Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Publikos pramogai pasakoju apie savo motociklo variklio remontą.
Susipažinkime su maniškiu.
Tai Kawasaki KLR650 B (Tengai)
1992 metų gamybos
650 ccm vieno cilindro variklis
Nuvažiuota apie 50.000 km
Prieš tai variklis tik kartą atidarinėtas, kad būtų pakeista detalė, atsakinga už paskirstymo grandinės įtempimą.
Tai tipinė šių Kawasakių bėda, todėl visi skuba keistis gamyklinį daiktą į neoriginalų, bet žymiai patikimesnį.
Noras paremontuoti motociklą atsirado 2015 m. gruodžio 20 d. važiuojant link Kruonio HAE.
Konkrečiai vienoje iš Žiežmarių sankryžų.
Įsijungiau pirmą pavarą, truktelėjau gazo ir pajudėjau pirmyn. Tuo momentu išgirdau galingą džeržgesį ir akimirkai dingo trauka.
Po to viskas normaliai. Sustojimas, pastikrinimas, viskas vietoje.
Po kelių šimtų metrų tokia pati situacija. Šįkart garsus išgirdo ir rusnietis, kartu su manimi traukiantis link Kruonio.
Taigi keli momentiniai patriukšmavimai ir toliau kelionė ėjosi be incidentų. Sėkmingai grįžau Vilniun.
Motociklą nuvežiau į servisą ir nusprendžiau pasimokinti moto mechanikos pagrindų.
Visų pirma nupylėme variklio tepalo ir jame radome metalo drožlių. Iš to paaiškėjo vienas dalykas - gausiu išrinkti visą motociklą ir išimti variklį.
Man buvo rodoma, ką ir kaip daryti, nes pirmą kartą tokia mecganine avantiūra užsiimu.
Taip neskubėdamas užtraukau apie savaitę, kol nurinkau visas įmanomas detales ir ištraukiau variklį.
Teko nuimti:
- Sėdynę
- Apdailas
- Benzino baką
- Akumuliatorių
- Apsauginius lankus
- Pakojus
- Centrinę ir šoninę kojelę
- Radiatorių
- Karbiuratorių
- Starterį
- Atjungti krūvą laidų ir kelias žarnas
- Galinį ratą
- Grandinę
Dar šiek tiek paklibinus ir dviese ištraukėme variklį iš rėmo. Toks nelengvas, bet nešti galima
Varžteliai sudėti į devynias galybes dėžučių. Detalės į stelažus. Motociklas nustumtas-nuneštas į sandėliuką.
Tuomet linksmoji dalis - variklio ardymas.
Pradėjome nuo kairės pusės. Viskas atrodo gražiai, bet gilyn pro generatoriaus magnetą neprasiveržėme. Teko laukti darbo dienos ir pirkti tinkamo dydžio varžtą, kad generatorius būtų nuluptas.
Kol laukėme varžto, atidarėme dešinę pusę. Ten pasiknaisiojome, bet be kelių drožlyčių ant dantračių nieko įtartino neradome.
Grįžtam prie kairės pusės. Čia nuimamas generatoriaus magnetas. Po juo nieko ypatino nesimato. Taip pat nesimato ir pavarų dėžės, kuri sėkmingai paslėpta giliausiame variklio viduje.
Nieliko kito kelio, kaip nuiminėti variklio galvą. Nuėmėme, apžiūrėjome susidėvėjimą.
Radom:
- Gausiai prikepusio tepalo
- Sudevėtus žiedus
- Patrintas cilindro sieneles
Dar kartą ėmėm apžiūrinėti kairę variklio pusę.
Joje susidėvėję paskirstymo grandinės šliaužikliai na ir patik grandinė ir dantračiai jau prašosi keičiami.
Bediskutuojant apie galutinį variklio išrinkimą papasakoju apie detalę, kuri įtempinėja paskirstymo grandinę dar vadinama "doohickey". Sakau, va detalė ir prie jos turi būti spyruoklė.
Kokia spyruoklė?
Ieškom spyruoklę ir .... randam dalį spyruoklės.
Kita dalis lūžo ir matyt buvo suvalgyta variklio. Tai ir paaiškina kelis momentus su dideliais triukšmais ir dingusia trauka.
Taigi priežastis rasta. Liko sulaukti detalių ir susitvarkyti ir tuo pačiu gražinti išsibėgiojusius arklius į variklį.
Numatomi darbai:
- Paskirstymo grandinės su visais priedais keitimas
- Nauji šliaužikliai
- Nauji žiedai
- Nauja spyruoklė
- Naujos variklio tarpinės
Dar bus tikrinami cilindro sienelės subraižymai ir sprendžiama dėl keitimo, gręžimo ar nieko nedarymo.
Susipažinkime su maniškiu.
Tai Kawasaki KLR650 B (Tengai)
1992 metų gamybos
650 ccm vieno cilindro variklis
Nuvažiuota apie 50.000 km
Prieš tai variklis tik kartą atidarinėtas, kad būtų pakeista detalė, atsakinga už paskirstymo grandinės įtempimą.
Tai tipinė šių Kawasakių bėda, todėl visi skuba keistis gamyklinį daiktą į neoriginalų, bet žymiai patikimesnį.
Noras paremontuoti motociklą atsirado 2015 m. gruodžio 20 d. važiuojant link Kruonio HAE.
Konkrečiai vienoje iš Žiežmarių sankryžų.
Įsijungiau pirmą pavarą, truktelėjau gazo ir pajudėjau pirmyn. Tuo momentu išgirdau galingą džeržgesį ir akimirkai dingo trauka.
Po to viskas normaliai. Sustojimas, pastikrinimas, viskas vietoje.
Po kelių šimtų metrų tokia pati situacija. Šįkart garsus išgirdo ir rusnietis, kartu su manimi traukiantis link Kruonio.

Taigi keli momentiniai patriukšmavimai ir toliau kelionė ėjosi be incidentų. Sėkmingai grįžau Vilniun.
Motociklą nuvežiau į servisą ir nusprendžiau pasimokinti moto mechanikos pagrindų.
Visų pirma nupylėme variklio tepalo ir jame radome metalo drožlių. Iš to paaiškėjo vienas dalykas - gausiu išrinkti visą motociklą ir išimti variklį.
Man buvo rodoma, ką ir kaip daryti, nes pirmą kartą tokia mecganine avantiūra užsiimu.
Taip neskubėdamas užtraukau apie savaitę, kol nurinkau visas įmanomas detales ir ištraukiau variklį.
Teko nuimti:
- Sėdynę
- Apdailas
- Benzino baką
- Akumuliatorių
- Apsauginius lankus
- Pakojus
- Centrinę ir šoninę kojelę
- Radiatorių
- Karbiuratorių
- Starterį
- Atjungti krūvą laidų ir kelias žarnas
- Galinį ratą
- Grandinę
Dar šiek tiek paklibinus ir dviese ištraukėme variklį iš rėmo. Toks nelengvas, bet nešti galima

Varžteliai sudėti į devynias galybes dėžučių. Detalės į stelažus. Motociklas nustumtas-nuneštas į sandėliuką.
Tuomet linksmoji dalis - variklio ardymas.
Pradėjome nuo kairės pusės. Viskas atrodo gražiai, bet gilyn pro generatoriaus magnetą neprasiveržėme. Teko laukti darbo dienos ir pirkti tinkamo dydžio varžtą, kad generatorius būtų nuluptas.
Kol laukėme varžto, atidarėme dešinę pusę. Ten pasiknaisiojome, bet be kelių drožlyčių ant dantračių nieko įtartino neradome.
Grįžtam prie kairės pusės. Čia nuimamas generatoriaus magnetas. Po juo nieko ypatino nesimato. Taip pat nesimato ir pavarų dėžės, kuri sėkmingai paslėpta giliausiame variklio viduje.
Nieliko kito kelio, kaip nuiminėti variklio galvą. Nuėmėme, apžiūrėjome susidėvėjimą.
Radom:
- Gausiai prikepusio tepalo
- Sudevėtus žiedus
- Patrintas cilindro sieneles
Dar kartą ėmėm apžiūrinėti kairę variklio pusę.
Joje susidėvėję paskirstymo grandinės šliaužikliai na ir patik grandinė ir dantračiai jau prašosi keičiami.
Bediskutuojant apie galutinį variklio išrinkimą papasakoju apie detalę, kuri įtempinėja paskirstymo grandinę dar vadinama "doohickey". Sakau, va detalė ir prie jos turi būti spyruoklė.
Kokia spyruoklė?
Ieškom spyruoklę ir .... randam dalį spyruoklės.
Kita dalis lūžo ir matyt buvo suvalgyta variklio. Tai ir paaiškina kelis momentus su dideliais triukšmais ir dingusia trauka.
Taigi priežastis rasta. Liko sulaukti detalių ir susitvarkyti ir tuo pačiu gražinti išsibėgiojusius arklius į variklį.
Numatomi darbai:
- Paskirstymo grandinės su visais priedais keitimas
- Nauji šliaužikliai
- Nauji žiedai
- Nauja spyruoklė
- Naujos variklio tarpinės
Dar bus tikrinami cilindro sienelės subraižymai ir sprendžiama dėl keitimo, gręžimo ar nieko nedarymo.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Lauksim tesinio su nuotraukom 

Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Parastai prie tokio kilometrazo viencilindriams keturtakciams nusimato rebuild'as, i kuri dazniausiai ieina Stumuoklio komplektas (stumuoklis,ziedai,pirstas), svaistiklis, alkuninio guoliai, paskirstymo grandine, paskirstymo grandines itempejas 
Tiek isardzius nepasikeisti svaistiklio atrodo negudru, ar jis neturi absoliuciai jokiu devejimo pozymiu? Manuale turetu buti parasyta kokios svaistiklio guoliu issidevejimo ribos (greiciausiai matavimas bus svaistikli judinant i sonus ir matuojant kokia judejimo amplitude). O viencilindriu svaistikliai turi polinki ir pries guoliu isdilima perluzti per puse bei padaryti skyle variklyje (kai po daug kilometru/valandu pasireiskia metalo nuovargis)

Tiek isardzius nepasikeisti svaistiklio atrodo negudru, ar jis neturi absoliuciai jokiu devejimo pozymiu? Manuale turetu buti parasyta kokios svaistiklio guoliu issidevejimo ribos (greiciausiai matavimas bus svaistikli judinant i sonus ir matuojant kokia judejimo amplitude). O viencilindriu svaistikliai turi polinki ir pries guoliu isdilima perluzti per puse bei padaryti skyle variklyje (kai po daug kilometru/valandu pasireiskia metalo nuovargis)

- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Negasdink tu manęs. 
Jau su dabartine darbų apimtimi sąmata artėja prie viso motociklo kainos....

Jau su dabartine darbų apimtimi sąmata artėja prie viso motociklo kainos....
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Tinkladraskis rašė:Žinutės nuoroda Negasdink tu manęs.
Jau su dabartine darbų apimtimi sąmata artėja prie viso motociklo kainos....
Bet tu to ir norejai.

Seno motociklo su senu naujai perinktu motoru.

O motoro remontas visais laikais kainuodavo ir kartais tikrai daugiau negu pats motociklas bendroje sumoje.
Atsiminiau vienoje laidoje pasakyta man labai patikusia fraze: yra automobiliai kainuojantys tokia pacia pinigu suma,tik i vienus investavus pinigus,jie pabrangsta,o i kitus gali investuoti ir didžiausia suma jie vistiek kainuos grašius.
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Iš kitos pusės pagalvojus, tai leidžiu pinigus tam, kad pats važinėčiau. Turėsiu kaip naują variklį, o kitos einamosios detalės, kaip stabdžių diskai, kaladėlės, grandinės, t.t. toliau bus pigios.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Įprastai viencilindrio remontas kainuoja ~1keur, jeigu maždaug tokioje riboje laikaisi, tai viskas OK 
Aš savo dvitaktį pardaviau tada, kai pasiskaičiavau, jog taip pat reikės ~1keur variklio remontui, o motociklas bus ir po remonto vertas ~1,5eur. Be to ir po remonto vis tiek liks kruva senu detaliu vaziuokleje, stabdziuose, isvaizdoje ir pan
Naujas variklis nėra lygu naujam mocui 
Svaistiklio kaina ~100eur, tai samatą padidėtų ~10%

Aš savo dvitaktį pardaviau tada, kai pasiskaičiavau, jog taip pat reikės ~1keur variklio remontui, o motociklas bus ir po remonto vertas ~1,5eur. Be to ir po remonto vis tiek liks kruva senu detaliu vaziuokleje, stabdziuose, isvaizdoje ir pan


Svaistiklio kaina ~100eur, tai samatą padidėtų ~10%

- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
rusnietis rašė:Žinutės nuoroda Įprastai viencilindrio remontas kainuoja ~1keur, jeigu maždaug tokioje riboje laikaisi, tai viskas OK
Aš savo dvitaktį pardaviau tada, kai pasiskaičiavau, jog taip pat reikės ~1keur variklio remontui, o motociklas bus ir po remonto vertas ~1,5eur. Be to ir po remonto vis tiek liks kruva senu detaliu vaziuokleje, stabdziuose, isvaizdoje ir panNaujas variklis nėra lygu naujam mocui
Svaistiklio kaina ~100eur, tai samatą padidėtų ~10%
Pasižiūrėsiu.
Kol kas kaina yra 800 Eur. Dar laukia cilindro įbrėžimų matavimai ir sprendimas, kaip tvarkyti.
Estimated total cost 1200 Eur.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Tai cilindra tikriausiai i Asvela reikes vezti. Jeigu nuspresit tik honinguoti ir judeti toliau, tai bus pigu, jei reikes slifuoti/grezti, tai automatiskai reikes remontinio dydzio stumuoklio 
Laukiam updeito

Laukiam updeito

- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Kol kas laukiu cilindro matavimo.
Stūmoklis ir švaistiklis pasidėvėję, bet normalios būklės. Smalsumo vedamas sužinojau šito komplekto kainą - 650 Eur.
Lieku prie senųjų detalių.
Stūmoklis ir švaistiklis pasidėvėję, bet normalios būklės. Smalsumo vedamas sužinojau šito komplekto kainą - 650 Eur.
Lieku prie senųjų detalių.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Tinkladraskis rašė:Kol kas laukiu cilindro matavimo.
Stūmoklis ir švaistiklis pasidėvėję, bet normalios būklės. Smalsumo vedamas sužinojau šito komplekto kainą - 650 Eur.
Lieku prie senųjų detalių.
Tai kokio velnio matuoji cilindra jeigu lieki prie senų stūmoklio ir švaistiklio.

Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Tinkladraskis rašė:Žinutės nuoroda Kol kas laukiu cilindro matavimo.
Stūmoklis ir švaistiklis pasidėvėję, bet normalios būklės. Smalsumo vedamas sužinojau šito komplekto kainą - 650 Eur.
Lieku prie senųjų detalių.
Stumuoklis 150eur : http://www.forgedpistonparts.com/kawasa ... i-1987-04/ Negi svaistiklis likusia kainos dali suvalgo?
Dar nekilo mintis tiesiog pakeisti luzusia spyruokle, tarpines, ir surinkt atgal?

- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Pasidomėsiu, kas kiek sudaro. Ten be stūmoklio ir švaistiklio dar kažkas buvo. Guoliai ar panašiai, nesu tikras.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Na juk nesunku pasiskambinti ir pasiklausti o ne spėlioti. Jaigu turėtu tinkamą ruošinį manau būtų pigiau, jai reikėtu daryti liejinio formą ir tik vieną stumoklį tai gal ir brangiau o jai 10 kaina vienetui turėtu kristi.
Bet geriausei pasiskambinti ir pasiklausti nes jie stumoklį padarys pagal cilindro susidėvėjima nes patys ir šlivuoja.
Bet geriausei pasiskambinti ir pasiklausti nes jie stumoklį padarys pagal cilindro susidėvėjima nes patys ir šlivuoja.
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Cilindras gražios kiaušinio formos, bet dar remontuotinas.
Rytoj sužinosiu dėl vožtuvo būklės.
Rytoj sužinosiu dėl vožtuvo būklės.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Finansinės naudos jau akivaizdu, kad nebus, jaučiu po remonto motociklas irgi neilgai važiuos, bet užtat nusipirksi nemenką techninę patirtį 

Beverly 350 ST, CRF1000
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
Nuo kada motociklai apskritai neša finansinę naudą? Čia yra brangus hobis. Ir viskas ten važiuos kiek reikės, nereikia karksėt.
Re: Kawasaki KLR650 Tengai variklio kapitalinis remontas
klemkas rašė:Žinutės nuoroda Nuo kada motociklai apskritai neša finansinę naudą? Čia yra brangus hobis. Ir viskas ten važiuos kiek reikės, nereikia karksėt.
seniau ir aš taip sakiau, tačiau atėjus klimato atšilimui ir pradėjus naudoti kaip priemonę į darbą visą sezoną, primečiau, kad vistik ekonomija yra. Tarp mašinų pralendi, benzino 5 litrai, o ne 10 litrų kaip mašina. Nu ir gendančių dalių žymiai mažiau, nėra tiek daug remonto, kaip mašinoje. Tai dar reik įvertint, kad mano motociklas yra per didelis ir per brangus kaip commuteris, o jei būtų koks CB500, tai tiksliai ekonomija.
Beverly 350 ST, CRF1000
Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra