Apsauginės motociklininkų aprangos standartai
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2613
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Apsauginės motociklininkų aprangos standartai
Sveiki,
išverčiau vieną amerikietišką aiškinamąjį tekstą apie apsauginės moto aprangos standartus.
Tikiuosi, kad kam nors bus naudinga informacija.
Trumpas paaiškinimas apie apsaugų ir šarvų normas pagal CE / Europinius standartus, kurie matuoja motociklininkų apsaugų efektyvumą sugerti ir atlaikyti smūgius.
Sutrumpinimas “EN” reiškia “Europinė Norma”. Taip pat ant apsaugų galite rasti sutrumpinimą “CE”, kuris reiškia “Certified European” (liet. Europinis sertifikatas). Abu šie terminai susiję su europiniais motociklų saugumo standartais. JAV neoficialiai perėmusi šiuos standartus, bet jie nėra įstatymiškai reikalaujami naudojimui eisme. Norint važinèti motociklu Europoje, tu turi naudoti apsauginę aprangą, kuri atitinka šiuos standartus.
Šiaurės Amerikoje vienintelis momentas, kai privalai turėti CE ar EN sertifikuotas apsaugas, yra lenktynių trasa. Taipogi, kiekviena trasa turi savo standartus, todėl reikalavimai tavo apsaugai kinta kaskart priklausomai nuo to, kurioje trasoje tu esi. Valstijose, kur yra privalomas šalmo naudojimas, tau užtenka DOT standartą atitinkančio šalmo važiavimui viešo naudojimo keliuose, bet lenktynių trasai privalai turėti šalmą, kuris atitinka naujausią Snell-m standartą.
Apsaugų gamintojai ima judėti nuo europinių standartų ir ima dirbti su pasauliniais arba tarptautiniais standartais. Priežastis ta, kad Azijoje ir Australijoje turi kitus standartus nei Europa ar Amerika. Pasaulinis standartas leis gauti tas pačias apsaugas nesvarbu, kur esi pasaulyje.
Dabar paaiškisime apsaugų sistemos vertinimo “kodą”:
Paimkime “EN1621-2:2003.” Skaitmenys po sutrumpinimo “EN” nurodo, kam jis skirtas. Skaičius “1621” nurodo, kad šis daiktas skirtas naudojimui su motociklais ir “2” nurodo apsaugos lygį. Yra du CE lygiai nugaros apsaugai, 1 lygis ir 2 lygis. Dažniausiai tau užteks CE 1 lygio apsaugos daugeliui trasų, bet kai kurios labiau pažengusios ar greitesnės trasos bei varžybos reikalaus CE 2 lygio. Typiškai CE 2 lygį rasi tik nugaros apsaugose.
Galiausiai “2003” nurodo metus, kuriais buvo įvestas standartas. Standartai turi būti peržiūrėti ir atnaujinti kas kažkiek metų. Nuo 2003 metų nesikeitė 2 lygio standartas, o 1 lygio standartas nekito nuo 1998 metų.
1 lygio apsaugos: Didžiausia perduodama jėga turi būti žemiau nei 18 kN ir jokia atskira vertė neturi viršyti 24 kN. Sekančio 2 lygio apsaugos: Didžiausia perduodama jėga turi būti žemiau nei 9 kN ir jokia atskira vertė neturi viršyti 12 kN.
Rečiau naudojamas reitingas, kurio reikalavimai jau įtraukti į EN1621 reitingą yra “EN340:2003.” Šis “340” bendrinis standartas yra nepriskirtas konkrečiam sportui ar veiklai. Taigi kai matai 340 ir 1621 ant apsaugos, skaičiua 340 yra nereikalingas, nes 1621 atitinka visus 340 standarto reikalavimus.
Svarbiausia yra ieškoti ant apsaugos CE 1 arba 2 lygio ženklinimo. CE lygis 2 suteiks geriausią apsaugą nuo smūgių tavo stuburui. Bet svarbiausias yra nugaros apsaugos dydis ir forma. CE 2 lygio nugaros apsauga nepadės, jeigu ji netilps į striukę arba kišenė apsaugai bus per didelė ir ši joje judės.
Detalesnė informacija, kas turi būti nurodyta apsaugoms, kurios naudoja EN340 stadartą:
EN 340:2003 – Apsauginė apranga – Bendri reikalavimai
Žymė, identifikuojantis gamintoją
Produktą identifikuojanti žymė
Dydis arba didžių ruožo žymė
EN ### - specifinio standarto numeris
Piktograma, nurodanti apsaugą nuo konkretaus pavojaus bei apsauginės galios (performance) lygiai, jeigu konkrečiu atveju galima nurodyti
Priežiūros ženklinimas. Gali būti nurodytas maksimalus valymo ciklų skaičius (max ## x)
Vienkartinio panaudojimo asmens apsaugos priemonės turi būti pažymėtos užrašu “DO NOT RE-USE”
Standartui EN1621 ženklinimo reikalavimai 1997 ir 2003 metų standartams yra šie:
EN 1621-1:1997 – Apsauginė motociklininkų apranga nuo mechaninių pažeidimų. Apsaugos nuo smūgių.
Apsaugos tipas:
S – petys
E – alkūnė
H – dubuo
K – keliai
K + L – keliai + viršutinė ir vidurinė blauzdikaulio dalis
L – kojos priekis žemiau K apsaugos
Bei nurodomas padengiamas plotas:
A – sumažintas ploto padengimas specialiems poreikiams
B – normalus padengimas
EN 1621-2:2003 – Motociklininkų apsauginė apranga nuo mechaninių pažeidimų. Motociklininkų nugaros apsaugos.
Apsaugos tipas:
B – pilna nugaros apsauga
L – tik juosmens apsauga
Veikimo lygis 1 arba 2 (2 yra geriau)
EN 13595-1: Apsauginė apranga profesionaliems motocikininklams. Švarkai, kelnės, vienos arba dviejų dalių kostiumai.
Trienties atsparumo lygiai 1 arba 2
Atsarumas įpjovimams 1 arba 2 lygiai
Plyšimo (trūkimo) lygiai 1 arba 2.
Antrasis lygis visais atvejais yra pranašesnis.
Paskutinio paminėta standarto dažniausiai nerasite ant aprangos eilinės moto prekių parduotuvės lentynose, nes naudotojai yra profesionalūs lenktynininkai.
Šaltinis:
http://www.motorcyclegear.com/info_page ... ained.html
išverčiau vieną amerikietišką aiškinamąjį tekstą apie apsauginės moto aprangos standartus.
Tikiuosi, kad kam nors bus naudinga informacija.
Trumpas paaiškinimas apie apsaugų ir šarvų normas pagal CE / Europinius standartus, kurie matuoja motociklininkų apsaugų efektyvumą sugerti ir atlaikyti smūgius.
Sutrumpinimas “EN” reiškia “Europinė Norma”. Taip pat ant apsaugų galite rasti sutrumpinimą “CE”, kuris reiškia “Certified European” (liet. Europinis sertifikatas). Abu šie terminai susiję su europiniais motociklų saugumo standartais. JAV neoficialiai perėmusi šiuos standartus, bet jie nėra įstatymiškai reikalaujami naudojimui eisme. Norint važinèti motociklu Europoje, tu turi naudoti apsauginę aprangą, kuri atitinka šiuos standartus.
Šiaurės Amerikoje vienintelis momentas, kai privalai turėti CE ar EN sertifikuotas apsaugas, yra lenktynių trasa. Taipogi, kiekviena trasa turi savo standartus, todėl reikalavimai tavo apsaugai kinta kaskart priklausomai nuo to, kurioje trasoje tu esi. Valstijose, kur yra privalomas šalmo naudojimas, tau užtenka DOT standartą atitinkančio šalmo važiavimui viešo naudojimo keliuose, bet lenktynių trasai privalai turėti šalmą, kuris atitinka naujausią Snell-m standartą.
Apsaugų gamintojai ima judėti nuo europinių standartų ir ima dirbti su pasauliniais arba tarptautiniais standartais. Priežastis ta, kad Azijoje ir Australijoje turi kitus standartus nei Europa ar Amerika. Pasaulinis standartas leis gauti tas pačias apsaugas nesvarbu, kur esi pasaulyje.
Dabar paaiškisime apsaugų sistemos vertinimo “kodą”:
Paimkime “EN1621-2:2003.” Skaitmenys po sutrumpinimo “EN” nurodo, kam jis skirtas. Skaičius “1621” nurodo, kad šis daiktas skirtas naudojimui su motociklais ir “2” nurodo apsaugos lygį. Yra du CE lygiai nugaros apsaugai, 1 lygis ir 2 lygis. Dažniausiai tau užteks CE 1 lygio apsaugos daugeliui trasų, bet kai kurios labiau pažengusios ar greitesnės trasos bei varžybos reikalaus CE 2 lygio. Typiškai CE 2 lygį rasi tik nugaros apsaugose.
Galiausiai “2003” nurodo metus, kuriais buvo įvestas standartas. Standartai turi būti peržiūrėti ir atnaujinti kas kažkiek metų. Nuo 2003 metų nesikeitė 2 lygio standartas, o 1 lygio standartas nekito nuo 1998 metų.
1 lygio apsaugos: Didžiausia perduodama jėga turi būti žemiau nei 18 kN ir jokia atskira vertė neturi viršyti 24 kN. Sekančio 2 lygio apsaugos: Didžiausia perduodama jėga turi būti žemiau nei 9 kN ir jokia atskira vertė neturi viršyti 12 kN.
Rečiau naudojamas reitingas, kurio reikalavimai jau įtraukti į EN1621 reitingą yra “EN340:2003.” Šis “340” bendrinis standartas yra nepriskirtas konkrečiam sportui ar veiklai. Taigi kai matai 340 ir 1621 ant apsaugos, skaičiua 340 yra nereikalingas, nes 1621 atitinka visus 340 standarto reikalavimus.
Svarbiausia yra ieškoti ant apsaugos CE 1 arba 2 lygio ženklinimo. CE lygis 2 suteiks geriausią apsaugą nuo smūgių tavo stuburui. Bet svarbiausias yra nugaros apsaugos dydis ir forma. CE 2 lygio nugaros apsauga nepadės, jeigu ji netilps į striukę arba kišenė apsaugai bus per didelė ir ši joje judės.
Detalesnė informacija, kas turi būti nurodyta apsaugoms, kurios naudoja EN340 stadartą:
EN 340:2003 – Apsauginė apranga – Bendri reikalavimai
Žymė, identifikuojantis gamintoją
Produktą identifikuojanti žymė
Dydis arba didžių ruožo žymė
EN ### - specifinio standarto numeris
Piktograma, nurodanti apsaugą nuo konkretaus pavojaus bei apsauginės galios (performance) lygiai, jeigu konkrečiu atveju galima nurodyti
Priežiūros ženklinimas. Gali būti nurodytas maksimalus valymo ciklų skaičius (max ## x)
Vienkartinio panaudojimo asmens apsaugos priemonės turi būti pažymėtos užrašu “DO NOT RE-USE”
Standartui EN1621 ženklinimo reikalavimai 1997 ir 2003 metų standartams yra šie:
EN 1621-1:1997 – Apsauginė motociklininkų apranga nuo mechaninių pažeidimų. Apsaugos nuo smūgių.
Apsaugos tipas:
S – petys
E – alkūnė
H – dubuo
K – keliai
K + L – keliai + viršutinė ir vidurinė blauzdikaulio dalis
L – kojos priekis žemiau K apsaugos
Bei nurodomas padengiamas plotas:
A – sumažintas ploto padengimas specialiems poreikiams
B – normalus padengimas
EN 1621-2:2003 – Motociklininkų apsauginė apranga nuo mechaninių pažeidimų. Motociklininkų nugaros apsaugos.
Apsaugos tipas:
B – pilna nugaros apsauga
L – tik juosmens apsauga
Veikimo lygis 1 arba 2 (2 yra geriau)
EN 13595-1: Apsauginė apranga profesionaliems motocikininklams. Švarkai, kelnės, vienos arba dviejų dalių kostiumai.
Trienties atsparumo lygiai 1 arba 2
Atsarumas įpjovimams 1 arba 2 lygiai
Plyšimo (trūkimo) lygiai 1 arba 2.
Antrasis lygis visais atvejais yra pranašesnis.
Paskutinio paminėta standarto dažniausiai nerasite ant aprangos eilinės moto prekių parduotuvės lentynose, nes naudotojai yra profesionalūs lenktynininkai.
Šaltinis:
http://www.motorcyclegear.com/info_page ... ained.html
Re: Apsauginės motociklininkų aprangos standartai
Daug kur pripazistama, kad Europinis ECE22.05 salmu reglamentas su jo reikalavimais yra geriausias ir labiausiai atinkantis realybe. Snell po to kai ne karta buvo sudirbti del autosporto reikalavimu taikymo moto salmams, savo metodikas pakeite. Kritikos jie gaudavo uz testavimo metodika, kai salmas kelis kartus smugiuojamas i ta pacia vieta, kas budinga autosporte trankantis i lankus. O gamintojai tam, kad atitikt snell, kevalus gamindavo daug standesnius ir sunkesnius. Sunkesnis automatiskai mazina pasyvu sauguma, o per standus i galva praleisdavo per dideles apkrovas del kuriu pagal ECE metodika jis butu isbrokuotas kaip virsijantis HIC normas ir nesaugus. Uztat amerikieciai neretai savo naudojimui siunciasi butent europines salmu versijas.
FIM pripazista ECE standarta atitinkancius salmus, snell jiem kaba giliai.
Kiek teko skaityt europoje ruosiamas naujas reglamentas salmu saugumui, paremtas ilgamete avariju ir ju pasekmiu studija.
FIM pripazista ECE standarta atitinkancius salmus, snell jiem kaba giliai.
Kiek teko skaityt europoje ruosiamas naujas reglamentas salmu saugumui, paremtas ilgamete avariju ir ju pasekmiu studija.
Grįžti į “Pradedančiųjų klausimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra