Rekomenduojami motociklai pradedančiajam
Parašytas: 2015-11-14 00:46
Yra daug priežasčių, kodėl pirmas motociklas geriau yra panaudotas nei naujas. Iš vienos pusės yra ekonominės priežastys: naujas motociklas yra tikrai brangus pirkinys tiek jaunuoliui ką tik gavusiam teises tiek jau brandesniam žmogui, kuris pvz. Dar turi išsimokėti būsto kreditą ir išperkamosios nuomos mokestį už automobilį. Iš kitos pusės yra praktiniai sumetimai: tik ėmęs važinėti motociklu pradėsi suprasti, kokio profilio motociklininkas esi, ar labiau mėgsti asfaltą, ar žiedines lenktynes, pasivažinėjimus žvyru ar bekele o gal iš vis užsimanysi keliauti į motokroso trasą. Pigiau sumokėjus už dėvėtą motociklą, nebus gaila po sezono jį pakeisti, jeigu atsiras tam poreikis. Kitas aspektas, kad naudotą motociklą pigiau remontuoti, nes galima gauti detalių antrinėje rinkoje. Remontuoti dažniausiai prireikia, nes anksčiau ar vėliau nuverti jį garaže arba kur nors kelionėje, jis braižosi, lūžta apdaila, rankenėlės ir panašiai.
Čia pateikiu motociklų modelius, kuriuos patyrę žmonės rekomenduoja rinktis perkant savo pirmąjį.
Honda CB 500
Visiems tinkamas motociklas ar būtum aukštas ar žemas, vyrukas ar moteris, visiems šis modelis suteiks patogią sėdėjimo pozą. Čia gerai įsitaisys tiek 160 cm tiek ir 190cm ūgio vairuotojai. Be to motociklas važiuojant elgiasi maloniai, neutraliai ir atlaidžiai, todėl Honda CB 500 yra idealus sprendimas pradedantiesiems. Netgi pradedantieji meistrautojai gali išbandyti savo jėgas su šiuo paprastos konstrukcijos ir lengvai prižiūrimu motociklu.
Išskyrus grandinės priežiūrą, tepalų keitimus (kas 12.000 km) ir kartkartėmis patikrinant jautrius vairo guolius, nelieka ką daugiau veikti. Variklio ventilius reikia patikrinti tik kas 24.000 km.
Šis modelis nuo 1993 iki 2003 beveik nebuvo iš techninės pusės koreguojamas. Nuo 1997 jis buvo gaminamas Italijoje, o galinį būgninį stabdį pakeitė diskinis. Nuo 1998 buvo pristatyta S versija su daline apdaila.
Privalumai
Labai patikima technika. Kilometražas galimas ir virš 50 000 km esant padoriai priežiūrai. Atlaidus valdymas. Gera vairuotojo ir keleivio sėdėsenos ergonomija.
Trūkumai
Pakaba gana minkšta ir greitai pasiekia savo ribas. Problematiški vairo guoliai. Nuo 1997 galimos problemos su rūdimis benzino bake po ilgesnio stovėjimo.
Techniniai duomenys (Honda CB 500 – 1998 m.)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 499 cm³, 43 kW (58 AG) prie 9500aps/min, svoris 195 kg, benzino bakas 18 L, sėdynės aukštis 790 mm, didžiausias greitis 180 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,2 s, kuro suvartojimas 4,3 l/100 km
Kawasaki ER-5 Twister
Nors motociklas pavadintas Twister (angl. sukūrys), bet su savo 50 AG jis labiau skersvėjis. Su tokia galia šiais laikais ir pradinuko beveik neišversi iš koto. Visgi čia atsispindi taupumas, nes variklis patikimai tarnauja ir kituose Kawasaki modeliuose, pvz. GPZ 500 S, KLE 500. Su šiuo patikimu modeliu ER-5, kuris buvo gaminamas nuo 1996 iki 2006, kilometražas gali lengvai viršyti 50 000 km. Atsisėdi, jautiesi gerai ir važiuoji.
Nuo 2001 metų buvo uždėtas naujas 17 litrų kuro bakas ir buvo modifikuota pakaba bei stabdžiai. Nuo 2004 montuojamas katalizatorius bei standesni priekiniai amortizatoriai. Dažniausiai ir senesniems modeliams ansksteni savininkai jau bus sudėję kokybiškesnes atsargines detales.
Privalumai
Gerai traukiantis ir gyvas dviejų cilindrų variklis. Lengvai aptarnaujama technika. Mažas kuro suvartojimas ir kiti žemi išlaikymo kaštai. Tinkama sėdėjimo poza ir ilgiems atstumams.
Trūkumai
Gana pigus ir silpnas galinis amortizatorius. Priekiniai amortizatoriai per minkšti. Gana ribota šoninė erdvė guldymui, silpni galiniai būgniniai stabdžiai.
Techniniai duomenys (Kawasaki ER-5 Twister, 1996 gamybos)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 499 cm³, 37 kW (50 AG) prie 9000 aps/min, svoris 195 kg, benzino bakas 16 litrų, sėdynės aukštis 780 mm, didžiausias greitis 178 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,3 s, kuro suvartojimas 4,3 l/100 km
Suzuki GS 500
Šis motociklas kasdien tarnaus be rūpesčių, nedaug kainuoja išlaikyti ir yra laikomas patikimu modeliu. Dėka paprasto valdymo ir žemos sėdėsenos, šis motociklas Vakarų Europoje buvo dažnai naudojamas vairavimo mokyklose. Taigi atsargiausi vairuotojai greitai pripranta prie šio motociklo, kuris buvo gaminamas nuo 1989 iki 2007 metų.
Nuo 2001 metų buvo gerokai atnaujintas: pakeistas vairas, padidintas kuro bakas iki 20 litrų. Taupūs pirkėjai gali drąsiai rinktis ir senesnius modelius, jeigu šie buvo tvarkingai prižiūrimi. Rūdis galima lengvai pastebėti, bet ar orų aušinamam varikliui buvo reguliariai keičiami tepalai, tai sužinosi tik peržiūrint serviso knygutę, jei tokia išliko. Taisyklė paprasta: kuo mažiau savininkų turėjo motociklas, tuo geriau.
Privalumai
Galingumas tinkamas vairuotojams su A2 kategoerija. Gana žvalus dvicilindris variklis. Geri stabdžiai. Labai lengvai vairuojamas ir taupus.
Trūkumai
Apdaila kai kur prastai atlikta. Rėmas linkęs rūdyti. Komplektacija labai bazinė. Lakavimo kokybė paprasta. Silpni amortizatoriai. Kieta ir nepatogi sėdynė.
Techniniai duomenys (Suzuki GS 500, 1998 gamybos)
Oru aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 487 cm³, 33 kW (45 AG) prie 9000 aps/min, svoris 189 kg, benzino bakas 17 litrų, sėdynės aukštis 740 mm, didžiausias greitis 177 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,4 s, kuro suvartojimas 4,4 l/100 km.
Hyosung GT 650i
Lietuvoje nelabai matytas paukštis, bet tikrai savo privalumų turintis korejiečių gaminys. Kaip ir su automobiliais, gaunamas dėmesio vertas daiktas už labai patrauklią kainą. Rekomenduoju pasižiūrėti skelbimus Vokietijoje, kur už apynaujus modelius prašoma kartais tikrai nedaug pinigų. Visgi rekomenduojama sutaupytus pinigus įdėti į naują kokybiškesnį galinį amortizatorių. Tuomet važinėjimas juo pasidaro daug malonesnis, ypač žinant, kad jį varo 82 AG V2 formos variklis su tiesioginiu įpurškimu.
Privalumai
Distancija vienu užpylimu virš 400 km. Stiprus V2 formos variklis. Geras garsas. Labai dėmesio vertos naudotų motociklų kainos. Atpalaiduojanti sedėsena.
Trūkumai
Žemesnės kokybės detalės. Prastai suderintas galinis amortizatorius. Vidutiniški stabdžiai. Kai kur prastos kokybės apdaila.
Techniniai duomenys (Hyosung GT 650i, 2008 gamybos)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis V-formos variklis, 647 cm³, 60 kW (82 AG) prie 9250 aps/min, svoris 214 kg, benzino bakas 17 litrų, sėdynės aukštis 780 mm, didžiausias greitis 210 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,3 s, kuro suvartojimas 3,9 l/100 km
Ducati Monster 600
ieškantiems motociklo su šiek tike emocijų, šarmo ir elegancijos ir neprieštaraujantiems, kad jis gali būti ir kiek senesnis labai tinka Ducatti Monster 600. Savo dizainu užkabindavo jau 90’aisias moto minimalizmo megėjus. Oru aušinamo V2 variklio pajėgumai neypatingi, bet stabili pakaba ir geras garsas generuoja daug kitokių džiaugsmų.
Renkantis šį modelį rekomenduojama žiūrėti tik originalios komplektacijos variantus, kad apsisaugotum nuo diletantiškai atliktų įvairiausių „patobulinimų“. Tokiu atveju net vėliau parduodant pvz. Monster M 600(1994-2002 m.) kainos išlieka gana stabilios.
Privalumai
Labai stabili pakaba, gerai laikosi greituose posūkiuose. Tiksli pavarų dėžė. Švarios suvirinimo siūlės. Mažas svoris. Geras pagreitis ir žemas kuro suvartojimas.
Trūkumai
Sąlyginai brangi priežiūra. Neturi tachometro. Vibracijos važiuojant žemomis apsukomis. Mažas pakrovimo svoris.
Techniniai duomenys (Ducati Monster 600, 1994 gamybos)
Oru aušinamas dvicilindrinis keturtaktis V-formos variklis, 583 cm³, 39 kW (53 AG) prie 8250 aps/min, svoris 187 kg, benzino bakas 18 litrų, sėdynės aukštis 770 mm, didžiausias greitis 170 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,0 l/100 km
Suzuki Bandit 650 S
Palyginus su 600 versija, šis modelis nesusilaukė tokios grandiozinės sėkmės, tačiau vis tiek labai daug žmonių pirko ir šį modelį. Vien tik Vokietijoje nuo 2005 iki 2012 buvo nupirka 12 tūkstančių šio nebrangaus ir gerai ištobulintų vidutinės klasės motociklų. Taigi naudotų motociklų rinkoje pasirinkimas gausus. Be to perkant 650 modelį nėra jokios rizikos, nes nėra kito motociklo, kuris pasiūlytų tokį patikimumą už tiek mažai pinigų.
Keturių cilindrų variklis yra beveik nesunaikinamas ir likusi technika nesukelia papildomų rūpesčių. Kaip geresnė alternatyva yra rekomenduojamas skysčiu aušinamas variantas (tipas WVCJ/Z, nuo 2007 m.) nors 20 kg sunkesnis, bet turi 8 AG galingesnį variklį, geresnį sukimo momentą. Geriausias variantas, turintis ABS. Modelis su daline plastikine apdaila yra populiaresnis ir dažniau sutinkamas.
Privalumai
Reguliuojamas sėdynės aukštis. Tinkamas ilgesnėms kelionėms. Gana taupus kuro suvartojimas. Puikus stabilumas įsibėgėjant tiesiosiose. Švelnios variklio charakteristikos.
Trūkumai
Savo klasėje salyginai didelis svoris. Pavarų dėžė ne visai švelni. Stabdžiai sąlyginai buki. Guldant posūkiuose gana anksti kabina asfaltą.
Techniniai duomenys (Suzuki Bandit 650, 2009 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 656 cm³, 63 kW (86 AG) prie 10 500 aps/min, svoris 251 kg, benzino bakas 19 litrų, sėdynės aukštis 800/820 mm, didžiausias greitis 205 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 3,8 s, kuro suvartojimas nuo 4,4 l/100 km
Honda CBF 600 S
Šis motociklas yra visų pirma tiems, kas tiesiog nori ramiai važinėti. Su S-versija (variantas PC38), kuri dėka dalinės plastikinė apdailos turi gerą apsaugą nuo vėjo, galima drąsiai leistis į patogias keliones. Prie to prisideda ir labai komfortiška sėdynė. Galima reguliuoti vairo ir sėdynės poziciją, todėl beveik visada galima rasti patogiausią variantą tiek vairuotojui tiek keleiviui. Dėka didelio bako ir taupaus variklio motociklas gali vienu kartu įveikti beveik 500 kilometrų, todėl nereikės stoviniuoti degalinėse. Variklis taip pat garsėja savo patikimumu.
Nuo 2008 m. (variantas PC43) gavo tiesioginį kuro įpurškimą ir buvo modifikuota pakabą ir vairuotojo panelė. Dėl to buvo panaikintas vairo reguliavimas, tačiau rėmas pradėtas gaminti iš aliuminio vietoj anksčiau naudoto plieno ir variklis veikia dar švelniau. Tarp naujų motociklų Honda CBF 600 buvo tikras pradedančiųjų favoritas, todėl Vakaruose naudotų motociklų rinkoje dabar pasirinkimas tikrai geras.
Siekiant išlaikyti vertę, rekomenduojama rinktis variantą su ABS. Dėl kilometražo galima be problemų rinktis ir virš 50 000 km nuvažiavusius modelius, jeigu ankstesnis savininkas mėgo juo keliauti didesnėmis distancijomis ir reguliariai prižiūrėjo motociklą. O jei dar rasi su kelioninėmis dėžėmis – imk!
Privalumai
Lengvai valdomas ir stabilus ant kelio. Labai komfortiška sėdynė. Malonus ir taupus variklis. Labai geri stabdžiai su (papildoma įranga) ABS sistema.
Trūkumai
Vidutiniškai traukia įsibėgėjus (100–140 km/h užtrunka virš 6 s). Kai kurios detalės paprastos kokybės. Judant greitkelyje stiprios turbulencijos už stataus priekinio stikliuko.
Techniniai duomenys (Honda CBF 600 S, 2008 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 599 cm³, 57 kW (78 AG) prie 10 500 aps/min, svoris 226 kg, benzino bakas 20 litrų, sėdynės aukštis 770-800 mm, didžiausias greitis 213 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,6 l/100 km
Yamaha XJ6
Kai 2009 metais Europoje pasirodė Yamaha XJ6, pardavimai ėjo kaip per sviestą. Ne paskutinėje vietoje buvo ir labai žema naujo motociklo kaina 6000 Eurų. Už šiuos pinigus žmonės gavo labai solidų ir taupų keturių cilindrų variklį. Patogi ir ne per aukšta sėdėsena, nesudėtingas valdymas ir papildomai užsakomas ABS motyvavo šiek tiek nedrąsius moto pradinukus sėsti ant motociklo.
Nuo 2014 šiam motociklui konkurenciją sukelia kitas Yamaha kūrinys MT-07, kuris naujas kainuoja dar pigiau. Ši situacija atitinkamai verčia kristi naudotų XJ6 kainas. Kol kas naudotų modelių kainos laikosi virš 3000 Eur.
Privalumai
Kaip motociklui su keturių cilindrų varikliu netikėtai mažas svoris. Labai lengva valdyti motociklą ir juo manevruoti. Žemi išlaikymo kaštai. Patikima technika.
Trūkumai
Leidžiama užkrauti tik 180 kg. Mažai galimybių pritvirtinti krovinius/krepšius. Galinis amortizatorius per minkštai sureguliuotas. Vidutiniški stabdžiai ir su ABS.
Techniniai duomenys (Yamaha XJ6, 2009 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 600 cm³, 57 kW (78 AG) prie 10 000 aps/min, svoris 215 kg, benzino bakas 17,3 litrų, sėdynės aukštis 790 mm, didžiausias greitis 200 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,5 l/100 km
Keli motociklų variantai pradedantiesiems keliautojams.
Honda Deauville
Kardanas, kelioninės dėžės ir daug komforto – tikro kelioninio motociklo ypatumai ir net nesvarbu, kad Honda Deauville variklis mažesnis nei 700 cm³. Labai pakantus motociklas su patikimu V2 varikliu (58 AG) buvo pradėtas pardavinėti 1998 metais (variantas RC47). Stipriai perdarytas modelis (variantas RC52) su didesniu darbiniu tūriu, tiesioginiu įpurškimu (65 AG) ir papildomai užsakymu ABS pasirodė nuo 2006 metų.
Suzuki GSX 600 F
Nuo 2001 parduodamas modelis nors jau ilgai rinkoje, bet 80 AG galios varikliu iki šiol gerai pasirodo: patogi pakaba, patikimas keturių cilindrų variklis, gera apsauga nuo vėjo ir komfortiška sėdėsena. Dinamiškas, bet absoliučiai tinkamas ilgoms distancijos. Galima tokį motociklą įsigyti jau nuo 1000 Eur su kilometražu mažesniu nei 30.000 km.
Yamaha XJ 600 S Diversion
Nuo 1991 iki 2003 metų virš 40 000 motociklininkų įsigijo šį modelį. Tarp jų daug keliautojų, kurie sukabino ant motociklo dėžes ir uždėję didesnį priekinį stiklą turėjo kiek lėtoką, bet niekad nepervargstantį kelionių draugą. Tokie panaudoti ir gerai prižiūrėti modeliai randami ir už mažiau nei 2000 Eurų.
Rūpintis paprastu keturių cilindrų oru aušinamu varikliu tikrai nereikia, jei juo buvo tvarkingai rūpinamasi. Netgi didesnis nei 50 000 km kilometražas jo nebaugina.
Informacijos šaltinis: motorradonline.de
Čia pateikiu motociklų modelius, kuriuos patyrę žmonės rekomenduoja rinktis perkant savo pirmąjį.
Honda CB 500
Visiems tinkamas motociklas ar būtum aukštas ar žemas, vyrukas ar moteris, visiems šis modelis suteiks patogią sėdėjimo pozą. Čia gerai įsitaisys tiek 160 cm tiek ir 190cm ūgio vairuotojai. Be to motociklas važiuojant elgiasi maloniai, neutraliai ir atlaidžiai, todėl Honda CB 500 yra idealus sprendimas pradedantiesiems. Netgi pradedantieji meistrautojai gali išbandyti savo jėgas su šiuo paprastos konstrukcijos ir lengvai prižiūrimu motociklu.
Išskyrus grandinės priežiūrą, tepalų keitimus (kas 12.000 km) ir kartkartėmis patikrinant jautrius vairo guolius, nelieka ką daugiau veikti. Variklio ventilius reikia patikrinti tik kas 24.000 km.
Šis modelis nuo 1993 iki 2003 beveik nebuvo iš techninės pusės koreguojamas. Nuo 1997 jis buvo gaminamas Italijoje, o galinį būgninį stabdį pakeitė diskinis. Nuo 1998 buvo pristatyta S versija su daline apdaila.
Privalumai
Labai patikima technika. Kilometražas galimas ir virš 50 000 km esant padoriai priežiūrai. Atlaidus valdymas. Gera vairuotojo ir keleivio sėdėsenos ergonomija.
Trūkumai
Pakaba gana minkšta ir greitai pasiekia savo ribas. Problematiški vairo guoliai. Nuo 1997 galimos problemos su rūdimis benzino bake po ilgesnio stovėjimo.
Techniniai duomenys (Honda CB 500 – 1998 m.)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 499 cm³, 43 kW (58 AG) prie 9500aps/min, svoris 195 kg, benzino bakas 18 L, sėdynės aukštis 790 mm, didžiausias greitis 180 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,2 s, kuro suvartojimas 4,3 l/100 km
Kawasaki ER-5 Twister
Nors motociklas pavadintas Twister (angl. sukūrys), bet su savo 50 AG jis labiau skersvėjis. Su tokia galia šiais laikais ir pradinuko beveik neišversi iš koto. Visgi čia atsispindi taupumas, nes variklis patikimai tarnauja ir kituose Kawasaki modeliuose, pvz. GPZ 500 S, KLE 500. Su šiuo patikimu modeliu ER-5, kuris buvo gaminamas nuo 1996 iki 2006, kilometražas gali lengvai viršyti 50 000 km. Atsisėdi, jautiesi gerai ir važiuoji.
Nuo 2001 metų buvo uždėtas naujas 17 litrų kuro bakas ir buvo modifikuota pakaba bei stabdžiai. Nuo 2004 montuojamas katalizatorius bei standesni priekiniai amortizatoriai. Dažniausiai ir senesniems modeliams ansksteni savininkai jau bus sudėję kokybiškesnes atsargines detales.
Privalumai
Gerai traukiantis ir gyvas dviejų cilindrų variklis. Lengvai aptarnaujama technika. Mažas kuro suvartojimas ir kiti žemi išlaikymo kaštai. Tinkama sėdėjimo poza ir ilgiems atstumams.
Trūkumai
Gana pigus ir silpnas galinis amortizatorius. Priekiniai amortizatoriai per minkšti. Gana ribota šoninė erdvė guldymui, silpni galiniai būgniniai stabdžiai.
Techniniai duomenys (Kawasaki ER-5 Twister, 1996 gamybos)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 499 cm³, 37 kW (50 AG) prie 9000 aps/min, svoris 195 kg, benzino bakas 16 litrų, sėdynės aukštis 780 mm, didžiausias greitis 178 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,3 s, kuro suvartojimas 4,3 l/100 km
Suzuki GS 500
Šis motociklas kasdien tarnaus be rūpesčių, nedaug kainuoja išlaikyti ir yra laikomas patikimu modeliu. Dėka paprasto valdymo ir žemos sėdėsenos, šis motociklas Vakarų Europoje buvo dažnai naudojamas vairavimo mokyklose. Taigi atsargiausi vairuotojai greitai pripranta prie šio motociklo, kuris buvo gaminamas nuo 1989 iki 2007 metų.
Nuo 2001 metų buvo gerokai atnaujintas: pakeistas vairas, padidintas kuro bakas iki 20 litrų. Taupūs pirkėjai gali drąsiai rinktis ir senesnius modelius, jeigu šie buvo tvarkingai prižiūrimi. Rūdis galima lengvai pastebėti, bet ar orų aušinamam varikliui buvo reguliariai keičiami tepalai, tai sužinosi tik peržiūrint serviso knygutę, jei tokia išliko. Taisyklė paprasta: kuo mažiau savininkų turėjo motociklas, tuo geriau.
Privalumai
Galingumas tinkamas vairuotojams su A2 kategoerija. Gana žvalus dvicilindris variklis. Geri stabdžiai. Labai lengvai vairuojamas ir taupus.
Trūkumai
Apdaila kai kur prastai atlikta. Rėmas linkęs rūdyti. Komplektacija labai bazinė. Lakavimo kokybė paprasta. Silpni amortizatoriai. Kieta ir nepatogi sėdynė.
Techniniai duomenys (Suzuki GS 500, 1998 gamybos)
Oru aušinamas dvicilindrinis keturtaktis variklis, 487 cm³, 33 kW (45 AG) prie 9000 aps/min, svoris 189 kg, benzino bakas 17 litrų, sėdynės aukštis 740 mm, didžiausias greitis 177 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,4 s, kuro suvartojimas 4,4 l/100 km.
Hyosung GT 650i
Lietuvoje nelabai matytas paukštis, bet tikrai savo privalumų turintis korejiečių gaminys. Kaip ir su automobiliais, gaunamas dėmesio vertas daiktas už labai patrauklią kainą. Rekomenduoju pasižiūrėti skelbimus Vokietijoje, kur už apynaujus modelius prašoma kartais tikrai nedaug pinigų. Visgi rekomenduojama sutaupytus pinigus įdėti į naują kokybiškesnį galinį amortizatorių. Tuomet važinėjimas juo pasidaro daug malonesnis, ypač žinant, kad jį varo 82 AG V2 formos variklis su tiesioginiu įpurškimu.
Privalumai
Distancija vienu užpylimu virš 400 km. Stiprus V2 formos variklis. Geras garsas. Labai dėmesio vertos naudotų motociklų kainos. Atpalaiduojanti sedėsena.
Trūkumai
Žemesnės kokybės detalės. Prastai suderintas galinis amortizatorius. Vidutiniški stabdžiai. Kai kur prastos kokybės apdaila.
Techniniai duomenys (Hyosung GT 650i, 2008 gamybos)
Skysčiu aušinamas dvicilindrinis keturtaktis V-formos variklis, 647 cm³, 60 kW (82 AG) prie 9250 aps/min, svoris 214 kg, benzino bakas 17 litrų, sėdynės aukštis 780 mm, didžiausias greitis 210 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,3 s, kuro suvartojimas 3,9 l/100 km
Ducati Monster 600
ieškantiems motociklo su šiek tike emocijų, šarmo ir elegancijos ir neprieštaraujantiems, kad jis gali būti ir kiek senesnis labai tinka Ducatti Monster 600. Savo dizainu užkabindavo jau 90’aisias moto minimalizmo megėjus. Oru aušinamo V2 variklio pajėgumai neypatingi, bet stabili pakaba ir geras garsas generuoja daug kitokių džiaugsmų.
Renkantis šį modelį rekomenduojama žiūrėti tik originalios komplektacijos variantus, kad apsisaugotum nuo diletantiškai atliktų įvairiausių „patobulinimų“. Tokiu atveju net vėliau parduodant pvz. Monster M 600(1994-2002 m.) kainos išlieka gana stabilios.
Privalumai
Labai stabili pakaba, gerai laikosi greituose posūkiuose. Tiksli pavarų dėžė. Švarios suvirinimo siūlės. Mažas svoris. Geras pagreitis ir žemas kuro suvartojimas.
Trūkumai
Sąlyginai brangi priežiūra. Neturi tachometro. Vibracijos važiuojant žemomis apsukomis. Mažas pakrovimo svoris.
Techniniai duomenys (Ducati Monster 600, 1994 gamybos)
Oru aušinamas dvicilindrinis keturtaktis V-formos variklis, 583 cm³, 39 kW (53 AG) prie 8250 aps/min, svoris 187 kg, benzino bakas 18 litrų, sėdynės aukštis 770 mm, didžiausias greitis 170 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 5,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,0 l/100 km
Suzuki Bandit 650 S
Palyginus su 600 versija, šis modelis nesusilaukė tokios grandiozinės sėkmės, tačiau vis tiek labai daug žmonių pirko ir šį modelį. Vien tik Vokietijoje nuo 2005 iki 2012 buvo nupirka 12 tūkstančių šio nebrangaus ir gerai ištobulintų vidutinės klasės motociklų. Taigi naudotų motociklų rinkoje pasirinkimas gausus. Be to perkant 650 modelį nėra jokios rizikos, nes nėra kito motociklo, kuris pasiūlytų tokį patikimumą už tiek mažai pinigų.
Keturių cilindrų variklis yra beveik nesunaikinamas ir likusi technika nesukelia papildomų rūpesčių. Kaip geresnė alternatyva yra rekomenduojamas skysčiu aušinamas variantas (tipas WVCJ/Z, nuo 2007 m.) nors 20 kg sunkesnis, bet turi 8 AG galingesnį variklį, geresnį sukimo momentą. Geriausias variantas, turintis ABS. Modelis su daline plastikine apdaila yra populiaresnis ir dažniau sutinkamas.
Privalumai
Reguliuojamas sėdynės aukštis. Tinkamas ilgesnėms kelionėms. Gana taupus kuro suvartojimas. Puikus stabilumas įsibėgėjant tiesiosiose. Švelnios variklio charakteristikos.
Trūkumai
Savo klasėje salyginai didelis svoris. Pavarų dėžė ne visai švelni. Stabdžiai sąlyginai buki. Guldant posūkiuose gana anksti kabina asfaltą.
Techniniai duomenys (Suzuki Bandit 650, 2009 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 656 cm³, 63 kW (86 AG) prie 10 500 aps/min, svoris 251 kg, benzino bakas 19 litrų, sėdynės aukštis 800/820 mm, didžiausias greitis 205 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 3,8 s, kuro suvartojimas nuo 4,4 l/100 km
Honda CBF 600 S
Šis motociklas yra visų pirma tiems, kas tiesiog nori ramiai važinėti. Su S-versija (variantas PC38), kuri dėka dalinės plastikinė apdailos turi gerą apsaugą nuo vėjo, galima drąsiai leistis į patogias keliones. Prie to prisideda ir labai komfortiška sėdynė. Galima reguliuoti vairo ir sėdynės poziciją, todėl beveik visada galima rasti patogiausią variantą tiek vairuotojui tiek keleiviui. Dėka didelio bako ir taupaus variklio motociklas gali vienu kartu įveikti beveik 500 kilometrų, todėl nereikės stoviniuoti degalinėse. Variklis taip pat garsėja savo patikimumu.
Nuo 2008 m. (variantas PC43) gavo tiesioginį kuro įpurškimą ir buvo modifikuota pakabą ir vairuotojo panelė. Dėl to buvo panaikintas vairo reguliavimas, tačiau rėmas pradėtas gaminti iš aliuminio vietoj anksčiau naudoto plieno ir variklis veikia dar švelniau. Tarp naujų motociklų Honda CBF 600 buvo tikras pradedančiųjų favoritas, todėl Vakaruose naudotų motociklų rinkoje dabar pasirinkimas tikrai geras.
Siekiant išlaikyti vertę, rekomenduojama rinktis variantą su ABS. Dėl kilometražo galima be problemų rinktis ir virš 50 000 km nuvažiavusius modelius, jeigu ankstesnis savininkas mėgo juo keliauti didesnėmis distancijomis ir reguliariai prižiūrėjo motociklą. O jei dar rasi su kelioninėmis dėžėmis – imk!
Privalumai
Lengvai valdomas ir stabilus ant kelio. Labai komfortiška sėdynė. Malonus ir taupus variklis. Labai geri stabdžiai su (papildoma įranga) ABS sistema.
Trūkumai
Vidutiniškai traukia įsibėgėjus (100–140 km/h užtrunka virš 6 s). Kai kurios detalės paprastos kokybės. Judant greitkelyje stiprios turbulencijos už stataus priekinio stikliuko.
Techniniai duomenys (Honda CBF 600 S, 2008 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 599 cm³, 57 kW (78 AG) prie 10 500 aps/min, svoris 226 kg, benzino bakas 20 litrų, sėdynės aukštis 770-800 mm, didžiausias greitis 213 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,6 l/100 km
Yamaha XJ6
Kai 2009 metais Europoje pasirodė Yamaha XJ6, pardavimai ėjo kaip per sviestą. Ne paskutinėje vietoje buvo ir labai žema naujo motociklo kaina 6000 Eurų. Už šiuos pinigus žmonės gavo labai solidų ir taupų keturių cilindrų variklį. Patogi ir ne per aukšta sėdėsena, nesudėtingas valdymas ir papildomai užsakomas ABS motyvavo šiek tiek nedrąsius moto pradinukus sėsti ant motociklo.
Nuo 2014 šiam motociklui konkurenciją sukelia kitas Yamaha kūrinys MT-07, kuris naujas kainuoja dar pigiau. Ši situacija atitinkamai verčia kristi naudotų XJ6 kainas. Kol kas naudotų modelių kainos laikosi virš 3000 Eur.
Privalumai
Kaip motociklui su keturių cilindrų varikliu netikėtai mažas svoris. Labai lengva valdyti motociklą ir juo manevruoti. Žemi išlaikymo kaštai. Patikima technika.
Trūkumai
Leidžiama užkrauti tik 180 kg. Mažai galimybių pritvirtinti krovinius/krepšius. Galinis amortizatorius per minkštai sureguliuotas. Vidutiniški stabdžiai ir su ABS.
Techniniai duomenys (Yamaha XJ6, 2009 gamybos)
Skysčiu aušinamas keturių cilindrų keturtaktis variklis, 600 cm³, 57 kW (78 AG) prie 10 000 aps/min, svoris 215 kg, benzino bakas 17,3 litrų, sėdynės aukštis 790 mm, didžiausias greitis 200 km/h, įsibėgėjimas 0–100 km/h 4,0 s, kuro suvartojimas nuo 4,5 l/100 km
Keli motociklų variantai pradedantiesiems keliautojams.
Honda Deauville
Kardanas, kelioninės dėžės ir daug komforto – tikro kelioninio motociklo ypatumai ir net nesvarbu, kad Honda Deauville variklis mažesnis nei 700 cm³. Labai pakantus motociklas su patikimu V2 varikliu (58 AG) buvo pradėtas pardavinėti 1998 metais (variantas RC47). Stipriai perdarytas modelis (variantas RC52) su didesniu darbiniu tūriu, tiesioginiu įpurškimu (65 AG) ir papildomai užsakymu ABS pasirodė nuo 2006 metų.
Suzuki GSX 600 F
Nuo 2001 parduodamas modelis nors jau ilgai rinkoje, bet 80 AG galios varikliu iki šiol gerai pasirodo: patogi pakaba, patikimas keturių cilindrų variklis, gera apsauga nuo vėjo ir komfortiška sėdėsena. Dinamiškas, bet absoliučiai tinkamas ilgoms distancijos. Galima tokį motociklą įsigyti jau nuo 1000 Eur su kilometražu mažesniu nei 30.000 km.
Yamaha XJ 600 S Diversion
Nuo 1991 iki 2003 metų virš 40 000 motociklininkų įsigijo šį modelį. Tarp jų daug keliautojų, kurie sukabino ant motociklo dėžes ir uždėję didesnį priekinį stiklą turėjo kiek lėtoką, bet niekad nepervargstantį kelionių draugą. Tokie panaudoti ir gerai prižiūrėti modeliai randami ir už mažiau nei 2000 Eurų.
Rūpintis paprastu keturių cilindrų oru aušinamu varikliu tikrai nereikia, jei juo buvo tvarkingai rūpinamasi. Netgi didesnis nei 50 000 km kilometražas jo nebaugina.
Informacijos šaltinis: motorradonline.de