžvalga, išsamiai.
MotoGP 2016 viduržiemio Malaizijos (Sepang) testų apžvalga, išsamiai.
.
Dar nespėjo aprimti 2015 sezono aistros, tačiau prieš nepilnas pora savaičių, Malaizijoje, aukščiausios lygos moto sportininkai jau šildė žirgus naujiems iššūkiams. Gamintojai matavo ir balansavo naujus mechaninius raumenys. Komandos suko galvas kaip išnaudoti jiems perduota kompiuterine įrangą. Aplink, su kompiuteriais, lakstė prakaituojantys naujo padangų gamintojo atstovai.
2016 metų pakeitimus ir jų poveikį sporto šakos žinovai lygina su 2002 metų variklio keitimą iš 2 į 4 taktus.
Techninė specifikacija.
Pagrindinis skirtumas yra motociklo kompiuteris ir jutikliai. Sprendimas pereiti prie unifikuoto ir standartizuoto vieneto yra esminis žingsnis link komandų sulyginimo. Tokiu būdu kiekvienas lenktynininkas gauna vienodas sąlygas. Pvz, labiausiai vokalus dėl šitos naujienos buvo Rossi – naują kompiuteris jis prilygino 2007 metų Yamaha įrangai, kas labai aiškiai parodo, kokį pranašumą lyginant su Open ir Satellite komandom turi Factory atstovai.
Taigi šį sezoną, absoliučiai visi motociklai privalės naudoti unifikuotą motociklo valdymo elektronikos paketą, kurį administruoja DORNA ir sukūrė high-tech lenktynių įrangos gamintojas, Italų kompanija „Magneti Marelli S.p.A“.
Paketą sudaro kompiuteris (ECU), 20~30 jutiklių komplektas, valdymo panelė ir informacijos atkūrimo vairuotojui skydelis (Dashboard) ir visa su tuo susieta programinė įranga. Daugumą detalių komandom pateikia gamintojas. Sensoriai gali būti jų pačių, tačiau privalo būti patikrinti DORNA ir sertifikuoti. Yra ir viena išimtis – kiekvienam gamintojui yra leidžiama naudoti vieną unikalų jutiklį, tačiau jis vis tiek privalo būti deklaruotas DORNA'i, paviešintas ir negali kaupti informacijos (tik ją perduoti ECU).
Anot Magneti Marelli atstovo, visa įranga buvo perduota komandom iki 2015 m. Gruodžio 18 dienos, todėl jie turėjo pakankamai laiko susipažinti ir atlikti būtinus testus privačiose laboratorijose - simuliatoriuose ir ant dyno stendų. Teoretiškai ypač daug patirties turėtų turėti Ducati, kadangi panašią „Open software“ įrangą jie naudojo jau porą metų.
Antras esminis skirtumas yra naujas padangų gamintojas – Michelin. Kartu su juo atsiranda lygios galimybės visiems dalyviams. Tai reiškia, kad kiekvienam lenktynininkui ir komandai bus prieinamos tos pačios padangos ir pagal kietumą (šiai dienai - Soft ir Hard), ir pagal paskirtį (Slicks, Intermediate ir Wet). Visiems sportininkams patinka „galas“, tačiau priekiu jie kol kas nepasitiki. Pirmi bandymai parodė, kad įeinant į posūkį padanga deformuojasi tinkamai, bet išeinant ir greitėjant - prarasdavo kontaktą. To pasėkoje pasitaikė keli kritimai. Atsižvelgiant į pateiktus rezultatus, šitame renginyje Michelin pateikė atnaujintą, kitokios konstrukcijos priekinės padangos versiją. Prasidėjo naujas testų etapas.
Papildomai, Michelin iniciatyva buvo padidinti ratlankiai, diametras padidėjo nuo 16,5“ iki 17,0“. Pagrindinė priežastis - pasaulinis standartas ir daugumos pasaulio motociklo parametras. Taigi visos MotoGP technologijos gali būti adaptuotos „gatvėje“ daug greičiau ir paprasčiau.
Pasikeitė ir stabdžių sistema. Siekiant sulyginti komandas ir taupant lėšas, Brembo supaprastino medžiagas. Stabdžių bazė (Caliper) bus gaminama nebe iš ličio ir aliuminio lydinio, o tik iš aliuminio. Pristatytos 2 stabdžių versijos – lengvesni standartiniai ir sunkesni „heavy duty“. Liko 2 diskų pasirinkimas: 3.40mm standartinis ir 3.40mm lengvas („low mass“). Kai kurios sistemos detalės ir specifikacijos vis dar nėra galutinės.
Dėl minėtų atnaujinimų prakaituoti tenka ir kitai kompanijai – Švedų „Öhlins“. Anot jų, patirtis be abejo padeda, tačiau šiuo metu yra labai sunku rasti neutralią poziciją, kuri leistu tinkamai išbandyti naują įrangą (elektroniką/padangas). Viskas yra nauja, viskas reikalauja itin kruopštaus darbo. Komandom jie pateikė po kelias naujo dizaino šakių versijas.
Nemažiau dėmesio 2016 yra skiriama saugumui, atsirado Dicati pamėgtų spoilerių kontrolė, dabar jie negali būti plonesni nei 2.5mm ir išeiti už motociklo plačiausios vietos ribų. Peržiūrėti ir atnaujinti lenktynininkų aprangos standartai. MotoGP specialistai paliko sau sugadintos aprangos konfiskavimo teisę, taip pat dalyvio pasirodymo stabdymą dėl netinkamos aprangos būklės. Tačiau, žinant dalyvių požiūrį ir ilgametę praktiką, tuo pasinaudoti garantuotai neprireiks.
Priminsiu dar vieną rimtą techninį pasikeitimą – varikliai. Viso sezono metu, factory komandoms yra leista naudoti 7 vienodus variklius. Skaičius padidintas, tačiau patys varikliai bus užplombuoti, praras modifikacijos teisę. Reguliuoti motociklą bus galima tik elektronikos pagalba. Todėl tokiom Factory komandom kaip Yamaha, HRC ir Ducati laikas yra aukso vertės, neteisingas pasirinkimas gali lemti visus metus. Visos kitos komandos (atsižvelgiant į „concession“ taškus), gali pagaminti, modifikuoti ir naudoti net 9 skirtingus variklius sezono eigoje.
Taktika ir komandos.
Ducati stovykla – visi kalba apie sugrįžtantį Casey Stoner, tačiau yra patvirtinta jog jis užsiims tik testavimu ir tikrai nelenktyniaus komandos vardu. Vis dar tikėtina, kad vieną-kitą kartą jis pasirodys trasoje kaip „Wild Card“, tačiau pats Stoneris tą neigia.
Nepaisant pavadinimų eiliškumo, naujas Ducati motociklas vadinasi tiesiog „GP“. Atrodo labai panašiai, kol kas juodas. Svarbiausi skirtumai – nauji variklio tvirtinimo taškai, spoileriai, modifikuotas rėmas, 2 litras (iki 22 pagal naujus GP reikalavimus) sumažinta bako talpa. Naują kūrinį gamintojas vadina Evoliucija, jokiais būdais ne nauju produktu.
Trasoje Factory lenktynininkams yra paruošti 3 motociklai, senesnis GP15, GP15 su kitu rėmu ir keliais kitais gerinimais, naujausias GP.
Satellite komanda Aspar Racing Team kol kas lieka prie GP14.2 (atnaujintas 2014 metų modelis), testuoja elektroniką ir padangas.
Ducati sporting director Paolo Ciabatti komentuoja, jog šiuo metu Casey Stoner padeda testuoti naują elektroniką ir padangas su GP15, naujas komandos narys yra ypač naudingas, labai patinka jo požiūris ir komandinė dvasia. Lenktynininkas suteikia kalną naudingų patarimų, su juo yra labai paprasta susikalbėti, informaciją iškart dalinasi su kolega Michele Pirro (antras test rider).
Vienu metu, Ducati motociklai sudarė puse “grid'o”. Žinoma, kad dienos pabaigoje Factory komandos direktorius Gigi Dall'Igna rengia bendrą visų komandų 2-3 valandų susitikimą, kur jie dalinasi atradimais, patirtimi. Yra skirstomi svarbūs darbai ir t.t.
Spoileriai „Winglets“ į Ducatį atėjo iš formulės, 2015 metais komanda labai rimtai pradėjo nagrinėti aerodinamiką.
Andrea Lannone džiugino gerbėjus naujų šalmo dizainu, tribiutas žuvėdrai iš praeito Phillip Island etapo.
Honda stovykloje verda didžiausios aistros. Kaip ir Ducati, komanda paruošė 3 motociklus: senesnį, kurį naudoja kaip atskaitos tašką; senesnį su nauju „2016 spec“ varikliu; visiškai naują (variklio, remo, pakabos atžvilgiu). Dėl netinkamo 2015 metų pasirinkimo, kuris galimai kainavo komandai pergalės, šiais metais viskas privalo būti atlikta teisingai.
HRC sprendimo nekantriai laukia Satellite komandos (LCR Honda ir Mark VDS Racing Team). Tai yra „2016 Rookie of the Year“ Tito Rabat, Cal Crutchlow ir Jack Miller. Paskutinio šitame renginyje, deja, nėra. Moto krose, savo gimtadienio metu, jis rimtai susižalojo – susilaužė koją. Sveikata gerėja, artimiausiu metu bus nuimtas gipsas.
Hondos lenktynininkai yra patenkinti padangom, ypatingai giria galinę. Komentuoja, jog didžiausias iššukys yra elektronika, programinė įranga.
Yamaha stovyklos situacija yra labai artima – analogiškai paruošti 3 motociklai. Techninis direktorius neišduoda daug informacijos, komentuoja, kad naujausias motociklas naudoja kitą variklį, pasižymi šiek tiek didesniu galingumu, tačiau tai nėra pagrindinis Yamahos arkliukas. Vizualiai pasikeitė bakas, pastumtas arčiau galo. Be abejo nauji modeliai naudoja naują elektroniką, padangas ir programinę įrangą. Motociklo užvedimui yra naudojamas nebe „takelis“, o Ducati stiliaus “grąžtas“.
Satellite komandai „Monster Yamaha Tech 3“ perėjo Seamless tipo pavarų dėžė.
Į klausimus apie kontraversišką praeito sezono pabaigą ir lenktynininkų santykius vadovybe atsako, jog visi yra profesionalai, komandos nariai nelaiko jokių pikčių ir yra kaip niekas motyvuoti.
Oi nesėkmingos patirties su HJC šalmais (nevaldomas stikliukas ir jo rasojimas), Lorenzo atskleidžia naują pasirinkimą, kas yra Shark. Prisimenant Rossio šalmą su žuvimis, aplinkiniai labai greit suranda potekstę.
Pats Valentino, kaip jau yra įprasta, pristato spec. išdažytą žiemos testavimui skirtą šalmą.
Yamahos lenktynininkai irgi giria naujas padangas, kurios kaip niekad tinka J. Lorenzo lenktyniavimo stikliui - „smooth like butter“.
Suzuki, vėl gi, bando 3 analogiškus motociklus. 2016 modelis gavo naują pakabą, rėmą, dar galingesnį variklį (pirmas pakeitimas buvo atliktas 2015 sezono vidury), ir, kas svarbiausia – išsaugojo charakterį. Didelis pasikeitimas yra Seamless pavarų dėžė, tačiau kol kas ji veikia tik „į viršų“. Numetinėti pavaras vis dar reikia su sankaba. Bet, šitą nepatogumą gamintojas planuoja greitai pašalinti – darbas Japonijoje vyksta pilnu pajėgumu. Komanda tikisi jog kito testo metu jie bus pilnai pasiruošę.
Aprilijos stovykloje, apart reikalaujamos 2016 metų standartinės įrangos, deja, nieko naujo. Motociklas vis dar gaminamas, testuojamas variklis ir kiti komponentai. Anot komandos vado, 2016 metų RS-GP yra gaminamas nuo nulio – bus lengvesnis, galingesnis ir geresnis kiekvieno komponento atžvilgiu. Labai tikėtina, kad darbinis variantas bus paruoštas Qatar'o testams (arba anksčiau). Šiuo metu komanda bando naują elektroniką ir padangas, rezultatus lygina su senesniais. Liko labai daug neatsakytų 2015 sezono klausimų.
Sklinda gandai apie KTM. Tikėtina, kad šitas gamintojas papildys komandų gretas ateinančiais 2017 metais.
Yra pabrėžiama, jog praktiškai visi Factory lenktynininkų kontraktai eina į pabaigą, gali įvykti rimtų rokiruočių. Žvilgsniai krenta į Rossi box'ą, kontrakto galiojimas baigiasi 2016 metų vasarą. Akivaizdu, kad labai daug priklausys nuo pavasario lenktynių rezultatų.
Pats testas - pirma diena (8 valandos).
Pirmo kritimo apdovanojimas atitenka - Bradl Smith!, low slide.
Eugene Laverty “saves it” - nuvažiuoja nuo trasos su užstrigusią gazo rankena.
Elish Espargaró sudegina senesnį Suzuki variklį, belieka dirbti prie naujo 2016 motociklo.
Bradley Smith paguldo „Monster Yamaha Tech 3” paskutiniame žiedo posūkyje „vis dar bandome įveikti soft'ą“
Po kelių valandų Pol Espagaro (Monster Yamaha Tech3) jau bando naują hibridinį M1.
Live Suzuki komentarai – Taip, netekome vieno 2015 metų variklio, bandome „Evolution“ versija. Viskas atrodo labai panašiai, bet tai yra nauja važiuoklė, motociklas yra galingesnis. Tęsiame darbą su Seamless pavarų dėže, praeitą mėnesį ją bandė Maverick Viñales. Dirbame su nustatymais, ir, be abejo, su nauju elektronikos paketu. Kol kas jis yra sunkiai įkandamas. Vyrai bando ir lygina senesni ir nauja motociklus, kankina priekinę padangą.
Bandymo dienai įpusėjus, kai ratų laikai svyruoja ties 2'02,00 min ir yra svarstoma ar kažkas gali peržengti tą antrą sekundę – iššauna 2015 metų Jorge Lorenzo Yamaha, laikas yra 2'00.660. Antras sąraše Danilo Petrucci GP15, kuris atsilieka 0.948 sekundės. Abu su minkštesnėmis padangomis.
Live Scott Redding komentarai – Lenktyniauju su Pramac Ducati, kol kas gerinti rezultatus yra labai sunku. Žaidžiame su programine įranga. Bandžiau ir kietas padangas, įgaunu pasitikėjimo, jaučiu kūno judesių poveikį trasoje. Atrodo susidraugavau su motociklu, radome bendrą kalbą ir man tai labai patinka. Ducati yra labai rimta ir kokybiška įranga.
5 val 20 min – Raudona vėliava – Eugene Laverty GP15 rimtesnis kritimas. Iškviesti medikai, lenktynininkasgabenamas į ligoninę. Kalbama jog vėl užstrigo gazas, gali būti dešinio delno lūžis. Vėliau yra tikslinami elektronikos parodymai, pagriežiama, kad tai ne gazo problema, tačiau Eugene tvirtina „the bike shot forward“.
Paskutine valanda pradeda kristi oro temperatūra. Sąlygom gerėjant, praktiškai visi persėdo ant naujų ar hibridinių motociklų.
Live „Monster Yamaha Tech 3” komentarai – Visada gauname paskutinio sezono Valentino ir Jorge motociklus. Jie yra labai geri, to be abejonės užtenka podiumui. Šiuo metu fokusuojamės ties naujų padangų, kol kas bandymai džiugina. Esame labai patenkinti Michelin darbu. Kalbant apie ECU, keliais žingsniais atsiliekame nuo konkurentų. Yamaha inžinieriai dirba negailint rankų, todėl dabartinė elektronikos būklė yra labai artima 2015 metams. Diena buvo nuostabi, esame labai laimingi rezultatais. Ją pradėjome 2015 motociklais, bet greitai perėjome prie 2016 modifikacijos. Skirtumas tarp seno ir hibrido nėra didelis, tačiau naujas mums patinka labiau. Greitame lape, Pol persistengė su galia ir pamėtė priekį. Laimės ir lenktynininkas ir motociklas atsipirko keliais įbrėžimais, nieko ypatingo. Kova tarp 4 gamintojų bus kaip niekad aštri, į pabaigą eina daug kontraktų.
6 val 30 min – Rossi prasuka greičiausią dienos ratą – 2'01.717, pakliūna į antrą vietą.
6 val 50 min – Lorenzo dar labiau gerina laiką, šį kartą 2'00.684. Vis dar senesnis motociklas, minkštos padangos.
7 val 30 min - bandymų diena yra nutraukiama stipriu lietumi, esant kalnui neaiškių parametrų niekas nedrįsta bandyti nei lietaus, nei vidutinių padangų.
2016 metų MotoGP Sepang pirmos dienos bandymų rezultatai:
1) Jorge Lorenzo - 2'00.684 (37 laps) Movistar Yamaha MotoGP
2) Valentino Rossi - 2'01.717 (55 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Dani Pedrosa - 2'01.780 (34 laps) Repsol Honda
4) Danilo Petrucci - 2'01.811 (43 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
5) Andrea Iannone - 2'01.912 (49 laps) Ducati Team
6) Hector Barbera - 2'02.00 (59 laps) Avintia Racing Ducati
7) Marc Marquez - 2'02.27 (50 laps) Repsol Honda
8) Scott Redding - 2'02.33 (46 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
9) Aleix Espargaro - 2'02.53 (42 laps) Team Suzuki Ecstar
10) Cal Crutchlow - 2'02.58 (42 laps) LCR Honda
11) Maverick Vinales - 2'02.64 (40 laps) Team Suzuki Ecstar
12) Pol Espargaro - 2'02.64 (42 laps) Monster Yamaha Tech 3
13) Andrea Dovizioso - 2'02.65 (40 laps) Ducati Team
14) Yonny Hernandez - 2'02.91 (44 laps) Aspar MotoGP Ducati
15) Bradley Smith - 2'03.02 (55 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Michele Pirro - 2'03.20 (32 laps) Ducati Team
17) Loris Baz - 2'03.20 (58 laps) Avintia Racing Ducati
18) Tito Rabat - 2'03.46 (53 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
19) Eugene Laverty - 2'03.56 (27 laps) Aspar MotoGP Ducati
20) Stefan Bradl - 2'03.97 (39 laps) Aprilia Racing Team Gresini
21) Alvaro Bautista - 2'04.07 (34 laps) Aprilia Racing Team Gresini
Įdomiausi varžovų komentarai po pilnos dienos:
J. Lorenzo – Labai sėkmingai dirbame su elektroniką, padarėme stambų žingsnį. Labai patinka padangos, jaučiu kad galiu važiuoti labai greitai. Negalėjome pradėti bandymų sėkmingiau. Asmeniškai, pagrinde dirbu su vienu 2015 metu motociklu ir minkštom padangom, tačiau tai netrukdė pabandyti naujos technikos. Padarėme kelis esminius nustatymų pakeitimus.
V. Rossi – Esu ganėtinai laimingas pirmos dienos rezultatais. Antra pozicija yra neblogai, tačiau kolega yra ženkliai spartesnis už visus kitus. Labai kruopščiai dirbame su motociklu, darbų iki kaklo. Elektronika dirba gerai, pakilome ir labai gerą lygį. Greičiausią ratą padariau naudojant hibridinį motociklą. Galutinį modelį įvardinti negalime, pasirinkimas yra pats sunkiausias darbas.
Pol Espargaró – Turime labai daug dalykų, kuriuos reikėtu išbandyti ir pagerinti. Stengiamės nerizikuoti. Deja, 2015 metų Yamaha M1 pralaimi greičio kova. Factory kolegos žaidžia su 2 papildomai kuro litrais, to kol kas išbandyti negalime. Seemlees pavarų dėžė yra labai geras.
D. Pedrosa – toli gražu ne lengviausia diena, susidūrėme su nemažai problemų. Teigiamas dalykas yra tai, kad jau žinome ką reikia gerinti, su kuo dirbti. Pabandysime Michelin pateiktas naujas priekines padangas. Po kiekvieno rato situacija gerėja, artėjame link tikslo. Lorenzo laikas yra labai įspūdingas, ženkliai geresnis nei visų kitų.
M. Márquez – tikrai turime ką veikti, bandėme 2016 variklį atskirai, ir 2016 variklį su nauja važiuokle. Pritaikius kelis nustatymus situacija šiek tiek pagerėjo. Laukia labai daug darbo su elektronika. Padangos yra labai geros, nors ir jaučiasi kitaip nei Bridgestone. Teisingo ritmo paieška reikalauja daug darbo.
C. Cruchlow – viena buvo visai nebloga. Turime 2 naujus komandos narius, abu dirba su elektronika. Esu jais labai patenkintas. Nors ir pasitaikė nemalonumų, motociklu mėgaujuosi motociklu. Nusiteikimas labai optimistiškas. Sakyčiau esame pasiekę tik 30% potencialo, turime kur augti. Michelin padangos dirba gerai, tačiau prie jų riekia priprasti. Bandžiau kietesnę ir ji man visai patiko. Dirbti su Michelin atstovais yra grynas malonumas.
A. Dovizioso – nelenktyniavau ilgą laiką, todėl esu labai laimingai grįžti prie darbo su senais bičiuliais – savo komanda. Patinka motociklo darbas, tačiau esame labai-labai toli nuo pilno potencialo. Reikia pasistengti. Padangos pradeda patikti vis labiau, puikus mišinys, esu patenkintas.
D. Petrucci – Esu patenkintas viskuo. Ir motociklu, ir nauja programine įranga, ir padangom. Be abejo laukia daug darbo, turime apginti savo poziciją ir išsilaikyti viršuje. Bandau pilnai suprasti padangas, kol kas jausmas yra labai geras, tai mane stebina.
M. Viñales – Diena buvo nelengva, laukia labai daug darbo. Manau, turime gera potencialą su nauju motociklu. Gerinu savo rezultatus. Nauja pavarų dėžė yra didelis žingsnis ties geresnio laiko. Michelinai buvo geri visada, jaučiuosi saugus, važiuoju užtikrintai.
Antra testų diena (8 valandos).
Bandymų pradžioje atėjo gera žinia, jog Eugene Laverty liko su sveikais delno kaulais, atsipirko sumušimais. Oro sąlygas žadėjo geresnias nei vakar.
Šviesoforui persijungus į žalią, į žiedą nuskubėjo Tito Rabat, Bradley Smith and Lorez Baz.
Po kelių minučių ir po dešimties objektyvų palyda, ant GP15 išriedėjo ir Casey Stoner.
Po 20 min testo pasipylė įdomus rezultatai: Héctor Barbera – 2'00.912, Marc Marquez - 2'01.083, Jorge Lorenzo - 2.01.162, Andrea Iannone – 2'01.806, Scott Redding – 2'01.898.
Tikriausiai, drastišką rezultatų pasikeitimą lėmė gera ryto temperatūros ir susas asfaltas.
Live „Octo Pramac Yakhnich“ komentarai – bandome pasiekti gerų rezultatų iš pat ryto. Tikslas yra pastoviai išlaikyti greičiausią poziciją. Danilo vis labiau pasitiki motociklu. Kaip jau įprasta, dirbame su ECU ir kitais dalykais. Scott gavo naują sėdynė, pagerėjo jo motociklo ergonomika – jis jau greitesnis.
34 min – praktiškai iškart po komentaro Danilo Petrucci įveikia ratą per neįtikėtiną 2'00.095 min laiką. Tuo tarpu, Casey Stoner yra 10 vietoje, su 2'01.900.
42 min – tiesioginiam etery atsitinka anomalija ir rimta aprangos išbandymas – finišo tiesiojoj, 290km/h greityje nukrenta Loris Baz. Laimei, lenktynininkas saugiai nuslysta ir nepatyria jokių rimtų traumų. Pats motociklas niežėsi į apsauginę padangų sienelę.
Tiesioginiame eteryje reporterių reakcija atrodė taip:
Medžiaga prašau nesidalinti, ji yra skirta tik mūsų forumui, visgi „insider'is“.
Žiedas yra nedelsiant uždaromas – raudona vėliava, visi sportininkai grįžta į box'us.
Liudytojai komentuoja, kad galas pradėjo slysti dėl akceleracijos. Pats Baz'as teigia jog išeinant iš paskutinio posūkio pajuto keistą variklio darbą ir pamėtė galą. Visi yra labai susirūpinę, renkamos nuolaužos ir galinės padangos likučiai.
Teorijos – įvykį galėjo sukelti padanga, variklis arba neteisingai gazo valdymas. Vienareikšmiškai tai yra kažkoks katastrofiškas mechaninis gedimas.
Michelin ir Avintia Racing pradeda ekstra skubią analizę, nagrinėja daviklių medžiagą ir galinės padangos likučius.
1 val 00 min – žiedo šviesoforas vėl žalias.
1 val 10 min – žiedas rakinamas antrą kartą.
Kadangi Baz'o kritimo priežastis vis dar nėra žinoma, Michelin nusprendė atšaukti visas minkštas padangas. Visi laukia tyrimo rezultatų
Po kelių minučių Factory komandom yra pateikiamos kitos specifikacijos padangos (kietos). Taip pat nurodoma, jog viena iš tokio gedimo priežasčių galėjo būti per mažas slėgis. Nors, teoriškai, padangos perkaista dėl aukštesnio slėgio, yra pagriežiama, kad žemas slėgis gali sukelti didesnį gumos judėsi, tuo sukeldamas tą patį efektą dar greičiau. Rekomenduojama slėgio reikšmė didinama nuo 1.5 iki 1.7 bar.
2 val 10 min – Žalia vėliava.
Tuo tarpu, Eugene Lavery jau savo box'e, laimingas ir sveikas.
3 val 00 min – krenta Pol Espargaró, low slide, kieta padanga, sportininkas visiškai sveikas.
4 val 30 min – krenta Jorge Lorenzo, 5 posūkis, pamėtė priekį. Sportininkas irgi visiškai sveikas
Situacija nuspėjama, minkštas padangas ką tik pakeitė kietesnėmis.
Bazas, po šoko, komentuoja savo kritimą tiksliau: įeinant į paskutinį posūkį pajutau kažką keisto, manau tai yra padangos problema. Kadangi nesitikėjau kad ji gali sprogti nusprendžiau pabaigti ratą. Viskas atsitiko labai greitai, nuspaudžiau sankabą ir supratau kad tuoj krisiu ir nušokau nuo motociklo. Meldžiausi kad neatsitrenkčiau į sieną. Viskas pavyko. Artimiausiu metu turėčiau grįžti į žiedą. Be abejo negali pilnai pasitikėti motociklu, kol nežinai kas lėmė tą kritimą. Tačiau mes, iš esmės, žinome. Todėl problemos nėra.
Savo ruožtu, Michelin ginasi faktu, kad su tomis pačiomis padangomis kiti varžovai pasiekė daug geresnių rezultatų ir nieko panašaus nenutiko. Preliminariai, kompanija mano kad gedimą galėjo lemti kontaktas su motociklu arba tai galėjo būti vienetinės padangos brokas.
5 val 00 min – nuo trasos nuslysta Tito Rabat, low side, paskutinis posūkis (ten pat kur ir Bradley Smith).
Live Bradley Smith komentarai – Taip, esu pirmas nukritęs MotoGP lenktynininkas šiais metais, yay! Labai pamėgau naujas padangas, gerai jas jaučiu. Tyrinėjau jų ribas, nulėkiau per plačiai ir pakliuvau ant nešvarumo. Nieko tokio, po 30 min važiavau vėl. Praeitais metais Yamaha turėjo labiausiai atidirbtą elektroniką, teko rimtai pasistengti, kol dabartinę privertėme dirbti taip, kaip norime. Vakar bandėme padangas, dabar nagrinėjame balansą, svorio centrą. Vėliau žiūrėsime į smulkesnius dalykus. Michelin pateikia puikius „namų darbus“, minkštos padangos pasidarė ženkliai geresnės. Gaila kad dabar tenka naudoti kietas. Su tokiom reikia stengtis daug labiau.
Live „LCR Honda“ komandos komentarai – esame labai dėkingi HRC, bandome daug įvairių naujų detalių ir naują važiuoklę. Cal yra patyres sportininkas, išmano savo darbą ir turi daug naudingų žinių apie įrangą. Prasukome 30 ratų su minkštom padangom ir neaptikome jokių problemų. Manome, tai kas nutyko Baz yra unikalus ir labai specifinis atvejis. Galai po truputėli pradeda sueiti. Neneigiame kad su vienu sportininku mums yra lengviau. Deja, dėl riboto biudžeto negalėjome išlaikyti ir Jack'o.
Didėja tempai, gerėja laikai.
7 val 30 min – nuo trasos nuslysta ir Dani Pedrosa.
7 val 48 min – krenta Yonni Hernandes.
7 val 50 min – antrą kartą krenta Pol Espargaró, low slide, 5 posūkis, vėl pamėtė priekį.
Visi sveiki, technikai irgi beveik jokios žalos.
7 val 53 min – dėl puikių vakarinių sąlygų žiede „ganosi“ 15 iš 21 sportininkų.
2016 metų MotoGP Sepang antros dienos bandymų rezultatai:
1) Danilo Petrucci – 2’00.095 (46 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
2) Jorge Lorenzo - 2’00.155 (32 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Hector Barbera – 2’00.387 (32 laps) Avintia Racing Ducati
4) Marc Marquez – 2’00.843 (52 laps) Repsol Honda
5) Cal Crutchlow – 2’00.899 (55 laps) LCR Honda
6) Valentino Rossi – 2’01.021 (54 laps) Movistar Yamaha MotoGP
7) Scott Redding – 2’01.049( 42 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
8) Andrea Iannone – 2’01.052 (39 laps) Ducati Team
9) Casey Stoner – 2’01.103 (45 laps) Ducati Team (Test Rider)
10) Bradley Smith – 2’01.107 (59 laps) Monster Yamaha Tech 3
11) Maverick Vinales – 2’01.421 (59 laps) Team Suzuki Ecstar
12) Dani Pedrosa - 2’01.475 (36 laps) Repsol Honda
13) Yonny Hernandez – 2’01.644 (41 laps) Aspar MotoGP Ducati
14) Andrea Dovizioso – 2’01.723 (35 laps) Ducati Team
15) Pol Espargaro – 2’01.992 (32 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Aleix Espargaro – 2’02.092 (39 laps) Team Suzuki Ecstar
17) Tito Rabat – 2’02.328 (54 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
18) Stefan Bradl - 2’02.372 (45 laps) Aprilia Racing Team Gresini
19) Loris Baz – 2’02.611(26 laps) Avintia Racing Ducati
20) Katsuyuki Nakasuga – 2’02.691 (43 laps) Yamaha Factory Racing Team (Test Rider)
21) Alvaro Bautista - 2’02.876 (52 laps) Aprilia Racing Team Gresini
Įdomiausi sportininkų komentarai po antros dienos:
Danilo Petrucci – esu labai patenkintas savo vieta, visų priekyje. Esu tikras jog ateityje tik gerinsime šitą laiką. Nesitikėjau kad Stoner yra toks greitas, jeigu jis, kartais grįžtu – sudarytu problemą kitiems.
Andrea Lannone – pabandėme 2016 metų motociklą, GP. Visai nieko! Tačiau šiuo metu nesu tikras dėl pasirinkimo sezonui. Komanda vis dar renkasi tinkamiausią modifikaciją. Šiandien pavyko pasivažinėti su įvairiomis padangomis. Kai turi tiek naujo – sunku suprasti kas vyksta, tinkamai viską nustatyti.
Casey Stoner – tikėjausi kad žiedas bus žymiai tankesnis, stengiamės išnaudoti visą duotą laiką. Be abejo lenktyniauti su MotoGP sportininkais yra labai smagu. Rimtai lenktyniauti tikrai nesiruošiu. Labiausiai norėčiau likti komandoje kaip bandomasis vairuotojas ir stebėti kolegų pasiekimus iš šono. Reikia priprasti prie motociklo, kol kas viskas yra gerai, judame teisinga linkme, žingsnis po žingsnio. Dicati Course – labai stipri komanda, neabejoju kad būtent dėl mano testavimo pastangų (juokiasi). Jie turi pilną pergalei reikalingų įrankių komplektą.
Jorge Lorenzo – dar viena puiki bandymų diena, netgi su kietom padangom mums pavyko pajudėti į priekį. Neskaitant mano kritimo esu labai patenkintas ir pilnai savimi pasitikiu. Paskutinę dieną šlifuosime turimus rezultatus, bandysime pilnai pereiti prie naujo motociklo.
Bradley Smith – esu labai laimingas, eilinė puiki diena, prasukau net 59 ratus. Motociklas jaučiasi vis patogesniu. Visą dieną praleidome elektronikos nustatymams, pradėjome kažką suprasti. Tikslas yra padaryti ją labiau „user friendly“. Išbandžiau skirtingus važiuoklės nustatymus. Bendrai viską vertinu labai teigiamai. Su padangom problemų niekad neturėjau, visą dieną praleidau su kietom. Manau jos irgi geros ir saugios. Paskutinę dieną tikiuosi atlikti lenktynių imitaciją.
Mark Marquez – antra diena buvo šiek tiek geresnė, tačiau vis dar turime daug svarbių darbų ir klausimų. Kažką suderinom šį rytą. Dabar reikia žengti kitą didelį žingsnį – išanalizuoti visą gautą elektroninę informaciją. Su padangomis problemų neturime. Dėl aukštų asfalto temperatūrų kieta padanga mums tinka.
Dani Pedrosa – šiandien buvo sunku, gąsdina rytinė problema su padanga. Privalėjome greitai pereiti prie kietos opcijos. Vis dar nejaučiu sukibimo. Pabandėme kitokį svorio paskirstymą, tačiau gero sprendimo taip ir neradome. Patyriau keistą kritimą – važiau nedideliu greičiu.
Cal Crutchlow – labai panaši diena, vis dar kankinamės su elektronika. Visą dieną atvažinėjau su kietomis padangomis, pavyko prasukti kelis labai greitus ratus. Tačiau nertis iš kailio tikslo nėra. Taikome smulkesnius patobulinimus, labai daug laiko leidžiu bokse. Manau, minkštų padangų atšaukimas yra labai teisingas Michelin’o sprendimas. Esu labai patenkintas savo komandos (LCR Honda) darbu. Kol kas neturime nei galimybės, nei tikslo daryti lenktynių imitacijos.
Loris Baz – Aš sveikas! Šiuo momentu esame tikri, kad situacija nulėme padangos sprogimas, tačiau vis dar neaišku kodėl, tikėtina kad ji palietė motociklą. Vis dar sunku patikėti kaip man pasisekė.
Trečia testų diena (paskutinės 8 valandos).
Žiedas atsidarė iškart po stipraus lietaus, po apsiniaukusiu dangumi. Be saulės, tikėtis greito džiovinimo buvo beprasmiška. Vienas pamanytu, kad yra labai palankio sąlygos išbandyti vidutines (inermediate) padangas, tačiau neturint sauso etaloninio rezultato ir garantuotai teisingų technikos nustatymu, apart „jausmo“ bandymas nepasiektų jokių apskaičiuojamų rezultatų. Neskantant padangų, važiuoklės, elektronikos reikėtu atsižvelgti ir į visą stabdžių sistemą.
Tuo tarpu Ducati Course box‘uose abu Andrea ruošia naujus GP (GP16) motociklus.
0 val 30 min – nors žiedo dalis jau sausa, drąsuoliu išvažiuoti neatsiranda.
Tuo tarpu įvardinami gandai: Hondai vis dar nesiseka prijaukinti savo naują variklį. Žinoma, kad šiuo metu jis pasižymi netiksliu galingumo padavimu – vos pasukus rankena atsiranda galios „šūvis“, prasisuka galinis ratas, kyla priekis, atsiranda daug judesio, trūksta stabilumo. Šiuo metu atrodo kad vaisto dar nėra. Situacija stipriai įtakoja abi Satellite komandas (Rabata, Crutchlow, Miller‘į), kurios vis dar naudoja šiek tiek modifikuotą 2015 metų RC213V-RS versiją. Partneriams belieka tik laukti. Karšti Malaizijos orai taip pat nepadeda. Darbų – be galo be krašto.
Yamaha ir Suzuki tokios problemos neturi, kaip ir minėta anksčiau, ir naujas variklis ir naujos padangos puikiai tinka Lerenzo vairavimo stiliui. Pripratimui užtenka visai nedaug.
Ducati yra labai patenkinti Casey Stoneriu, būtu keista, jei jis rodys geresnius nei oficialių lenktynininkų laikus.
1 val 30 min – žiedas vis dar tuščias, šildomos Aprilijos, pirmas sportininkas trasoje – Katsuyuki Nakasuga, Yamaha test driver.
1 val 40 min – žiedas vėl tuščias.
1 val 45 min – nosį iškišą Alvaro Bautista, prasuką pirmą dienos Aprilia ratą.
2 val 00 min – prie Bautistos prisijungia Tito Rabat air Andrea Iannone.
3 val 00 min – Jorge Lorenzo stebina laiku ant kietų padangų – 2’00.882. Antras yra Casey Stoner su GP15 – 2’01.096.
Sąlygos dar labiau gerėja.
Paralėliai įvyksta pora kritimų – iš žiedo iščiuožia Yonny Hernández ir abu Dukati Andrea'sai.
3 val 10 min – ženkliai geresnį laiką rodo Mark Marquez – 2’01,218 (3 vieta), ir Valentino Rossi - 2’01.478 (4 vieta).
3 val 30 min – Valentino Rossi gerina laiką iki 2’01,060 ir aplenkia Casey Stoner.
3 val 45 min – Rossi jau pirmas – 2’00,556.
Live Dovizioso komentarai apie savo kritimą – esame priversti pakeisti variklį, susidūrėme su rimta motociklo problema. Kai įėjau į 9 posūkį staigiai mečiau pavaras nuo 4 iki 1, variklis tiesiog užsiblokavo. Atsidūriau smėlyje. Tęsiame darbus. Vakar su minkštom padangom sekėsi geriau. Būti lentelės viršuje yra labai malonu, bet tai yra tik bandymai – tad statistika nieko nereiškia. GP yra kitoks, geresnis. Michelino padangos – irgi, galinė man patinka labiau. Manau kad problema yra su oro ir dangos temperatūromis.
4 val 00 min – Jorge Lorenzo vis greitėja, naujas laikas - 2'00.016.
4 val 15 min – prasideda stiprus lietus.
Ar kažkas peržengs 2 minučių ribą? Kalbama, kad minkštos padangos vidutininškai laimi visa sekunde. Todėl yra labai tikėtinas ženkliai geresnis rezultatas. Praeitų metų Perdrosos oficialus rekordas 1'59.026 nebe atrodo toks įspūdingas.
5 val 30 min – žiedas pradėjo džiūti.
5 val 55 min – žiedą apvažiuoja Bradley Smith, sportininkas iškart grįžta į box'ą.
6 val 18 min – Drąsiausi vėl kovoje, ratus pradeda sukti Bradley Smith, Andrea Dovizioso ir Dani Pedrosa.
Įgarsintos karštos naujienos:
> Gigi Dall'Igna tvirtiną, kad nepaisant puikiu rezultatų Phillpi Island žiede, ir net savo vardu pavadinto posūkio, ateinančiame bandymų etape Casey Stoner nedalyvaus. Kitą kartą jį pamatysime trečiame testų etapė Qatar'e, Kovo mėnesio pradžioje.
> Po kelių dešimtmečių, naujai statomo KymiRing žiedo (FIA Grade 2, 4.8km) vadovybe pateikė pasiūlymą grąžinti MotoGP etapą į Suomiją. Šiuo metu vyksta trasos rekonstrukcija, kuri gali užtrukti iki 13 mėnesių. Yra svarstomos 2017 ir 2018 metų galimybės. Daugiau informacijos bus skelbiama Kovo mėnesį.
7 val 16 min – Jorge Lorenzo palenda po 2 min ribą, naujas laikas - 1'59.966 su hard tire.
7 val 44 min – Jorge Lorenzo dar labiau gerina naujausias laikas - 1'59.595, kas yra pilna sekunde greičiau nei kitas greičiausias lenktynininkas.
7 val 58 min – Jis ir vėl gerina rezultatą – galutinio Lorenzo rato laikas su kietom padangom yra 1'59,580.
2016 metų MotoGP Sepang trečios ir paskutinės dienos bandymų rezultatai:
1) Jorge Lorenzo - 1’59.580 (36 laps) Movistar Yamaha MotoGP
2) Valentino Rossi - 2’00.556 (38 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Marc Marquez - 2’00.883 (45 laps) Repsol Honda
4) Cal Crutchlow - 2’00.992 (42 laps) LCR Honda
5) Casey Stoner - 2’01.070 (30 laps) Ducati Team (Test Rider)
6) Dani Pedrosa - 2’01.161 (48 laps) Repsol Honda
7) Danilo Petrucci - 2’01.217 (18 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
8) Andrea Iannone - 2’01.223 (38 laps) Ducati Team
9) Scott Redding - 2’01.229 (42 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
10) Maverick Vinales – 2’01.244 (51 laps) Team Suzuki Ecstar
11) Hector Barbera - 2’01.434 (30 laps) Avintia Racing Ducati
12) Aleix Espargaro - 2’01.623 (44 laps) Team Suzuki Ecstar
13) Andrea Dovizioso - 2’01.675 (34 laps) Ducati Team
14) Yonny Hernandez - 2’01.774 (40 laps) Aspar MotoGP Ducati
15) Pol Espargaro - 2’01.870 (44 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Bradley Smith - 2’01.918 (65 laps) Monster Yamaha Tech 3
17) Loris Baz - 2’02.541 (33 laps) Avintia Racing Ducati
18) Stefan Bradl - 2’02.792 (44 laps) Aprilia Racing Team Gresini
19) Katsuyuki Nakasuga - 2’02.940 (27 laps) Movistar Yamaha MotoGP(Test Rider)
20) Tito Rabat - 2’03.183 (57 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
21) Alvaro Bautista - 2’03.183 (46 laps) Aprilia Racing Team Gresini
22) Eugene Laverty - 2’03.519 (25 laps) Aspar MotoGP Ducati
Įdomiausi komandų ir gamintojų komentarai po pilno etapo:
Movistar Yamaha MotoGP team director Massimo Moregalli – orai labai sulėtino mūsų tempą, vis dar negalime apsispręsti dėl motociklo. Šią akimirką labiausiai sportininkams patinka tarpinis variantas (naujas variklis ir sena važiuoklė). Turėsime palaukti porą savaičių iki antro etapo Australijoje. Lyginant su Valensijos uždaru testu – Michelin padarė stebuklą. Komanda yra nustebinta Japonijos elektronikos padaliniu, negalime patikėti kaip greitai ir kokybiškai jie adaptavo mūsų įranga naujai elektronikai. Jorge įsimylėjo naujas padangas ir yra pilnas pasitikėjimo. Valentino yra netoli, savo greičiausiame rate padarė klaidą, galėjo būti greitesniu. Paliekame Malaiziją su kalnu naujos patirties ir informacijos. Nuotaikos – nuostabios.
Team Suzuki Ecstar team manager Davide Brivio – stiprėjame, lenktynininkai pajuto didesnį motociklo galingumą. Svarbiausia kad pavyko išsaugoti tą patį technikos charakterį. Mums tai yra vienas didžiausių žingsnių. Suprantame kad dar atsiliekame. Pagrindinis komandos tikslas yra tarpo mažinimas. Sunkiai sekasi su elektronika, paraleliai dirbame su važiuokle ir varikliu. To ir tikėjomės, viskas vyksta pagal planą. Australijoje dalyvausime pilna R&D komanda, tikriausiai bandysime pilnavertę Seamless pavarų dėžę. Tačiau tai priklauso nuo darbų eigos Japonijoje.
Repson Honda team principal Livio Suppo – dienos bus labai sudėtingos, elektronikos adaptavimas užima ypač daug laiko, esame šiek tiek laimingesni. Pasiruošimo lygis – maždaug 50%. Padarėme didelį žingsnį į priekį. Vakar buvo labai sunkus suprasti padangas, naujos specifikacijos modeliai jaučiasi geriau. Australijoje tęsime darbą su varikliu ir programine įranga.
Ducati Course sporting director Paolo Ciabatti – atlikome labai svarbų bandymų etapą. Tikslas buvo įvertinti 2016 motociklo versiją (GP) ir tą atlikome sėkmingai. Vis dar yra vietų, kurias reikėtu pagerinti, bet pati bazė veikia gerai. Casey Stoner naudojo tik GP15 ir, kaip Jus pastebėjote, buvo labai greitas. Gavome daug vertingų komentarų ir patarimų. Australijoje testuosime tuos pačius motociklus, turėsime naujų detalių. Mūsų sportininkai yra patenkinti elektronikos ir naujos programinės įrangos darbu. Michelin irgi labai pasitempė. Kad ir kaip norėtume, visi žino jog pastangos įkalbėti Casey grįžti į MotoGP yra beprasmiškos. Jos tikslas yra padėti komandai, maksimaliai pagerinti motociklus.
MotoGP technologijų direktorius Corrado Cecchinelli – nematau tikslo važiuoti lėtai, esame ganėtinai toli nuo motociklų potencialo. Mums patinka jog Lorenzo yra greitas jau dabar. Manau, esame arti geriausių laikų, tikriausiai skirtumas – dušimtosios sekundės dalys. Pagrindinis klausimas – kas bus pilnų lenktynių bėgyje, kaip tarnaus padangos. Suprantame, kad be visapusiško techninio pasiruošimo ir tai yra neįmanoma, tačiau, vistiek, laukiame lenktynių imitacijų.
Toliau...
Kaip jau supratote, kitais bandymų etapas vyks Australijoje, Phillip saloje (tiksliau jis vyksta dabar – nuo 17 iki 19 Vasario dienos).
Vieta yra labai sudietinga – žiede yra visų rūšių posūkių, ir ilgų-greitų ir aštrių-lėtų. Dėl didelio praleidžiamo dešinės ir kairės posūkiuose laiko skirtumo, kairė padangos pusė įkaista gerokai stipriau. Yra viena sparčiausių tiesiųjų, kur motociklo greitis gali lengvai siekti 350km/h. Trumpai tariant, padangų gamintojams šitas žiedas yra tikras pragaras.
Deja, jis nėra transliuojamas, todėl antros tokios plačios apžvalgos tikrai nebus.
Vienaip ar kitaip, pasistengsiu perduoti naujienas ir pasiekimus.
Iki kito karto
Dar nespėjo aprimti 2015 sezono aistros, tačiau prieš nepilnas pora savaičių, Malaizijoje, aukščiausios lygos moto sportininkai jau šildė žirgus naujiems iššūkiams. Gamintojai matavo ir balansavo naujus mechaninius raumenys. Komandos suko galvas kaip išnaudoti jiems perduota kompiuterine įrangą. Aplink, su kompiuteriais, lakstė prakaituojantys naujo padangų gamintojo atstovai.
2016 metų pakeitimus ir jų poveikį sporto šakos žinovai lygina su 2002 metų variklio keitimą iš 2 į 4 taktus.
Techninė specifikacija.
Pagrindinis skirtumas yra motociklo kompiuteris ir jutikliai. Sprendimas pereiti prie unifikuoto ir standartizuoto vieneto yra esminis žingsnis link komandų sulyginimo. Tokiu būdu kiekvienas lenktynininkas gauna vienodas sąlygas. Pvz, labiausiai vokalus dėl šitos naujienos buvo Rossi – naują kompiuteris jis prilygino 2007 metų Yamaha įrangai, kas labai aiškiai parodo, kokį pranašumą lyginant su Open ir Satellite komandom turi Factory atstovai.
Taigi šį sezoną, absoliučiai visi motociklai privalės naudoti unifikuotą motociklo valdymo elektronikos paketą, kurį administruoja DORNA ir sukūrė high-tech lenktynių įrangos gamintojas, Italų kompanija „Magneti Marelli S.p.A“.
Paketą sudaro kompiuteris (ECU), 20~30 jutiklių komplektas, valdymo panelė ir informacijos atkūrimo vairuotojui skydelis (Dashboard) ir visa su tuo susieta programinė įranga. Daugumą detalių komandom pateikia gamintojas. Sensoriai gali būti jų pačių, tačiau privalo būti patikrinti DORNA ir sertifikuoti. Yra ir viena išimtis – kiekvienam gamintojui yra leidžiama naudoti vieną unikalų jutiklį, tačiau jis vis tiek privalo būti deklaruotas DORNA'i, paviešintas ir negali kaupti informacijos (tik ją perduoti ECU).
Anot Magneti Marelli atstovo, visa įranga buvo perduota komandom iki 2015 m. Gruodžio 18 dienos, todėl jie turėjo pakankamai laiko susipažinti ir atlikti būtinus testus privačiose laboratorijose - simuliatoriuose ir ant dyno stendų. Teoretiškai ypač daug patirties turėtų turėti Ducati, kadangi panašią „Open software“ įrangą jie naudojo jau porą metų.
Antras esminis skirtumas yra naujas padangų gamintojas – Michelin. Kartu su juo atsiranda lygios galimybės visiems dalyviams. Tai reiškia, kad kiekvienam lenktynininkui ir komandai bus prieinamos tos pačios padangos ir pagal kietumą (šiai dienai - Soft ir Hard), ir pagal paskirtį (Slicks, Intermediate ir Wet). Visiems sportininkams patinka „galas“, tačiau priekiu jie kol kas nepasitiki. Pirmi bandymai parodė, kad įeinant į posūkį padanga deformuojasi tinkamai, bet išeinant ir greitėjant - prarasdavo kontaktą. To pasėkoje pasitaikė keli kritimai. Atsižvelgiant į pateiktus rezultatus, šitame renginyje Michelin pateikė atnaujintą, kitokios konstrukcijos priekinės padangos versiją. Prasidėjo naujas testų etapas.
Papildomai, Michelin iniciatyva buvo padidinti ratlankiai, diametras padidėjo nuo 16,5“ iki 17,0“. Pagrindinė priežastis - pasaulinis standartas ir daugumos pasaulio motociklo parametras. Taigi visos MotoGP technologijos gali būti adaptuotos „gatvėje“ daug greičiau ir paprasčiau.
Pasikeitė ir stabdžių sistema. Siekiant sulyginti komandas ir taupant lėšas, Brembo supaprastino medžiagas. Stabdžių bazė (Caliper) bus gaminama nebe iš ličio ir aliuminio lydinio, o tik iš aliuminio. Pristatytos 2 stabdžių versijos – lengvesni standartiniai ir sunkesni „heavy duty“. Liko 2 diskų pasirinkimas: 3.40mm standartinis ir 3.40mm lengvas („low mass“). Kai kurios sistemos detalės ir specifikacijos vis dar nėra galutinės.
Dėl minėtų atnaujinimų prakaituoti tenka ir kitai kompanijai – Švedų „Öhlins“. Anot jų, patirtis be abejo padeda, tačiau šiuo metu yra labai sunku rasti neutralią poziciją, kuri leistu tinkamai išbandyti naują įrangą (elektroniką/padangas). Viskas yra nauja, viskas reikalauja itin kruopštaus darbo. Komandom jie pateikė po kelias naujo dizaino šakių versijas.
Nemažiau dėmesio 2016 yra skiriama saugumui, atsirado Dicati pamėgtų spoilerių kontrolė, dabar jie negali būti plonesni nei 2.5mm ir išeiti už motociklo plačiausios vietos ribų. Peržiūrėti ir atnaujinti lenktynininkų aprangos standartai. MotoGP specialistai paliko sau sugadintos aprangos konfiskavimo teisę, taip pat dalyvio pasirodymo stabdymą dėl netinkamos aprangos būklės. Tačiau, žinant dalyvių požiūrį ir ilgametę praktiką, tuo pasinaudoti garantuotai neprireiks.
Priminsiu dar vieną rimtą techninį pasikeitimą – varikliai. Viso sezono metu, factory komandoms yra leista naudoti 7 vienodus variklius. Skaičius padidintas, tačiau patys varikliai bus užplombuoti, praras modifikacijos teisę. Reguliuoti motociklą bus galima tik elektronikos pagalba. Todėl tokiom Factory komandom kaip Yamaha, HRC ir Ducati laikas yra aukso vertės, neteisingas pasirinkimas gali lemti visus metus. Visos kitos komandos (atsižvelgiant į „concession“ taškus), gali pagaminti, modifikuoti ir naudoti net 9 skirtingus variklius sezono eigoje.
Taktika ir komandos.
Ducati stovykla – visi kalba apie sugrįžtantį Casey Stoner, tačiau yra patvirtinta jog jis užsiims tik testavimu ir tikrai nelenktyniaus komandos vardu. Vis dar tikėtina, kad vieną-kitą kartą jis pasirodys trasoje kaip „Wild Card“, tačiau pats Stoneris tą neigia.
Nepaisant pavadinimų eiliškumo, naujas Ducati motociklas vadinasi tiesiog „GP“. Atrodo labai panašiai, kol kas juodas. Svarbiausi skirtumai – nauji variklio tvirtinimo taškai, spoileriai, modifikuotas rėmas, 2 litras (iki 22 pagal naujus GP reikalavimus) sumažinta bako talpa. Naują kūrinį gamintojas vadina Evoliucija, jokiais būdais ne nauju produktu.
Trasoje Factory lenktynininkams yra paruošti 3 motociklai, senesnis GP15, GP15 su kitu rėmu ir keliais kitais gerinimais, naujausias GP.
Satellite komanda Aspar Racing Team kol kas lieka prie GP14.2 (atnaujintas 2014 metų modelis), testuoja elektroniką ir padangas.
Ducati sporting director Paolo Ciabatti komentuoja, jog šiuo metu Casey Stoner padeda testuoti naują elektroniką ir padangas su GP15, naujas komandos narys yra ypač naudingas, labai patinka jo požiūris ir komandinė dvasia. Lenktynininkas suteikia kalną naudingų patarimų, su juo yra labai paprasta susikalbėti, informaciją iškart dalinasi su kolega Michele Pirro (antras test rider).
Vienu metu, Ducati motociklai sudarė puse “grid'o”. Žinoma, kad dienos pabaigoje Factory komandos direktorius Gigi Dall'Igna rengia bendrą visų komandų 2-3 valandų susitikimą, kur jie dalinasi atradimais, patirtimi. Yra skirstomi svarbūs darbai ir t.t.
Spoileriai „Winglets“ į Ducatį atėjo iš formulės, 2015 metais komanda labai rimtai pradėjo nagrinėti aerodinamiką.
Andrea Lannone džiugino gerbėjus naujų šalmo dizainu, tribiutas žuvėdrai iš praeito Phillip Island etapo.
Honda stovykloje verda didžiausios aistros. Kaip ir Ducati, komanda paruošė 3 motociklus: senesnį, kurį naudoja kaip atskaitos tašką; senesnį su nauju „2016 spec“ varikliu; visiškai naują (variklio, remo, pakabos atžvilgiu). Dėl netinkamo 2015 metų pasirinkimo, kuris galimai kainavo komandai pergalės, šiais metais viskas privalo būti atlikta teisingai.
HRC sprendimo nekantriai laukia Satellite komandos (LCR Honda ir Mark VDS Racing Team). Tai yra „2016 Rookie of the Year“ Tito Rabat, Cal Crutchlow ir Jack Miller. Paskutinio šitame renginyje, deja, nėra. Moto krose, savo gimtadienio metu, jis rimtai susižalojo – susilaužė koją. Sveikata gerėja, artimiausiu metu bus nuimtas gipsas.
Hondos lenktynininkai yra patenkinti padangom, ypatingai giria galinę. Komentuoja, jog didžiausias iššukys yra elektronika, programinė įranga.
Yamaha stovyklos situacija yra labai artima – analogiškai paruošti 3 motociklai. Techninis direktorius neišduoda daug informacijos, komentuoja, kad naujausias motociklas naudoja kitą variklį, pasižymi šiek tiek didesniu galingumu, tačiau tai nėra pagrindinis Yamahos arkliukas. Vizualiai pasikeitė bakas, pastumtas arčiau galo. Be abejo nauji modeliai naudoja naują elektroniką, padangas ir programinę įrangą. Motociklo užvedimui yra naudojamas nebe „takelis“, o Ducati stiliaus “grąžtas“.
Satellite komandai „Monster Yamaha Tech 3“ perėjo Seamless tipo pavarų dėžė.
Į klausimus apie kontraversišką praeito sezono pabaigą ir lenktynininkų santykius vadovybe atsako, jog visi yra profesionalai, komandos nariai nelaiko jokių pikčių ir yra kaip niekas motyvuoti.
Oi nesėkmingos patirties su HJC šalmais (nevaldomas stikliukas ir jo rasojimas), Lorenzo atskleidžia naują pasirinkimą, kas yra Shark. Prisimenant Rossio šalmą su žuvimis, aplinkiniai labai greit suranda potekstę.
Pats Valentino, kaip jau yra įprasta, pristato spec. išdažytą žiemos testavimui skirtą šalmą.
Yamahos lenktynininkai irgi giria naujas padangas, kurios kaip niekad tinka J. Lorenzo lenktyniavimo stikliui - „smooth like butter“.
Suzuki, vėl gi, bando 3 analogiškus motociklus. 2016 modelis gavo naują pakabą, rėmą, dar galingesnį variklį (pirmas pakeitimas buvo atliktas 2015 sezono vidury), ir, kas svarbiausia – išsaugojo charakterį. Didelis pasikeitimas yra Seamless pavarų dėžė, tačiau kol kas ji veikia tik „į viršų“. Numetinėti pavaras vis dar reikia su sankaba. Bet, šitą nepatogumą gamintojas planuoja greitai pašalinti – darbas Japonijoje vyksta pilnu pajėgumu. Komanda tikisi jog kito testo metu jie bus pilnai pasiruošę.
Aprilijos stovykloje, apart reikalaujamos 2016 metų standartinės įrangos, deja, nieko naujo. Motociklas vis dar gaminamas, testuojamas variklis ir kiti komponentai. Anot komandos vado, 2016 metų RS-GP yra gaminamas nuo nulio – bus lengvesnis, galingesnis ir geresnis kiekvieno komponento atžvilgiu. Labai tikėtina, kad darbinis variantas bus paruoštas Qatar'o testams (arba anksčiau). Šiuo metu komanda bando naują elektroniką ir padangas, rezultatus lygina su senesniais. Liko labai daug neatsakytų 2015 sezono klausimų.
Sklinda gandai apie KTM. Tikėtina, kad šitas gamintojas papildys komandų gretas ateinančiais 2017 metais.
Yra pabrėžiama, jog praktiškai visi Factory lenktynininkų kontraktai eina į pabaigą, gali įvykti rimtų rokiruočių. Žvilgsniai krenta į Rossi box'ą, kontrakto galiojimas baigiasi 2016 metų vasarą. Akivaizdu, kad labai daug priklausys nuo pavasario lenktynių rezultatų.
Pats testas - pirma diena (8 valandos).
Pirmo kritimo apdovanojimas atitenka - Bradl Smith!, low slide.
Eugene Laverty “saves it” - nuvažiuoja nuo trasos su užstrigusią gazo rankena.
Elish Espargaró sudegina senesnį Suzuki variklį, belieka dirbti prie naujo 2016 motociklo.
Bradley Smith paguldo „Monster Yamaha Tech 3” paskutiniame žiedo posūkyje „vis dar bandome įveikti soft'ą“
Po kelių valandų Pol Espagaro (Monster Yamaha Tech3) jau bando naują hibridinį M1.
Live Suzuki komentarai – Taip, netekome vieno 2015 metų variklio, bandome „Evolution“ versija. Viskas atrodo labai panašiai, bet tai yra nauja važiuoklė, motociklas yra galingesnis. Tęsiame darbą su Seamless pavarų dėže, praeitą mėnesį ją bandė Maverick Viñales. Dirbame su nustatymais, ir, be abejo, su nauju elektronikos paketu. Kol kas jis yra sunkiai įkandamas. Vyrai bando ir lygina senesni ir nauja motociklus, kankina priekinę padangą.
Bandymo dienai įpusėjus, kai ratų laikai svyruoja ties 2'02,00 min ir yra svarstoma ar kažkas gali peržengti tą antrą sekundę – iššauna 2015 metų Jorge Lorenzo Yamaha, laikas yra 2'00.660. Antras sąraše Danilo Petrucci GP15, kuris atsilieka 0.948 sekundės. Abu su minkštesnėmis padangomis.
Live Scott Redding komentarai – Lenktyniauju su Pramac Ducati, kol kas gerinti rezultatus yra labai sunku. Žaidžiame su programine įranga. Bandžiau ir kietas padangas, įgaunu pasitikėjimo, jaučiu kūno judesių poveikį trasoje. Atrodo susidraugavau su motociklu, radome bendrą kalbą ir man tai labai patinka. Ducati yra labai rimta ir kokybiška įranga.
5 val 20 min – Raudona vėliava – Eugene Laverty GP15 rimtesnis kritimas. Iškviesti medikai, lenktynininkasgabenamas į ligoninę. Kalbama jog vėl užstrigo gazas, gali būti dešinio delno lūžis. Vėliau yra tikslinami elektronikos parodymai, pagriežiama, kad tai ne gazo problema, tačiau Eugene tvirtina „the bike shot forward“.
Paskutine valanda pradeda kristi oro temperatūra. Sąlygom gerėjant, praktiškai visi persėdo ant naujų ar hibridinių motociklų.
Live „Monster Yamaha Tech 3” komentarai – Visada gauname paskutinio sezono Valentino ir Jorge motociklus. Jie yra labai geri, to be abejonės užtenka podiumui. Šiuo metu fokusuojamės ties naujų padangų, kol kas bandymai džiugina. Esame labai patenkinti Michelin darbu. Kalbant apie ECU, keliais žingsniais atsiliekame nuo konkurentų. Yamaha inžinieriai dirba negailint rankų, todėl dabartinė elektronikos būklė yra labai artima 2015 metams. Diena buvo nuostabi, esame labai laimingi rezultatais. Ją pradėjome 2015 motociklais, bet greitai perėjome prie 2016 modifikacijos. Skirtumas tarp seno ir hibrido nėra didelis, tačiau naujas mums patinka labiau. Greitame lape, Pol persistengė su galia ir pamėtė priekį. Laimės ir lenktynininkas ir motociklas atsipirko keliais įbrėžimais, nieko ypatingo. Kova tarp 4 gamintojų bus kaip niekad aštri, į pabaigą eina daug kontraktų.
6 val 30 min – Rossi prasuka greičiausią dienos ratą – 2'01.717, pakliūna į antrą vietą.
6 val 50 min – Lorenzo dar labiau gerina laiką, šį kartą 2'00.684. Vis dar senesnis motociklas, minkštos padangos.
7 val 30 min - bandymų diena yra nutraukiama stipriu lietumi, esant kalnui neaiškių parametrų niekas nedrįsta bandyti nei lietaus, nei vidutinių padangų.
2016 metų MotoGP Sepang pirmos dienos bandymų rezultatai:
1) Jorge Lorenzo - 2'00.684 (37 laps) Movistar Yamaha MotoGP
2) Valentino Rossi - 2'01.717 (55 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Dani Pedrosa - 2'01.780 (34 laps) Repsol Honda
4) Danilo Petrucci - 2'01.811 (43 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
5) Andrea Iannone - 2'01.912 (49 laps) Ducati Team
6) Hector Barbera - 2'02.00 (59 laps) Avintia Racing Ducati
7) Marc Marquez - 2'02.27 (50 laps) Repsol Honda
8) Scott Redding - 2'02.33 (46 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
9) Aleix Espargaro - 2'02.53 (42 laps) Team Suzuki Ecstar
10) Cal Crutchlow - 2'02.58 (42 laps) LCR Honda
11) Maverick Vinales - 2'02.64 (40 laps) Team Suzuki Ecstar
12) Pol Espargaro - 2'02.64 (42 laps) Monster Yamaha Tech 3
13) Andrea Dovizioso - 2'02.65 (40 laps) Ducati Team
14) Yonny Hernandez - 2'02.91 (44 laps) Aspar MotoGP Ducati
15) Bradley Smith - 2'03.02 (55 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Michele Pirro - 2'03.20 (32 laps) Ducati Team
17) Loris Baz - 2'03.20 (58 laps) Avintia Racing Ducati
18) Tito Rabat - 2'03.46 (53 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
19) Eugene Laverty - 2'03.56 (27 laps) Aspar MotoGP Ducati
20) Stefan Bradl - 2'03.97 (39 laps) Aprilia Racing Team Gresini
21) Alvaro Bautista - 2'04.07 (34 laps) Aprilia Racing Team Gresini
Įdomiausi varžovų komentarai po pilnos dienos:
J. Lorenzo – Labai sėkmingai dirbame su elektroniką, padarėme stambų žingsnį. Labai patinka padangos, jaučiu kad galiu važiuoti labai greitai. Negalėjome pradėti bandymų sėkmingiau. Asmeniškai, pagrinde dirbu su vienu 2015 metu motociklu ir minkštom padangom, tačiau tai netrukdė pabandyti naujos technikos. Padarėme kelis esminius nustatymų pakeitimus.
V. Rossi – Esu ganėtinai laimingas pirmos dienos rezultatais. Antra pozicija yra neblogai, tačiau kolega yra ženkliai spartesnis už visus kitus. Labai kruopščiai dirbame su motociklu, darbų iki kaklo. Elektronika dirba gerai, pakilome ir labai gerą lygį. Greičiausią ratą padariau naudojant hibridinį motociklą. Galutinį modelį įvardinti negalime, pasirinkimas yra pats sunkiausias darbas.
Pol Espargaró – Turime labai daug dalykų, kuriuos reikėtu išbandyti ir pagerinti. Stengiamės nerizikuoti. Deja, 2015 metų Yamaha M1 pralaimi greičio kova. Factory kolegos žaidžia su 2 papildomai kuro litrais, to kol kas išbandyti negalime. Seemlees pavarų dėžė yra labai geras.
D. Pedrosa – toli gražu ne lengviausia diena, susidūrėme su nemažai problemų. Teigiamas dalykas yra tai, kad jau žinome ką reikia gerinti, su kuo dirbti. Pabandysime Michelin pateiktas naujas priekines padangas. Po kiekvieno rato situacija gerėja, artėjame link tikslo. Lorenzo laikas yra labai įspūdingas, ženkliai geresnis nei visų kitų.
M. Márquez – tikrai turime ką veikti, bandėme 2016 variklį atskirai, ir 2016 variklį su nauja važiuokle. Pritaikius kelis nustatymus situacija šiek tiek pagerėjo. Laukia labai daug darbo su elektronika. Padangos yra labai geros, nors ir jaučiasi kitaip nei Bridgestone. Teisingo ritmo paieška reikalauja daug darbo.
C. Cruchlow – viena buvo visai nebloga. Turime 2 naujus komandos narius, abu dirba su elektronika. Esu jais labai patenkintas. Nors ir pasitaikė nemalonumų, motociklu mėgaujuosi motociklu. Nusiteikimas labai optimistiškas. Sakyčiau esame pasiekę tik 30% potencialo, turime kur augti. Michelin padangos dirba gerai, tačiau prie jų riekia priprasti. Bandžiau kietesnę ir ji man visai patiko. Dirbti su Michelin atstovais yra grynas malonumas.
A. Dovizioso – nelenktyniavau ilgą laiką, todėl esu labai laimingai grįžti prie darbo su senais bičiuliais – savo komanda. Patinka motociklo darbas, tačiau esame labai-labai toli nuo pilno potencialo. Reikia pasistengti. Padangos pradeda patikti vis labiau, puikus mišinys, esu patenkintas.
D. Petrucci – Esu patenkintas viskuo. Ir motociklu, ir nauja programine įranga, ir padangom. Be abejo laukia daug darbo, turime apginti savo poziciją ir išsilaikyti viršuje. Bandau pilnai suprasti padangas, kol kas jausmas yra labai geras, tai mane stebina.
M. Viñales – Diena buvo nelengva, laukia labai daug darbo. Manau, turime gera potencialą su nauju motociklu. Gerinu savo rezultatus. Nauja pavarų dėžė yra didelis žingsnis ties geresnio laiko. Michelinai buvo geri visada, jaučiuosi saugus, važiuoju užtikrintai.
Antra testų diena (8 valandos).
Bandymų pradžioje atėjo gera žinia, jog Eugene Laverty liko su sveikais delno kaulais, atsipirko sumušimais. Oro sąlygas žadėjo geresnias nei vakar.
Šviesoforui persijungus į žalią, į žiedą nuskubėjo Tito Rabat, Bradley Smith and Lorez Baz.
Po kelių minučių ir po dešimties objektyvų palyda, ant GP15 išriedėjo ir Casey Stoner.
Po 20 min testo pasipylė įdomus rezultatai: Héctor Barbera – 2'00.912, Marc Marquez - 2'01.083, Jorge Lorenzo - 2.01.162, Andrea Iannone – 2'01.806, Scott Redding – 2'01.898.
Tikriausiai, drastišką rezultatų pasikeitimą lėmė gera ryto temperatūros ir susas asfaltas.
Live „Octo Pramac Yakhnich“ komentarai – bandome pasiekti gerų rezultatų iš pat ryto. Tikslas yra pastoviai išlaikyti greičiausią poziciją. Danilo vis labiau pasitiki motociklu. Kaip jau įprasta, dirbame su ECU ir kitais dalykais. Scott gavo naują sėdynė, pagerėjo jo motociklo ergonomika – jis jau greitesnis.
34 min – praktiškai iškart po komentaro Danilo Petrucci įveikia ratą per neįtikėtiną 2'00.095 min laiką. Tuo tarpu, Casey Stoner yra 10 vietoje, su 2'01.900.
42 min – tiesioginiam etery atsitinka anomalija ir rimta aprangos išbandymas – finišo tiesiojoj, 290km/h greityje nukrenta Loris Baz. Laimei, lenktynininkas saugiai nuslysta ir nepatyria jokių rimtų traumų. Pats motociklas niežėsi į apsauginę padangų sienelę.
Tiesioginiame eteryje reporterių reakcija atrodė taip:
Medžiaga prašau nesidalinti, ji yra skirta tik mūsų forumui, visgi „insider'is“.
Žiedas yra nedelsiant uždaromas – raudona vėliava, visi sportininkai grįžta į box'us.
Liudytojai komentuoja, kad galas pradėjo slysti dėl akceleracijos. Pats Baz'as teigia jog išeinant iš paskutinio posūkio pajuto keistą variklio darbą ir pamėtė galą. Visi yra labai susirūpinę, renkamos nuolaužos ir galinės padangos likučiai.
Teorijos – įvykį galėjo sukelti padanga, variklis arba neteisingai gazo valdymas. Vienareikšmiškai tai yra kažkoks katastrofiškas mechaninis gedimas.
Michelin ir Avintia Racing pradeda ekstra skubią analizę, nagrinėja daviklių medžiagą ir galinės padangos likučius.
1 val 00 min – žiedo šviesoforas vėl žalias.
1 val 10 min – žiedas rakinamas antrą kartą.
Kadangi Baz'o kritimo priežastis vis dar nėra žinoma, Michelin nusprendė atšaukti visas minkštas padangas. Visi laukia tyrimo rezultatų
Po kelių minučių Factory komandom yra pateikiamos kitos specifikacijos padangos (kietos). Taip pat nurodoma, jog viena iš tokio gedimo priežasčių galėjo būti per mažas slėgis. Nors, teoriškai, padangos perkaista dėl aukštesnio slėgio, yra pagriežiama, kad žemas slėgis gali sukelti didesnį gumos judėsi, tuo sukeldamas tą patį efektą dar greičiau. Rekomenduojama slėgio reikšmė didinama nuo 1.5 iki 1.7 bar.
2 val 10 min – Žalia vėliava.
Tuo tarpu, Eugene Lavery jau savo box'e, laimingas ir sveikas.
3 val 00 min – krenta Pol Espargaró, low slide, kieta padanga, sportininkas visiškai sveikas.
4 val 30 min – krenta Jorge Lorenzo, 5 posūkis, pamėtė priekį. Sportininkas irgi visiškai sveikas
Situacija nuspėjama, minkštas padangas ką tik pakeitė kietesnėmis.
Bazas, po šoko, komentuoja savo kritimą tiksliau: įeinant į paskutinį posūkį pajutau kažką keisto, manau tai yra padangos problema. Kadangi nesitikėjau kad ji gali sprogti nusprendžiau pabaigti ratą. Viskas atsitiko labai greitai, nuspaudžiau sankabą ir supratau kad tuoj krisiu ir nušokau nuo motociklo. Meldžiausi kad neatsitrenkčiau į sieną. Viskas pavyko. Artimiausiu metu turėčiau grįžti į žiedą. Be abejo negali pilnai pasitikėti motociklu, kol nežinai kas lėmė tą kritimą. Tačiau mes, iš esmės, žinome. Todėl problemos nėra.
Savo ruožtu, Michelin ginasi faktu, kad su tomis pačiomis padangomis kiti varžovai pasiekė daug geresnių rezultatų ir nieko panašaus nenutiko. Preliminariai, kompanija mano kad gedimą galėjo lemti kontaktas su motociklu arba tai galėjo būti vienetinės padangos brokas.
5 val 00 min – nuo trasos nuslysta Tito Rabat, low side, paskutinis posūkis (ten pat kur ir Bradley Smith).
Live Bradley Smith komentarai – Taip, esu pirmas nukritęs MotoGP lenktynininkas šiais metais, yay! Labai pamėgau naujas padangas, gerai jas jaučiu. Tyrinėjau jų ribas, nulėkiau per plačiai ir pakliuvau ant nešvarumo. Nieko tokio, po 30 min važiavau vėl. Praeitais metais Yamaha turėjo labiausiai atidirbtą elektroniką, teko rimtai pasistengti, kol dabartinę privertėme dirbti taip, kaip norime. Vakar bandėme padangas, dabar nagrinėjame balansą, svorio centrą. Vėliau žiūrėsime į smulkesnius dalykus. Michelin pateikia puikius „namų darbus“, minkštos padangos pasidarė ženkliai geresnės. Gaila kad dabar tenka naudoti kietas. Su tokiom reikia stengtis daug labiau.
Live „LCR Honda“ komandos komentarai – esame labai dėkingi HRC, bandome daug įvairių naujų detalių ir naują važiuoklę. Cal yra patyres sportininkas, išmano savo darbą ir turi daug naudingų žinių apie įrangą. Prasukome 30 ratų su minkštom padangom ir neaptikome jokių problemų. Manome, tai kas nutyko Baz yra unikalus ir labai specifinis atvejis. Galai po truputėli pradeda sueiti. Neneigiame kad su vienu sportininku mums yra lengviau. Deja, dėl riboto biudžeto negalėjome išlaikyti ir Jack'o.
Didėja tempai, gerėja laikai.
7 val 30 min – nuo trasos nuslysta ir Dani Pedrosa.
7 val 48 min – krenta Yonni Hernandes.
7 val 50 min – antrą kartą krenta Pol Espargaró, low slide, 5 posūkis, vėl pamėtė priekį.
Visi sveiki, technikai irgi beveik jokios žalos.
7 val 53 min – dėl puikių vakarinių sąlygų žiede „ganosi“ 15 iš 21 sportininkų.
2016 metų MotoGP Sepang antros dienos bandymų rezultatai:
1) Danilo Petrucci – 2’00.095 (46 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
2) Jorge Lorenzo - 2’00.155 (32 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Hector Barbera – 2’00.387 (32 laps) Avintia Racing Ducati
4) Marc Marquez – 2’00.843 (52 laps) Repsol Honda
5) Cal Crutchlow – 2’00.899 (55 laps) LCR Honda
6) Valentino Rossi – 2’01.021 (54 laps) Movistar Yamaha MotoGP
7) Scott Redding – 2’01.049( 42 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
8) Andrea Iannone – 2’01.052 (39 laps) Ducati Team
9) Casey Stoner – 2’01.103 (45 laps) Ducati Team (Test Rider)
10) Bradley Smith – 2’01.107 (59 laps) Monster Yamaha Tech 3
11) Maverick Vinales – 2’01.421 (59 laps) Team Suzuki Ecstar
12) Dani Pedrosa - 2’01.475 (36 laps) Repsol Honda
13) Yonny Hernandez – 2’01.644 (41 laps) Aspar MotoGP Ducati
14) Andrea Dovizioso – 2’01.723 (35 laps) Ducati Team
15) Pol Espargaro – 2’01.992 (32 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Aleix Espargaro – 2’02.092 (39 laps) Team Suzuki Ecstar
17) Tito Rabat – 2’02.328 (54 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
18) Stefan Bradl - 2’02.372 (45 laps) Aprilia Racing Team Gresini
19) Loris Baz – 2’02.611(26 laps) Avintia Racing Ducati
20) Katsuyuki Nakasuga – 2’02.691 (43 laps) Yamaha Factory Racing Team (Test Rider)
21) Alvaro Bautista - 2’02.876 (52 laps) Aprilia Racing Team Gresini
Įdomiausi sportininkų komentarai po antros dienos:
Danilo Petrucci – esu labai patenkintas savo vieta, visų priekyje. Esu tikras jog ateityje tik gerinsime šitą laiką. Nesitikėjau kad Stoner yra toks greitas, jeigu jis, kartais grįžtu – sudarytu problemą kitiems.
Andrea Lannone – pabandėme 2016 metų motociklą, GP. Visai nieko! Tačiau šiuo metu nesu tikras dėl pasirinkimo sezonui. Komanda vis dar renkasi tinkamiausią modifikaciją. Šiandien pavyko pasivažinėti su įvairiomis padangomis. Kai turi tiek naujo – sunku suprasti kas vyksta, tinkamai viską nustatyti.
Casey Stoner – tikėjausi kad žiedas bus žymiai tankesnis, stengiamės išnaudoti visą duotą laiką. Be abejo lenktyniauti su MotoGP sportininkais yra labai smagu. Rimtai lenktyniauti tikrai nesiruošiu. Labiausiai norėčiau likti komandoje kaip bandomasis vairuotojas ir stebėti kolegų pasiekimus iš šono. Reikia priprasti prie motociklo, kol kas viskas yra gerai, judame teisinga linkme, žingsnis po žingsnio. Dicati Course – labai stipri komanda, neabejoju kad būtent dėl mano testavimo pastangų (juokiasi). Jie turi pilną pergalei reikalingų įrankių komplektą.
Jorge Lorenzo – dar viena puiki bandymų diena, netgi su kietom padangom mums pavyko pajudėti į priekį. Neskaitant mano kritimo esu labai patenkintas ir pilnai savimi pasitikiu. Paskutinę dieną šlifuosime turimus rezultatus, bandysime pilnai pereiti prie naujo motociklo.
Bradley Smith – esu labai laimingas, eilinė puiki diena, prasukau net 59 ratus. Motociklas jaučiasi vis patogesniu. Visą dieną praleidome elektronikos nustatymams, pradėjome kažką suprasti. Tikslas yra padaryti ją labiau „user friendly“. Išbandžiau skirtingus važiuoklės nustatymus. Bendrai viską vertinu labai teigiamai. Su padangom problemų niekad neturėjau, visą dieną praleidau su kietom. Manau jos irgi geros ir saugios. Paskutinę dieną tikiuosi atlikti lenktynių imitaciją.
Mark Marquez – antra diena buvo šiek tiek geresnė, tačiau vis dar turime daug svarbių darbų ir klausimų. Kažką suderinom šį rytą. Dabar reikia žengti kitą didelį žingsnį – išanalizuoti visą gautą elektroninę informaciją. Su padangomis problemų neturime. Dėl aukštų asfalto temperatūrų kieta padanga mums tinka.
Dani Pedrosa – šiandien buvo sunku, gąsdina rytinė problema su padanga. Privalėjome greitai pereiti prie kietos opcijos. Vis dar nejaučiu sukibimo. Pabandėme kitokį svorio paskirstymą, tačiau gero sprendimo taip ir neradome. Patyriau keistą kritimą – važiau nedideliu greičiu.
Cal Crutchlow – labai panaši diena, vis dar kankinamės su elektronika. Visą dieną atvažinėjau su kietomis padangomis, pavyko prasukti kelis labai greitus ratus. Tačiau nertis iš kailio tikslo nėra. Taikome smulkesnius patobulinimus, labai daug laiko leidžiu bokse. Manau, minkštų padangų atšaukimas yra labai teisingas Michelin’o sprendimas. Esu labai patenkintas savo komandos (LCR Honda) darbu. Kol kas neturime nei galimybės, nei tikslo daryti lenktynių imitacijos.
Loris Baz – Aš sveikas! Šiuo momentu esame tikri, kad situacija nulėme padangos sprogimas, tačiau vis dar neaišku kodėl, tikėtina kad ji palietė motociklą. Vis dar sunku patikėti kaip man pasisekė.
Trečia testų diena (paskutinės 8 valandos).
Žiedas atsidarė iškart po stipraus lietaus, po apsiniaukusiu dangumi. Be saulės, tikėtis greito džiovinimo buvo beprasmiška. Vienas pamanytu, kad yra labai palankio sąlygos išbandyti vidutines (inermediate) padangas, tačiau neturint sauso etaloninio rezultato ir garantuotai teisingų technikos nustatymu, apart „jausmo“ bandymas nepasiektų jokių apskaičiuojamų rezultatų. Neskantant padangų, važiuoklės, elektronikos reikėtu atsižvelgti ir į visą stabdžių sistemą.
Tuo tarpu Ducati Course box‘uose abu Andrea ruošia naujus GP (GP16) motociklus.
0 val 30 min – nors žiedo dalis jau sausa, drąsuoliu išvažiuoti neatsiranda.
Tuo tarpu įvardinami gandai: Hondai vis dar nesiseka prijaukinti savo naują variklį. Žinoma, kad šiuo metu jis pasižymi netiksliu galingumo padavimu – vos pasukus rankena atsiranda galios „šūvis“, prasisuka galinis ratas, kyla priekis, atsiranda daug judesio, trūksta stabilumo. Šiuo metu atrodo kad vaisto dar nėra. Situacija stipriai įtakoja abi Satellite komandas (Rabata, Crutchlow, Miller‘į), kurios vis dar naudoja šiek tiek modifikuotą 2015 metų RC213V-RS versiją. Partneriams belieka tik laukti. Karšti Malaizijos orai taip pat nepadeda. Darbų – be galo be krašto.
Yamaha ir Suzuki tokios problemos neturi, kaip ir minėta anksčiau, ir naujas variklis ir naujos padangos puikiai tinka Lerenzo vairavimo stiliui. Pripratimui užtenka visai nedaug.
Ducati yra labai patenkinti Casey Stoneriu, būtu keista, jei jis rodys geresnius nei oficialių lenktynininkų laikus.
1 val 30 min – žiedas vis dar tuščias, šildomos Aprilijos, pirmas sportininkas trasoje – Katsuyuki Nakasuga, Yamaha test driver.
1 val 40 min – žiedas vėl tuščias.
1 val 45 min – nosį iškišą Alvaro Bautista, prasuką pirmą dienos Aprilia ratą.
2 val 00 min – prie Bautistos prisijungia Tito Rabat air Andrea Iannone.
3 val 00 min – Jorge Lorenzo stebina laiku ant kietų padangų – 2’00.882. Antras yra Casey Stoner su GP15 – 2’01.096.
Sąlygos dar labiau gerėja.
Paralėliai įvyksta pora kritimų – iš žiedo iščiuožia Yonny Hernández ir abu Dukati Andrea'sai.
3 val 10 min – ženkliai geresnį laiką rodo Mark Marquez – 2’01,218 (3 vieta), ir Valentino Rossi - 2’01.478 (4 vieta).
3 val 30 min – Valentino Rossi gerina laiką iki 2’01,060 ir aplenkia Casey Stoner.
3 val 45 min – Rossi jau pirmas – 2’00,556.
Live Dovizioso komentarai apie savo kritimą – esame priversti pakeisti variklį, susidūrėme su rimta motociklo problema. Kai įėjau į 9 posūkį staigiai mečiau pavaras nuo 4 iki 1, variklis tiesiog užsiblokavo. Atsidūriau smėlyje. Tęsiame darbus. Vakar su minkštom padangom sekėsi geriau. Būti lentelės viršuje yra labai malonu, bet tai yra tik bandymai – tad statistika nieko nereiškia. GP yra kitoks, geresnis. Michelino padangos – irgi, galinė man patinka labiau. Manau kad problema yra su oro ir dangos temperatūromis.
4 val 00 min – Jorge Lorenzo vis greitėja, naujas laikas - 2'00.016.
4 val 15 min – prasideda stiprus lietus.
Ar kažkas peržengs 2 minučių ribą? Kalbama, kad minkštos padangos vidutininškai laimi visa sekunde. Todėl yra labai tikėtinas ženkliai geresnis rezultatas. Praeitų metų Perdrosos oficialus rekordas 1'59.026 nebe atrodo toks įspūdingas.
5 val 30 min – žiedas pradėjo džiūti.
5 val 55 min – žiedą apvažiuoja Bradley Smith, sportininkas iškart grįžta į box'ą.
6 val 18 min – Drąsiausi vėl kovoje, ratus pradeda sukti Bradley Smith, Andrea Dovizioso ir Dani Pedrosa.
Įgarsintos karštos naujienos:
> Gigi Dall'Igna tvirtiną, kad nepaisant puikiu rezultatų Phillpi Island žiede, ir net savo vardu pavadinto posūkio, ateinančiame bandymų etape Casey Stoner nedalyvaus. Kitą kartą jį pamatysime trečiame testų etapė Qatar'e, Kovo mėnesio pradžioje.
> Po kelių dešimtmečių, naujai statomo KymiRing žiedo (FIA Grade 2, 4.8km) vadovybe pateikė pasiūlymą grąžinti MotoGP etapą į Suomiją. Šiuo metu vyksta trasos rekonstrukcija, kuri gali užtrukti iki 13 mėnesių. Yra svarstomos 2017 ir 2018 metų galimybės. Daugiau informacijos bus skelbiama Kovo mėnesį.
7 val 16 min – Jorge Lorenzo palenda po 2 min ribą, naujas laikas - 1'59.966 su hard tire.
7 val 44 min – Jorge Lorenzo dar labiau gerina naujausias laikas - 1'59.595, kas yra pilna sekunde greičiau nei kitas greičiausias lenktynininkas.
7 val 58 min – Jis ir vėl gerina rezultatą – galutinio Lorenzo rato laikas su kietom padangom yra 1'59,580.
2016 metų MotoGP Sepang trečios ir paskutinės dienos bandymų rezultatai:
1) Jorge Lorenzo - 1’59.580 (36 laps) Movistar Yamaha MotoGP
2) Valentino Rossi - 2’00.556 (38 laps) Movistar Yamaha MotoGP
3) Marc Marquez - 2’00.883 (45 laps) Repsol Honda
4) Cal Crutchlow - 2’00.992 (42 laps) LCR Honda
5) Casey Stoner - 2’01.070 (30 laps) Ducati Team (Test Rider)
6) Dani Pedrosa - 2’01.161 (48 laps) Repsol Honda
7) Danilo Petrucci - 2’01.217 (18 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
8) Andrea Iannone - 2’01.223 (38 laps) Ducati Team
9) Scott Redding - 2’01.229 (42 laps) Octo Pramac Yakhnich Ducati
10) Maverick Vinales – 2’01.244 (51 laps) Team Suzuki Ecstar
11) Hector Barbera - 2’01.434 (30 laps) Avintia Racing Ducati
12) Aleix Espargaro - 2’01.623 (44 laps) Team Suzuki Ecstar
13) Andrea Dovizioso - 2’01.675 (34 laps) Ducati Team
14) Yonny Hernandez - 2’01.774 (40 laps) Aspar MotoGP Ducati
15) Pol Espargaro - 2’01.870 (44 laps) Monster Yamaha Tech 3
16) Bradley Smith - 2’01.918 (65 laps) Monster Yamaha Tech 3
17) Loris Baz - 2’02.541 (33 laps) Avintia Racing Ducati
18) Stefan Bradl - 2’02.792 (44 laps) Aprilia Racing Team Gresini
19) Katsuyuki Nakasuga - 2’02.940 (27 laps) Movistar Yamaha MotoGP(Test Rider)
20) Tito Rabat - 2’03.183 (57 laps) EG 0.0 Marc VDS Honda
21) Alvaro Bautista - 2’03.183 (46 laps) Aprilia Racing Team Gresini
22) Eugene Laverty - 2’03.519 (25 laps) Aspar MotoGP Ducati
Įdomiausi komandų ir gamintojų komentarai po pilno etapo:
Movistar Yamaha MotoGP team director Massimo Moregalli – orai labai sulėtino mūsų tempą, vis dar negalime apsispręsti dėl motociklo. Šią akimirką labiausiai sportininkams patinka tarpinis variantas (naujas variklis ir sena važiuoklė). Turėsime palaukti porą savaičių iki antro etapo Australijoje. Lyginant su Valensijos uždaru testu – Michelin padarė stebuklą. Komanda yra nustebinta Japonijos elektronikos padaliniu, negalime patikėti kaip greitai ir kokybiškai jie adaptavo mūsų įranga naujai elektronikai. Jorge įsimylėjo naujas padangas ir yra pilnas pasitikėjimo. Valentino yra netoli, savo greičiausiame rate padarė klaidą, galėjo būti greitesniu. Paliekame Malaiziją su kalnu naujos patirties ir informacijos. Nuotaikos – nuostabios.
Team Suzuki Ecstar team manager Davide Brivio – stiprėjame, lenktynininkai pajuto didesnį motociklo galingumą. Svarbiausia kad pavyko išsaugoti tą patį technikos charakterį. Mums tai yra vienas didžiausių žingsnių. Suprantame kad dar atsiliekame. Pagrindinis komandos tikslas yra tarpo mažinimas. Sunkiai sekasi su elektronika, paraleliai dirbame su važiuokle ir varikliu. To ir tikėjomės, viskas vyksta pagal planą. Australijoje dalyvausime pilna R&D komanda, tikriausiai bandysime pilnavertę Seamless pavarų dėžę. Tačiau tai priklauso nuo darbų eigos Japonijoje.
Repson Honda team principal Livio Suppo – dienos bus labai sudėtingos, elektronikos adaptavimas užima ypač daug laiko, esame šiek tiek laimingesni. Pasiruošimo lygis – maždaug 50%. Padarėme didelį žingsnį į priekį. Vakar buvo labai sunkus suprasti padangas, naujos specifikacijos modeliai jaučiasi geriau. Australijoje tęsime darbą su varikliu ir programine įranga.
Ducati Course sporting director Paolo Ciabatti – atlikome labai svarbų bandymų etapą. Tikslas buvo įvertinti 2016 motociklo versiją (GP) ir tą atlikome sėkmingai. Vis dar yra vietų, kurias reikėtu pagerinti, bet pati bazė veikia gerai. Casey Stoner naudojo tik GP15 ir, kaip Jus pastebėjote, buvo labai greitas. Gavome daug vertingų komentarų ir patarimų. Australijoje testuosime tuos pačius motociklus, turėsime naujų detalių. Mūsų sportininkai yra patenkinti elektronikos ir naujos programinės įrangos darbu. Michelin irgi labai pasitempė. Kad ir kaip norėtume, visi žino jog pastangos įkalbėti Casey grįžti į MotoGP yra beprasmiškos. Jos tikslas yra padėti komandai, maksimaliai pagerinti motociklus.
MotoGP technologijų direktorius Corrado Cecchinelli – nematau tikslo važiuoti lėtai, esame ganėtinai toli nuo motociklų potencialo. Mums patinka jog Lorenzo yra greitas jau dabar. Manau, esame arti geriausių laikų, tikriausiai skirtumas – dušimtosios sekundės dalys. Pagrindinis klausimas – kas bus pilnų lenktynių bėgyje, kaip tarnaus padangos. Suprantame, kad be visapusiško techninio pasiruošimo ir tai yra neįmanoma, tačiau, vistiek, laukiame lenktynių imitacijų.
Toliau...
Kaip jau supratote, kitais bandymų etapas vyks Australijoje, Phillip saloje (tiksliau jis vyksta dabar – nuo 17 iki 19 Vasario dienos).
Vieta yra labai sudietinga – žiede yra visų rūšių posūkių, ir ilgų-greitų ir aštrių-lėtų. Dėl didelio praleidžiamo dešinės ir kairės posūkiuose laiko skirtumo, kairė padangos pusė įkaista gerokai stipriau. Yra viena sparčiausių tiesiųjų, kur motociklo greitis gali lengvai siekti 350km/h. Trumpai tariant, padangų gamintojams šitas žiedas yra tikras pragaras.
Deja, jis nėra transliuojamas, todėl antros tokios plačios apžvalgos tikrai nebus.
Vienaip ar kitaip, pasistengsiu perduoti naujienas ir pasiekimus.
Iki kito karto
Paskutinį kartą redagavo draginoid 2016-02-18 09:03, redaguota 2 kartus.
Drop a gear and disappear.
Re: MotoGP 2016 viduržiemio Malaizijos (Sepang) testų apžvalga, išsamiai.
Labai išsamiai ir laaabai įdomiai! Ačiū!!!
On a bike no one ever asks "are we there yet"
Re: MotoGP 2016 viduržiemio Malaizijos (Sepang) testų apžvalga, išsamiai.
Mjo smagai susiskaite
Re: MotoGP 2016 viduržiemio Malaizijos (Sepang) testų apžvalga, išsamiai.
SUper ap=valga, labai smagu skaityt buvo
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra