Naudoto motociklo apžiūros checklistas
Parašytas: 2015-11-22 19:17
Ką reikia atkreipti apžiūrint naudotą motociklą.
Gerai pasiruošęs ir žinodamas, kurias vietas reikia patikrinti apžiūrint naudotą motociklą arba darant bandomąjį važiavimą, vargu ar nusipirksi nudrožtą agregatą.
Apžiūra stovint vietoje
Priekinė panelė
- Ar veikia žibintas, posūkiai, garso signalas, stabdžių signalas, galinis žibintas?
- Ar veikia stovėjimo šviesos (gabaritai), ar jos irengtos jai moto pvz iš USA
- Ar veikia kilometražo nunulinimo mygtukas?
- Griuvimo žymės ant vairo galų arba rankenėlių?
Išmetimo sistema
- Originalus duslintuvas? Jei ne, ar turi Europos Bendrijos sertifikatus? Bendra būklė (rūdys/apgadinimai po kritimų)
- Duslintuvas skleidžia per didelį garsą? Nepavyks praeiti tech.apžiuros arba gali ją anuliuoti.
Padangos
- Ar atitinka padangų dydžiai standartą?
- Padangų protektoriaus būklė?
- Kuriais metais padangos pagamintos?
Stabdžiai
- Stabdžių diskai gruoblėti ar apsinešę?
- Stabdžių kaladėlės susidėvėjusios?
- Visi stabdžių vamzdeliai sandarūs?
- Ar nestringa stabdžių cilindriukai? (Kelis kartus paspaudinėjus stabdžius ar ratai lengvai sukasi?)
Amortizatoriai
- Ar matosi nesandarumai?
- Amortizacija veikia? Suspaudus galą ir leidus atsistatyti neturi siūbuoti pirmyn atgal.
Kardanas
- Ar sunkiasi tepalas prie kardano mechanizmų?
Grandinė
- Bendra būklė (Įtempimas / ar ir kaip sutepta)?
- Ar galimą grandinę daug atitraukti atgal nuo galinės žvaigždės? Jeigu taip, ji susidėvėjusi.
- Ar galinis ratas atitrauktas jau iki reguliavimo skalės galo?
- Ar žvaigždės dantys nusmailinti „Ryklio dantys“? Jeigu taip, reikia keisti grandinę ir žvaigždes.
Vairo maksimalaus pasukimo kampo ribotuvas
- Pažeistas? Jeigu taip, galima įtarti buvus avarijai.
Vairo guolis
- Vairą pakelti, kad ant jo nebūtų krūvio. Pasukinėti pilnai nuo vienos iki kitos pusės, turi sklandžiai sukinėtis, be trikdžių.
- Priekinį ratą atremti į sieną ir kelis kartus remiantis į vairą paspausti į sieną. Vairas neturi klibėti ar traškėti.
Variklis
- Jeigu įmanoma atlikti variklio kompresijos matavimą. Cilindruose slėgis neturėtų skirtis daugiau nei vienu baru.
Variklio blokas
- Ar vožtuvų dangteliai, karteris, cilindrų galvos, bei variklio šoniniai dangteliai sandarūs?
- Ar nevarva aušinimo skystis iš aušinimo sistemos (jeigu ji yra)?
- Ar tepalo lygis yra normoje?
- Avarijos/apgadinimo žymės ant šoninių dangtelių?
Ratai
- Guolių laisvumo patikrinimas: Padangą paimti abiem rankom ir paklibinti bei skersai važiavimo krypčiai pajudinti.
- Stipinuotuose ratuose patikrinti ar yra visi stipinai. Ar gerai įtempti stipinai, perbraukti įrankiu per stipinus. Visi turi vienodai skambėti.
Ratų centravimas ?
- Motociklą pastatyti ant centrinės kojelės ir vairą ištiesinti. Iš kelių metrų atstumo iš priekio pasižiūrėti ar ratai eina viena linija. Jeigu ne, galinis ratas kreivai sumontuotas arba rėmas ištampytas.
Raktai
- Ar visi yra?
- Ar veikia vairo užrakinimo spyną?
Galinė šakė
- Motociklą statmenai pastačius jį paklibinti skersai važiavimo krypties. Jeigu jaučiamas laisvumas: galinės šakės guolis blogai sureguliuotas arba susidėvėjęs.
Priekiniai amortizatoriai
- Sandarūs? Jeigu matomos tepalo žymės ant priekinių šakių, bus susidėvėję šakių riebokšliai.
Kuro bakas
- Vidų pašviesti žibintuvėliu. Ar matosi rūdžių žymės?
- Ar po sėdyne yra sudėti įrankiai?
- Kokios būklės yra laidai ir laidų jungtys?
Akumuliatorius
- Skysčio lygis akumuliatoriuje?
- Akumuliatoriaus dėžutės būklė?
- Ar nekliba kontaktai?
Apdaila
- Originalios būklės? Turėk tų pačių metų originalios apdailos nuotraukas su savimi, kad galėtum palyginti.
- Griuvimo žymės arba įtrūkimai?
- Ar priekinė lempa Europinio standarto? Įsigijus su angliška lempą ją teks keisti, nes techninės apžiūros metu netiks jos laužiamas spindulys.
Bandomojo važiavimo metu
1. Užvedimas: variklis šaltas ar pardavėjas jį prieš tai pašildė? (Geriau testuoti šaltu varikliu, nes taip jam sunkiau užsivesti ir išlenda problemos, jei jos yra)
2. Indikatoriai: ar spidometras ir tachometras veikia? Ar veikia amortizacija ar dreba rodyklės ciferblatuose? Ar matosi ant vairo galų, rankenėlių, veidrodėlių griuvimo žymės?
3. Važiuojant paleisti vairą: Ar motociklas stipriai traukia į vieną pusę? Jeigu taip, galimai pažeistas rėmas.
4. Garsai: Stipriai ūžiantys garsai iš pavarų dėžės ar „dainuojantys“ garsai važiuojant paskutine pavara? Jeigu taip, dantračių suporavimas susidėvėjęs.
Variklis ūžia žemose apsukose? Variklio grandinė arba jos įtempėjas susidėvėję.
5. Sankaba: Praslysta įsibėgėjant aukšta pavara? Jeigu taip, reikia sureguliuoti arba susidėvėjo sankabos diskai.
6. Dūmingumas: Jeigu su apkrova gazuojant pasirodo mėlyni dūmai, susidėvėjo žiedai. Jeigu atleidus gazą pasirodo mėlyni dūmai, reiškia susidėvėjusias vožtuvų tarpines.
Informacijos šaltiniai:
motorradonline.de
4xRG
mykolaila
Gerai pasiruošęs ir žinodamas, kurias vietas reikia patikrinti apžiūrint naudotą motociklą arba darant bandomąjį važiavimą, vargu ar nusipirksi nudrožtą agregatą.
Apžiūra stovint vietoje
Priekinė panelė
- Ar veikia žibintas, posūkiai, garso signalas, stabdžių signalas, galinis žibintas?
- Ar veikia stovėjimo šviesos (gabaritai), ar jos irengtos jai moto pvz iš USA
- Ar veikia kilometražo nunulinimo mygtukas?
- Griuvimo žymės ant vairo galų arba rankenėlių?
Išmetimo sistema
- Originalus duslintuvas? Jei ne, ar turi Europos Bendrijos sertifikatus? Bendra būklė (rūdys/apgadinimai po kritimų)
- Duslintuvas skleidžia per didelį garsą? Nepavyks praeiti tech.apžiuros arba gali ją anuliuoti.
Padangos
- Ar atitinka padangų dydžiai standartą?
- Padangų protektoriaus būklė?
- Kuriais metais padangos pagamintos?
Stabdžiai
- Stabdžių diskai gruoblėti ar apsinešę?
- Stabdžių kaladėlės susidėvėjusios?
- Visi stabdžių vamzdeliai sandarūs?
- Ar nestringa stabdžių cilindriukai? (Kelis kartus paspaudinėjus stabdžius ar ratai lengvai sukasi?)
Amortizatoriai
- Ar matosi nesandarumai?
- Amortizacija veikia? Suspaudus galą ir leidus atsistatyti neturi siūbuoti pirmyn atgal.
Kardanas
- Ar sunkiasi tepalas prie kardano mechanizmų?
Grandinė
- Bendra būklė (Įtempimas / ar ir kaip sutepta)?
- Ar galimą grandinę daug atitraukti atgal nuo galinės žvaigždės? Jeigu taip, ji susidėvėjusi.
- Ar galinis ratas atitrauktas jau iki reguliavimo skalės galo?
- Ar žvaigždės dantys nusmailinti „Ryklio dantys“? Jeigu taip, reikia keisti grandinę ir žvaigždes.
Vairo maksimalaus pasukimo kampo ribotuvas
- Pažeistas? Jeigu taip, galima įtarti buvus avarijai.
Vairo guolis
- Vairą pakelti, kad ant jo nebūtų krūvio. Pasukinėti pilnai nuo vienos iki kitos pusės, turi sklandžiai sukinėtis, be trikdžių.
- Priekinį ratą atremti į sieną ir kelis kartus remiantis į vairą paspausti į sieną. Vairas neturi klibėti ar traškėti.
Variklis
- Jeigu įmanoma atlikti variklio kompresijos matavimą. Cilindruose slėgis neturėtų skirtis daugiau nei vienu baru.
Variklio blokas
- Ar vožtuvų dangteliai, karteris, cilindrų galvos, bei variklio šoniniai dangteliai sandarūs?
- Ar nevarva aušinimo skystis iš aušinimo sistemos (jeigu ji yra)?
- Ar tepalo lygis yra normoje?
- Avarijos/apgadinimo žymės ant šoninių dangtelių?
Ratai
- Guolių laisvumo patikrinimas: Padangą paimti abiem rankom ir paklibinti bei skersai važiavimo krypčiai pajudinti.
- Stipinuotuose ratuose patikrinti ar yra visi stipinai. Ar gerai įtempti stipinai, perbraukti įrankiu per stipinus. Visi turi vienodai skambėti.
Ratų centravimas ?
- Motociklą pastatyti ant centrinės kojelės ir vairą ištiesinti. Iš kelių metrų atstumo iš priekio pasižiūrėti ar ratai eina viena linija. Jeigu ne, galinis ratas kreivai sumontuotas arba rėmas ištampytas.
Raktai
- Ar visi yra?
- Ar veikia vairo užrakinimo spyną?
Galinė šakė
- Motociklą statmenai pastačius jį paklibinti skersai važiavimo krypties. Jeigu jaučiamas laisvumas: galinės šakės guolis blogai sureguliuotas arba susidėvėjęs.
Priekiniai amortizatoriai
- Sandarūs? Jeigu matomos tepalo žymės ant priekinių šakių, bus susidėvėję šakių riebokšliai.
Kuro bakas
- Vidų pašviesti žibintuvėliu. Ar matosi rūdžių žymės?
- Ar po sėdyne yra sudėti įrankiai?
- Kokios būklės yra laidai ir laidų jungtys?
Akumuliatorius
- Skysčio lygis akumuliatoriuje?
- Akumuliatoriaus dėžutės būklė?
- Ar nekliba kontaktai?
Apdaila
- Originalios būklės? Turėk tų pačių metų originalios apdailos nuotraukas su savimi, kad galėtum palyginti.
- Griuvimo žymės arba įtrūkimai?
- Ar priekinė lempa Europinio standarto? Įsigijus su angliška lempą ją teks keisti, nes techninės apžiūros metu netiks jos laužiamas spindulys.
Bandomojo važiavimo metu
1. Užvedimas: variklis šaltas ar pardavėjas jį prieš tai pašildė? (Geriau testuoti šaltu varikliu, nes taip jam sunkiau užsivesti ir išlenda problemos, jei jos yra)
2. Indikatoriai: ar spidometras ir tachometras veikia? Ar veikia amortizacija ar dreba rodyklės ciferblatuose? Ar matosi ant vairo galų, rankenėlių, veidrodėlių griuvimo žymės?
3. Važiuojant paleisti vairą: Ar motociklas stipriai traukia į vieną pusę? Jeigu taip, galimai pažeistas rėmas.
4. Garsai: Stipriai ūžiantys garsai iš pavarų dėžės ar „dainuojantys“ garsai važiuojant paskutine pavara? Jeigu taip, dantračių suporavimas susidėvėjęs.
Variklis ūžia žemose apsukose? Variklio grandinė arba jos įtempėjas susidėvėję.
5. Sankaba: Praslysta įsibėgėjant aukšta pavara? Jeigu taip, reikia sureguliuoti arba susidėvėjo sankabos diskai.
6. Dūmingumas: Jeigu su apkrova gazuojant pasirodo mėlyni dūmai, susidėvėjo žiedai. Jeigu atleidus gazą pasirodo mėlyni dūmai, reiškia susidėvėjusias vožtuvų tarpines.
Informacijos šaltiniai:
motorradonline.de
4xRG
mykolaila