MotoGP 2015 sezono įspūdžiai
MotoGP 2015 sezono įspūdžiai
Pradžioje noriu pasakyti, kad nesu didžiausias technikos ekspertas, taip pat susidūriau su motociklų sportu nesenai - stebiu tik trečią MotoGP sezoną, galiu nežinoti visko. Todėl, iš anksto atsiprašau, jeigu nuomonė gali pasirodyti labai subjektyvi.
Kalbant apie trys paskutinius, galiu drąsiai teigti jog 2015 buvo pats įdomiausias, aštriausias ir netikėčiausias.
Sezonas stebino, netrūko ir nusivylimų.
Labai pamėgau 2014 Moto3 "Runner Up" Jack Miller, kuris, kaip ir praeitų metų MotoGP čempionas pasižymėjo ypatingai agresyviu važiavimo stiliumi, taip pat, labai įdomiu laukiniu charakteriu. Perspektyvus lenktynininkas pakliuvo į Hondos Satellite komandą "Team LCR", kuri skyrė projektui didžiulę investiciją - antrą motociklą. Pirmą motociklą čia "ganė" dar didesnė moto sporto žvaigždė, "nelaimingo" Ducati atsikratęs - Cal Crutchlow.
Deja, kaip ir pranašavo ekspertai, 41kW 250cc sportinio kumeliuko keitimas į litrinį 180kW plieninį "mustangą" nežadėjo nieko ypatingo. Taip ir atsitiko. Nors porą kartų lenktynininkas finišavo 12 pozicijoje, 7 iš 18 kartų - nepasiekė finišo visai, o vieną iš tų 7, tiesiogine prasme, numušė ir komandos draugą. Kalbant apie kolegą, nepaisant 5 kritimų, Cal'as pasižymėjo pavyzdingai stabiliu važiavimu - visus etapus pabaigė dešimtuke, o geriausiu finišu tapo 3 vieta Argentinoje.
Labai įdomų rezultatą parodė į GP sugrįžusi Suzuki Factory komanda. "Out of the business" jie praleido tik 3 metus, tačiau, tai yra ganėtinai nemažai, ypač atsižvelgiant į daug, kaip morališkai, finansiškai, ir technologiškai stipresnius varžovus. Į kovą jie metė du sportininkus - 26 metų ex. Forward Yamaha komandos lenktynininką Aleix Espargaro ir ypač perspektyvų 20 metų, puikiai 2014 Moto3 sezone pasirodžiusį Maverick Vinales. Su, vėluojančiomis, bet sparčiai tobulinamomis GSX-RR techninėmis savybėmis motociklais jie griebė įspūdingas 11 ir 12 čempionato pozicijas bendroje iškaitoje. Geriausia abiejų finišo pozicija - Nr6.
Kalbant apie techniką - labai nustebino Ducati komandos pasirodymas. Nesu visiškai tikras, tačiau, kaip suprantu, GP15 motociklo apsukos siekia 18,000 RPM, kas yra leidžiamas maksimumas. Nors, oficialiai, gamintojas kukliai skelbia, kad motociklas išvysto "Over 340 km/h (211mph)" greitį, pačiuose pirmuose lenktynėse jis pasiekė aukščiausią visų laikų lenktynių greitį - 355 km/h. Andrea Dovizioso neslėpė savo nuostabos, jog naujas modelis yra ženkliai geresnis už pareitą versiją. Tuo pat metu, akivaizdus pagreičio ir maksimalaus greičio skirtumas stipriai sukrėtė Hondos stovyklą. HRC paskelbė, kad planuoja pridėti kelis šimtus apsukų per minute prie savo "standartinių" 17,250. Tačiau, praktikoje, dėl techninių variklio savybių ir GP numatytų, su cilindrais susijusiu apribojimu, to padaryti taip ir nepavyko.
Iki pat sezono galo situacija taip ir nepasikeitė. Tiesioj kiekvieno žiedo atkarpoje nauji Ducati, be dideliu pastangų, lenke visus. Nepalikdamas absoliučiai jokių šansų nei labiausiai patyrusiems, nei akivaizdiems lenktynių favoritams.
Kalbant apie HRC, mano manymu, sezonas jautėsi kaip tarpinis naujo motociklo testas. Atrodytu, Mark Marquez'o "Nerizikuosi - nelaimėsi", ir, padalinio prezidento Nakamoto - "Jeigu yra galia - gali ja suvaldyti, jei galios nėra - nieko negali" požiūriai skamba panašiai, ir turėtu būti gerai apjungiami. Šį kartą abi pusės persistengę. 2014 metų čempionas skundęsi, kad motociklo valdymas yra pernelyg agresyvus. Po 3 kritimų 7 lenktynėse, atsilikus nuo pirmos vietos jau 69 taškais, komanda nusprendė dalinai grįžti prie praeito sezono motociklo. Be abejo, senas RC213V buvo atnaujintas - gavo naują variklį, išmetimo sistemą ir galinę švytuoklę. Nuo to momento situacija kažkiek stabilizavosi. Tačiau, per likusias 11 lenktynių įvyko dar 3 kritimai. Dėl to, sezono favoritui nebeliko jokių šansų užimti nei pirmos, nei antros čempionato vietos.
Hondos "Back to 2014" bandymo metu, Assen'e, abu Yamaha lenktyniniai į žiedą išriedėjo naujais rėmais. Nors, apie modifikacijas daug nepasakota, gamintojas gyrėsi jaučiamai geresniu stabilumu, ypač stabdant. Teoretiškai, testas turėjo vykti iškart po Catalunijos, tačiau komanda susidūrė su prastais orais ir, savo rizikai, perkėlė bandymus ateinančioms lenktynėms. Rezultate testas pavyko. Valentino teigimu, tai tapo labai geru žingsniu į priekį. Konkrečiai - geriausiai sportininkas įvertino rėmą (geresnią posūkių įveikimo galimybę), Pagirė naują variklio konfigūraciją. Nauja galinė švytuoklė jam paliko mišrius įspūdžius. Priminsiu - nuo pat sezono pradžios YZR-M1 važinėjo su palengvinta išmetimo sistema.
Be abejo negaliu ignoruoti ir visos paskutiniu 2 (3?) lenktyniu Kontroversijos.
Labai tikiuosi, kad visi matėte Australijos Phillip Island etapą. Kaip ir dauguma Jūsų, esu didelis #46 gerbėjas. Nors šituose lenktynėse jis finišavo ketvirtas, kritikai vadina etapą geriausiomis, karščiausiomis ir dramatiškiausiomis MotoGP dešimtmečio lenktynėmis. Ko buvo vertas vien tik, žuvėdrą taranavusio Iannone "The Maniac" pasirodymas!
Nors ir žinojau, kad Markas nebeturi ko prarasti, ir paskutinius etapus važiuos grynai dėl įdomumo ir smagumo, tiesioginėje transliacijoje neįžvelgiau jokios "vendettos" už Assen'ą. Tačiau, Rossi nusprendė kitaip. O blogiausia buvo tai, kad savo nuomonę jis paskelbė viešai - konferencijoje pasijuokė ir iš komandos draugo ir konkurento. Tokiu būdu jis pasmerkė pats save. Aišku, tai yra tik samprotavimas ir mano nuomonė. Bet, jeigu situacija yra būtent Rossi paranoja, tai yra Mark'as to nesiekė, komentaras stipriai paveikė abu lenktynininkus. Senas vilkas pradėjo tikslingai ieškoti prie ko prisikabinti, o jauno ir ne tiek patyrusio lenktynininko galvoje aštrus komentaras, garantuotai, nusėdo labai giliai. Ir, tuo metu teoretine taktika pasidarė lengvai pritaikoma opcija realių lenktynių metu.
Labai trumpai apie Malaizija - vienas prisižaidė, antram neatlaikė kantrybė. Pasekoje atsirado visiems puikai žinoma kova ir jos rezultatas. Kas yra visiškai nenaudinga nei vienam, nei kitam, ir net ne trečiam. Kalbant apie "trečią" - mane jis nustebino labiausiai. Vietoj to, kad išlikti neutraliam (juk, faktiškai, tai yra ne jo konfliktas), buvo pasirinkta visiškai netaktiška pozicija, parodyta kažkokia isterija. Žodžiu, žiema, Yamahai reikės užsiimti ne techniniais klausimais, o gerinti psichologinę ir moralinę savo komandos aplinką. Visi yra suaugę - sportininkai turėtu suprasti, kad MotoGP yra sportas, čia viskas daroma dėl milijonų gerbėju kaip aš ir Jus.
Paskutiniame Valencijos etape viskas vyko būtent taip, kaip ir pranašauta: Rossi atskleidė savo legendinio lenktynininko sugebėjimus, tačiau, startuojant iš paskutinės pozicijos laimėti buvo neįmanoma. Be jokių abejonių, Markas saikiai pasirinko saugią taktiką, žinant kad: a) Rossi atsilieka 15 sekundžių, b) Jis ir Jeorge pirmauja prieš Dani keliomis sekundėmis, c) Čempiono vardui Jeorge užtenka kaip pirmos, taip ir net trečios vietos - rizika lenkti gali kainuoti labai daug. Nesėkmės atveju, jeigu #99 nepasiektu finišo, Markas būtu viešai pakartas Barselonos centre. Be abejo mes galime ginčytis, kas būtu jeigu Markas finišuotu pirmas, Pedrosa įsiveržtu į antrą vietą, o Rossi sukramtytu didžiulį laiko skirtumą... Bet, būkime realistais, "jeigu" faktorių buvo per daug, o faktas, kad Lorenzo lenktyniavo geriau - lieka faktu. 18 etapuose jis pelnė 7 pirmas vietas, Rossi - tik 3. Taip pat, 2 vietose jam sutrukdė rasojantis šalmo stikliukas (dėl vienos ar kitos priežasties).
Reziumuojant, pasikartosiu: mano manymu tai yra įdomiausias MotoGP sezonas. Kad ir kiek, kad ir kokių gerbėjų turėtu visais mylimas lenktynininkas. Ir, kad ir kiek hater'ių surinktu varžovas - čempionu tapo tas, kuris to nusipelnė labiausiai.
Iškart po lenktynių, tos pačios dienos vakare, vyko FIM apdovanojimai. Neskaitant 3 pirmų vietų (J.Lorenzo, V.Rossi ir M.Marguez), buvo dar keletas nominacijų:
Metų komanda - Movistar Yamaha
Metų gamintojas - Yamaha
The MotoGP Rookie of the Year - Maverick Vinales (Suzuki)
Top rider in the Open category - Hector Barbera (Avintia Racing)
BMW M Award for best qualifier in the MotoGP - Mark Marquez (7 of 18 pirmų starto vietų)
V.Rossi reginyje dalyvauti atsiasakė, motyvuodamas pasirinkimą prasta savijauta.
Asmeniškai išskirčiau dar vieną pasiekimą:
Valentino Rossi ir Bradley Smith pasiekė finišą visuose 18 lenktynėse ir, kiekvieną kartą, pelne taškų. 2014 metais tokiu rezultatu galėjo pasigirti tik Japonas Hiroshi Aoyama. Bet, jo finišo rezultatai buvo ženkliai prastesni, nors, beveik visuose atvejuose - "taškuose". Įdomu, kad 2013 sezonas nepasižymėjo nei vienu tokiu sportininku.
Šiek tiek apie Moto2.
Kaip ir GP, šį sezoną su dideliu entuziazmu stebėjau iš žemesnes klasės atėjusius naujokus.
Po trijų sėkmingų Moto3 sezonų, čia puikiai pasirodė Alex Rins. Bendroje įskaitoje jis užėmė antrą vietą. Be abejo, tokiam rezultatui "padėjo" Esteve Rabat peties trauma, kurią jis patyrė prieš pat Japonijos etapą, sezono pabaigoje. Tokiu būdu, 2014 metų čempionas uždare podiumą trečioje vietoje.
Be abejo, aukso medalį, dar prieš 2 lenktynes, iki faktinio sezono pabaigos, Japonijoje, pelnė prancūzas Johann Zarco. Nuo 2012 metu, žingsnis po žingsnio, lenktynininkas kopė čempionato laiptais, vieną-kitą vietą gerindamas savo poziciją kiekvieno sezono pabaigoje. Šiais metais šuolis buvo ypač didelis, prancūzas peršoko net 6 pozicijas. Taip pat, noriu pažymėti, kad, kaip ir V.Rossi su B.Smith, Zarco yra vienintelis Moto2 sportininkas, kuris sėkmingai dalyvavo ir finišavo visuose etapuose.
Su dideliu įdomumų stebėjau Alex Marquez'ą. Moto3 čempiono jėgų bandymas aukštesnėje klasėje nepasižymėjo sėkme, tačiau jis sugebėjo finišuoti 4 vietoje Indianapolo ir Chekijos žieduose. Kritimų buvo ne tiek daug, kaip vyresniojo brolio, bet situacijai tai nepadėjo, galutinis rezultatas - tik 14 vieta.
Galiausiai - Moto3.
Intriga, kas gi taps šitos klasės pasaulio čempionu, išliko iki pat paskutinių lenktynių minučių. Puikiai lenktyniaujantis pirmoje sezono pusėje Danny Kent, netikėtai, apleido savo pozicijas antroje. Dėl kritimu Aragon'o ir Phillip Island'o žieduose, jį greitai pavijo Miguel Oliveira, pelnęs abi pirmas vietas. Tačiau, būsimas čempionas susiėmė ir finišavo labai ramiai, būtent taip, kaip jam ir reikėjo.
Labai neblogai pasirodė Enea Bastianini, Romano Fenati, Niccolo Antonelli ir Brad Binder. Visi jaučiamai pagerino savo pasiekimus praeito(-ų) sezono atžvilgiu, užimdami 3, ir garbingas 4-5-6 vietas. Mažiau kritimų, daugiau stabilumo, ir jie taptu realiais kandidatais į pasaulio čempionų medalius.
Kitos FIM nominacijos:
Rookie of the Year - Alex Rins (Moto2, "Paginas Amarillas HP 40" komanda)
Rookie of the Year - Jorge Navarro (Moto3, "Estrella Galicia 0,0" komanda)
Tissot Pole of Poles - Johann Zarco, 8 is 18 pirmų starto vietų (Moto2, "Ajo Motorsport" komanda)
Tissot Pole of Poles - Danny Kent, 6 is 18 pirmų starto vietų (Moto3, "Leopard Racing" komanda)
The Red Bull MotoGP Rookies Cup 2015:
Nr.1 - Bo Bendsneyder,
Nr.2 - Fabio Di Giannantonio
Nr.3 - Ayumu Sasaki
2016 sezono preview, pasikeitimai.
Organizacija ir geografija:
A) JAV Indianapolio etapą keičia 2004 metais atnaujintas Austriškas Spielberg'o F1 žiedas "Red Bull Ring".
B) Pirma karta istorijoje, Dutch TT etapas bus vykdomas sekmadienį. Istorija ganėtinai įdomi: Anksčiau, prie pat žiedo buvo įsikūrusi bažnyčia. Todėl, kelių blokavimas, pastovus variklių triukšmas trukdė žmonėms ją aplankyti sekmadieniais. Be abejo, šiuo metu, festivalis yra komercizuotas, todėl visi yra suinteresuoti, kad švente vyktu visą savaitgalį - daugiau žmonių, daugiau pramogų, daugiau pinigų.
Technika:
A) Bridgestone pasitraukia iš padangų tiekėjo partnerystės, perduodamas vėliavą Michelin.
B) Keičiasi MotoGP motociklo ratu dydis, nuo 16,5 iki 17", tokiu būdu sulyginamas su Moto2 ir Moto3 parametrais.
C) Absoliučiai visi motociklai privalės naudoti unifikuotą kompiuterį ir programinę įrangą.
D) Maksimali bako talpa tampa 22 litrai (Lyginant su praeitu sezonu, "Factory" gauna +2, o "Open Class" -2 litrus).
E) Vienu kilogramu mažinamas motociklo svoris (158 -> 157)
F) Labai tikėtina, kad 2016 metais Suzuki, kaip ir visi kiti gamintojai, išriedės į žiedą su "Seamless" tipo pavarų dėže.
Gamintojų įrangos valdymas:
A) Kiekvienas lenktynininkas galės panaudoti 7 variklius su vienoda 'užšaldyta' specifikacija (2015 buvo 5 vienetai).
B) Jeigu gamintojas, nepelnė nei vienos pergalės 2013, 2014 ir 2015 metais, jis galės panaudoti net 12 variklių, taip pat, testuoti ir modifikuoti įrangą sezono metu. Šiandien tai galioja Ducati, Suzuki ir Aprilia.
C) Taikoma papildoma taškų sistema - jeigu gamintojas "su nuolaida" surenka 6 taškus (pergalė - 3, antra vieta - 2 ir, trečia vieta - 1), jis automatiškai praranda modifikacijų ir didesnio variklių skaičiaus panaudojimo teisę.
D) Jeigu, 2016 sezono metu, gamintojas nesurenka nei vieno taško, kitam sezonui jis automatiškai gauna visas minėtas nuolaidas.
Komandų pasikeitimai:
A) "Marc VDS Racing" prideda papildomą motociklą.
B) "Team LCR", atvirkščiai, mažina skaičių iki vieno.
C) "Aspar Racing Team" uždaro partnerystę su Honda ir pereina prie Ducati.
D) "Forward Racing Team", dėl naujo WSBK ir WSS kontrakto 2016 metams, palieka MotoGP visai.
E) "Leopard Racing" komanda pereina i Moto2.
Sportininkai:
A) 3 vietą pelnęs 2015, ir 2014 Moto2 čempionas Esteve Rabat debiutuos "Marc VDS Racing" MotoGP komandoje.
B) Antrą motociklą, toje pačioje komandoje vairuos Jack Miller.
D) Yonny Hernandez kontraktas taip ir neprasitęsė, todėl, "Pramac Racing" yra keičiamas "Aspar Racing" komanda (tas pats Ducati).
D) 2006 metu MotoGP čempionas Nicky Hayden pasitraukia iš MotoGP ir tęs motociklų lenktynininko karjerą WSBK čempionate.
E) Scott Redding palieka "Marc VDS Racing" ir užima Yonny Hernandez'o vietą "Pramac Racing".
F) Danny Kent grįžta į Moto2 kartu su visa "Leopard Racing" komanda.
G) Prie Moto2 "Leopard Racing"o jungiasi dar vienas Moto3 lenktynininkas - Miguel Oliveira.
H) Moto2 komanda "Estrella Galicia 0,0 Marc VDS" priima Franco Morbidelli, jis keičia į MotoGP pereinantį Esteve Rabat'ą.
I) Moto2 sportininkas Luis Salom palieka "Paginas Amarillas HP 40" komandą ir prisijungia prie "Stop and Go Racing Team"
J) Atsilaisvinusią vietą "Paginas Amarillas HP 40" komandoje užims buvęs "Italtrans Racing Team" sportininkas Edgar Pons.
K) Moto2 sportininkas Sam Lowes keičia Xavier Simeon.
L) Xavier Simeon, toje pačioje lygoje, jungiasi prie "QMMF Racing Team"
M) Randy Krummenacher palieka Moto2 ir pereina į WSS (kartu su visa "JiR" komanda).
N) Mika Kallio laikinai palieka oficialų sportą ir prisijungia prie naujo KTM projekto bandytojo rolėje. Kompanija planuoja startuoti premier sporte 2017 metais.
Pačioje pabaigoje - viena įdomybė:
Indijos moto gamintojas Mahindra, kurio motociklai sudaro 1/5 naudojamo Moto3 motociklų parko varžybose, nusprendė atvesti į sportą Peugeot (Indams priklauso kontrolinis moto padalinio akcijų paketas). "SaxoPrint–RTG" komanda, kurioje lenktyniauja Alexis Masbou ir John McPhee, 2016 metais startuos ant Peugeot MGP30. Asmeniškai šito žingsnio nesuprantu, bet, įtariu, kad Italų brandas turėtu padidinti savo žinomumą ir pritraukti daugiau investicijų.
Belieka laukti, sekti, žiūrėti ir sirgti
Šiuo metu visi gamintojai jau vykdo naujų motociklų bandymus. Kol kas to neseku, nėra laiko. Tačiau, jei išplauks kažkas įdomaus, būtinai pasidalinsiu informacija/rezultatais.
Peace.
Kalbant apie trys paskutinius, galiu drąsiai teigti jog 2015 buvo pats įdomiausias, aštriausias ir netikėčiausias.
Sezonas stebino, netrūko ir nusivylimų.
Labai pamėgau 2014 Moto3 "Runner Up" Jack Miller, kuris, kaip ir praeitų metų MotoGP čempionas pasižymėjo ypatingai agresyviu važiavimo stiliumi, taip pat, labai įdomiu laukiniu charakteriu. Perspektyvus lenktynininkas pakliuvo į Hondos Satellite komandą "Team LCR", kuri skyrė projektui didžiulę investiciją - antrą motociklą. Pirmą motociklą čia "ganė" dar didesnė moto sporto žvaigždė, "nelaimingo" Ducati atsikratęs - Cal Crutchlow.
Deja, kaip ir pranašavo ekspertai, 41kW 250cc sportinio kumeliuko keitimas į litrinį 180kW plieninį "mustangą" nežadėjo nieko ypatingo. Taip ir atsitiko. Nors porą kartų lenktynininkas finišavo 12 pozicijoje, 7 iš 18 kartų - nepasiekė finišo visai, o vieną iš tų 7, tiesiogine prasme, numušė ir komandos draugą. Kalbant apie kolegą, nepaisant 5 kritimų, Cal'as pasižymėjo pavyzdingai stabiliu važiavimu - visus etapus pabaigė dešimtuke, o geriausiu finišu tapo 3 vieta Argentinoje.
Labai įdomų rezultatą parodė į GP sugrįžusi Suzuki Factory komanda. "Out of the business" jie praleido tik 3 metus, tačiau, tai yra ganėtinai nemažai, ypač atsižvelgiant į daug, kaip morališkai, finansiškai, ir technologiškai stipresnius varžovus. Į kovą jie metė du sportininkus - 26 metų ex. Forward Yamaha komandos lenktynininką Aleix Espargaro ir ypač perspektyvų 20 metų, puikiai 2014 Moto3 sezone pasirodžiusį Maverick Vinales. Su, vėluojančiomis, bet sparčiai tobulinamomis GSX-RR techninėmis savybėmis motociklais jie griebė įspūdingas 11 ir 12 čempionato pozicijas bendroje iškaitoje. Geriausia abiejų finišo pozicija - Nr6.
Kalbant apie techniką - labai nustebino Ducati komandos pasirodymas. Nesu visiškai tikras, tačiau, kaip suprantu, GP15 motociklo apsukos siekia 18,000 RPM, kas yra leidžiamas maksimumas. Nors, oficialiai, gamintojas kukliai skelbia, kad motociklas išvysto "Over 340 km/h (211mph)" greitį, pačiuose pirmuose lenktynėse jis pasiekė aukščiausią visų laikų lenktynių greitį - 355 km/h. Andrea Dovizioso neslėpė savo nuostabos, jog naujas modelis yra ženkliai geresnis už pareitą versiją. Tuo pat metu, akivaizdus pagreičio ir maksimalaus greičio skirtumas stipriai sukrėtė Hondos stovyklą. HRC paskelbė, kad planuoja pridėti kelis šimtus apsukų per minute prie savo "standartinių" 17,250. Tačiau, praktikoje, dėl techninių variklio savybių ir GP numatytų, su cilindrais susijusiu apribojimu, to padaryti taip ir nepavyko.
Iki pat sezono galo situacija taip ir nepasikeitė. Tiesioj kiekvieno žiedo atkarpoje nauji Ducati, be dideliu pastangų, lenke visus. Nepalikdamas absoliučiai jokių šansų nei labiausiai patyrusiems, nei akivaizdiems lenktynių favoritams.
Kalbant apie HRC, mano manymu, sezonas jautėsi kaip tarpinis naujo motociklo testas. Atrodytu, Mark Marquez'o "Nerizikuosi - nelaimėsi", ir, padalinio prezidento Nakamoto - "Jeigu yra galia - gali ja suvaldyti, jei galios nėra - nieko negali" požiūriai skamba panašiai, ir turėtu būti gerai apjungiami. Šį kartą abi pusės persistengę. 2014 metų čempionas skundęsi, kad motociklo valdymas yra pernelyg agresyvus. Po 3 kritimų 7 lenktynėse, atsilikus nuo pirmos vietos jau 69 taškais, komanda nusprendė dalinai grįžti prie praeito sezono motociklo. Be abejo, senas RC213V buvo atnaujintas - gavo naują variklį, išmetimo sistemą ir galinę švytuoklę. Nuo to momento situacija kažkiek stabilizavosi. Tačiau, per likusias 11 lenktynių įvyko dar 3 kritimai. Dėl to, sezono favoritui nebeliko jokių šansų užimti nei pirmos, nei antros čempionato vietos.
Hondos "Back to 2014" bandymo metu, Assen'e, abu Yamaha lenktyniniai į žiedą išriedėjo naujais rėmais. Nors, apie modifikacijas daug nepasakota, gamintojas gyrėsi jaučiamai geresniu stabilumu, ypač stabdant. Teoretiškai, testas turėjo vykti iškart po Catalunijos, tačiau komanda susidūrė su prastais orais ir, savo rizikai, perkėlė bandymus ateinančioms lenktynėms. Rezultate testas pavyko. Valentino teigimu, tai tapo labai geru žingsniu į priekį. Konkrečiai - geriausiai sportininkas įvertino rėmą (geresnią posūkių įveikimo galimybę), Pagirė naują variklio konfigūraciją. Nauja galinė švytuoklė jam paliko mišrius įspūdžius. Priminsiu - nuo pat sezono pradžios YZR-M1 važinėjo su palengvinta išmetimo sistema.
Be abejo negaliu ignoruoti ir visos paskutiniu 2 (3?) lenktyniu Kontroversijos.
Labai tikiuosi, kad visi matėte Australijos Phillip Island etapą. Kaip ir dauguma Jūsų, esu didelis #46 gerbėjas. Nors šituose lenktynėse jis finišavo ketvirtas, kritikai vadina etapą geriausiomis, karščiausiomis ir dramatiškiausiomis MotoGP dešimtmečio lenktynėmis. Ko buvo vertas vien tik, žuvėdrą taranavusio Iannone "The Maniac" pasirodymas!
Nors ir žinojau, kad Markas nebeturi ko prarasti, ir paskutinius etapus važiuos grynai dėl įdomumo ir smagumo, tiesioginėje transliacijoje neįžvelgiau jokios "vendettos" už Assen'ą. Tačiau, Rossi nusprendė kitaip. O blogiausia buvo tai, kad savo nuomonę jis paskelbė viešai - konferencijoje pasijuokė ir iš komandos draugo ir konkurento. Tokiu būdu jis pasmerkė pats save. Aišku, tai yra tik samprotavimas ir mano nuomonė. Bet, jeigu situacija yra būtent Rossi paranoja, tai yra Mark'as to nesiekė, komentaras stipriai paveikė abu lenktynininkus. Senas vilkas pradėjo tikslingai ieškoti prie ko prisikabinti, o jauno ir ne tiek patyrusio lenktynininko galvoje aštrus komentaras, garantuotai, nusėdo labai giliai. Ir, tuo metu teoretine taktika pasidarė lengvai pritaikoma opcija realių lenktynių metu.
Labai trumpai apie Malaizija - vienas prisižaidė, antram neatlaikė kantrybė. Pasekoje atsirado visiems puikai žinoma kova ir jos rezultatas. Kas yra visiškai nenaudinga nei vienam, nei kitam, ir net ne trečiam. Kalbant apie "trečią" - mane jis nustebino labiausiai. Vietoj to, kad išlikti neutraliam (juk, faktiškai, tai yra ne jo konfliktas), buvo pasirinkta visiškai netaktiška pozicija, parodyta kažkokia isterija. Žodžiu, žiema, Yamahai reikės užsiimti ne techniniais klausimais, o gerinti psichologinę ir moralinę savo komandos aplinką. Visi yra suaugę - sportininkai turėtu suprasti, kad MotoGP yra sportas, čia viskas daroma dėl milijonų gerbėju kaip aš ir Jus.
Paskutiniame Valencijos etape viskas vyko būtent taip, kaip ir pranašauta: Rossi atskleidė savo legendinio lenktynininko sugebėjimus, tačiau, startuojant iš paskutinės pozicijos laimėti buvo neįmanoma. Be jokių abejonių, Markas saikiai pasirinko saugią taktiką, žinant kad: a) Rossi atsilieka 15 sekundžių, b) Jis ir Jeorge pirmauja prieš Dani keliomis sekundėmis, c) Čempiono vardui Jeorge užtenka kaip pirmos, taip ir net trečios vietos - rizika lenkti gali kainuoti labai daug. Nesėkmės atveju, jeigu #99 nepasiektu finišo, Markas būtu viešai pakartas Barselonos centre. Be abejo mes galime ginčytis, kas būtu jeigu Markas finišuotu pirmas, Pedrosa įsiveržtu į antrą vietą, o Rossi sukramtytu didžiulį laiko skirtumą... Bet, būkime realistais, "jeigu" faktorių buvo per daug, o faktas, kad Lorenzo lenktyniavo geriau - lieka faktu. 18 etapuose jis pelnė 7 pirmas vietas, Rossi - tik 3. Taip pat, 2 vietose jam sutrukdė rasojantis šalmo stikliukas (dėl vienos ar kitos priežasties).
Reziumuojant, pasikartosiu: mano manymu tai yra įdomiausias MotoGP sezonas. Kad ir kiek, kad ir kokių gerbėjų turėtu visais mylimas lenktynininkas. Ir, kad ir kiek hater'ių surinktu varžovas - čempionu tapo tas, kuris to nusipelnė labiausiai.
Iškart po lenktynių, tos pačios dienos vakare, vyko FIM apdovanojimai. Neskaitant 3 pirmų vietų (J.Lorenzo, V.Rossi ir M.Marguez), buvo dar keletas nominacijų:
Metų komanda - Movistar Yamaha
Metų gamintojas - Yamaha
The MotoGP Rookie of the Year - Maverick Vinales (Suzuki)
Top rider in the Open category - Hector Barbera (Avintia Racing)
BMW M Award for best qualifier in the MotoGP - Mark Marquez (7 of 18 pirmų starto vietų)
V.Rossi reginyje dalyvauti atsiasakė, motyvuodamas pasirinkimą prasta savijauta.
Asmeniškai išskirčiau dar vieną pasiekimą:
Valentino Rossi ir Bradley Smith pasiekė finišą visuose 18 lenktynėse ir, kiekvieną kartą, pelne taškų. 2014 metais tokiu rezultatu galėjo pasigirti tik Japonas Hiroshi Aoyama. Bet, jo finišo rezultatai buvo ženkliai prastesni, nors, beveik visuose atvejuose - "taškuose". Įdomu, kad 2013 sezonas nepasižymėjo nei vienu tokiu sportininku.
Šiek tiek apie Moto2.
Kaip ir GP, šį sezoną su dideliu entuziazmu stebėjau iš žemesnes klasės atėjusius naujokus.
Po trijų sėkmingų Moto3 sezonų, čia puikiai pasirodė Alex Rins. Bendroje įskaitoje jis užėmė antrą vietą. Be abejo, tokiam rezultatui "padėjo" Esteve Rabat peties trauma, kurią jis patyrė prieš pat Japonijos etapą, sezono pabaigoje. Tokiu būdu, 2014 metų čempionas uždare podiumą trečioje vietoje.
Be abejo, aukso medalį, dar prieš 2 lenktynes, iki faktinio sezono pabaigos, Japonijoje, pelnė prancūzas Johann Zarco. Nuo 2012 metu, žingsnis po žingsnio, lenktynininkas kopė čempionato laiptais, vieną-kitą vietą gerindamas savo poziciją kiekvieno sezono pabaigoje. Šiais metais šuolis buvo ypač didelis, prancūzas peršoko net 6 pozicijas. Taip pat, noriu pažymėti, kad, kaip ir V.Rossi su B.Smith, Zarco yra vienintelis Moto2 sportininkas, kuris sėkmingai dalyvavo ir finišavo visuose etapuose.
Su dideliu įdomumų stebėjau Alex Marquez'ą. Moto3 čempiono jėgų bandymas aukštesnėje klasėje nepasižymėjo sėkme, tačiau jis sugebėjo finišuoti 4 vietoje Indianapolo ir Chekijos žieduose. Kritimų buvo ne tiek daug, kaip vyresniojo brolio, bet situacijai tai nepadėjo, galutinis rezultatas - tik 14 vieta.
Galiausiai - Moto3.
Intriga, kas gi taps šitos klasės pasaulio čempionu, išliko iki pat paskutinių lenktynių minučių. Puikiai lenktyniaujantis pirmoje sezono pusėje Danny Kent, netikėtai, apleido savo pozicijas antroje. Dėl kritimu Aragon'o ir Phillip Island'o žieduose, jį greitai pavijo Miguel Oliveira, pelnęs abi pirmas vietas. Tačiau, būsimas čempionas susiėmė ir finišavo labai ramiai, būtent taip, kaip jam ir reikėjo.
Labai neblogai pasirodė Enea Bastianini, Romano Fenati, Niccolo Antonelli ir Brad Binder. Visi jaučiamai pagerino savo pasiekimus praeito(-ų) sezono atžvilgiu, užimdami 3, ir garbingas 4-5-6 vietas. Mažiau kritimų, daugiau stabilumo, ir jie taptu realiais kandidatais į pasaulio čempionų medalius.
Kitos FIM nominacijos:
Rookie of the Year - Alex Rins (Moto2, "Paginas Amarillas HP 40" komanda)
Rookie of the Year - Jorge Navarro (Moto3, "Estrella Galicia 0,0" komanda)
Tissot Pole of Poles - Johann Zarco, 8 is 18 pirmų starto vietų (Moto2, "Ajo Motorsport" komanda)
Tissot Pole of Poles - Danny Kent, 6 is 18 pirmų starto vietų (Moto3, "Leopard Racing" komanda)
The Red Bull MotoGP Rookies Cup 2015:
Nr.1 - Bo Bendsneyder,
Nr.2 - Fabio Di Giannantonio
Nr.3 - Ayumu Sasaki
2016 sezono preview, pasikeitimai.
Organizacija ir geografija:
A) JAV Indianapolio etapą keičia 2004 metais atnaujintas Austriškas Spielberg'o F1 žiedas "Red Bull Ring".
B) Pirma karta istorijoje, Dutch TT etapas bus vykdomas sekmadienį. Istorija ganėtinai įdomi: Anksčiau, prie pat žiedo buvo įsikūrusi bažnyčia. Todėl, kelių blokavimas, pastovus variklių triukšmas trukdė žmonėms ją aplankyti sekmadieniais. Be abejo, šiuo metu, festivalis yra komercizuotas, todėl visi yra suinteresuoti, kad švente vyktu visą savaitgalį - daugiau žmonių, daugiau pramogų, daugiau pinigų.
Technika:
A) Bridgestone pasitraukia iš padangų tiekėjo partnerystės, perduodamas vėliavą Michelin.
B) Keičiasi MotoGP motociklo ratu dydis, nuo 16,5 iki 17", tokiu būdu sulyginamas su Moto2 ir Moto3 parametrais.
C) Absoliučiai visi motociklai privalės naudoti unifikuotą kompiuterį ir programinę įrangą.
D) Maksimali bako talpa tampa 22 litrai (Lyginant su praeitu sezonu, "Factory" gauna +2, o "Open Class" -2 litrus).
E) Vienu kilogramu mažinamas motociklo svoris (158 -> 157)
F) Labai tikėtina, kad 2016 metais Suzuki, kaip ir visi kiti gamintojai, išriedės į žiedą su "Seamless" tipo pavarų dėže.
Gamintojų įrangos valdymas:
A) Kiekvienas lenktynininkas galės panaudoti 7 variklius su vienoda 'užšaldyta' specifikacija (2015 buvo 5 vienetai).
B) Jeigu gamintojas, nepelnė nei vienos pergalės 2013, 2014 ir 2015 metais, jis galės panaudoti net 12 variklių, taip pat, testuoti ir modifikuoti įrangą sezono metu. Šiandien tai galioja Ducati, Suzuki ir Aprilia.
C) Taikoma papildoma taškų sistema - jeigu gamintojas "su nuolaida" surenka 6 taškus (pergalė - 3, antra vieta - 2 ir, trečia vieta - 1), jis automatiškai praranda modifikacijų ir didesnio variklių skaičiaus panaudojimo teisę.
D) Jeigu, 2016 sezono metu, gamintojas nesurenka nei vieno taško, kitam sezonui jis automatiškai gauna visas minėtas nuolaidas.
Komandų pasikeitimai:
A) "Marc VDS Racing" prideda papildomą motociklą.
B) "Team LCR", atvirkščiai, mažina skaičių iki vieno.
C) "Aspar Racing Team" uždaro partnerystę su Honda ir pereina prie Ducati.
D) "Forward Racing Team", dėl naujo WSBK ir WSS kontrakto 2016 metams, palieka MotoGP visai.
E) "Leopard Racing" komanda pereina i Moto2.
Sportininkai:
A) 3 vietą pelnęs 2015, ir 2014 Moto2 čempionas Esteve Rabat debiutuos "Marc VDS Racing" MotoGP komandoje.
B) Antrą motociklą, toje pačioje komandoje vairuos Jack Miller.
D) Yonny Hernandez kontraktas taip ir neprasitęsė, todėl, "Pramac Racing" yra keičiamas "Aspar Racing" komanda (tas pats Ducati).
D) 2006 metu MotoGP čempionas Nicky Hayden pasitraukia iš MotoGP ir tęs motociklų lenktynininko karjerą WSBK čempionate.
E) Scott Redding palieka "Marc VDS Racing" ir užima Yonny Hernandez'o vietą "Pramac Racing".
F) Danny Kent grįžta į Moto2 kartu su visa "Leopard Racing" komanda.
G) Prie Moto2 "Leopard Racing"o jungiasi dar vienas Moto3 lenktynininkas - Miguel Oliveira.
H) Moto2 komanda "Estrella Galicia 0,0 Marc VDS" priima Franco Morbidelli, jis keičia į MotoGP pereinantį Esteve Rabat'ą.
I) Moto2 sportininkas Luis Salom palieka "Paginas Amarillas HP 40" komandą ir prisijungia prie "Stop and Go Racing Team"
J) Atsilaisvinusią vietą "Paginas Amarillas HP 40" komandoje užims buvęs "Italtrans Racing Team" sportininkas Edgar Pons.
K) Moto2 sportininkas Sam Lowes keičia Xavier Simeon.
L) Xavier Simeon, toje pačioje lygoje, jungiasi prie "QMMF Racing Team"
M) Randy Krummenacher palieka Moto2 ir pereina į WSS (kartu su visa "JiR" komanda).
N) Mika Kallio laikinai palieka oficialų sportą ir prisijungia prie naujo KTM projekto bandytojo rolėje. Kompanija planuoja startuoti premier sporte 2017 metais.
Pačioje pabaigoje - viena įdomybė:
Indijos moto gamintojas Mahindra, kurio motociklai sudaro 1/5 naudojamo Moto3 motociklų parko varžybose, nusprendė atvesti į sportą Peugeot (Indams priklauso kontrolinis moto padalinio akcijų paketas). "SaxoPrint–RTG" komanda, kurioje lenktyniauja Alexis Masbou ir John McPhee, 2016 metais startuos ant Peugeot MGP30. Asmeniškai šito žingsnio nesuprantu, bet, įtariu, kad Italų brandas turėtu padidinti savo žinomumą ir pritraukti daugiau investicijų.
Belieka laukti, sekti, žiūrėti ir sirgti
Šiuo metu visi gamintojai jau vykdo naujų motociklų bandymus. Kol kas to neseku, nėra laiko. Tačiau, jei išplauks kažkas įdomaus, būtinai pasidalinsiu informacija/rezultatais.
Peace.
Drop a gear and disappear.
Re: MotoGP 2015 sezono įspūdžiai
Labaaaai gerai viską aprašei, smagiai ir susikaupęs perskaičiau Nepaisant to, kad GP lenktynes stebėjau visas, tiek detalių tirkai nežinojau Ačiū!
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra