MotoGP 2018 preseason apžvalga: Nestabilus stabilumas.

Diskusijos apie motociklų sportą, jo naujienos
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

MotoGP 2018 preseason apžvalga: Nestabilus stabilumas.

Standartinė Decoy » 2018-03-13 01:05

Iškart patikslinsiu ir paviešinsiu savo skundą - šį sezoną MotoGP pasirinko man nesuprantamą keistą renginių "coverage" formatą. Praktiškai netransliavo pilnų sesijų, tiesiog pasidalino įrašų redaguotais gabalais kur yra labai neaišku, kas vyksta (vyks/vyko). Todėl medžiaga pasidarė labai sunkiai virškinama.

Paveikslėlis

Iš kitos pusės, tą dar labiau suprastino faktas, jog iš MotoGP media komandos pasitraukė didžiausias motociklų, su jais susietų technologijų, lenktynininkų ir komandų specialistas, didelis savo darbo entuziastas ir, bendrai, labai charizmatiškas žmogus - Dylan Gray. Neįsivaizduoju, kas galėtu papasakoti apie technologines naujienas įdomiau.

Vienaip ar kitaip, sporto niekas neatšaukė - įvyko visi 4 šaltojo sezono testavimo etapai (Ispanijoje, Malaizijoje, Tailande ir Katare).

Šiais metais, DORNA ir FIM nusprendė nekankinti sportininkų ir jų komandų techniniais pakeitimais. Todėl, daugiausia dėmesio sulaukė naujokai. MotoGP klasę papildė 5 vardai, iš kurių, labiausiai kalbama apie Moto2 pirmos ir antros vietos 2017 sezono nugalėtojus - Franco Morbidelli ir Thomas Lüthi.

Paveikslėlis

23 metų Moto2 veteranui, Italui su Brazilų šaknimis - Paveikslėlis Franco Morbidelli, šitas transferis yra aiški karjeros evoliucija. Nuo 2013 metais vykusio savo pirmo sezono jis stabiliai gerino rezultatus. 2016 metais, bronzos medaliui gauti, lenktynininkui pritrūko vos dvejų taškų (213 prieš 214). Praeitais, 2017 metais, jis iškovojo lengvą pirmą vietą su 54 taškų skirtumų. Ir tai - nepaisant 2 'crašų'.

Naujai komandai labai patinka, jų nuomone, teisingas žmogaus požiūris į MotoGP situaciją - jis žino ko nori ir turi aiškų veiksmų planą rezultatų pasiekimui. Iš šono, Franco važiavimo stilius atrodo agresyviai, tačiau, visi veiksmai yra racionalūs ir išanalizuoti. Sportininkas yra labai ramus, dirba su iškylančiomis problemomis teisingu būdu. Vienintelis konkretus klausimas komandai yra: Ar (ir kiek) sportininkas pasiruošęs rizikuoti, kad pasiekti aukšto praktinio rezultato?

Pats lenktynininkas situaciją komentuoja taip: buvau absoliučiai tikras, jog lenktyniauti MotoGP bus labai ir labai sudėtinga. Ypač graudu matyti pozicijų lentelę. Bet, jeigu įsižiūrėti į laikus, skaičiai pradeda atrodyti optimistiškai, ratų laikų skirtumas yra minimalus. Manau, mūsų privalumas yra lenktynių tempo palaikymas.

Italo bandymų rezultatai, combined standings:
Valencia (Ispanija) - 17 vieta iš 23 dalyvių
Sepang (Malaizija) - 20 vieta iš 27 dalyvių
Burriram (Tailandas) - 13 vieta iš 24 dalyvių
Losail (Kataras) - 13 vieta iš 25 dalyvių

Paveikslėlis

31 metų, Paveikslėlis Thomas Lüthi, atrodytu, yra ženkliai vyresnis. Tačiau, motociklų sportą atrado dar 2003 metais ir iškovojo pirmą auksinį medalį 2005 (Grand Prix, 125cc). Vėliau, konvertavus 250cc klasę į žymiai galingesnę 600cc Moto2, 2010 metais, 6 metus iš eilės rodydavo puikius stabilius rezultatus - balansavo tarp 4 ir 6 pozicijų (iš ~50). Galų-gale, 2016 ir 2017 jis pelnė antras vietas. Galima drąsiai konstatuoti - perėjimas į dar galingesnę klausę taipogi yra aiškus ir logiškas karjeros vingis.

Labai įdomų faktą paminėjo komandos vadovas - juos neramino tai, kad Thomas skyrė per daug laiko ir pastangų techniniams klausimams. Tai yra, bandė įsiterpti į technikų darbą, 'kišo' patarimus - kaip kas turėtu veikti ir t.t. Bet, po konstruktyvios diskusijos, komandoje buvo rasta bendra kalba ir viskas atsistojo į savo gerasias vėžes.

Pačio sportininko komentarai skamba taip: MotoGP yra kitas pasaulis, gavau daug naujos informacijos ir bandau ją virškinti. Stengiuosi suprasti kaip reikia vairuoti naują motociklą - stebiu kitus, stengiuosi važiuoti iš paskos ir neatsilikti, žaidžiu su kūno pozicija, naujom važiavimo trajektorijom, viską darau atsargiai. Žingsnis po žingsnio naujinu savo vairavimo stilių. Didžiausias iššūkis yra galios suvaldymas. Lyginant su Moto2, skirtumas - didžiulis. Nauja patirtis, viskas labai įdomu ir pozityvu.

Šveicaro bandymų rezultatai, combined standings:
Valencia (Ispanija) - nedalyvavo
Sepang (Malaizija) - 25 vieta iš 27 dalyvių
Burriram (Tailandas) - 21 vieta iš 24 dalyvių
Losail (Kataras) - 24 vieta iš 25 dalyvių

Beje, abu lenktynininkus priėmė Hondos Satellite komanda - "EG 0,0 Marc VDS". Dvejų praeitų metų sportininkai pakeitė Hondas į Ducati brando motociklus: Jack Miller perėjo į Alma Pramac Racing; Esteve Rabat - į Reale Avintia Racing, o "replacamenet rider" Takuya Tsuda, 2018 metais, pasitraukė iš čempionato visai.

Paveikslėlis

Pora žodžių apie kitus naujokus: 28 metų Paveikslėlis Xavier Siméon, 26 metų Paveikslėlis Takaaki Nakagami ir, jauniausias - 23 metų Paveikslėlis Hafizh Syahrin yra panašūs Moto2 veteranai su 7+ sezonų stažu, bet žemesniais pasiekimais. Pirmam malaiziečiui MotoGP klasėje atiteko garbė tarpi Zarco kolega Yamaha Tech 3 komandoje. Japoną, savo humoru, jau "gręžia" naujas bendradarbis, Honda LCR ir visos Jungtinės Karalystės legenda - Cal Crutchlow. Tuo tarpu, Belgui atiteko vieta Reale Avintia Racing. Į visų debiutą žiūrima labai neutraliai, akivaizdu jog nei vienas labai nerizikuos, vyks ilga adaptacija.

Nesu visiškai tikras, bet, iš Johan'o žodžių, panašu, kad Hafizh kontraktas pasirašytas tik metams (arba yra dar trumpesnis). Pasirodo, jaunuolis laikinai pakeitė kitą 2017 metų MotoGP Rookie - Jonas Folger. Vokiečiui teko laikinai pasitraukti iš sporto dėl tik dabar aptikto prastos sveikatos - Žilberio sindromo. Šitas paveldimas sutrikimas nėra nei pavojingas gyvybei, nei trukdantis lenktyniauti, tačiau Joną liga veikė 6 metus. Dabar tą tenka kompensuoti. Sportininkas yra nusiteikęs labai optimistiškai, sako: "I will be back and stronger than ever, fighting at the top of MotoGP".

Paveikslėlis

Nemažiau kalbama apie papildomą MotoGP etapą - Spalio 7d veiksmas persikels į Tailandą, Buriram (arba "Chang") International žiedą. Tai yra labai aiškus marketingo žingsnis, vis gi 70 milijonų gyventojų šalis yra didžiulė visų rūšių motorizuotų dviračių transporto priemonių rinka. Sportas garantuotai pritrauks šimtus tūkstančių sirgalių ir didins brandų žinomumą.

Faktiškai, žiedas yra labai panašus į Austrijos "Red Bull Ring - Spielberg" minus aukščio skirtumai. Bet, karščio ir drėgmes lygiai yra nepalyginami. Trasa lengvai įkaista net iki 65 laipsnių šilumos.

Lenktynininkai komentuoja aplinką taip: "sauna" (Zarco), "sukibimas - geras, bet tai yra karščiausia vieta, kur man teko lenktyniauti" (Pedrosa), "Karšta, tačiau drėgmes lygis šiek tiek draugiškesnis nei Sepang'e, įkvepiant - jauti kad gauni bent kažkiek deguonies" (Rossi), "Vidurdienį tiesiog degėme, bet sukti ratus pilnu greičiu yra lengviau nei Malaizijoje" (A.Espargaro) ir t.t.

Kankinasi ir Michelin'as. Tailando žiedui kompanija pristatė 5 padangų rūšis - Extra Soft, Soft, Medium, Hard ir Extra Hard. Paskutinė siejama su minėta dangos temperatūra. Priekinės - naujo dizaino, su 2 gumos mišinių versijomis. Taigi, praktikoje, skirtingų padangų yra visas vagonas - 15 slick'ų plius lietaus opcijos. Pagrindinis tikslias - įvertinti jų patvarumą.

Laikui bėgant, kompaniją pasiekia pirmi atsiliepimai - sportininkai tvirtina, kad priekinės - išties pagerėjo, o galo specifikacijos beveik nepakito. Beje, praeitame bandymų etape, Sepang žiede, naudojant naujo tipo padangas, Lorenzo gerina žiedo rekordą (1'58.830). Ankstesnis rekordas priklauso Pedrosai - 1'59.053 (2015 metai).

Katare prancūzai apsisprendė dėl 3 sprendimų galui ir priekiui, atsinaujino tik 2 variantai - priekinė 'hard' versija ir galinė 'soft'. Minkštas modelis naudoja kitą gumos mišinį, pasižymi mažesniu nusidėvėjimu ir geresniu sukibimu. Labai aiškiai matėsi geresni laiko rezultatai. Pildoma ir paskutinė gamintojo užduotis - išbandyti kelias lietaus padangų versijas. Tikslas - pagerinti iš galo važiuojančių sportininkų matomumą mažinant pakeltų vandens purslų lygį.

Tuo tarpu, "dideli berniukai" kovoja su savo techninėmis problemomis.

Paveikslėlis

Dėl prastų 2017 sezono rezultatų Yamaha kaltina tų metų motociklą, konkrečiau - galinio rato sukibimą. Kai temperatūros nėra ypatingai aukštos - situacija yra kontroliuojama, kai tik asfaltas įkaista - galia dingsta. Didžiausią nuostabą komandai sukėlė Zarco pasirodymas su 2016 metų motociklų. Ten, kur Factory sportininkams sekėsi prastai, Tech 3 rodė geriausius rezultatus.

Todėl, šiais metais konstruktorius bando 4 skirtingas motociklų versijas - 2016, 2017, 2016 su nauju 2018 variklių ir atnaujintą 2016 bazę su nauju 2018 varikliu. Pridėjus kelias aerodinamines konfigūracijas, smulkius pakeitimus 'čia bei ten', manau, situacija gali tapti visiškai nesuprantama, bet, komanda yra nusiteikusi labai pozityviai. Labai įdomu, ar jiems pavyks surišti galus.

Po Tailando bandymų Maverick neslepia savo pasipiktinimo ir, beveik tiesiu tekstu teigia, kad technikai nežino ką daro. Nors apie problemas komanda žinojo nuo praeito sezono vidurio, situacija vis dar nepagerėjo. Tai labai stabdo procesą ir neleidžia atsiskleisti. Valentino bendrauja su Japoniškais inžinieriais tuo pačiu klausimu. Konstatuoja, kad problema slypi kažkur labai giliai, sprendimo gali nebūti iki pat pirmų lenktynių.

Po Kataro situacija taip ir nepajuda, nors, Rossi ją komentuoja švelniau (PR taisyklės?).

Iš kitos pusės, ekspertai pastebi, jog 2016 metais Honda susidūrė su ta pačia problema ir sėkmingai ją įveikė. Puikus problemos pavyzdys - Jorge ir Marko kova finišuojant Mugello žiede. Taip pat, jeigu Maverick dominavo 2016 sezono pradžioje, dabar jis atrodo kaip šešėlis.

Paveikslėlis

Ducati sekasi ne ką geriau.

Nepaisant puikių nuotaikų ir atsipalaidavo Valensijoje, pirmos vietos su rato rekordo bendroje įskaitoje Sepange, Tailandas virto visiška Lorenzo nesėkme. Po kelių modifikacijų, paskutinę dieną, jam nepavyko apeiti net visiško MotoGP klasės naujoko - Hafizh Yahrin (21 vieta iš 24). Bendroje įskaitoje, aplinkybės tapo vos-vos geresnėm - 16 iš 24.

Lorezno žodžiais, situacija yra labai labai tolima nuo normos. Ryte, su pirmu motociklu, priartėjau prie pirmų sportininkų, tačiau susidūriau su keliomis problemomis. Pakeitęs motociklą supratau, kad jis yra dar prastesnis. Sepange mums pavyko prasukti bent porą greitų ratų, bet ir ten kovojome su technika. Čia (Tailande) - neturėjau galimybės pravažiuoti nei vieno.

Tuo pačiu metu, paddock'e besitrinantys pranešėjai pastebėjo, kad Danilo Petrucci garažas yra tuščias - liko tik vienas motociklas. I klausimą "Kas atsitiko, kur dingo tavo motociklas?", Satellite komandos sportininkas, su didžiausia šypsena, atsako taip: "Aš nežinau, tiksliau aš žinau - bet nežinau ar žinote Jūs. Taip pat nežinau ar galiu kažką šiuo klausimu komentuoti.... (bando juokauti -) motociklas jau senas, vat jį ir paėmė... kitur...".

Pačios Ducati komandos vadovas, vėliau, atverčia kortas: Taip, mes bandėme daug naujos įrangos, ypatingai naują aerodinamikos paketą, bazę ir variklį. Variklis priaugo 2 arklio galias, bet ypatingai gerai mums atrodo reikalai su spoileriais - esant tai pačiai prispaudimo jėgai, mes prarandame mažiau greičio tiesiojoj. Kas liečia Lorenzo, manome, kad tai yra mentalitetas. Visgi jis yra naujame žiede su nauja technika. Faktas tame, kad motociklas tiek nepasikeitė. Panašu, kad prarado pasitikėjimą savimi. Laukia daug darbo, yra daug neišbandytų dalykų, o iškart po Kataro reikės spręsti dėl modelio specifikacijų šaldymo ir t.t. Spalio mėnesį turėtume grįžti pilnai pasiruošę.

Slapčia, visus savo rekordus muša naujas Danilo kolega, antras Alma Pramac Racing komandos narys, pakeitęs Honda į Ducatį - Jack Miller. Nejaugi jis surado sau labiausiai tinkantį 'žaislą'?

Australo bandymų rezultatai, combined standings:
Valencia (Ispanija) - 7 vieta iš 23 (+4 lyginant su 2017)
Sepang (Malaizija) - 5 vieta iš 27 dalyvių (+12 lyginant su 2017)
Burriram (Tailandas) - 6 vieta iš 24 dalyvių (+3 lyginant su 2017 Aistralija)
Losail (Kataras) - 11 vieta iš 25 dalyvių (+5 lyginant su 2017)

Paveikslėlis

Honda, iš esmės, tyli. Bet, rezultatai kalba už save. Puikiai pasirodė 2018 metų variklis: greitis tiesiojoje visiškai susilygino su Ducati. Yra keičiamos detalių medžiagos. Aliumininis swingarm'as tapo tapo karboniniu. Nors pakeitimas skamba labai progresyviai, skirtumų niekas taip ir nepajuto. Nagrinėjami nauji plastikai, spoilerių konstrukcija. Ir Dani, ir Markas duoda interview su plačiom šypsenom, abiems situacija labai patinka, ypač - aerodinamika. Pirmas rodo geriausius Sepang ir Tailando žiedų laikus, o antras prideda: "nekantrauju vėl pradėti lenktyniauti!".

Didelė organizacinė naujiena - komanda pasikeitė savo vadovą. Livio Suppo perdavė pareigas Alberto Puig'ui, kuris aktyviai dalyvavo HRC veikloje dar prieš dešimtmetį. Keletas jo nuopelnų - pritraukimas ir kontrakto pasirašymas su tokiomis žvaigždėmis kaip Casey Stoner, Toni Elias ir Dani Pedrosa. Tuo pačiu metu, Ispanas lieka ir "Asian and British Talent Cup" čempionato vadovu.

Lygiai taip pat uždarai dirba Suzuki, Aprilia ir KTM - bandome naujas motociklo versijas, dirbam, taip - sunku. Visi supranta, kad iki 'didelių' konkurentų lygio jiems dar augti ir augti. Deja, jokių rezultatų kol kas nesimato.

Paskutinės 'preseason' dienos Katare sustatė sportininkus į logiškas vietas (neskaitant HRC). Galutinė lentelė atrodo štai taip:

Paveikslėlis

Grįžtant prie kitų pakeitimų, kaip ir kiekvienais metais yra gerinamas saugumas.

Paveikslėlis

Visų pirma - 'padėtas taškas' ties spoilerių dizaino klausimu: detalės nebegali būti "sparno" tipo ir turėti kažkokių aštrių elementų. Saugią patvirtintą jų variaciją vadina "box" (uždara dėžutė). Visų antra - atsinaujino oro pagalvės, tapo "full body". Šį sezoną jos saugos ne tik stuburą, bet ir krutinę, pečius, kaklą. Trečia, ne be olimpinio dopingo skandalo pagalbos, visų sportininkų sveikatą tikrins ir prižiūrės FIM/DORNA specialistai, centralizuotai. Nagrinės individualią būklę prieš kiekvieną lenktynių etapą.

Į pabaigą norisi įgarsinti, kad didžiausi pakeitimai mūsų laukia dar po metų. Ne, jie neliečia MotoGP, bet apvers Moto2 ir suteiks daugiau 'darbo vietų' naujai sportininkų kartai.

Paveikslėlis

Nuo 2010 metų naudojami Moto2 klasėje Hondos varikliai yra keičiami nauja britų gamintojo Triumph'o "Speed Triple" variacija. Inline4 keičia Inline3, tūris didės nuo 600 iki 675 cc, apsukos mažės nuo 16000 iki ~12000, o galia paaugs nuo 121 iki 131 arklio galių (kol kas teorijoje, faktiškai bus ne mažiau 123 AG). Naujas gamintojas garantuoja aukštesnį galingumą prie žemesnių apsukų, daug geresnį sukimo momentą ir mažiau inercijos, kas leis staigiau mažinti ir didinti apsukas. Įrangos R&D vyksta antrus metus. Iki metų pabaigos planuojama pagaminti ir išdalinti komandom ties 150 naujų variklių.

Paveikslėlis

Tačiau, dar daugiau klausimų sulaukė FIM žingsnis organizuoti papildomą elektrinių motociklų lenktynių lygą - FIM Enel MotoE World Cup. Jos debiutas yra planuojamas kitą žiemą, 2019 metų vasarį. Kaip ir priklauso, pagal visas nusistovėjusias taisykles: pirmą dieną - bandomieji važiavimai, kitą dieną - kvalifikacija, trečią - 10 lenktynių ratų. Vienu metu žiede planuojama leisti iki 18 motociklų. Šią akimirką yra patvirtintos 7 komandos - Angel Nieto, Avintia, Gresini, LCR, Marc VDS, Pramac ir Tech 3.

Pasirinktas motociklas - Energica Ego, jo lenktynių versija vadinsis EgoGP. Specifikacijos yra ganėtinai blankios: 110kW (arba 147 AG) galingumas, 0-60km/h - per 3 sekundes, 147 lbft sukimo momentas, Li-Ion baterija, įsikrovimas iki 85 procentų per 20 min.
___

Gerų visiems įspūdžių! Nepamirškite dalyvauti mūsų forumo MotoGP totalizatoriuje :-)


Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

MotoGP 2018 preseason apžvalga: Nestabilus stabilumas.

Standartinė Decoy » 2018-03-15 21:17

Drop a gear and disappear.

Grįžti į “Motociklų sportas”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra