Ramgav&Co kelionė. 2008-07 Čekija ir Skovakija. Pirmas blynas :)
Ramgav&Co kelionė. 2008-07 Čekija ir Skovakija. Pirmas blynas :)
Kelionės tikslas: pirmas bandymas už LT išlėkti ir mocam mini kalnus parodyt
Dalyviai: Nordas, VienisasVilkas, ramgav ir palyda
Foto: https://picasaweb.google.com/1043665797 ... sIrMultiku
Aprašymas: po kelionės ir aprašyta, tekstas nekeistas
Autoriai: Nordas, ramgav.
Durnų šeškų kelionė po Čekiją ir Slovakiją (2008 liepos mėn.)
Viskas prasidėjo nuo to, kai gilią žiemą, švęsdami vienisovilko jubiliejų, nusprendėme, kad ankštoka Lietuvoje. Reiktų duoti mocų padangoms ir netolimų kaimynių asfalto paragauti. Drūtai tarėm, kad jamsim Čekiją. Nusprendėme ir datą – 2008-07-05. Per ~5 mėnesius pats kelionės maršrutas ir kai kurie planai keitėsi, bet tikslas ir esmė griežtai - ne. Važiuojam tai važiuojam. Maršrutas pakeliui .
Kelionę planavom kaip poilsinę/pramoginę/pažintinę. Noras pavažiuoti motociklu kalnų keliais, savęs ir technikos išbandymas su kiekviena diena vis stiprėjo.
Taigi, į kelionę pradėjome ruoštis liepos 4 dienos vakare. Tiesa, važiavom ne visai kaip tikri motomanai, mus lydėjo „nedidelis“ mašiniukas su lydinčiom personom, kurios niekaip nesutiko likt namie...
Pasiruošimo ir pakavimo darbai
Pirma kelionės diena. (2008-07-05)
Aušo gražus liepos 5 dienos rytas, ketvirta valanda ryto. Mes jau judame iš Kauno. Juk visą dieną teks važiuoti per Lenkiją. LT-PL sieną dar kirtome sausi ir linksmi. Lenkijoje nespėję pravažiuoti 50km gavom smagaus lietaus. Nuo Augustow‘o apie du šimtus kilometrų važiavome lyjant visai nevaikiškam lietui. Lietuje teko važiuot vėžlio greičiu, fūros taškė, Lenkijos koleiny mėtė po kelią ir t.t. Žodžiu, visi važiavimo lietuje „privalumai“ apturėti.
Kai pagaliau po ~200 kilometrų baigėsi lietus, pradžiuvo kelias, tada sustojome „nusiimti“ lietaus aprangas, kurias, beje, užsidėjome ne iškart kai pradėjo lyti, o nuvažiavus beveik puse kelio lietuje
Žaidžiam su navigacija
Poilsis ir džiūvimas
Fast food'as (bet dar naminis)
Buvo ir tokių, kur patys aprangos nebenusiėmė
Pasistiprinę ir nusimetę „apsaugas“ traukėme toliau. Be problemų pravažiavę visų bijomą Warszawa, tęsėme kelionę tolyn nuo Lietuvos, žinoma, vis stabtelėdami pailsėti, parūkyti ir pavalgyti
Bordiūras minkštesnis už moco sėdynę
Ilgesnis sustojimas rimtesniam pasistiprinimui
Apie 18 valandą vakaro privažiavom Lenkijos miestelį Wielun (tai ~650km nuo Kauno).Tos dienos jėgos buvo pasibaigusios. Mocai buvo nebemieli. Mintis pasiekti Čekiją galutinai išblėso..
Atsisėst atsisėdome, o kaip atsikelt?
Nusprendėme tą dieną baigti savo kelionę ir apsistoti Lenkijoje poilsiui ir taip atgauti jėgas. Nuvažiavę nuo Wielun miestelio apie 50 km. radome šaunų motelį, kuriame ir apsistojome vienai nakčiai. Sočiai pavalgėme flekų ir kito lenkiško dumblo. Suvartojom lietuvišką alų ir griuvom kaip negyvi.
Pirmas parkingas už sienos
Kelionės dulkių nuplovimas
Pirmą dieną buvo nuvažiuota apie 750 kilometrų. Pirma kelionės diena buvo sunkesnė nei tikėjomės: lietus, skaudančios šiknos, rankos ir sąnariai
Antra kelionės diena. (2008-07-06)
Ryte atsikėlę apie 11val. pajudėjome Čekijos link. Apie 18val. atvykome į Praha, be didesnių jokių nuotykių, kelionė buvo šauni ir maloni, vakarykščios dienos nuovargį visiškai atpirko gabaliukas kalnų kelio prie Lenkijos ir Čekijos sienos. Vien dėl to tikrai verta važiuoti apie tūkstantį kilometrų.
Apsistoję iš anksto užsakytame viešbutyje (Ačiū Lisionai, už čekišką pažįstamą, kuris surado ir rezervavo vietas), išvažiavome pablūdyti po naktinę Prahą. Visa kompanija pasivaikščiojom po standartines Prahos turistų lankomas vietas, o va vėliau vieni vyrai tai pablūdijom gerokai... Iki paryčių.
Prie viešbučio
Naktinė Praha
Durni šeškai naktinėj Prahoj
Trečia kelionės diena. (2008-07-07)
Pirma diena be motociklų. Ją praleidom pasivažinėdami Prahos apylinkėmis. Karlsteino pilis, kanjonas „Lom Velka Amerika“, Panska Skala ir ten visur aplinkui.
Karlsteino pilis.
Šalia pilies buvo vaškinių figūrų tos pilies gyventojų muziejus. Didelį įspūdį paliko pilies gyventojų dydis, nes meistrai pasistengė išlaikyti kuo autentiškesnes - gyventojai buvo kaip maži dvylikmečiai vaikai.
Vaškinis gražuoliukas
Jo kolegos „po službe“
Karalius ir karalienė
Po apsilankymo pilyje, nuvykome į visai netyčia rastus, vos už 5km esančius taip vadinamus „Amerikos kanjonus“. Tai natūraliai susiformavę kanjonai. Pasijuntame lyg pabuvę Amerikoje, Grand Canyon
Kanjonas „Lom Velka Amerika“
Molingi šlaitai
Tą pačią dieną dar aplankėme „betoninius stulpus“ Panska Skala, tik tuos stulpus yra suformavusi gamta ir tos uolienos išdygo iš žemės prieš labai daug metelių. Airiško Giant Causeway analogas.
Panska Skala iš toliau
Ir dar vakare suspėjome aplankyti įžymiuosius Prahos vandens fontanus "Křižíkova fontána". Fontanuose vanduo ”šoka“ pagal muziką ir yra apšviečiami šviesos efektų.
Poilsis po dienos laukiant „vandens muzikos“
Křižíkova fontána. Praha, Vystavišče.
Ketvirta kelionės diena. (2008-07-08)
Mes vis dar Prahoje ir dar šiandien be motociklų. Iš ryto atidavėm duoklę vaikams ir patraukėme į Prahos zoologijos sodą. Va, čiulpėdras tai pamatėme zoologijos sode:
Chiulperdrius crocodilius
O voverlių kiek beieškojome – neteko pamatyti. Tai toks žvėris, panašus kaip žirafa tik su šarvais ir su vienu ragu
Šiaip didelį įspūdį paliko zoologijos sodas. Nuvargino, nes daug reikėjo pėsčiomis vaikščioti. Sėdėdami ant akmenėlio zoologijos sode su vienisuvilku nusprendėme, jog Čekijos moterys nėra pačios gražiausios, ir nusprendėme kitą dieną traukti į Slovakiją
Prahos zoo vienisasvilkas
Prahos zoo Nordas
Taigi, dar tą pačią diena vakare patraukėme į Čekijos kurortą Karlovy Vary. Bevykdami tenai rijom didžiules vyšnias bei aptikome tikra rojų
Karlovy Vary - tai praktiškai naujųjų rusų miestelis. Ten atrodo net ore tvyro pinigų kvapas, taip viskas tviska prabanga O pataikėme ten kaip tik per tarptautinį kino festivalį Atsimins mus dar K.Vary.
Trys ant vienos...
Taigi čia pagrindiniai režisieriai
Pavargėlis
Va čia gal reiktų (S) ženklo
Penkta kelionės diena. (2008-07-09)
Kaip ir buvome nutarę, iš ryto kraunamės daiktus į mašiną, kuriame dvi dienas nejudintus motociklus ir traukiame į Slovakiją, pakeliui aplankydami netoli Brno esančius Macochos urvus bei propast Macocha (134m gylio).
Ruošiasi ramgav
Ruošiasi ir Nordas, ir vienisas vilkas
Važiuojam!!!
Nuvažiavę apie 200 kilometrų nuo Prahos, pagaliau pasiekėme tuos gamtos grožius.
Vaizdas nuo Macochos balkono
Kažkur ten pat
Urvai uolose
Kalnuose ir uolose praleidome nemažai laiko, tad tą vakarą taip ir nepasiekėme Slovakijos, bet dėl to per daug nepergyvenome. Turėjome gana turiningą dieną ir taip. Pasiekę Olomouc‘ą iš 11 karto radome laisvą pensioną ir labai normaliai pailsėjom po dienos.
Nakvynės beieškant
Šešta kelionės diena. (2008-07-10)
Startavome kaip visada apie 10-11 val. Ir už nepilno šimtuko km pagaliau pasiekėme Slovakiją ir vėl mėgavomės žemųjų Tatrų keliukais.
Pirmas trumpas sustojimas Slovakijoje
Nizke Tatry
Nizke Tatry
Nizke Tatry
Stabtelėjome Lubochna miestelyje (kur keletas keliauninkų yra buvę ir nakvoję), kad susirastume nakvynę. Deja, tame miestelyje viskas arba užimta, arba nebedirba
Kol vieni ieško stogo, kiti ilsisi aktyviai...
...ir pasyviai...
Ieškotojai grįžo nieko nepešę, tik paguldę mocą pievoj
Nusprendę Lubochnoj nepasilikti, pavažiavom link Ružomberoko ir tikrai neprašovėm. Visai netoliese, Humova miestelyje radome superinį motelį šalia kelio ir visai nebrangų, bet dar ir su daug navarotų.. Ir dušai su radiju, telefonais, saunom, ir internetas kambariuose, ir vietelė piknikui, ir garažas mocams, ir žaidimų aikštelė vaikams . Ko dar norėti vargšams keliautojams
Pasiruošęs čiuožti
Valgymas ir užgėrimas
Nuovargio (ir net tik) išgražinta fiziomordija
Pirmą vakarą apsistoję motelyje, išvažiavome aplankyti šalia esančio naktinio miestelio Ružomberok. Teko pabendrauti su vietiniais pareigūnais, kai „netyčia“ įvažiavome į centrinę pėsčiųjų gatvę, ala „Laisvės alėją“, bet pareigūnai pasitaikė labai malonūs ir mus palydėjo iš tos gatvės, palinkėjo gero kelio ir visai nenubaudė
Septinta kelionės diena. (2008-07-11)
Ryte patraukėme į terminių baseinų „Tatralandia“ pusę, kur palikę vienus kelionės draugus, mes patraukėme į kalnus. Norėjosi pasikelti ir pamatyti ledo urvus bei pasikelti į Chopoko viršūnę
Tatralandijos malonumai
Ilgas kelias į ledo urvus
Urvai (vėl)
Ledas vidury vasaros
Kalnuose (beveik Chopokas)
Žemieji Tatrai
Po visos dienos linksmybių stabtelėjome viename supermarkete, užsipirkome maisto ir vakare pasidarėme sau labai smagu pikniką motelio kieme. Tada morališkai susikaupėme „vienu spyrimu“ įveikti Lenkiją
Aštunta kelionės diena. (2008-07-12)
Zakon podlasti – oras gražus ir karštas, o mes tą dieną jau traukiame namolio. Startas Slovakijoje, finišas Lietuvoje. Startavę nuo motelio 10 val. mūsų laiku namie buvome apie 4 ryto. Tąkart nuvažiavome apie 950 kilometrų. Daugiau taip (turbūt ) nedarysime. Faktas, kad įrodėme sau, jog įmanoma įveikti Lenkiją motociklais be poilsio
Žemas startas
Optimistiška nuotaika
Ate Slovakija
Long Way Home
Aišku, labai daug liko visko neaprašyta ir neparodyta, tai buvo tik trumpa nelabai trumpos (virš 2500km) durnų šeškų kelionės apžvalga
Kitų metų projektas - kelionė į Vengriją, Rumuniją, Transilvaniją pas Grafą Drakulą. O gal ir Adrijos jūroje įmerksime užpakalius ir mocų priekinius ratus. Ateitis parodys
Dalyviai: Nordas, VienisasVilkas, ramgav ir palyda
Foto: https://picasaweb.google.com/1043665797 ... sIrMultiku
Aprašymas: po kelionės ir aprašyta, tekstas nekeistas
Autoriai: Nordas, ramgav.
Durnų šeškų kelionė po Čekiją ir Slovakiją (2008 liepos mėn.)
Viskas prasidėjo nuo to, kai gilią žiemą, švęsdami vienisovilko jubiliejų, nusprendėme, kad ankštoka Lietuvoje. Reiktų duoti mocų padangoms ir netolimų kaimynių asfalto paragauti. Drūtai tarėm, kad jamsim Čekiją. Nusprendėme ir datą – 2008-07-05. Per ~5 mėnesius pats kelionės maršrutas ir kai kurie planai keitėsi, bet tikslas ir esmė griežtai - ne. Važiuojam tai važiuojam. Maršrutas pakeliui .
Kelionę planavom kaip poilsinę/pramoginę/pažintinę. Noras pavažiuoti motociklu kalnų keliais, savęs ir technikos išbandymas su kiekviena diena vis stiprėjo.
Taigi, į kelionę pradėjome ruoštis liepos 4 dienos vakare. Tiesa, važiavom ne visai kaip tikri motomanai, mus lydėjo „nedidelis“ mašiniukas su lydinčiom personom, kurios niekaip nesutiko likt namie...
Pasiruošimo ir pakavimo darbai
Pirma kelionės diena. (2008-07-05)
Aušo gražus liepos 5 dienos rytas, ketvirta valanda ryto. Mes jau judame iš Kauno. Juk visą dieną teks važiuoti per Lenkiją. LT-PL sieną dar kirtome sausi ir linksmi. Lenkijoje nespėję pravažiuoti 50km gavom smagaus lietaus. Nuo Augustow‘o apie du šimtus kilometrų važiavome lyjant visai nevaikiškam lietui. Lietuje teko važiuot vėžlio greičiu, fūros taškė, Lenkijos koleiny mėtė po kelią ir t.t. Žodžiu, visi važiavimo lietuje „privalumai“ apturėti.
Kai pagaliau po ~200 kilometrų baigėsi lietus, pradžiuvo kelias, tada sustojome „nusiimti“ lietaus aprangas, kurias, beje, užsidėjome ne iškart kai pradėjo lyti, o nuvažiavus beveik puse kelio lietuje
Žaidžiam su navigacija
Poilsis ir džiūvimas
Fast food'as (bet dar naminis)
Buvo ir tokių, kur patys aprangos nebenusiėmė
Pasistiprinę ir nusimetę „apsaugas“ traukėme toliau. Be problemų pravažiavę visų bijomą Warszawa, tęsėme kelionę tolyn nuo Lietuvos, žinoma, vis stabtelėdami pailsėti, parūkyti ir pavalgyti
Bordiūras minkštesnis už moco sėdynę
Ilgesnis sustojimas rimtesniam pasistiprinimui
Apie 18 valandą vakaro privažiavom Lenkijos miestelį Wielun (tai ~650km nuo Kauno).Tos dienos jėgos buvo pasibaigusios. Mocai buvo nebemieli. Mintis pasiekti Čekiją galutinai išblėso..
Atsisėst atsisėdome, o kaip atsikelt?
Nusprendėme tą dieną baigti savo kelionę ir apsistoti Lenkijoje poilsiui ir taip atgauti jėgas. Nuvažiavę nuo Wielun miestelio apie 50 km. radome šaunų motelį, kuriame ir apsistojome vienai nakčiai. Sočiai pavalgėme flekų ir kito lenkiško dumblo. Suvartojom lietuvišką alų ir griuvom kaip negyvi.
Pirmas parkingas už sienos
Kelionės dulkių nuplovimas
Pirmą dieną buvo nuvažiuota apie 750 kilometrų. Pirma kelionės diena buvo sunkesnė nei tikėjomės: lietus, skaudančios šiknos, rankos ir sąnariai
Antra kelionės diena. (2008-07-06)
Ryte atsikėlę apie 11val. pajudėjome Čekijos link. Apie 18val. atvykome į Praha, be didesnių jokių nuotykių, kelionė buvo šauni ir maloni, vakarykščios dienos nuovargį visiškai atpirko gabaliukas kalnų kelio prie Lenkijos ir Čekijos sienos. Vien dėl to tikrai verta važiuoti apie tūkstantį kilometrų.
Apsistoję iš anksto užsakytame viešbutyje (Ačiū Lisionai, už čekišką pažįstamą, kuris surado ir rezervavo vietas), išvažiavome pablūdyti po naktinę Prahą. Visa kompanija pasivaikščiojom po standartines Prahos turistų lankomas vietas, o va vėliau vieni vyrai tai pablūdijom gerokai... Iki paryčių.
Prie viešbučio
Naktinė Praha
Durni šeškai naktinėj Prahoj
Trečia kelionės diena. (2008-07-07)
Pirma diena be motociklų. Ją praleidom pasivažinėdami Prahos apylinkėmis. Karlsteino pilis, kanjonas „Lom Velka Amerika“, Panska Skala ir ten visur aplinkui.
Karlsteino pilis.
Šalia pilies buvo vaškinių figūrų tos pilies gyventojų muziejus. Didelį įspūdį paliko pilies gyventojų dydis, nes meistrai pasistengė išlaikyti kuo autentiškesnes - gyventojai buvo kaip maži dvylikmečiai vaikai.
Vaškinis gražuoliukas
Jo kolegos „po službe“
Karalius ir karalienė
Po apsilankymo pilyje, nuvykome į visai netyčia rastus, vos už 5km esančius taip vadinamus „Amerikos kanjonus“. Tai natūraliai susiformavę kanjonai. Pasijuntame lyg pabuvę Amerikoje, Grand Canyon
Kanjonas „Lom Velka Amerika“
Molingi šlaitai
Tą pačią dieną dar aplankėme „betoninius stulpus“ Panska Skala, tik tuos stulpus yra suformavusi gamta ir tos uolienos išdygo iš žemės prieš labai daug metelių. Airiško Giant Causeway analogas.
Panska Skala iš toliau
Ir dar vakare suspėjome aplankyti įžymiuosius Prahos vandens fontanus "Křižíkova fontána". Fontanuose vanduo ”šoka“ pagal muziką ir yra apšviečiami šviesos efektų.
Poilsis po dienos laukiant „vandens muzikos“
Křižíkova fontána. Praha, Vystavišče.
Ketvirta kelionės diena. (2008-07-08)
Mes vis dar Prahoje ir dar šiandien be motociklų. Iš ryto atidavėm duoklę vaikams ir patraukėme į Prahos zoologijos sodą. Va, čiulpėdras tai pamatėme zoologijos sode:
Chiulperdrius crocodilius
O voverlių kiek beieškojome – neteko pamatyti. Tai toks žvėris, panašus kaip žirafa tik su šarvais ir su vienu ragu
Šiaip didelį įspūdį paliko zoologijos sodas. Nuvargino, nes daug reikėjo pėsčiomis vaikščioti. Sėdėdami ant akmenėlio zoologijos sode su vienisuvilku nusprendėme, jog Čekijos moterys nėra pačios gražiausios, ir nusprendėme kitą dieną traukti į Slovakiją
Prahos zoo vienisasvilkas
Prahos zoo Nordas
Taigi, dar tą pačią diena vakare patraukėme į Čekijos kurortą Karlovy Vary. Bevykdami tenai rijom didžiules vyšnias bei aptikome tikra rojų
Karlovy Vary - tai praktiškai naujųjų rusų miestelis. Ten atrodo net ore tvyro pinigų kvapas, taip viskas tviska prabanga O pataikėme ten kaip tik per tarptautinį kino festivalį Atsimins mus dar K.Vary.
Trys ant vienos...
Taigi čia pagrindiniai režisieriai
Pavargėlis
Va čia gal reiktų (S) ženklo
Penkta kelionės diena. (2008-07-09)
Kaip ir buvome nutarę, iš ryto kraunamės daiktus į mašiną, kuriame dvi dienas nejudintus motociklus ir traukiame į Slovakiją, pakeliui aplankydami netoli Brno esančius Macochos urvus bei propast Macocha (134m gylio).
Ruošiasi ramgav
Ruošiasi ir Nordas, ir vienisas vilkas
Važiuojam!!!
Nuvažiavę apie 200 kilometrų nuo Prahos, pagaliau pasiekėme tuos gamtos grožius.
Vaizdas nuo Macochos balkono
Kažkur ten pat
Urvai uolose
Kalnuose ir uolose praleidome nemažai laiko, tad tą vakarą taip ir nepasiekėme Slovakijos, bet dėl to per daug nepergyvenome. Turėjome gana turiningą dieną ir taip. Pasiekę Olomouc‘ą iš 11 karto radome laisvą pensioną ir labai normaliai pailsėjom po dienos.
Nakvynės beieškant
Šešta kelionės diena. (2008-07-10)
Startavome kaip visada apie 10-11 val. Ir už nepilno šimtuko km pagaliau pasiekėme Slovakiją ir vėl mėgavomės žemųjų Tatrų keliukais.
Pirmas trumpas sustojimas Slovakijoje
Nizke Tatry
Nizke Tatry
Nizke Tatry
Stabtelėjome Lubochna miestelyje (kur keletas keliauninkų yra buvę ir nakvoję), kad susirastume nakvynę. Deja, tame miestelyje viskas arba užimta, arba nebedirba
Kol vieni ieško stogo, kiti ilsisi aktyviai...
...ir pasyviai...
Ieškotojai grįžo nieko nepešę, tik paguldę mocą pievoj
Nusprendę Lubochnoj nepasilikti, pavažiavom link Ružomberoko ir tikrai neprašovėm. Visai netoliese, Humova miestelyje radome superinį motelį šalia kelio ir visai nebrangų, bet dar ir su daug navarotų.. Ir dušai su radiju, telefonais, saunom, ir internetas kambariuose, ir vietelė piknikui, ir garažas mocams, ir žaidimų aikštelė vaikams . Ko dar norėti vargšams keliautojams
Pasiruošęs čiuožti
Valgymas ir užgėrimas
Nuovargio (ir net tik) išgražinta fiziomordija
Pirmą vakarą apsistoję motelyje, išvažiavome aplankyti šalia esančio naktinio miestelio Ružomberok. Teko pabendrauti su vietiniais pareigūnais, kai „netyčia“ įvažiavome į centrinę pėsčiųjų gatvę, ala „Laisvės alėją“, bet pareigūnai pasitaikė labai malonūs ir mus palydėjo iš tos gatvės, palinkėjo gero kelio ir visai nenubaudė
Septinta kelionės diena. (2008-07-11)
Ryte patraukėme į terminių baseinų „Tatralandia“ pusę, kur palikę vienus kelionės draugus, mes patraukėme į kalnus. Norėjosi pasikelti ir pamatyti ledo urvus bei pasikelti į Chopoko viršūnę
Tatralandijos malonumai
Ilgas kelias į ledo urvus
Urvai (vėl)
Ledas vidury vasaros
Kalnuose (beveik Chopokas)
Žemieji Tatrai
Po visos dienos linksmybių stabtelėjome viename supermarkete, užsipirkome maisto ir vakare pasidarėme sau labai smagu pikniką motelio kieme. Tada morališkai susikaupėme „vienu spyrimu“ įveikti Lenkiją
Aštunta kelionės diena. (2008-07-12)
Zakon podlasti – oras gražus ir karštas, o mes tą dieną jau traukiame namolio. Startas Slovakijoje, finišas Lietuvoje. Startavę nuo motelio 10 val. mūsų laiku namie buvome apie 4 ryto. Tąkart nuvažiavome apie 950 kilometrų. Daugiau taip (turbūt ) nedarysime. Faktas, kad įrodėme sau, jog įmanoma įveikti Lenkiją motociklais be poilsio
Žemas startas
Optimistiška nuotaika
Ate Slovakija
Long Way Home
Aišku, labai daug liko visko neaprašyta ir neparodyta, tai buvo tik trumpa nelabai trumpos (virš 2500km) durnų šeškų kelionės apžvalga
Kitų metų projektas - kelionė į Vengriją, Rumuniją, Transilvaniją pas Grafą Drakulą. O gal ir Adrijos jūroje įmerksime užpakalius ir mocų priekinius ratus. Ateitis parodys
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra