Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Gedimai ir jų remontas. Žinome, kad esame nagingi, pasidalinkime savo patirtimi.
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2613
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1155

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė Tinkladraskis » 2018-03-18 20:32

Motociklinis variklių tepalas
Variklių alyvos temą galima paversti į tikėjimo reikalus. Vos ne misionierišku užsidegimui kai kurie motociklininkai užsiima šia tema, kai pokalbis pakrypsta apie alyvą. Tuomet turi būti bet kokiu atveju tik labai konkretaus prekinio ženklo tepalas. Ir tas tik pilnai sintetinis, nes geriausias įmaomas produktas tik gali būti pakankamai geras. Kitoje tikėjimo skalės pusėje prisiekinėja, kad jų variklis ir su pigiausia automobiline alyva iš statybinių prekių parduotuvės įveikia milijoninius atstumus ir tepalo virš 3 Eurų už litrą yra grynas pinigų švaistymas.
Prieš pasineriant į diskusiją su tokiais tepalų griežto kurso šalininkais, tikriausiai padės pasikrauti bazinių žinių ir tuo pačiu pašalinti keletą nesusipratimų ir išankstinių neigiamų nuomonių. Kaip pirmasis klausimas iškyla: Kas iš viso yra alyva? Grubiai supaprastinus: negyvi žvėrys. Tiksliau pasakius: išmirę mažiausi gyviai, kuriems galas atėjo dar priešistoriniais laikais. Chemikai mato šį dalyką dar paprasčiau. Jiems nafta susidaro beveik išskirtinai tik iš dviejų cheminių elementų vandenilio ir anglies.

Kur susidaro skirtumas?
Kad iš anglies junginių susidarytų variklių alyva, reikia naftos perdirbimo gamykloje žaliavinę naftą išskaidyti, išvalyti ir toliau perdirbti. Ir čia jau esame tašką, kur galime pašalinti vieną klaidingą suvokimą: net pačios sintetiškiausios iš pilnai sintetinių alyvų pagrindas yra nafta. Taigi esmė, kas su ta nafta yra daroma. Jeigu gerinama mineralinė bazinė alyva, iš jos susidaro taip vadinama hydrocrack alyva.
Daugybei alyvos panaudojimo sričių minarilnės alyvos koncernais nepasitiki vien tik motinėle gamta ir jos anglies ir vandenilio jungtimis, bet konstruoja savo jungtis. Šios medžiagos su specialiai koreguota molekuline struktūra vadinami sintetinėmis alyvomis. Sumaišius sintetiškai pagamintas alyvas su mineralinėmis bazinėmis alyvomis išeina pusiau sintetitinė alyva. Svarbu žinoti: visi puikūs terminai apie patobulintas alyvtas (sintetinės, pilnai sintetinės, pusiau sintetinės, polisintetinės, synthetic-based, HC-Synthese ir daugybė kitų) nėra nei normuoti nei gali būti sunormuoti, taigi grynai marketinginiai pareiškimai. Todėl negalima remtis šiais pavadinimais bandant suprasti tikrąją šių alyvų sudėtį.

Variklinių alyvos užduotys
Variklio alyvos užduotys visada būna toks pačios: ji turi tepti, perduoti jėgas, vėsinti ir sandarinti. Prie to alyva turi degimo metu atsiradusias netirpias daleles išlaikyti savyje (neleisti nusėsti) iki sekančio tepalo keitimo. Ji turi neutralizuoti rūgštis, sugerti vandenį ir apsaugoti nuo korozijos. Tuo pačiu jos senėjimo procesas turi būti lėtas, turi neputoti ir visose temperatūrose turi išlikti skystos konsistencijos.
Bazinė alyva gali padaryti tik su priedų pagalba. Tai yra veikliosios medžiagos iš cheminės virtuvės, kurių labai pripildytoje alyvoje yra iki 25 procentų. Tokį rinktinį priedų paketą sudaro apie 10 – 15 skirtingų medžiagų. Tokiai priedų paketai perkami iš specialių tiekėjų. Trys dideli tiekėjai, esantys JAV ir Jungtinėje Karalystėje valdo visą rinką. Pasirenkami priedų paketai pagrinde labiausiai įtakoja kainų skirtumus. Taigi ar naudojama tai, kas jau yra sukurta ir senai naudojama arba buvo įkišta daug know-how ir laiko vystant naują produktą? Tai gana svarūs klausimai, kurie vėlesnėje fazėje įtakoja alvyos pardavimo kainą.

FT-Infraraudonuju spinduliu spektroskopija parodo alyvos pirstu antspaudus.jpg



Ir čia prieiname prie 14 motorciklinių alyvų, kurias pasirinkome šiam testui. Jų kainos kai kuriais atvejais skiriasi labai aiškiai. Lentynos litro kainos varijuoja nuo 7,39 iki 19,95 Euro. Ir tai laikantis tų pačių sąlygų: klampumas SAE 10W40 (iki šiol tai motociklų gamintojų dažniausiai rekomanduojama kategorija), API SG arba aukštesnė, JASO MA arba aukštesnė kategorija. Ar mineralinė, pusiau ar pilnai sintetinė alyva tai nebuvo svarbu (žiūrėti teksto pradžią).

Panašiai sistemiškai turėtų ir eilinis alyvos pirkėjas elgtis: gamintojo nurodytas klampumas yra pirmasis ir nekeistinas pasirinkimo kriterijus. Po to reikia kreipti dėmesį į API klasifikaciją. API reiškia „American Petroleum Institute“, kuris klasifikuoja variklinias alyvas su skirtingomis raidžių kombinacijomis. Pirmoji raidė standartiniams vidaus degimo varikliams visada yra S, sekanti raidė turėtų būti bent G. SG-klasifikacija buvo įvesta 1989, o dabar jau prieita prie SN lygio. Bet tai nebūtinai reiškia, kad SG alyva motociklui bus prastesnė už SN alyvą.

viscometer-oel-testjpg.jpg


Kas yra svarbu alyvoje?
Gali būti, kad alyvos tiekėjas praėjo naujausią (brangų) testavimo ciklą, kad savo alyvą tiesiog „aktualizuotų“. Be to API reikalavimai visų pirma yra pritaikyti automobilių variklių poreikiams. Bet pirmą nuorodą dėl kokybės visgi API klasifikacija suteikia. Motociklininkams dar svarbiau yra ant API bazuojanti JASO klasifikacija. JASO reiškia „Japan Automobile Standards Organization“ ir, nors pavadinimas verčia tikėtis kito, čia konkrečiai kalaba apie motociklų variklių poreikius kai ant alyvos pakuotės stovi užrašatas apie JASO MA (arba MA1 bei MA2). Tuomet yra garantuojama, kad šis tepalas susitvarkys motocikliniuose varikliuose suintegruotomis „šlapiomis“ sankabomis. Tas pats tepalas naudojamas tiek variklio tiek sankabos sutepimui. JASO MA ženklinimas yra vieintelė egzistuojanti specifikacija keturakčių motociklų variklių tepalams ir turėtų po klampumo ženklinimo būti antras pagal svarbumą kriterijus renkantis tepalą.
Visi 14 tepalų, kurie buvo nupirkti testavimui atitinka nurodytus klampumo duomenis ir taip pat sulfatų pelenų dalis, kuri remiantis JASO neturi sudaryti daugiau nei 1,2 svorio procentų, buvo pasiekti visų tiekėjų. Taigi kur yra skirtumai? Priedų sudėties interpretavimas nėra toks lengvas kaip galėtų atrodyti žmogui nepasikausčiusiam chemijoje. Posakis, kad daug priedų padeda daug kurt nevisai galioja, bet atvirkščiai irgi negalima teigti. Labai stipriai supaprastinus galima pasakyti, kad kalcis, magnis ir boras naudojami kaip detergentai ir dispersantai. Tai reiškia, kad jie tepamus paviršius padeda išlaikyti švarius ir rūpinasi, kad nešvarumų dalelės kybotų tepale. Cinkas, fosforas ir siera rūpinasi apsauga nuo susidėvėjimo. Problema tame, kad visos priedų sudėtinės dalys įtakoje viena kitos veikimą.

Iš esmės testas parodė, kad nėra vieno tikrai išskirtinio produkto. Tiek pilnai sintetinių alyvų fanai susiras sau tinkamų produktų tiek ir taupūs turės iš ko rinktis.

Rezultatų apibendrinimas su balais ir įvertinimu.
Tepalo pavadinimas - klampumas (maks. 30 ) - priedai (maks. 35) - papildomi testai (maks.35) - suma (maks. 100) - Įvertinimas - litro kaina Eurais.

Castrol Power 1 Racing 30 32 33 95 labai gerai 18,95
Castrol Power 1 4T 30 30 34 94 labai gerai 16,95
Motul 5000 4T 30 32 32 94 labai gerai 11,75
Castrol Grand Prix S 30 28 34 92 labai gerai 9,99
elf Moto 4 Road 30 30 32 92 labai gerai 15,75
Motul 300V Factory Line 30 29 32 91 labai gerai 19,95
Procycle Motorenöl 30 25 32 87 labai gerai 8,99
Performance 4T 30 23 32 85 labai gerai 8,95
Racing Dynamic ViscOil 4T 30 23 32 85 labai gerai 8,99
JMC Motoröl 4T GP 30 22 31 83 gerai 8,54
HEM Motorradöl 30 20 31 81 gerai 12,99
Rowe Formula 4-T TS-Z 30 20 31 81 gerai 7,39
Shell Advance AX7 30 18 33 81 gerai 15,95
eni i Ride 30 17 33 80 gerai 12,49

Šaltinis Motorradonline.de



Išsamesni testų duomenys:


castrol grand prix s.jpg


Castrol Grand Prix S
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SG, JASO MA
Rekomenduojama litro kaina: 9,99 Eur (4 litrų kanistre)
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C:86,55 ; prie 100 °C: 13,29 ; Klampumo indeksas: 155
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1199 , magnis: 741, boras: 60, cinkas: 882, fosforas: 780, molibdenas: 45, siera: 4490
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 10,35; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,81

Apibendrinimas: Taip pat būna pakuotė su pavadinimu „Grand Prix“ turi senovinę specifikaciją API SG. Tikriausiai tam, kad atsiskirti nuo brangesnių Castrol premium produktų. Priedų paketas nėra super modernus, bet visiškai tvarkoje ir tinkama motociklas. Top kokybė už žemą kaip Castrol gamintojui kainą.

Testuotojų įvertinimas: labai gera


castro power 1.jpg


Castrol Power 1 4T
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SJ JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 16,95 Eur
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 85,93; prie 100 °C: 13,44; Klampumo indeksas: 159
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1233, magnis: 765, boras: 63, cinkas: 903, fosforas: 795, molibdenas: 46, siera: 4454
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 10,72; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,89

Apibendrinimas: Palyginus anksčiau minėto Castrol Grand Prix su Power 1 infraraudonųjų spindulių spektro palyginimą, pamatysite, kad jie labai panašūs. Šelmiai tie, kurie galvoja, kad čia tik marketinginiai triukai  Anot Castrol šie produktai turi visiškai skirtingus priedų paketus. Žinoma. Ir čia apibendrinimas: puikios kokybės nelabai pigi alyva.

Testuotojų įvertinimas: labai gera


castro power 1 racing.jpg


Castrol Power 1 Racing
Specifikacija: 10W-40, sintetinis, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 18,95 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 86,53; prie 100 °C: 12,91; Klampumo indeksas: 148
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1197, magnis: 745, boras: 66, cinkas: 880, fosforas: 769, molibdenas: 43, siera: 2446
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 10,43; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,83

Apibendrinimas: Ir čia priedų paketas kažkaip pažįstamas iš „Grand Prix S“ und „Power 1“. Mažesnis sieros kiekis leidžia manyti, kad naudojama aukštesnės kokybės bazinė alyva. Iš to išeina naudojimui motocikluose puikia suderintas receptas ir testo nugalėtojo titulas.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



Elf moto 4.jpg


elf Moto 4 Road
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SJ, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 15,75 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 95,84; prie 100 °C: 14,62; Klampumo indeksas: 159
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1534, magnis: 4, boras: 86, cinkas: 863, fosforas: 746, molibdenas: 44, siera: 6579
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 7,41; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,71

Apibendrinimas: Prancūzai turi daug patirties su motociklais ir tai matoma su šia alyva. Sulfatų pelenų dalis yra tikrai maža ir dėl to nuosedų turėtų būti mažiau nei vidutiniškai. Priedų paketas sąlyginai modernus. Bendrai tai labai gera ir neišskirtinė alyva už priimtiną kainą.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



eni i ride.jpg


eni i Ride
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SL, JASO MA/MA2
Rekomenduojama litro kaina: 12,49 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 95,79; prie 100 °C: 13,61; Klampumo indeksas: 143
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2454, magnis: 253, boras: 171, cinkas: 1053, fosforas: 907, molibdenas: 0, siera: 6989
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 11,08; sulfatų pelenai (Svorio-%): 1,06

Apibendrinimas: Priedų paketas nėra labai tipiškas motociklams ir labiau tiktų dyzelinių variklių taplui. Sąlyginai didelis pelenus darančių dalių kiekis neįprastas ir trikdantis. Spėjimas, kad tai ne specialiai motociklams kurta alyva ir labiau egzisuotojančios alyvos variacija.

Testuotojų įvertinimas: gera



hem moto alyva.jpg


HEM Motorradöl (Tamoil)
Specifikacija: 10W-40, mineralinė, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 12,99 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 89,03; prie 100 °C: 13,98; Klampumo indeksas: 161
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1975, magnis: 5, boras: 77, cinkas: 849, fosforas: 725, molibdenas: 2, siera: 3151
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 8,99; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,98

Apibendrinimas: Mineralinė alyva su gana aukštu klampumo indeksu ir gana žemu sieros kiekiu. Tai leičia spręsti apie gerą bazinę alyvą, bet gali reikšti tam tikrus apribojimus prie labai didelių apkrovų. Visapusiškai vidutiniška alyva. Kainos ir kokybės santykis nevisai optimalus.

Testuotojų įvertinimas: gera


JMC moto alyva.jpg


JMC Motoröl 4T GP
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 8,54 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 91,25; prie 100 °C: 13,77; Klampumo indeksas: 154
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2524, magnis: 4, boras: 3, cinkas: 894, fosforas: 804, molibdenas: 80, siera: 2589
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 8,90; sulfatų pelenai (Svorio-%): 1,06

Apibendrinimas: Priedai su gana dideliu pelenų davimo santykiu, bazinis skaičius šiek tiek žemiau vidurkio ir sulfatų pelenų dalis yra labai aukštas – labai geras motorciklinis tepalas atrodo kitaip nei šis. Su bazine alyva nebuvo taupoma, bet vis tiek rezulaltų lentelėje tenka tenktis gana žema vieta.

Testuotojų įvertinimas: gera



Motul 5000.jpg


Motul 5000 4T
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 11,75 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 98,07; prie 100 °C: 14,87; Klampumo indeksas: 159
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1779, magnis: 8, boras: 8, cinkas: 907, fosforas: 797, molibdenas: 23, siera: 5133
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 7,96; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,77

Apibendrinimas: Priedų paketas sukurtas naudojimui motocikluose. Matoma aiški alyvos konstrukcija. Labai žemas sulfatų pelenų santytis yra dar vienas privalumas. Be to šis modernus tepalas sąlyginai nebrangus (dažnai parduodamas pigiau nei rekomenduojama lentynos kaina) ir tai jį daro dar patrauklesniu.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



Motul 300v.jpg


Motul 300V Factory Line
Specifikacija: 10W-40, pilnai sintetinis, anot pardavimo katalogo viršija JASO MA ir API SL reikalavimus. Jokių duomenų ant pakuotės.
Rekomenduojama litro kaina: 19,95 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 78,61; prie 100 °C: 12,56; Klampumo indeksas: 159
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2390, magnis:4, boras: 126, cinkas: 963, fosforas: 856, molibdenas: 161, siera: 3150
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 9,55; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,97

Apibendrinimas: Čia tikriausiai buvo panaudotos labai kokybiškos bazinės alyvos ir pareiškimas „pilnai sintetinis“ yra tikrai labai tikėtinas. Aukštos kokybės alyva, tačiau kurios klampumas 10W-40 alyvai yra prie apatinės ribos. Kaina yra skausminga. Nelenktyninkams geriau tiktų anksčiau minėtas pusiau sintetinis produktas.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



Performance 4t alyva.jpg


Performance 4T
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, anot pardavėjo katalogo atitinka API SG, JASO MA. Jokių duomenų ant pakuotės.
Rekomenduojama litro kaina: 8,95 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 99,00; prie 100 °C: 15,08; Klampumo indeksas: 160
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2277, magnis: 5, boras: 88, cinkas: 938, fosforas: 819, molibdenas: 3, siera: 6990
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 9,11; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,83

Apibendrinimas: Tai http://www.hein-gericke.com privataus prekinio ženklo tepalas, kurį pilsto Motul. Tačiau ši alyva nėra identiška su čia testuotais originaliais Motul gaminiais. Receptas atitinka tipinei motociklinei alyvai, bet tikriausiai jau senoka versija (linkėjimai nuo API SG). Tvarkinga prekė, bet nebe tokia moderni.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



procycle alyva.jpg


Procycle Motorenöl
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SM, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 8,99 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 89,02; prie 100 °C: 13,19; Klampumo indeksas: 148
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1864, magnis: 9, boras: 2, cinkas: 968, fosforas: 848, molibdenas: 1, siera: 3722
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 8,22; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,68

Apibendrinimas: „Louis“ privataus prekinio ženklo alyva, kurią pilsto „Pentosin“ yra kokybiška prekė su pakankamai moderniu priedų paketu. Rezultatai rodo, kad naudojama gana pigi bazinė alyva. Sulfatų pelenų kiekis yra džiuginančiai žemas. Kainos ir kokybės santykis yra tinkamas.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



Viscoil alyva.jpg


Racing Dynamic ViscOil 4T
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SG, JASO MA (anot pardavėjo katalogo atitinka API SL ir JASO MA2)
Rekomenduojama litro kaina: 8,99 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 95,63; prie 100 °C: 14,25; Klampumo indeksas: 153
Priedai: (mg/kg): kalcis: 1860, magnis: 4, boras: 72, cinkas: 806, fosforas: 707, molibdenas: 2, siera: 5731
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 8,96; sulfatų pelenai (Svorio-%): 0,89

Apibendrinimas: Parduotuvės „Polo-mottorrad.de“ privataus prekinio ženklo alyva, kurią pilsto „Fuchs“. Šio gamintojo tepalai naudojami kaip gamykliškai užpildomi tepalai pas daugelį automobilių gamintojų. Bet ir motociklų kategorijoje jie gerai pasirodo. Bazinė alyva tikriausiai nėra top kokybės, bet priedų paketas yra tinkamai suderintas.

Testuotojų įvertinimas: labai gera



Rowe Formula alyva.jpg


Rowe Formula 4-T
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 7,39 Euro (5 litrų talpoje)
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 101,41; prie 100 °C: 14,25; Klampumo indeksas: 151
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2483, magnis: 4, boras: 2, cinkas: 851, fosforas: 766, molibdenas: 82, siera: 2795
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 9,00; sulfatų pelenai (Svorio-%): 1,02

Apibendrinimas: Tikriausiai naudojama gana gera bazinė alyva. Daugiau pelenų generuojantys priedai labiau tinka (tikriausiai šiek tiek modifikuotai) automobilinei alyvai. Sulfatinių pelenų dalis yra sąlyginai didelė - blogai motocikliniams varikliams, kurie dirba didelėmis apkrovomis. "Nelakstytojams" ypatingai įdomi alyva dėl žemos kainos.

Testuotojų įvertinimas: gera



Shell advance AX7 alyva.jpg


Shell Advance AX 7
Specifikacija: 10W-40, pusiau sintetinis, API SL, JASO MA2
Rekomenduojama litro kaina: 15,95 Euro
Klampumas (mm²/s): prie 40 °C: 94,69; prie 100 °C: 14,59; Klampumo indeksas: 160
Priedai: (mg/kg): kalcis: 2606, magnis: 11, boras: 78, cinkas: 976, fosforas: 852, molibdenas: 1, siera: 6679
Papildomi teksta: BN (mgKOH/g): 11,31; sulfatų pelenai (Svorio-%): 1,06

Apibendrinimas: Dinamiška pakuotė neturėtų jūsų suklaidinti. Viduje tikriausiai ne pati moderniausia alyva. Gal čia mums siūlo seną gerą VSX4 nauju pavadinimu? Bazinės alyvos technologija visai šiuolaikiška, tačiau dėl to tai netampa motocikline alyva, jau labiau dyzelinė auto alyva.

Testuotojų įvertinimas: gera


Vartotojo avataras
CerBeR
Pranešimai: 278
Užsiregistravo: 2015-11-15 13:59
Karma: 85

(tvarkoma) Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė CerBeR » 2018-03-18 21:40

reikia atkreipti demesi i eilute - molibdenas - ir pasiziureti kokia yra molidbeno junginiu paskirtis ;)
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2168
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 749

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė turistux » 2018-03-19 07:41

Eni iRide, pavadintas "dyzeliniu" yra rekomenduojamas Piaggio scootams :lol:
Beverly 350 ST, CRF1000
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2613
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1155

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė Tinkladraskis » 2018-03-19 09:40

Pabaigta. Gero skaitymo ir analizavimo. :)

Jei kažkuris terminas neteisingai išverstas arba yra tinkamesnis žodis, parašykite, pakeisiu.
Vartotojo avataras
CerBeR
Pranešimai: 278
Užsiregistravo: 2015-11-15 13:59
Karma: 85

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė CerBeR » 2018-03-19 09:49

Idesiu dar vienos:
Klampa prie 40°С - 79,96cSt , 100°С - 13,21cSt
VI (klampos indeksas) - 168,
Sveikas sarmu skaicius (TBN) - 10,89
Sveikas rugsciu skaicius (TAN) - 2.32
molibdenas - 56ppm, fosforas - 967, cinkas - 1068, kalcis - 2825, boras - 81.
SAPS - 1,05%
Pliupsnio temperatura - 242°С,
Lakumas (NOACK) - 6.8%
Vartotojo avataras
Tinkladraskis
Site Admin
Pranešimai: 2613
Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
Karma: 1155

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė Tinkladraskis » 2018-03-19 09:57

Parašyk, pavadinimą, kad būtų aiškiau.
andrius
Pranešimai: 45
Užsiregistravo: 2015-10-30 09:43
Karma: 16

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė andrius » 2018-03-19 09:58

CerBeR rašė:Žinutės nuoroda Idesiu dar vienos:
Klampa prie 40°С - 79,96cSt , 100°С - 13,21cSt
VI (klampos indeksas) - 168,
Sveikas sarmu skaicius (TBN) - 10,89
Sveikas rugsciu skaicius (TAN) - 2.32
molibdenas - 56ppm, fosforas - 967, cinkas - 1068, kalcis - 2825, boras - 81.
SAPS - 1,05%
Pliupsnio temperatura - 242°С,
Lakumas (NOACK) - 6.8%


Shell Helix Ultra
http://www.oil-club.ru/forum/topic/1100 ... in-rissia/

p.s. panašu, kad motocikliniai tepalai turi šiek tiek mažiau cinko ir fosforo, kad sumažinti SAPS (peleningumą). Gal C3 alyva būtų tinkamesnė kaip pakaitalas? Elementų skaičius panašus, be to max. leidžiamas peleningumas yra 0,80%
Vartotojo avataras
CerBeR
Pranešimai: 278
Užsiregistravo: 2015-11-15 13:59
Karma: 85

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė CerBeR » 2018-03-19 10:56

Taip, Helix Ultra. Tinkladraski, tycia nerasiau, toks penas pamastymams.
Parametrai siek tiek varijuoja per gamybos metus, kazkiek net tarp skirtingu gamyklu ir partiju. Cia normalu, pas visus taip.
Cinka ir fosfora pradejo ribot API naujesnese specifikacijose, nes jie gan greitai numarina katalizatoriu. Yra dar vienas dalykas - senos, API nurasytos kaip pasenusios, specifikacijos. SH ir zemyn, ju niekas nebetikrina, gali pilt bet koki bruda lipint "meets API SG" ir... Profit. Dar nepamirst mopedkes ant etiketes :D
Vartotojo avataras
Katys
Pranešimai: 1001
Užsiregistravo: 2017-10-29 10:37
Karma: 717

Variklių tepalų testas - Motorrad žurnalas 2013

Standartinė Katys » 2018-03-19 18:36

Faina, kai motobrolis turi punktą, dėl etikėčių... :D

Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra