Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
- Tinkladraskis
- Site Admin
- Pranešimai: 2616
- Užsiregistravo: 2015-10-21 20:21
- Karma: 1155
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Dalinuose motorradonline.de tekstu su patarimais apie motociklų akumuliatorių priežiūra.
Originalų tekstą vokiečių kalba galite rasti čia.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas
Ką reikėtų žinoti, kad motociklo akumuliatorius ilga patikimai funkcionuotų? Čia apibendriname svarbiausius dalykus, kas susiję su motociklų akumuliatoriais.
Dažniausiai akumuliatorius tūno paslėptas po motociklo apdaila arba po sėdyne ir dirba savo darbą. Ir dažnai jam suteikiama mažai reikšmės, nes jis tiesiog turi veikti, ką akumuliatorius ir daro. Iki to momento, kai jis nebenori ir „miršta“. Tada su elektra niekas nebeveikia. Tam, kad šis momentas niekada nenutiktų, reikėtų laikytis kelių pagrindinių taisyklių ir akumuliatoriui suteikti šiek tiek meilės, kad jis atsidėkotų patikimumu.
Akumuliatorius visada turi būti geriausios būklės, kad net šaltu oro turėtų pakankamai energijos užvesti variklį: elektrinis starteris, degimas, elektrinė sistema ir kuro įpurškimas reikalauja daug srovės. Šių laikų mototransportas turi 12 voltų elektros sistemą, o veteranai iš 50-ųjų ir 80-ųjų veikia su 6 voltais. Tiek 6 voltų tiek ir 12 voltų akumuliatoriams galioja tos pačios priežiūros taisyklės.
Akumuliatoriaus talpa
Pilna akumuliatoriaus talpa visų pirma reikalinga užvedimo momentu; ji priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir variklio konstrukcijos: japoniškas 1200-ų keturių cilindrų variklis susitvarko su sąlyginai mažu akumuliatoriuimi (12v/12Ah arba 12V/10Ah), tuo tarpu 1200-ų dviejų cilindrų boxer variklis ar panašaus dydžio V-tipo variklis reikalauja žymiai didesnio akumuliatoriaus, kuris gali tiekti 19 ampervalandžių. 600-iniams keturių cilindrų varikliams užtenka labai mažų akumuliatorių su 10Ah arba 8Ah; o 125-ui dažnai užtenka 6-Ah akumuliatoriaus.
Nesvarbu ar gelinis akumuliatorius, aptarnavimo nereikalaujantis (Maintenance Free) akumuliatorius ar klasikinis rūgštinis švino akumuliatorius: akumuliatorių reikia įkrauti jeigu jo įtampa yra žemesnė nei 12,3 voltų (arba 6V akumuliatoriams: 6,3 voltų). Kad laikas krauti akumuliatorių galima suprasti iš „pavargusio“ starterio, kuris nebeprasuka variklio (arba mirkčiojantis žibintas kai variklis dirba mažomis apsukomis).
Tam, kad patikrintumėte akumuliatoriaus įtampą, neatjunginėkite motociklo laidų nuo akumuliatoriaus polių. Atitinkamus matavimo prietaisus galite įsigyti automobilių arba motociklų prekių parduotuvėse.
Matuoti akumuliatorių reikia, kai motociklas yra ramybės būsenoje, t.y. degimas išjungtas.
Motociklo akumuliatoriaus išėmimas
1. Degimas išjungtas! Atidaryti akumuliatoriaus skyrių: dažniausiai akumuliatorius yra po plastikine apdaila arba po sėdyne; kartkartėmis akumuliatorius būna po kuro baku (patikrinkite savo motociklo naudojimo instrukciją).
2. Iš pradžių atjungti minusinį kontaktą (juodas laidas), tada pliusinį kontaktą (raudonas kabelis).
3. Atkabinti tvirtinimo diržą jeigu toks yra ir akumuliatorių pilnai ištraukti.
Jeigu gamintojas yra numatęs tvirtinimo diržą akumuliatoriui, jis turėtų būti prisegtas, kad akumuliatorius nešokinėtų iš savo vietos.
Motociklo akumuliatoriaus įkrovimas
Įkrovikliai motociklų akuliatoriams
Jeigu sandėliuke pas senelį radote akumuliatorių įkroviklį, kuriuo jis anksčiau įkraudavo savo traktoriaus akumuliatorių, ir prie jo pajungiate savo mažą motociklo akumuliatorių, gali nutikti, kad jūsų akumuliatorius krovimo metu suges.
Nusipirkite sau įkroviklį, kuris skirtas būtent motociklų akumuliatoriams ir jame galima nustatyti nedidelę įkrovimo srovę. Yra puikių elektroninių įkroviklių, kurie prijungus akumuliatorių iš pradžių su juo bendrauja ir patikrina įkrovimo ir bendrą akumuliatoriaus būklę. Remiantis surinktais duomenimis automatiškai nustatoma įkrovimo srovė ir laikas („Įkrovimo kreivė“)
1. Išimtą akumuliatorių nuvalyti po tekančiu vandeniu, pasinaudoti šepečiu.
2. Akumuliatorių gerai nusausinti. Polių jungtis švariai nušveisti su žalvariniu šepečiu arba švitriniu popieriumi.
3. Akumuliatorių prijungti prie įkroviklio: iš pradžių pliusą, po to minusą. Klasikiniuose švino-rūgšties akumuliatoriuose atidaryti visus kamštelius!
4. Įkroviklį įjungti, akumuliatorių įkrauti naudojant mažą įtampą. Įkraunant neturi būti viršyta įkrovimo srovė ir laikas. Jie būna nurodyti ant akumuliatoriaus arba pridėtoje dokumentacijoje. Antraip dėl per didelės srovės arba per ilgo krovimo laiko, akumuliatorius gali būti pažeistas.
5. Įprastas krovimas turėtų būti 1/10 akumuliatoriaus amperų, įkrovimo laikas nuo 5 iki 10 valandų. Jeigu įkroviklio minimali įkrovimo srovė yra 1 amperas, tuomet šia srove turėtų būti kraunami ir mažesnieji akumuliatoriai net tokie, kurių galingumas yra 6Ah ar 9Ah (nes dešimtadalis jų galingumo yra 0,6 A bei 0,9 A. Greitasis įkrovimas turėtų būti atliekamas tik esant neįprastiems ir skubiems atvejams. Lėtas krovimas turėtų būti pirmas pasirinkimas.
6. Akumuliatorių atjungti nuo įkroviklio. Iš pradžių atjungti minusinį polį, tada pliusinį polį. Po įkrovimo palikti akumuliatorių pailsėti bent 30 minučių, o ne iš karto sumontuoti ir važiuoti.
Motociklo akumuliatoriaus įstatymas ir pajungimas
1. Prieš įmontavimą patikrinkite ar akumuliatoriaus vietoje yra guminis pagrindas? Jeigu nėra, iškirpkite gabalą iš rūgščiai atsparios gumos (pvz.: senas automobilinis kilimėlis) arba iš bėdos atsipjaukite keletą langų sandarinimo juostelių ir jas priklijuoti prie akumuliatoriaus dugno. Jeigu nėra guminio pagrindo, gresia apgadinimai dėl vibracijų.
2. Patikrinti ar akumuliatoriaus kabelių kontaktai yra švarūs ir be korozijos. Jeigu ne, tuomet pašveisti smulkiu švitriniu popieriumi (400 grūdėtumas).
3. Ant akumuliatoriaus užrašyti pilno įkrovimo datą ir akumuliatorių įstatyti į savo vietą.
4. Varžtus plonu sluoksniu patepti varine pasta, tai padeda užtikrinti gerą elektros kontaktą ir apsaugo nuo korozijos.
5. Iš pradžių prie akumuliatoriaus prijungti pliuso kabelį, tada minuso kabelį. Kabelius tiksliai nuvesti, jie neturėtų būti per stipriai užlankstyti arba kažkur trintis.
6. Uždėti apsauginius dangtelius ant kontaktų.
7. Uždėti dangtelį jeigu akumuliatoriaus vietoje toks yra.
Nuorinimo žarnelė klasikiniams akumuliatoriams
Jeigu Jūsų motocikle standartiškai yra naudojamas aptarnavimo nereikalaujantis akumuliatorius, tačiau dėl kažkokios priežasties tenka įdėti seno tipo akumuliatorių, kuriam reguliariai reikia papildyti distiliuotu vandeniu, tuomet privaloma naudoti nuorinimo žarnelę. Ji nuo akumuliatoriaus turi būti taip nuvesta, kad niekur neužsilenktų ir jos išėjimas į lauką nukreiptas taip, kad išeinantys rūgštiniai garai nepasiektų jokių motociklų dalių. Antraip tose vietose atsiras rūgštinio pažeidimo žymės.
Aptarnavimo nereikalaujantys akumuliatoriai
Per daugelį metų neaptarnaujami, sandarūs rūgštiniai-švino akumuliatoriai iš rinkos beveik visiškai išstūmė klasikinius rūgštinius-švino akumuliatorius su spalvotais kamšteliais jų viršuje ir nuorinimo žarnelėmis. „MF“ reiškia „Maintenance Free“, tai reiškia nereikalaujantys aptarnavimo. Bet šis terminas yra kiek apgaulingas, nes kartkartėmis akumuliatorių reikia išimti, nuvalyti ir įkrauti. Tokiu būdu akumuliatorius bus pilnai veikiantis ilgiau nei du ar tris metus. Gerai prižiūrimas akumuliatorius gali veikti šešis ar septynis metus. Kai kalbama apie aptarnavimo nereikalaujančius akumuliatorius, pagrindinė mintis apie tai, kad akumuliatoriui nereikės reguliariai papildyti distiliuoto vandens, nes elektrolitas iš jo neišgaruoja.
Sandarus aptarnavimo nereikalaujantis akumuliatorius neturi nuorinimo žarnelės, nes akumuliatorių teisingai įkraunant jo viduje susidaro tik deguonis (klasikiniuose akumuliatoriuose taip pat išsiskiria vandenilis). Deguonis reaguoja su vandeniliu, kuris yra „pririštas“ prie minusinės plokštės ir taip vėl tampa vandeniu. Tokiu būdu skysčio lygis akumuliatoriuje išlieka nepakitęs. Kai akumuliatorius perkraunamas visgi gali išsiskirti ir vandenilis.
Tokiu principu veikiančių akumuliatorių privalumas yra geresnis akumuliatorių vidinės erdvės išnaudojimas, nes nereikia palikti erdvės dujų išsiplėtimui. Tai leidžia aptarnavimo nereikalaujančius akumuliatorius gaminti mažesnius ir lengvesnius. Dėl saugumo sumetimų net tokie akumuliatoriai vis tiek turi apsauginį ventilį, kuris atsiveria akumuliatoriaus viduje susidarius viršslėgiui ir užsidaro slėgiui nukritus iki normos. Papildomai ventilis eina kartu su keraminiu filtru, kuris padeda apsisaugoti nuo užsidegimo arba sprogimo.
Prieš sumontuojant naują akumuliatorių
Naują neaptarnaujamą rūgštinę-švino akumuliatorių užpildyti rūgštimi ir dangtelius sandariai uždaryti.
Naujas akumuliatorius prieš sumontuojant į motociklą iš pradžių turi būti užpildytas rūgštimi ir įkrautas. Ši taisyklė galioja tiek klasikiniams tiek ir aptarnavimo nereikalaujantiems akumuliatoriams. Abiejų tipų akumuliatoriai yra gamykliškai įkrauti ir po užpildymo rūgštimi teoriškai iš karto gali būti naudojami, bet kuo kruopščiau akumuliatorius bus paruoštas prieš pirmą panaudojimą, tuo ilgiau jis gyvens.
Klasikiniams švino akumuliatoriams jiems skirta rūgštis užpilama su specialaus piltuvėlio pagalba į kiekvieną celę. Aptarnavimo nereikalaujantiems akumuliatoriams procedūra yra šiek tiek paprastesnė:
1. Nuimti lipnią juostelę nuo akumuliatoriaus užpildymo angų.
2. Nuo rūgšties talpos nutraukti apsauginę foliją. Rūgšties talpą įstatyti tiksliai į akumuliatoriaus užpildymo skyles ir tolygiai įspausti. Svarbu: rūgšties kiekis ir užpylimo greitis yra tiksliai nustatyti pagal konkretų akumuliatorių. Rūgšties talpos nepradūrinėti su mintimi, kaip tik taip rūgštis pradės tekėti! Jeigu rūgšties tekėjimas stringa, pirštu lengvai pabarbenti per talpą.
3. Apytiksliai per valandą rūgštis suteka į akumuliatorių: nuimkite tuščią rūgšties talpą. Juostelę su kamščiais tvirtai užspauskite ant akumuliatoriaus. Esant reikalui galima su guminiu plaktuku lengvai pastuksenti ant viršaus, kad juosta tikrai sandariai užsidarytų.
4. Akumuliatorių kaip nurodyta įkrauti ir po to duoti 30 minučių pailsėti, tada sumontuoti.
Ką būtina žinoti dėl klasikinių rūgštinių švino akumuliatorių
Klasikinis rūgštinis švino akumuliatorius yra užpildytas akumuliatorių rūgštimi (sieros rūgštis). Skysčio lygis laikui einant krenta dėl nugaravimo. Jeigu jis nusileidžia žemiau ribos, kuri pažymėta ant akumuliatoriaus, reikia papildyti distiliuotu vandeniu. Papildymui nenaudoti rūgšties!
Kartu su nauju klasikiniu akumuliatoriumi būna supakuota nuorinimo žarnelė, kuri būna labai stipriai suvyniota. Žarnelę galima priverstinai išsitiesinti. Tam reikia ją pakaitinti su fenu ir ištempti tiesiai. Po to tokios procedūros ji turėtų išlaikyti tiesią formą.
Akumuliatoriaus rūgšties tirpalo tankio patikrinimas: rūgšties tirpalo tankis tikrinamas su areometru (tankiamatis). Tam, kad prieitumėte prie rūgšties, reikia atkimšti arba atsukti akumuliatoriaus kamščius.
• Rūgšties tirpalo tankis 1,26 g/cm³. Akumuliatorius yra geros būklės.
• Rūgšties tirpalo tankis mažiau nei 1,18 g/cm³. Akumuliatorius defektuotas ir jį reikia atnaujinti.
Senų motociklų perdarymas geliniams akumuliatoriams?
Geliniuose akumuliatoriuose rūgštis laikoma tirštoje želėje. Moderniems motociklams su elektroniniais įkrovimo srovės reguliatoriais įprastai sumontuojamas gelinis akumuliatorius. Rekomenduojama elgtis labai atsargiai jeigu senesniam motociklui, kuriame buvo naudojamas klasikinis rūgštinis akumuliatorius, planuojama sumontuoti gelinį akumuliatorių. Dažniausiai tai nesibaigia geruoju, nes įkrovimo kreivė iš generatoriaus eina nepankankamai plokščiai ir gelinis akumuliatorius gali reguliariai gauti per didelį įkrovimo srovės pliūpsnį.
Originalų tekstą vokiečių kalba galite rasti čia.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas
Ką reikėtų žinoti, kad motociklo akumuliatorius ilga patikimai funkcionuotų? Čia apibendriname svarbiausius dalykus, kas susiję su motociklų akumuliatoriais.
Dažniausiai akumuliatorius tūno paslėptas po motociklo apdaila arba po sėdyne ir dirba savo darbą. Ir dažnai jam suteikiama mažai reikšmės, nes jis tiesiog turi veikti, ką akumuliatorius ir daro. Iki to momento, kai jis nebenori ir „miršta“. Tada su elektra niekas nebeveikia. Tam, kad šis momentas niekada nenutiktų, reikėtų laikytis kelių pagrindinių taisyklių ir akumuliatoriui suteikti šiek tiek meilės, kad jis atsidėkotų patikimumu.
Akumuliatorius visada turi būti geriausios būklės, kad net šaltu oro turėtų pakankamai energijos užvesti variklį: elektrinis starteris, degimas, elektrinė sistema ir kuro įpurškimas reikalauja daug srovės. Šių laikų mototransportas turi 12 voltų elektros sistemą, o veteranai iš 50-ųjų ir 80-ųjų veikia su 6 voltais. Tiek 6 voltų tiek ir 12 voltų akumuliatoriams galioja tos pačios priežiūros taisyklės.
Akumuliatoriaus talpa
Pilna akumuliatoriaus talpa visų pirma reikalinga užvedimo momentu; ji priklauso nuo variklio darbinio tūrio ir variklio konstrukcijos: japoniškas 1200-ų keturių cilindrų variklis susitvarko su sąlyginai mažu akumuliatoriuimi (12v/12Ah arba 12V/10Ah), tuo tarpu 1200-ų dviejų cilindrų boxer variklis ar panašaus dydžio V-tipo variklis reikalauja žymiai didesnio akumuliatoriaus, kuris gali tiekti 19 ampervalandžių. 600-iniams keturių cilindrų varikliams užtenka labai mažų akumuliatorių su 10Ah arba 8Ah; o 125-ui dažnai užtenka 6-Ah akumuliatoriaus.
Nesvarbu ar gelinis akumuliatorius, aptarnavimo nereikalaujantis (Maintenance Free) akumuliatorius ar klasikinis rūgštinis švino akumuliatorius: akumuliatorių reikia įkrauti jeigu jo įtampa yra žemesnė nei 12,3 voltų (arba 6V akumuliatoriams: 6,3 voltų). Kad laikas krauti akumuliatorių galima suprasti iš „pavargusio“ starterio, kuris nebeprasuka variklio (arba mirkčiojantis žibintas kai variklis dirba mažomis apsukomis).
Tam, kad patikrintumėte akumuliatoriaus įtampą, neatjunginėkite motociklo laidų nuo akumuliatoriaus polių. Atitinkamus matavimo prietaisus galite įsigyti automobilių arba motociklų prekių parduotuvėse.
Matuoti akumuliatorių reikia, kai motociklas yra ramybės būsenoje, t.y. degimas išjungtas.
Motociklo akumuliatoriaus išėmimas
1. Degimas išjungtas! Atidaryti akumuliatoriaus skyrių: dažniausiai akumuliatorius yra po plastikine apdaila arba po sėdyne; kartkartėmis akumuliatorius būna po kuro baku (patikrinkite savo motociklo naudojimo instrukciją).
2. Iš pradžių atjungti minusinį kontaktą (juodas laidas), tada pliusinį kontaktą (raudonas kabelis).
3. Atkabinti tvirtinimo diržą jeigu toks yra ir akumuliatorių pilnai ištraukti.
Jeigu gamintojas yra numatęs tvirtinimo diržą akumuliatoriui, jis turėtų būti prisegtas, kad akumuliatorius nešokinėtų iš savo vietos.
Motociklo akumuliatoriaus įkrovimas
Įkrovikliai motociklų akuliatoriams
Jeigu sandėliuke pas senelį radote akumuliatorių įkroviklį, kuriuo jis anksčiau įkraudavo savo traktoriaus akumuliatorių, ir prie jo pajungiate savo mažą motociklo akumuliatorių, gali nutikti, kad jūsų akumuliatorius krovimo metu suges.
Nusipirkite sau įkroviklį, kuris skirtas būtent motociklų akumuliatoriams ir jame galima nustatyti nedidelę įkrovimo srovę. Yra puikių elektroninių įkroviklių, kurie prijungus akumuliatorių iš pradžių su juo bendrauja ir patikrina įkrovimo ir bendrą akumuliatoriaus būklę. Remiantis surinktais duomenimis automatiškai nustatoma įkrovimo srovė ir laikas („Įkrovimo kreivė“)
1. Išimtą akumuliatorių nuvalyti po tekančiu vandeniu, pasinaudoti šepečiu.
2. Akumuliatorių gerai nusausinti. Polių jungtis švariai nušveisti su žalvariniu šepečiu arba švitriniu popieriumi.
3. Akumuliatorių prijungti prie įkroviklio: iš pradžių pliusą, po to minusą. Klasikiniuose švino-rūgšties akumuliatoriuose atidaryti visus kamštelius!
4. Įkroviklį įjungti, akumuliatorių įkrauti naudojant mažą įtampą. Įkraunant neturi būti viršyta įkrovimo srovė ir laikas. Jie būna nurodyti ant akumuliatoriaus arba pridėtoje dokumentacijoje. Antraip dėl per didelės srovės arba per ilgo krovimo laiko, akumuliatorius gali būti pažeistas.
5. Įprastas krovimas turėtų būti 1/10 akumuliatoriaus amperų, įkrovimo laikas nuo 5 iki 10 valandų. Jeigu įkroviklio minimali įkrovimo srovė yra 1 amperas, tuomet šia srove turėtų būti kraunami ir mažesnieji akumuliatoriai net tokie, kurių galingumas yra 6Ah ar 9Ah (nes dešimtadalis jų galingumo yra 0,6 A bei 0,9 A. Greitasis įkrovimas turėtų būti atliekamas tik esant neįprastiems ir skubiems atvejams. Lėtas krovimas turėtų būti pirmas pasirinkimas.
6. Akumuliatorių atjungti nuo įkroviklio. Iš pradžių atjungti minusinį polį, tada pliusinį polį. Po įkrovimo palikti akumuliatorių pailsėti bent 30 minučių, o ne iš karto sumontuoti ir važiuoti.
Motociklo akumuliatoriaus įstatymas ir pajungimas
1. Prieš įmontavimą patikrinkite ar akumuliatoriaus vietoje yra guminis pagrindas? Jeigu nėra, iškirpkite gabalą iš rūgščiai atsparios gumos (pvz.: senas automobilinis kilimėlis) arba iš bėdos atsipjaukite keletą langų sandarinimo juostelių ir jas priklijuoti prie akumuliatoriaus dugno. Jeigu nėra guminio pagrindo, gresia apgadinimai dėl vibracijų.
2. Patikrinti ar akumuliatoriaus kabelių kontaktai yra švarūs ir be korozijos. Jeigu ne, tuomet pašveisti smulkiu švitriniu popieriumi (400 grūdėtumas).
3. Ant akumuliatoriaus užrašyti pilno įkrovimo datą ir akumuliatorių įstatyti į savo vietą.
4. Varžtus plonu sluoksniu patepti varine pasta, tai padeda užtikrinti gerą elektros kontaktą ir apsaugo nuo korozijos.
5. Iš pradžių prie akumuliatoriaus prijungti pliuso kabelį, tada minuso kabelį. Kabelius tiksliai nuvesti, jie neturėtų būti per stipriai užlankstyti arba kažkur trintis.
6. Uždėti apsauginius dangtelius ant kontaktų.
7. Uždėti dangtelį jeigu akumuliatoriaus vietoje toks yra.
Nuorinimo žarnelė klasikiniams akumuliatoriams
Jeigu Jūsų motocikle standartiškai yra naudojamas aptarnavimo nereikalaujantis akumuliatorius, tačiau dėl kažkokios priežasties tenka įdėti seno tipo akumuliatorių, kuriam reguliariai reikia papildyti distiliuotu vandeniu, tuomet privaloma naudoti nuorinimo žarnelę. Ji nuo akumuliatoriaus turi būti taip nuvesta, kad niekur neužsilenktų ir jos išėjimas į lauką nukreiptas taip, kad išeinantys rūgštiniai garai nepasiektų jokių motociklų dalių. Antraip tose vietose atsiras rūgštinio pažeidimo žymės.
Aptarnavimo nereikalaujantys akumuliatoriai
Per daugelį metų neaptarnaujami, sandarūs rūgštiniai-švino akumuliatoriai iš rinkos beveik visiškai išstūmė klasikinius rūgštinius-švino akumuliatorius su spalvotais kamšteliais jų viršuje ir nuorinimo žarnelėmis. „MF“ reiškia „Maintenance Free“, tai reiškia nereikalaujantys aptarnavimo. Bet šis terminas yra kiek apgaulingas, nes kartkartėmis akumuliatorių reikia išimti, nuvalyti ir įkrauti. Tokiu būdu akumuliatorius bus pilnai veikiantis ilgiau nei du ar tris metus. Gerai prižiūrimas akumuliatorius gali veikti šešis ar septynis metus. Kai kalbama apie aptarnavimo nereikalaujančius akumuliatorius, pagrindinė mintis apie tai, kad akumuliatoriui nereikės reguliariai papildyti distiliuoto vandens, nes elektrolitas iš jo neišgaruoja.
Sandarus aptarnavimo nereikalaujantis akumuliatorius neturi nuorinimo žarnelės, nes akumuliatorių teisingai įkraunant jo viduje susidaro tik deguonis (klasikiniuose akumuliatoriuose taip pat išsiskiria vandenilis). Deguonis reaguoja su vandeniliu, kuris yra „pririštas“ prie minusinės plokštės ir taip vėl tampa vandeniu. Tokiu būdu skysčio lygis akumuliatoriuje išlieka nepakitęs. Kai akumuliatorius perkraunamas visgi gali išsiskirti ir vandenilis.
Tokiu principu veikiančių akumuliatorių privalumas yra geresnis akumuliatorių vidinės erdvės išnaudojimas, nes nereikia palikti erdvės dujų išsiplėtimui. Tai leidžia aptarnavimo nereikalaujančius akumuliatorius gaminti mažesnius ir lengvesnius. Dėl saugumo sumetimų net tokie akumuliatoriai vis tiek turi apsauginį ventilį, kuris atsiveria akumuliatoriaus viduje susidarius viršslėgiui ir užsidaro slėgiui nukritus iki normos. Papildomai ventilis eina kartu su keraminiu filtru, kuris padeda apsisaugoti nuo užsidegimo arba sprogimo.
Prieš sumontuojant naują akumuliatorių
Naują neaptarnaujamą rūgštinę-švino akumuliatorių užpildyti rūgštimi ir dangtelius sandariai uždaryti.
Naujas akumuliatorius prieš sumontuojant į motociklą iš pradžių turi būti užpildytas rūgštimi ir įkrautas. Ši taisyklė galioja tiek klasikiniams tiek ir aptarnavimo nereikalaujantiems akumuliatoriams. Abiejų tipų akumuliatoriai yra gamykliškai įkrauti ir po užpildymo rūgštimi teoriškai iš karto gali būti naudojami, bet kuo kruopščiau akumuliatorius bus paruoštas prieš pirmą panaudojimą, tuo ilgiau jis gyvens.
Klasikiniams švino akumuliatoriams jiems skirta rūgštis užpilama su specialaus piltuvėlio pagalba į kiekvieną celę. Aptarnavimo nereikalaujantiems akumuliatoriams procedūra yra šiek tiek paprastesnė:
1. Nuimti lipnią juostelę nuo akumuliatoriaus užpildymo angų.
2. Nuo rūgšties talpos nutraukti apsauginę foliją. Rūgšties talpą įstatyti tiksliai į akumuliatoriaus užpildymo skyles ir tolygiai įspausti. Svarbu: rūgšties kiekis ir užpylimo greitis yra tiksliai nustatyti pagal konkretų akumuliatorių. Rūgšties talpos nepradūrinėti su mintimi, kaip tik taip rūgštis pradės tekėti! Jeigu rūgšties tekėjimas stringa, pirštu lengvai pabarbenti per talpą.
3. Apytiksliai per valandą rūgštis suteka į akumuliatorių: nuimkite tuščią rūgšties talpą. Juostelę su kamščiais tvirtai užspauskite ant akumuliatoriaus. Esant reikalui galima su guminiu plaktuku lengvai pastuksenti ant viršaus, kad juosta tikrai sandariai užsidarytų.
4. Akumuliatorių kaip nurodyta įkrauti ir po to duoti 30 minučių pailsėti, tada sumontuoti.
Ką būtina žinoti dėl klasikinių rūgštinių švino akumuliatorių
Klasikinis rūgštinis švino akumuliatorius yra užpildytas akumuliatorių rūgštimi (sieros rūgštis). Skysčio lygis laikui einant krenta dėl nugaravimo. Jeigu jis nusileidžia žemiau ribos, kuri pažymėta ant akumuliatoriaus, reikia papildyti distiliuotu vandeniu. Papildymui nenaudoti rūgšties!
Kartu su nauju klasikiniu akumuliatoriumi būna supakuota nuorinimo žarnelė, kuri būna labai stipriai suvyniota. Žarnelę galima priverstinai išsitiesinti. Tam reikia ją pakaitinti su fenu ir ištempti tiesiai. Po to tokios procedūros ji turėtų išlaikyti tiesią formą.
Akumuliatoriaus rūgšties tirpalo tankio patikrinimas: rūgšties tirpalo tankis tikrinamas su areometru (tankiamatis). Tam, kad prieitumėte prie rūgšties, reikia atkimšti arba atsukti akumuliatoriaus kamščius.
• Rūgšties tirpalo tankis 1,26 g/cm³. Akumuliatorius yra geros būklės.
• Rūgšties tirpalo tankis mažiau nei 1,18 g/cm³. Akumuliatorius defektuotas ir jį reikia atnaujinti.
Senų motociklų perdarymas geliniams akumuliatoriams?
Geliniuose akumuliatoriuose rūgštis laikoma tirštoje želėje. Moderniems motociklams su elektroniniais įkrovimo srovės reguliatoriais įprastai sumontuojamas gelinis akumuliatorius. Rekomenduojama elgtis labai atsargiai jeigu senesniam motociklui, kuriame buvo naudojamas klasikinis rūgštinis akumuliatorius, planuojama sumontuoti gelinį akumuliatorių. Dažniausiai tai nesibaigia geruoju, nes įkrovimo kreivė iš generatoriaus eina nepankankamai plokščiai ir gelinis akumuliatorius gali reguliariai gauti per didelį įkrovimo srovės pliūpsnį.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Negalima taip vieshai platinti tokiu sudetingu issamiu ir ilgu tehniniu tekstu, nes jei kazkas is ofisiniu planktonu sugebes daskaityt iki galo ir isimint, pataps akumuliatoriu prieziuros influenceriu feisbuke.........
kazkaip nesitiki kad da kazkas zaistu tiek su akumais, ismeta ir deda nauja dabar, o 1 is 10 tereikejo tik pakraut
mano tikejimas akumu prieziura mire sulig paskutine tikros Yuasa mirtim.
p.s.respektas kontaktu atjungimo/prijungimo sekai, maniau sita skausmingai ismoke tik harleju savininkai

kazkaip nesitiki kad da kazkas zaistu tiek su akumais, ismeta ir deda nauja dabar, o 1 is 10 tereikejo tik pakraut

p.s.respektas kontaktu atjungimo/prijungimo sekai, maniau sita skausmingai ismoke tik harleju savininkai

Blogiausias...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Neteko igauti tikejimo Yuasa, nes mano tureti mirdavo kaip eiliniai maziau zinomu pigesniu brendu. Isimtis buvo Dynavolt, kuris tarnavo apie 10 metu. Velesniais metais persikrauste is litrinio baiko i 300-uka. Deja, sekantis Dynavolt mire beveik nepanaudotas.
Man visai demesio vertas pasirode toks pigus kiniskas testeris https://www.aliexpress.com/item/1005003477765500.html Panasiai teisybe parodo. Na, bent jau pakankamai, kad suvokti akumo bukle.
Man visai demesio vertas pasirode toks pigus kiniskas testeris https://www.aliexpress.com/item/1005003477765500.html Panasiai teisybe parodo. Na, bent jau pakankamai, kad suvokti akumo bukle.
Beverly 350 ST, CRF1000
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
O pas mane apie Yuasa tik geri atsiliepimami. Ir dabar Yuasa stovi jau trecia sezona.
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
draginoid rašė:Žinutės nuoroda O pas mane apie Yuasa tik geri atsiliepimami. Ir dabar Yuasa stovi jau trecia sezona.
Nu bet trecia nesiskaito

Beverly 350 ST, CRF1000
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
turistux rašė:Žinutės nuorodadraginoid rašė:Žinutės nuoroda O pas mane apie Yuasa tik geri atsiliepimami. Ir dabar Yuasa stovi jau trecia sezona.
Nu bet trecia nesiskaitoOk bus kai kalbesim apie koki 6-a sezona
Kazkur neto platybese skaiciau angliakalbiu toki masiniu atsiliepimu/verkimu posta, apie yuasa, bet esme visi vienareiksmiskai skundesi, kad tik isidejo yuasa ir pyst 6tam sezone numire, mol kaip krito yuasu kokybe.....


beje, jei pastebejote yuasa kainos to pacio akumo sokineja nuo 80e iki 250


Blogiausias...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Uz savo Yuasa 20 Ah mokejau kazka apie 100 pinigu. Dar buvo versija su elektrolitu komplekte, kuri reikejo susipilti. Man taip ir buvo iprasta. Dabar, lygtais, prekiauja jau pilnai paruosta, nes gi labai pavojinga europieciams tas elektrolitas 
O kas liecia 6 sezonus tarnavimo, manau reikia pamirsti apie tokius terminus. Kita vertus, ne taip jau ir mazai baikius keicia kas 2-5 metus.
Irgi turejau kazkada Varta masinoje, kuri pratarnavo 10 metu. Bet tai buvo kitame gyvenime, kai dar gamino ilgam tarnavimo laikui.
paziurekit i visas prekes, irenginius ar transporto priemones, ir kiek laiko jos tarnauja
O cia tik akumas, kuris kainuoja vos 2-3 bakus kuro

O kas liecia 6 sezonus tarnavimo, manau reikia pamirsti apie tokius terminus. Kita vertus, ne taip jau ir mazai baikius keicia kas 2-5 metus.
Irgi turejau kazkada Varta masinoje, kuri pratarnavo 10 metu. Bet tai buvo kitame gyvenime, kai dar gamino ilgam tarnavimo laikui.
paziurekit i visas prekes, irenginius ar transporto priemones, ir kiek laiko jos tarnauja

O cia tik akumas, kuris kainuoja vos 2-3 bakus kuro

Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Puse akumo tarnavimo laiko sudaro tvarkingas generatorius ir visa el.grandinė Yra didelis skirtumas kur akumas naudojamas ištisus metus ir kur tik kokius puse metų
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Kažkas nutiko Yuasai. Faktas.
2020m. akumas išleistas į atsargą dėl neįgalumo 2023m. pradžioj. Foto- pilnai įkrautas.
2023m. pradžios akumas naudojamas dabar, bet jau prarandantis startinę srovę. Foto pilnai įkrautas.
Abu akumai buvo gatavai užpildyti elektrolitu.
Anksčiau susidurdavau su užpildomom Yuasom ir jos laikydavo 5-7 metus...
2020m. akumas išleistas į atsargą dėl neįgalumo 2023m. pradžioj. Foto- pilnai įkrautas.
2023m. pradžios akumas naudojamas dabar, bet jau prarandantis startinę srovę. Foto pilnai įkrautas.
Abu akumai buvo gatavai užpildyti elektrolitu.
Anksčiau susidurdavau su užpildomom Yuasom ir jos laikydavo 5-7 metus...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Bet tai 164 is 230 dar geras buvo 

Beverly 350 ST, CRF1000
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Yra tokia kontora/sandelys Auviras , turi sociai akumu visokiu, ir yuasa ir dynawolt ir kitu, aisku garantijos tik 6men...
Klausimas susidurusiems su huawei akumais Outdo
kazkaip nepapuole jie man nei mire nei nekokie....
https://auviras.lt/lt/motociklams/akumuliatoriai-motociklams/?p=2
Suzavejo afigienas mygtukas akume , paspaudus rodo ikrovima

Klausimas susidurusiems su huawei akumais Outdo

https://auviras.lt/lt/motociklams/akumuliatoriai-motociklams/?p=2
Suzavejo afigienas mygtukas akume , paspaudus rodo ikrovima

Blogiausias...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
ziurke rašė:Žinutės nuoroda Yra tokia kontora/sandelys Auviras , turi sociai akumu visokiu, ir yuasa ir dynawolt ir kitu, aisku garantijos tik 6men...![]()
Klausimas susidurusiems su huawei akumais Outdokazkaip nepapuole jie man nei mire nei nekokie....
https://auviras.lt/lt/motociklams/akumuliatoriai-motociklams/?p=2
Suzavejo afigienas mygtukas akume , paspaudus rodo ikrovima
Klausimas tik, ka ten rodo

Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
Siandien klausiau, kiek Afrikai kainuoja akumas. Originalas 680€ 

Beverly 350 ST, CRF1000
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
draginoid rašė:Žinutės nuorodaziurke rašė:Žinutės nuoroda Yra tokia kontora/sandelys Auviras , turi sociai akumu visokiu, ir yuasa ir dynawolt ir kitu, aisku garantijos tik 6men...![]()
Klausimas susidurusiems su huawei akumais Outdokazkaip nepapuole jie man nei mire nei nekokie....
https://auviras.lt/lt/motociklams/akumuliatoriai-motociklams/?p=2
Suzavejo afigienas mygtukas akume , paspaudus rodo ikrovima
Klausimas tik, ka ten rodo
Tipo kiek pakrautas akumas, panasei kaip makitos suktuko batareikej


Blogiausias...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
turistux rašė:Žinutės nuoroda Siandien klausiau, kiek Afrikai kainuoja akumas. Originalas 680€
Cia kur taip? speju atstovybej?


Blogiausias...
Motociklų akumuliatoriai - priežiūra, įkrovimas, naujo akumuliatoriaus paruošimas,
ziurke rašė:Žinutės nuorodaturistux rašė:Žinutės nuoroda Siandien klausiau, kiek Afrikai kainuoja akumas. Originalas 680€
Cia kur taip? speju atstovybej?![]()
Tai taip. Ale kad google EU shopuose, forumuose nepasakyciau, kad labai duotu is ko rinktis. Yra kazkiek infos, bet ne taip kad kaip pomidoru, aka YTX14 nuejai ir nusipirkai...
Beverly 350 ST, CRF1000
Grįžti į “Remontas ir techniniai klausimai”
Dabar prisijungę
Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra