2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Kelionės, kelionių aprašymai.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-08 11:59

Gerulis rūkas. Tikrai įspūdinga diena.
O ką krabas su jumis veikė?


Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
TWIN
Pranešimai: 1095
Užsiregistravo: 2016-07-26 15:22
Karma: 260

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė TWIN » 2019-06-08 12:00

Decoy rašė:Žinutės nuoroda
TWIN rašė:Žinutės nuoroda Tai jus ekipazas sumazejo? Ar gryzo Katys prie kamandos? :shock:
Jeigu tu rašai apie ankstesnį komentarą, ten buvo minėtas tik dienos pasivaikščiojimas.

Jo, lyg supratau kad atsiskyre :D Man kiek teko kompanijose keliauti, tai visa laika kazkas atsiskirdavo :mrgreen: Gero oro Jums!
Debesys rašė:Žinutės nuoroda Gerulis rūkas. Tikrai įspūdinga diena.
O ką krabas su jumis veikė?

Krabui jau kaput, jis pilve :lol: :lol: :lol: turbut
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-08 12:18

Nepasisekė krabui su kompanija.. :)
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-08 13:34

Krabą palikome kaip yra, nežinia kiek pratemps... :(
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-09 03:08

Aštunta diena. Kėlėmės ankstyvą rytą tam, kad užimti eilę ir pasirinkti geresnes vietas greitajame Fjord1 kelte "Vingtor". Laivas yra keturių V10 variklių katamaranas, talpina ties 280 keleivių, kruizinis greitis - ties 60 km/val. Panoraminiai langai, restoranėlis, priekinė ir galinė išorinės aikštelės. Plūdės gan plonos - per jūrą eina kaip karštas peilis per sviestą: greitai, tyliai, nejaučiant švelnaus bangavimo. Čia yra įrengtas erdviausias man matytas tualetas su plačiu langu. Viskas apmąstyta ir numatyta.

Paveikslėlis

Nors keltas yra labai greitaeigis, tam, kad pasiekti Flamą jam prireikė 5,5 valandų. Maršrutas vadė po dešimčiais tiltų, siaurais tarpais, šalia aukštų krioklių ir kalnų. Sumoje jis darė ties 6 sustojimų, išleisdavo ir priimdavo po kelis keleivius. Manevringumas - tiesiog įspūdingas, švartuotis jam prireikdavo 1-2 minučių.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pakelyje prasilenkėme su buriu keltų ir keliais pramoginiais laivais. Didžiausias iš paskutinių pasižymėjo kompaktišku malūnsparniu, kuris aktyviai skraidino savo svečius.

Paveikslėlis

Trumpai apie įspūdžius: asmeniškai, kruizu likau patenkintas. Labai įdomu susipažinti su visą technika ir pamatyti Fjordus "iš vidaus". Laive nesisėdėjo, didžiąja kelionės laiko dalį praleidau išorinėse deniuose. Kad išstovėti priekyje, reikėjo pilnai "apsivynioti". Vis gi, prie 60 km/val, vėjas pasidaro labai piktas, grasina prasta savijauta. Dažniausiai "Vingtos" ėjo Fjordo viduryje, todėl kalnai neatrodė, kažkokie, super grandioziniai. Arčiau Flamo jis pradėjo artintis prie aukščiausių, iš jų bėgančių krioklių ir pan., tai pradėjo labai patikti.

Paveikslėlis

Flamą pasiekėme ties 14 valandos, papietavome. Miestu šitą kaimelį pavadinti labai sunku, jis susidaro iš 5 suvenyrų parduotuvių, Flamsbana traukinių stoties, autobusų stoties, poros viešbučių ir kelių restoranų. Visam jo apžiūrėjimui pilnai pakanka valandos. Jeigu laiko yra daugiau - galima prieiti prie čia pat esančio krioklio. Uostas priima viena didelį kruizinį laivą (šį kartą vieta buvo užimta didžiulių nauju laivu "MSC Preziosa", čia jis atėjo iš Hamburgo) ir daug smulkesnių jachtų. Vienas iš įdomesnių jo laivyno narių yra katamaranas "Vision of the Fjords". Dėmesį jis traukia ne tik savo futuristiniu dizainu, bet ir tuo kad yra pilnai elektrinis. Techniniai parametrai nurodo, jog savo baterijas laivas įkrauna per 25 min, to užtenka 2,5 valandų 16 mazgų greičio kelionei. Krante jam yra įrengta speciali robotinė ranka, kuri parduoda 2 aukštos įtampos elektros kabelius.

Paveikslėlis

Kelionė tesėmė traukiniu. Pirma dalis - panoraminis važiavimas Flamsbana. Maršrutas yra visai trumpas - tik 21 kilometras, tačiau jis yra labai status. Elektrinis lokomotyvas užtraukia 6 (berods) vagonus į nepilno kilometro aukštį labai vaizdingu slėniu. Pakeliui yra daug mažesnių ir ilgesnių tunelių, vienas iš kurių yra unikalus tuo, jog viduje traukinys apsisuka beveik 180 laipsnių. Turėjau labai užkeltus lūkesčius, todėl šitas "etapas" didelio įspūdžio nepaliko, vis gi jau važiavome analogiškais keliais motociklais. Tačiau vieną kartą tą padaryti verta. Iš šitos pramogos detaliu reikia paminėti, kad viduryje savo kelio traukinys sustoja prie krioklio ir išleidžia keleivius 5 minutėm "pasiselfinti". Čia laukia staigmena - poros minučių muzikinis "folk" pasirodymas. Žiūrovams pristatomas, vienu metu ir nacionalinis, ir mistinis mikro spektaklis. Jeigu kada nors čia lankysitės - sėskite vagono pusėje su 3 kėdžių eile, šita pusė gauna daugiausiai gerų vaizdų (bet jie kaitaliojasi).

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Galutinė stotelė yra Myrdal, poros namų kaimas su traukinių stotimi. Vienas peronas praleidžia traukinys iš šalies vidaus į Bergeną ir Oslo, antras - tik iš Flamo (ir siunčia atgal). Iš čia turėjome vykti tiesiai į Bergeną, bet dėl specifinio graiko ir bilietų prieinamumo, mūsų traukinys turėjo atvykti tik po 3 valandų tarpo. Laiką norėjosi praleisti besivaikščiojant aplink - iš čia išeina keli labai smagūs dviračių/pėsčiųjų takai. Dėl ganėtinai prastų orų toliau paeiti sutiko tik Giedrius. Su juo apėjome judrų upeli iki krioklio, čia pastebėjome ženklus "Myrdal Zipline" ir tolimoje besimatančią apžvalgos aikštelę. Nusprendėme ją aplankyti.

Atvykę į vietą supratome jog tai yra visiškai naujas statinys. Viskas kaip ir surinkta, pakabintas apšvietimas, paruošti suoliukai ir komercinės patalpos, po stogeliu sumontuoti didžiuliai ekranai, bet - viskas tuščia, nei sielos. Pasinaudojome patogumais ir čia pavakarieniavome. Įamžinome aplinką nuotraukomis ir grįžome į traukinių stotelę.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po aštuonių vakaro įsėdome į modernų traukinį į Bergeno centrą. Pasirodo, jis irgi vyko ne ka prastesniu vaizdingu maršrutu, visas 2 valandas. Dairėmės pro langus su apvalioms akim, galvojo sukosi tik "eik tu šikt, o kaip čia, tu tik pažiūrėk ten" ir t.t. Vėl gi, labai rekomenduoju šitą maršrutą. Jeigu keliausite iš Myrdal - sėskite į kairę vagono pusę. jeigu keliausite iš Bergeno - į dešinę. Nors, vėl gi, geri vaizdai yra ir kitur, tiesiog šiek tiek retesni.

Paveikslėlis

Grįžę namo panagrinėjome orus. Kadangi rytoj žada lietų - dieną praleisime mieste. Poryt vyksime į mega-hike-challenge, kopsime atsižymėti prie Trolio Liežuvio.

Paveikslėlis

Taip pat norėtųsi pasidalinti situacija su parkingu: dėl to kad gyvename pačiame centre su uždraustu parkavimu ir turime 4 motociklus, "paslėpti" juos niekam nemaišant tiesiog nepavyksta. Nusprnedėme pasinaudoti automatinio parkingo garažo paslaugomis - užimti ten vieną vietą ir mokėti po 5-6 eurus per parą (teorijoje, už vieną). Bet ir vėl atsiranda sąlyga "tačiau": parkingas nenuskaitė numerių, todėl nėra aišku kaip apmokėti stovėjimą. Faktiškai čia stovi "automatas", kuris prašo įvesti numerį ir apmokėti paslaugą, įvedant mūsų - aparatas nieko neranda. Antras bandymas buvo telefono programa, bet ir čia nieko nepavyko - instaliuojant ji praneša "Jūsų google accountas yra iš kito regiono, negalime niekuo padėti". Todėl, dabar motociklai stovi "neregistruoti". Labai panašu, kad važiuosime nesumokėję, ne dėl to kad nenorime, o dėl to, jog tą padaryti yra neįmanoma. Poryt žinosime kaip yra ištiktųjų, ar mums pateiks kažkokių priekaištų.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-09 22:25

Keista žiūrėti sniegą ir šaltą orą, kai pas mus tokie karščiai
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-09 22:44

Nelepina oras, sunkūs debesys aplink, antra diena lyja, 11laipsn, svarbu nuotaikos geros ir yra ką pažiūrėti
Prikabinti failai
60C9F834-91B7-4EC6-AD98-9173B573D918.jpeg
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-10 02:01

Kaip ir planuota, devinta kelionės diena buvo praleista Bergene, po lietumi. Saulius vėl nusprendė keliauti savo maršrutu, mes - pagal planą.

Pirmoje eilėje aplankėme čia pat esantį "atviro lauko muziejų" - Bryggen gatvės senojo žvejų kaimo rajonėlį. Niekaip neina suvokti, kaip mediniai pastatai gali išlikti tokioje, beveik naujoje būklėje po 400 metų?, ypač atsižvelgiant į tai, kad stovi labai drėgnoje aplinkoje... Komplekse įsikūrė dešimčiai suvenyrų parduotuvių, įvairios audinių, meno ir juvelyrinių gaminių dirbtuvės, kavinės ir keli nelabai įdomus muziejai. Nelabai įdomūs būtent todėl, kad visas šitas istorinis parkas jau yra kaip didelis muziejus.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Apėjome visuose Bergeno atvirukuose vaizduojamus namukus ir toliau už jų esančius modernius miegamuosius kvartalus. Paskutiniai yra organizuoti labai aiškiame Švedų stiliuke - maksimali izoliacija nuo miesto triukšmo ir šurmulio, vaizdas į jūrą, sutvarkytos medinės krantinės su galimybe išsimaudyti, patogios integruotos į aplinką "chill" zonos. Iš 'pramoninės' pusės - garažai, komercinės patalpos ir pan.

Kadangi, kaip ir minėjo Giedrius, kalnuose užstrigo įkyrus debesys ir mums nepavyko aplankyti Fløyen panoraminės apžvalgos aikštelės, kažkiek kompensavome reikalą poros kalvų lankymu. Pradžioje apėjome Rothaugen vidurinę mokyklą. Vaizdas - ne kažką, tačiau vieta įdomi. Čia pat buvusios Sverresborg tvirtovės vietą - taip pat nėra labai stulbinančiai vaizdinga, tačiau panorama jau geresnė.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po pietų, iki 19 valandos, savo tempu apėjau kitą miesto dalį - Verftet, Nordnes ir Stradsiden rajonus. Labai neišsiplėsiu: čia radau daug įdomių kainuotų ir vingiuotų, siaurų senamiesčio gatvelių. Kiemai apjungti į kažkokias "komunas", kur gyventojai pasirūpino pusiau privačiomis vaikų žaidimo aikštelėmis, BBQ ir jaukiomis poilsio zonomis. Visai šalia - pramoninė miesto dalis su įspūdingai atrodančiais StromCo meteorologinės kompanijos komplekso pastatais - masė palydovinių antenų, prišvartuoti anksčiau nematyti pusiau moksliniai, pusiau kruiziniai šiaurės jūros laivai. Palei krantą pastatyti modernūs daugiabučiai (to pačio Švediško tipo). Patiko Nordnes parkas, ir iš jo atsiveriantys vaizdai į Bergeno įlanką/uostą, jo eismą. Einant pakrante, radau daug jaukių vietelių su puikiais vaizdais piknikams ar panašaus tipo pasisėdejimams.

Paveikslėlis

Pamiršau paminėti, jog Bergenas yra papuoštas "Pride" vėliavomis, renkama daug scenų, vyks didelė su tuo susieta šventė.

Paveikslėlis

Visur norėtųsi praleisti daug daugiau laiko nei buvo skirta dabar, tačiau tam trukdė lietus. Susijungę į bendrą kompaniją vakarą praleidome vietiniame kabake.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė turistux » 2019-06-10 06:30

Tai bent pragyvenimo lygis pas mus pakilo. Prie litu, pamacius, kad hotdogas degalineje kainuoja 50 litu, kava - 10 litu, o juros gerybiu sriuba Bergeno krantineje - 90 litu, apie kavine minciu nekilo :)
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-10 07:40

Hot dogas čia kainuoja 25 kronas (2,5 eur). Max - 50 nok. Žuvies turguje - gal. Bet niekas neverčia dūkti būtent čia.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-11 03:51

Dešimta diena. Meba Hike challenge - Trolltunga.

Kadangi šitam reikalus pasirašė tik Mantas, kompanija vėl pasidalino į 2 dalis. Giedrius ir Saulius, po naujienų, kad turistai gali meškerioti kur nori ir ką nori (na, beveik) - paėmė meškeres ir išvyko bandyti laimę. Aš ir Mantas, 7 ryto išvažiavome į Tyssedal. Orai pasitaikė nelabai draugiški, todėl nepatingėjome apsivilkti lietaus aprangą.

Kas liečia parkingą ir motociklus - atėję į vietą radome atidarytus vartus. Dėl viso ko patikrinome ar automatas mato mūsų numerius - nemato. Todėl, ilgai nelaukiant, išvažiavome į žygį. Bergeno rajono keliai mus jau nebe stebino, tačiau įdomybės prasidėjo nuo Tørvikbygd - Jondal. Kaip susitarę, visi kleiviai buvo apsirengę rimtą sportinę aprangą. Spėjome, kad jų dalis vyks ten pat kur ir mes (vėliau paaiškėjo, kad neapsirikome).

Paveikslėlis

Nuo Jondal iki Odda, kelias vedė dvejais super ilgais tuneliais. Vienas - 10, kitas - net 11,5 kilometrų. Važiuoti jais buvo ganėtinai nuobodu, kaip magistrale. Plius, juose buvo labai šalta. Orai čia buvo visai kitokie nei Bergene: beveik giedra, jaučiamai kaitino saulė.

Nuo Odda iki pat Trolltungos automobilių stovėjimo aikštalės keliai buvo labai panašus į Italų - vieno lygio, kalvos kraštu, pagal perimetrą. Aukščiau - siari serpantinai su prie pat atitvarų esantys skardžiais. Itališkas Alpes priminė ir aštrios kalnų viršūnės.

Žinomiausio Norvegijos pėsčiųjų tako parkingas yra padalintas į 3 lygius: apačioje - dideliems automobiliams, visokiems kemperiams; aukščiau - lengviesiems ir motociklams; į patį aukščiausią lygį veda privatus kelias, kuriuo kursuoja mikro autobusiukas (trumpina Hiking maršrutą 3-4 kilometrais), jos gale yra galutinis ir aukščiausia automobilių stovėjimo aikštalė. Kiek kainuoja šita paslauga nesidomėjome, tačiau keli automobiliai čia užvažiavo. Vidutiniame lygyje motociklus galima palikti nemokamai, juos palikome šiek tiek atokiau nuo automobilių, neužimant pažymėtos vietos, kaip ir kiti kolegos.

Trolltungos pažintinis takas yra 14 km ilgio (į vieną pusę) ir prasideda minėtu privačiu keliu, kuris, nauju tvarkingu serpantinu kelia svečius į papildomų 450m metrus, sumoje - 860 virš jūros lygio. Čia prasideda tikrasis maršrutas. Iš asfalto, jo danga keičiasi į žvyrą, vėliau - tarsi vėl asfaltuota, veda ilgom plokščiom uolom. Visur varva upeliai, šaltinis - aukščiau tirpstantis sniegas. Kuo toliau, tuo takas tampa statesniu. Praktikoje, aiškaus kelio yra visai nedaug. Dažniausiai, dažu balionėliu užpieštos raudonos "T" (trail?) raidės, kurios leidžia žygio kryptį. Kai kada jas pastebėti labai sunku, tačiau dėl aplink judančių sportininkų - viskas yra suprantama.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pagal youtubės video komentarus, pilnam žygiui reikėtu ties 12 valandų. Mes tiek neturėjome ir pasitikėjome jėgomis, todėl ėjome ganėtinai sparčiai. Po 7 kilometro žygiuoti pasidarė labai sudėtinga - stipriai užkaitau, dėl prakaito kiaurai peršlapo marškinėliai ir striukė, o vėjas darėsi vis šaltesnis. Po diskusijos su Mantu, pasinaudojau patarimu ir persirengiau. Pasisekė, kad dėl viso ko, su savim paėmiau šiltą moto striukės pamušalą, atsirado naujų jėgų ir ryžtingumas. 

Trumpai apie aplinką: gražūs bet pilkai žali vaizdai - pelkės, akmenys, upeliai, trumpa žolė, jokių medžių. Panorama - kalnai, ežerai, fjordai, kaimiški namukai. Ganėtinai daug turistų, visi spalvoti, sportiški. Kažkas eina su lengva kuprinę, kažkas nešasi didžiulius krepšius su palapinėmis. Oficilaiai, "Camping is not premitted". Praktikoje, išskleistų palapinių mačiau bent 4.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Su orais ir vėl pasisekė, tačiau buvo vėjuota. Vienoje atkarpoje vėjas yra šiltas, kitoje - stipriai kandžioje šaltuku. Temperatūra taipoti svyravo nuo +20 iki, manau, +7. Nepaisant šito, dažnas turistas žygiuoja su paprastais marškinėliais.

Paveikslėlis

"Trolio liežuvį" 4 valandas su "uodega" (nuo 11:30 iki ~15:40). Fotografuotis ant "avirukinės" uolos yra eilė, vienu metu laukia ties 3 asmenų. Suvalgėme po iš Lietuvos atvežtus karinius maisto davinius - čia toks maitinimo būdas yra tiesiog idealus (pakavimas, jo sudėtis ir paruošimo technologija). Judėti atgal, dėl akivaizdžių priežasčių, buvo žymiai lengviau, grįžome per lygiai 3 valandas. 

Iš stovėjimo aikštelės išvykome 19 valanda, Bergene buvome po dar dvejų su puse. Atstumas - 150km, tačiau į jį pakliūna ir keltas, ir daugybė kaimukų su greičio apribojimais iki 50, ir sudėtingesnių kelio atkarpų.

Paveikslėlis

Papildoma, noriu paminėti, jog nuo tako pradžios iki pat galo yra puikus mobilus ryšys, LTE+. Norvegai čia, matomai, pasistengė. Taip pat, pakeliui, pastatyti 3 "emergency" namukai. Ne paprasti, slėptis nuo lietaus ar vėjo, bet, matomai, sukomplektuoti visa pirmos pagalbos ir ryšio su gelbėtojais įranga.

Paveikslėlis

Internetas leido bendrauti su Bergene esančia grupes dalimi, kas ten vyko - nepasakosiu, paliksiu šitą punktą Sauliui ir/ar Giedriui. Pasakysiu tik tiek, kad apartamentuose mus laukė keptas žuvis.

Rytoj laukia lėta tingėjimo diena. Važiuosime į Stavenger'į, vos 200 km. Atvykti reikia 16 valandai, čia mūsų laukia ekskursija po Norvegijos naftos muziejų su gidu. Turėtu būti įdomu.

P.S. Po 35 km pėsčiom kalnais, kol kas, nieko neskauda. Įdomu kas bus rytoj ;-) 
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-11 07:40

Žvejojome kažkur čia (geros vietos šiaip nesakomos)
DB8BF3A6-754E-4405-9036-0C39500F573A.jpeg

Būdas paprastas
BB64072D-49C5-4160-9B72-55E06FE9564A.jpeg

Laimikis
081E9B14-8D52-4141-A07B-BD781FE35A5F.jpeg

Kulinarija
AC5D1CCB-312C-4E77-A32B-593F77D544EF.jpeg

Ir štai
4630188C-2551-4B4D-8995-942CFA01D3F9.jpeg
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Debesys » 2019-06-11 09:14

Giedriaus pasakojimas labai informatyvus :lol: :lol: Viso 13 žodžių, o papasakota viena diena :D
okuma rašė:Žinutės nuoroda Laimikis

Čia skumbrė?
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2482
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 977

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė draginoid » 2019-06-11 09:30

Debesys rašė:Žinutės nuoroda Giedriaus pasakojimas labai informatyvus :lol: :lol: Viso 13 žodžių, o papasakota viena diena :D
okuma rašė:Žinutės nuoroda Laimikis

Čia skumbrė?

Pagal mane cia pikša, pas mus vadinama Juodadėmė menkė.
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-11 10:20

Googlis pasakė, kad tai SAIDA
Vartotojo avataras
draginoid
Pranešimai: 2482
Užsiregistravo: 2015-10-26 12:46
Karma: 977

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė draginoid » 2019-06-11 11:19

okuma rašė:Žinutės nuoroda Googlis pasakė, kad tai SAIDA

Gal ne visai. Akys taviskes didesnes. :)
http://apiezuvis.lt/seimos/Menkines.html
Keturi ratai vežioja kuną, o du ratai - sielą.
Vartotojo avataras
Slafka
Pranešimai: 59
Užsiregistravo: 2016-06-22 17:55
Karma: 27

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Slafka » 2019-06-11 15:09

Žinute tai nekokia :shock:
Norvegijoje žuvo nuo uolos į upę nukritęs lietuvis
Maždaug 40-ies lietuvis pirmadienį Norvegijoje nukrito nuo uolos ir žuvo, skelbia tv2.no.
Šaltinis: 15min.lt




O tai jusu 6diena aprašyme buvo... Kitas dienos plano lankytinas objektas buvo žymusis trolių kelias "Trollstigen :|
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė turistux » 2019-06-11 15:32

Blemba, o kaip jus ja gaudet? Ant ko? Kiek pagavot? Neuzskaitau tokio lakonisko pasakojimo :)
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
okuma
Pranešimai: 780
Užsiregistravo: 2015-10-30 12:05
Karma: 363

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė okuma » 2019-06-11 19:11

draginoid rašė:Žinutės nuoroda
okuma rašė:Žinutės nuoroda Googlis pasakė, kad tai SAIDA

Gal ne visai. Akys taviskes didesnes. :)
http://apiezuvis.lt/seimos/Menkines.html


Na akys tikrai didelės buvo
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2019 06: Norgefjordoterapija, arba Biržėlio kelionė į šiaurę

Standartinė Decoy » 2019-06-12 02:18

Vienuolikta kelionės diena. Tingus rytas. Berods, susikrauti ir išvažiuoti iš Bergeno pavyko šiek po 10 valandos.

Kelias laukė visai trumpas, tiesiai į Stavangerį. Pati jo pradžia buvo visiškai nuobodi - pakliuvome į "lėtą magistralę". Daug automobilių, visi važiuoja pro kaimukus ir miestelius, lenkti didelės prasmės nėra - kolona ilga, pirmu netapsi. Kadangi išsimiegoti šiąnakt nepavyko, akys buvo sunkios-sunkios, kovojau su nuovargių. Šiaip bei taip pasiekėme perkelią į Sandvikvåg. Keltai čia vaikšto dideli, kas 20 min, mūsų buvo pilnutėlis. Atvykti pačiu laiku, nusipirkome bilietus ir iškart buvome įleisti į denį.

Paveikslėlis

Kol plaukėme, Giedrius pakalbino vietinį gyventoją, kuris vyksta į Prancūziją nauju dideliu KTM'u. Susipažinęs su mūsų ateinančiu maršrutu jis pagyrė dėl kelių pasirinkimo ir patarė dar porą įdomių vietų (pridėsime). Tarp kitko - pakomentavo radarų veikimą, kelių kultūrą ir kitus Norvegijos motociklizmo niuansus (nieko naujo, viską matėme, apie tą rašiau).

Po 45 minučių išvažiavome kitame krante, šitoje saloje kelias pasidarė ir žymiai greitesnis ir vaizdingesnis. Dingo miškai, atsirado tolimi saulėti laukų kraštovaizdžiai.

Atvykę į Stavangerį žymiai anksčiau nei planavę, pabandėme susisiekti su rezervuotų apartamentų savininkų dėl ankstesnio check-in'o, tačiau tas neatsiliepė. Susitarimas buvo dėl laiko tarpo nuo 19 iki 20 valandos, nieko nuostabaus. Todėl, kukliai priparkavome ir uždengėme motociklus gatvės krašte. Patys išvykome į miestelio senamiestį, link Norvegijos naftos muziejaus, kur buvo užsakytas ir gidas.

Paveikslėlis

Nors muziejus yra technikos, jis labai stengiasi perduoti ir kitą, tamsią Norvegijos istorijos pusę.

Jeigu kažkas nežino šalies istorijos, pabadysiu ją labai trumpai pristatyti: iki 1960 metų, šalis niekuo neišsiskyrė nuo savo kaimynų, pagrinde vertėsi žvejyba ir panašia ūkine veikla. Tačiau įvykiai susiklostė taip, kad atsirado įtarimas jog čia gali būti naftos. Kai tik gipotizės pasitvirtino, į savo šalį Norvėgai ileido vieną didžiausių naftos kompanijų "Shell". Tačiau, neturint reikalingų specialistų, jie iškėle daug įvairių reikalavimų, pvz, kad visur turėtu dirbti ne mažiau 20 procentų vietinių gyventojų. Šitos pramonės "sostine" buvo pasirinktas Stavanger'is. Neskaitant akivaizdžių geografinių privalumų, miesto valdyba įvertino naudą ir pasiūlė kompanijoms daug visokių privalumų, viena iš pagrindinių buvo supaprastintos nekilnojamo turto ir žemės pardavimas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po kelerių aktyvaus ir pelningo darbo metų, regione atsirado daug naftos specialistų. Tą pastebėjo šalies valdyba ir nusprendė, kol dar nėra vėlu, reorganizuoti sparčiai augančią pramonę šalies gyventojų naudai. Buvo įkurta nacionalinė kompanija "Statoil" (dabar - Equinor), ir, po konsultacijų su geriausiais verslo specialistais, didelę mokesčių dalį nukreipė į valstybės socialinio draudimo fondą ("Norwegian sovereign wealth fund"). Šiomis dienomis tai yra vienas didžiausių investicinių fondų pasaulyje, kuris sutelkė geriausius ekonomikos specialistus, yra pats pažangiausias ir efektyviausias valstybės pinigų saugojimo ir kovos su infliacija priemonė. Muziejuje yra šito fondo finansų skaitliukas, berods, dabartinė turto išraiška yra 1,3 trilijono eurų. Kad suprasti jo mastus, metinis Lietuvos BVP yra nepilni 5% šitos sumos.

Paveikslėlis

Prieš 40 metų, Norvegijoje dirbo vos kelios naftos kompanijos, dabar jų yra virš 50. Kalbama, kad ir dabar, virš ketvirtadalio Stavanger'io gyventojų yra vienaip ar kitaip susieti su šią rinką.

Kalbant apie tamsiąją verslo pusė, muziejus bando perduoti sparčiai besivystančios visą šios srities specifiką. Kaip ir JAV aukso karštligės metu, čia buvo daryta viskas kuo greitesniam praturtėjimui. Žmonės sutikdavo dirbti ypač rizikingom sąlygom, nepaisė jokių darbo saugos standartų ar normų. Pvz, jeigu didžiausias saugus nerimo gilis yra ties 180 metrų - jie dirbo iki 400. Platformų darbuotojai žūdavo tiesiog pakeliui į darbą. Technologijas gerindavo 'žmonių kraujo' kaina.

Ypatingas atvejis buvo 1980 metais įvykęs "Alexander L. Kielland" platformos sprogimas, čia žuvo virš 120 asmenų. Tai privertė šalies gyventojus ir valdžiai nuleisti gaunamus turtus į antrą vietą, prisiminti, kad pagrindinis šalies resursas ir turtas vis gi yra žmonės. Nuo to momento buvo pilnai peržiūrėti visi saugumo standartai ir reikalavimai, Norvegija tapo panašesnė į tą konservatyvią ir socialiai atsakingą šalį, kurią mes matome dabar.

Be abejo, pagrindinė Naftos Muziejaus ekspozicija yra įvairios įrangos maketai ir paaukoti originalai. Čia susipažinsite tu gręžimo, povandeninių įrenginių, saugumo priemonių ir technologijos evoliucija, techninių sprendimų atradimais ir jų pritaikymu. Dvejuose nedidelėse kino salėse rodomi trumpi filmai - vienas apie amžiną tėvų ir vaikų konfliktą (vietinės naftininkų šeimos pavaizdžiu) ir, paprastesnis - apie narų darbo ypatumus.

Po muziejaus lankymo, kiek vienas komandos narys užsiėmė savo reikalas, vakaras buvo laisvas.

Nors gerų orų neprognozuoja, asmeniškai, rytoj planuoju keliauti į Pulpit'ą. Kompanijos man sudaryti niekas nenori, tad rašysiu savo apžvalgą :-)
Drop a gear and disappear.

Grįžti į “Kelionių aprašymai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra