Rekomenduojami soft enduro pradedančiajam
Parašytas: 2015-11-18 18:35
Savo draugų ir pažįstamų aplinkoje matau, kad žmonės, išbandę asfaltą (kruizeriai, kelioniniai, streetai) renkasi enduro motociklus. Lietuvoje iki šiol yra daugiau žvyrkelių nei asfalto, todėl keliaujant soft enduro motociklu galimybės stipriai išsiplečia. Su tokiu motociklu niekas netrukdo važinėti ir siauriausias miško keliukais, kvartalinėmis linijomis ar servitutiniais keliukais tarp laukų, todėl gali atrasti neįtikėtinų vietų.
Čia sudedu skirtingų šaltinių rekomenduojamus motociklus pradedantiesiems keliautojams. Jie visi gali keliauti ir asfaltu, bet atrinkau tokius, kurie labiau pritaikyti biriai kelio dangai. Apžvelgiu senesnius naudotus modelius.
Kawasaki KLR 650
Kawasaki KLR650 egzistuoja rinkoje jau dešimtmečius beveik nesikeisdamas, bet todėl motociklas buvo ištobulintas iki tobulumo. Jis neturi nei tiesioginio kuro įpurškimo, nei ABS, variklio galia irgi neišvers iš koto. Šiame modelyje panaudota technika yra labai paprasta ir patikima. Net sugedus viduryje dykynės, su paprastais įrankiais bus galima susitaisyti KLR650.
Jis yra vienas iš universaliausių soft enduro motociklų, nes jis yra gana lengvas bekelei ir tuo pačiu be problemų tave gabens greitkeliu. Žinoma, jam trūksta galios lenkimui dideliu greičiu. Bet už tai jis turi kelionėms naudingą milžinišką kuro baką (distancija iki 400 km vienu baku) ir galimybę susimontuoti kelioninius krepšius.
KLR‘o sėdynė yra aukšta, todėl žemesniems vairuotojams gali kilti problemų pasiekiant žemę kojomis. Atitinkamai aukštiems motociklininkams tai vienas iš patogiausių modelių.
Vienacilindris variklis su gera trauka padeda sėkmingai judėti bekelėje. Važiuoti stovint patogu ir pasijauti beveik kaip ant krosinio motociklo. Patyręs vairuotojas gali šiuo motociklu įveikti net techniškai sudėtingus maršrutus. Važiuojant bekele dideliu greičiu minkšta pakaba greitai pasiekia savo veikimo ribą.
1990 – 1993 buvo gaminama labiau ilgoms kelionėms pritaikyta versija Kawasaki KLR 650 Tengai (Tengai – jap. Iki pasaulio pabaigos, kur baigiasi dangus). Dakaro stiliaus apdaila, šiek trumpesnė amortizatorių eiga ir kitokie laikikliai krepšiams.
Motociklas gali padaryti viską, ką jo paprašai. Dėl to jis išgyveno jau 25 metus rinkoje.
Privalumai
Patikimumas, paprastumas ir žemi išlaikymo kaštai.
Minusai
Minkšta pakaba, gana mažas maksimalus greitis.
Techniniai duomenys (Kawasaki KLR 650 – 1998 m.)
Skysčiu aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 651 cm³, 31 kW (42 AG) prie 6500aps/min, svoris 189 kg, benzino bakas 23 L, sėdynės aukštis 870 mm, didžiausias greitis 154 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 4,5 l/100 km
Suzuki DR650SE
Suzuki DR650SE labiau bekelei orientuotas motociklas, nes važiuojant greitkeliu be priekinio stiklo vairuotoją nuvargins priešpriešinis vėjas, o mažas kuro bakas reikalaus sustojimų kas 240 km. Šis motociklas neturi bagažinės, todėl reikia papildomų priedų, kad galėtum ilgesnei kelionei pasiimti krepšius ar kitą krovinį. Šis modelis turi vidutiniškai suderintą orų aušinamą variklį, kuris patikimai renka kilometrus. Jis irgi turi užsitarnavęs patikimo ir lengvai prižiūrimo motociklo reputaciją.
Motociklas tikrai gerai jaučiasi ant grunto. Važiavimo ergonomika labai pritaikyta bekelei, žemas svorio centras ir stabilus bekelėje. Švelni trauka ir žemesnė sėdynė daro jį idealiu motociklu mokintis važiavimo bekelėje. Motociklas sugeba įveikti sudėtingas trasas, bet minkšta pakaba greitai pasiekia savo ribą važiuojant didesniu greičiu.
Net su papildomais priedais motociklas nėra tinkamas greitkeliams. Galios trūkumas ypač akivaizdus bandant atlikti staigesnį lenkimą. Taipogi jaučiamos vibracijos važiuojant dideliu greičiu, bet jos nėra tokios baisios, kaip pas KTM 640 Adventure.
Privalumai
Nebrangus, pigus išlaikymas, salyginai žema sėdynė (pareguliavus amortizatorius galima dar labiau pažeminti sėdynės aukštį).
Trūkumai
Mažas kuro bakas, nėra bagažinės.
Techniniai duomenys (Suzuki DR 650 SE – 1996 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 644 cm³, 32 kW (43 AG) prie 6400aps/min, svoris 162 kg, benzino bakas 13 L, sėdynės aukštis 885 mm, didžiausias greitis 160 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 5,0 l/100 km
Honda XR650L
Kaip ir Suzuki DR650SE ši Honda yra labiau bekelei skirtas motociklas su mažu kuro baku, be bagažinės ar priekinio stiklo. Uždėjus reikiamus priedus Honda tampa tikrai universaliu motociklu. Jis ypač patrauklus tuom, jog gali įveikti sudėtingą bekelę. Jo ilgi amortizatoriai kilę iš bekelės lenktynių yra sukurti sugerti stambius dykumų nelygimus lekiant dideliu greičiu. Honda technikos patikimumas prisideda prie galimybės sėkmingai rinkti kilometrus.
Motociklo ergonomika pritaikyta bekelei, todėl juo patogu važiuoti atsistojus. Taip pat tolygi variklio trauka padeda išlaikyti gerą sukibimą. Paprastas, bet patikimas oru aušinamas variklis lengvai remontuojamas su paprasčiausiais įrankiais. Motociklo sėdynė yra aukštai, todėl tinkama tik aukštiems vairuotojams.
Variklis važiuojant didesniu greičiu greitkelyje dirba gana švelniai, bet jam trūksta galios atlikti staigius lenkimus. Neužsidėjus papildomo priekinio stiklo vėjas greitai nuvargins. Be to mažas standartinis kuro bakas verčia stoti pasipildyti kuro kas 225 km.
Privalumai
Labai geras pravažumas bekėleja, ilgi amortizatoriai, patikimas paprastas variklis, lengvas.
Trūkumai
Mažas kuro bakas, neturi priekinio stiklo ar bagažinės, tinka tik aukštiems motociklininkams.
Techniniai duomenys (Honda XR650L – 1994 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 644 cm³, 32 kW (43 AG) prie 6000aps/min, svoris 157 kg, benzino bakas 10,6 L, sėdynės aukštis 940 mm, didžiausias greitis 150 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 4,7 l/100 km
Dar pridedu vieną egzotinį variantą:
MZ 660 Baghira
Vokiškas soft enduro motociklas su puikiomis bekelės savybėmis. Gamintojas šį motociklą surinko iš žinomų detalių gamintojų parduodamos įrangos, pvz.: puikiai veikiantys Marzocchi priekiniai amortizatoriai, aukštos kokybės galinis amortizatorius White Power, Yamaha XTZ-660 variklis.
Viskas sudėta į stabilų plieninį rėmą sujungą su galine šake iš aliuminio. Duslintuvas iš nerūdyjančio plieno.
Motociklas nepriekaištingai elgiasi ant asfalto, bet visu savo grožiu atsiskleidžia bekelėje.
Viskas puiku, išskyrus variklį. Tai geras ir labai patikimas variklis, bet tuo pačiu ir flegmatiškas. Patyrusiems vairuotojams tai ir buvo priežastis jo nepirkti, bet pradedantiesiems – pliusas. Neišvers iš sėdynės iš karto atsukus rankeną, bet patikimai ir ilgai veš, kur akys veda.
Privalumai
Puikai susitvarko su bekele, bet gerai jaučiasi ir ant asfalto.
Pakabos komponentai aukštos kokybės, labai patikimi ir tiksliai veikiantys.
Lengvai prižiūrima konstrukcija.
Trūkumai
Yamaha variklis nors patikimas, bet gana pavargęs.
Pavarų dėžė nervina kartais iššokančiomis pavaromis.
Pakojai žiauriai gadina batus.
Techniniai duomenys (MZ 660 Bagira – 1994 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 660 cm³, 37 kW (50 AG) prie 6500aps/min, svoris 179 kg, benzino bakas 14,5 L, sėdynės aukštis 910 mm, didžiausias greitis 160 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,3 s, kuro suvartojimas 4,2 l/100 km
O toliau darosi linksma, nes įvairiausių informacijos šaltinių nuomonės ima skirtis, kokie dar motociklai tinkami pradedantiesiems, nes yra patogūs valdyti, patikimi ir nelabai brangūs tiek pirkti tiek išlaikyti.
Aš apibendrinau ir sudedu pavadinimus tų motociklų, kurie dažniau ar rečiau pasirodo rekomendacijose:
BMW F650 GS
BMW G650 GS
Yamaha XT 600 E
Kawasaki KLE 500
Aprilia Pegaso (po 2000 m. gamybos)
KTM 640 Adventure
Honda Dominator NX650
Husqvarna TR650
Informacijos šaltiniai:
advpulse.com
motorradonline.de
motorcyclespecs.co.za
Interneto platybės
Čia sudedu skirtingų šaltinių rekomenduojamus motociklus pradedantiesiems keliautojams. Jie visi gali keliauti ir asfaltu, bet atrinkau tokius, kurie labiau pritaikyti biriai kelio dangai. Apžvelgiu senesnius naudotus modelius.
Kawasaki KLR 650
Kawasaki KLR650 egzistuoja rinkoje jau dešimtmečius beveik nesikeisdamas, bet todėl motociklas buvo ištobulintas iki tobulumo. Jis neturi nei tiesioginio kuro įpurškimo, nei ABS, variklio galia irgi neišvers iš koto. Šiame modelyje panaudota technika yra labai paprasta ir patikima. Net sugedus viduryje dykynės, su paprastais įrankiais bus galima susitaisyti KLR650.
Jis yra vienas iš universaliausių soft enduro motociklų, nes jis yra gana lengvas bekelei ir tuo pačiu be problemų tave gabens greitkeliu. Žinoma, jam trūksta galios lenkimui dideliu greičiu. Bet už tai jis turi kelionėms naudingą milžinišką kuro baką (distancija iki 400 km vienu baku) ir galimybę susimontuoti kelioninius krepšius.
KLR‘o sėdynė yra aukšta, todėl žemesniems vairuotojams gali kilti problemų pasiekiant žemę kojomis. Atitinkamai aukštiems motociklininkams tai vienas iš patogiausių modelių.
Vienacilindris variklis su gera trauka padeda sėkmingai judėti bekelėje. Važiuoti stovint patogu ir pasijauti beveik kaip ant krosinio motociklo. Patyręs vairuotojas gali šiuo motociklu įveikti net techniškai sudėtingus maršrutus. Važiuojant bekele dideliu greičiu minkšta pakaba greitai pasiekia savo veikimo ribą.
1990 – 1993 buvo gaminama labiau ilgoms kelionėms pritaikyta versija Kawasaki KLR 650 Tengai (Tengai – jap. Iki pasaulio pabaigos, kur baigiasi dangus). Dakaro stiliaus apdaila, šiek trumpesnė amortizatorių eiga ir kitokie laikikliai krepšiams.
Motociklas gali padaryti viską, ką jo paprašai. Dėl to jis išgyveno jau 25 metus rinkoje.
Privalumai
Patikimumas, paprastumas ir žemi išlaikymo kaštai.
Minusai
Minkšta pakaba, gana mažas maksimalus greitis.
Techniniai duomenys (Kawasaki KLR 650 – 1998 m.)
Skysčiu aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 651 cm³, 31 kW (42 AG) prie 6500aps/min, svoris 189 kg, benzino bakas 23 L, sėdynės aukštis 870 mm, didžiausias greitis 154 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 4,5 l/100 km
Suzuki DR650SE
Suzuki DR650SE labiau bekelei orientuotas motociklas, nes važiuojant greitkeliu be priekinio stiklo vairuotoją nuvargins priešpriešinis vėjas, o mažas kuro bakas reikalaus sustojimų kas 240 km. Šis motociklas neturi bagažinės, todėl reikia papildomų priedų, kad galėtum ilgesnei kelionei pasiimti krepšius ar kitą krovinį. Šis modelis turi vidutiniškai suderintą orų aušinamą variklį, kuris patikimai renka kilometrus. Jis irgi turi užsitarnavęs patikimo ir lengvai prižiūrimo motociklo reputaciją.
Motociklas tikrai gerai jaučiasi ant grunto. Važiavimo ergonomika labai pritaikyta bekelei, žemas svorio centras ir stabilus bekelėje. Švelni trauka ir žemesnė sėdynė daro jį idealiu motociklu mokintis važiavimo bekelėje. Motociklas sugeba įveikti sudėtingas trasas, bet minkšta pakaba greitai pasiekia savo ribą važiuojant didesniu greičiu.
Net su papildomais priedais motociklas nėra tinkamas greitkeliams. Galios trūkumas ypač akivaizdus bandant atlikti staigesnį lenkimą. Taipogi jaučiamos vibracijos važiuojant dideliu greičiu, bet jos nėra tokios baisios, kaip pas KTM 640 Adventure.
Privalumai
Nebrangus, pigus išlaikymas, salyginai žema sėdynė (pareguliavus amortizatorius galima dar labiau pažeminti sėdynės aukštį).
Trūkumai
Mažas kuro bakas, nėra bagažinės.
Techniniai duomenys (Suzuki DR 650 SE – 1996 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 644 cm³, 32 kW (43 AG) prie 6400aps/min, svoris 162 kg, benzino bakas 13 L, sėdynės aukštis 885 mm, didžiausias greitis 160 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 5,0 l/100 km
Honda XR650L
Kaip ir Suzuki DR650SE ši Honda yra labiau bekelei skirtas motociklas su mažu kuro baku, be bagažinės ar priekinio stiklo. Uždėjus reikiamus priedus Honda tampa tikrai universaliu motociklu. Jis ypač patrauklus tuom, jog gali įveikti sudėtingą bekelę. Jo ilgi amortizatoriai kilę iš bekelės lenktynių yra sukurti sugerti stambius dykumų nelygimus lekiant dideliu greičiu. Honda technikos patikimumas prisideda prie galimybės sėkmingai rinkti kilometrus.
Motociklo ergonomika pritaikyta bekelei, todėl juo patogu važiuoti atsistojus. Taip pat tolygi variklio trauka padeda išlaikyti gerą sukibimą. Paprastas, bet patikimas oru aušinamas variklis lengvai remontuojamas su paprasčiausiais įrankiais. Motociklo sėdynė yra aukštai, todėl tinkama tik aukštiems vairuotojams.
Variklis važiuojant didesniu greičiu greitkelyje dirba gana švelniai, bet jam trūksta galios atlikti staigius lenkimus. Neužsidėjus papildomo priekinio stiklo vėjas greitai nuvargins. Be to mažas standartinis kuro bakas verčia stoti pasipildyti kuro kas 225 km.
Privalumai
Labai geras pravažumas bekėleja, ilgi amortizatoriai, patikimas paprastas variklis, lengvas.
Trūkumai
Mažas kuro bakas, neturi priekinio stiklo ar bagažinės, tinka tik aukštiems motociklininkams.
Techniniai duomenys (Honda XR650L – 1994 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 644 cm³, 32 kW (43 AG) prie 6000aps/min, svoris 157 kg, benzino bakas 10,6 L, sėdynės aukštis 940 mm, didžiausias greitis 150 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h - s, kuro suvartojimas 4,7 l/100 km
Dar pridedu vieną egzotinį variantą:
MZ 660 Baghira
Vokiškas soft enduro motociklas su puikiomis bekelės savybėmis. Gamintojas šį motociklą surinko iš žinomų detalių gamintojų parduodamos įrangos, pvz.: puikiai veikiantys Marzocchi priekiniai amortizatoriai, aukštos kokybės galinis amortizatorius White Power, Yamaha XTZ-660 variklis.
Viskas sudėta į stabilų plieninį rėmą sujungą su galine šake iš aliuminio. Duslintuvas iš nerūdyjančio plieno.
Motociklas nepriekaištingai elgiasi ant asfalto, bet visu savo grožiu atsiskleidžia bekelėje.
Viskas puiku, išskyrus variklį. Tai geras ir labai patikimas variklis, bet tuo pačiu ir flegmatiškas. Patyrusiems vairuotojams tai ir buvo priežastis jo nepirkti, bet pradedantiesiems – pliusas. Neišvers iš sėdynės iš karto atsukus rankeną, bet patikimai ir ilgai veš, kur akys veda.
Privalumai
Puikai susitvarko su bekele, bet gerai jaučiasi ir ant asfalto.
Pakabos komponentai aukštos kokybės, labai patikimi ir tiksliai veikiantys.
Lengvai prižiūrima konstrukcija.
Trūkumai
Yamaha variklis nors patikimas, bet gana pavargęs.
Pavarų dėžė nervina kartais iššokančiomis pavaromis.
Pakojai žiauriai gadina batus.
Techniniai duomenys (MZ 660 Bagira – 1994 m.)
Oru aušinamas vienacilindris keturtaktis variklis, 660 cm³, 37 kW (50 AG) prie 6500aps/min, svoris 179 kg, benzino bakas 14,5 L, sėdynės aukštis 910 mm, didžiausias greitis 160 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,3 s, kuro suvartojimas 4,2 l/100 km
O toliau darosi linksma, nes įvairiausių informacijos šaltinių nuomonės ima skirtis, kokie dar motociklai tinkami pradedantiesiems, nes yra patogūs valdyti, patikimi ir nelabai brangūs tiek pirkti tiek išlaikyti.
Aš apibendrinau ir sudedu pavadinimus tų motociklų, kurie dažniau ar rečiau pasirodo rekomendacijose:
BMW F650 GS
BMW G650 GS
Yamaha XT 600 E
Kawasaki KLE 500
Aprilia Pegaso (po 2000 m. gamybos)
KTM 640 Adventure
Honda Dominator NX650
Husqvarna TR650
Informacijos šaltiniai:
advpulse.com
motorradonline.de
motorcyclespecs.co.za
Interneto platybės