2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Kelionės, kelionių aprašymai.
Vartotojo avataras
Badža
Pranešimai: 17
Užsiregistravo: 2018-02-10 21:02
Karma: 27

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Badža » 2018-05-17 08:49

:ugeek:
Prikabinti failai
20180516_222631.jpg
20180516_202912.jpg
20180516_184642.jpg
20180516_141224.jpg
20180516_142804.jpg


Rytas už vakarą protingesnis...
Maagelanas
Pranešimai: 21
Užsiregistravo: 2017-12-11 06:02
Karma: 7

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Maagelanas » 2018-05-17 17:37

Pries diena kaip tik ziurejau video apie VFR ta enduro kur su automatine deze. Lygiai toj pacioj vietoj radijatoriu pratryne :) ten visi su BMW vare ir vienas su Honda. Tai bmvistai juokesi is jo tos hondos iki nukritimo. Triperis kokiu reta :)
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė turistux » 2018-05-17 18:30

Jo, Bemwistai buna pasitaiko arogantiski ir nemandagus...
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
DainiusM
Pranešimai: 275
Užsiregistravo: 2015-10-30 14:45
Karma: 201

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė DainiusM » 2018-05-17 22:19

ania? :roll:
Nastradal Predskazamus nam budushchee...
Vartotojo avataras
Debesys
Pranešimai: 1048
Užsiregistravo: 2018-04-24 10:18
Karma: 428

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Debesys » 2018-05-18 01:50

Palikite temą kelionės aprašymui, neterškite nereikalingomis diskusijomis, arba diskutuojite kitur.
Triumph Tiger 800 ABS 2014m
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-18 02:09

Deja, šiandien, praktiškai, neturiu apie ką rašyti.

Viktoras sumontavo radiatorių - viskas veikia. Jokių spec nuorinimų, kaip supratau, jis nedarė. Jokių fontanų nepatyrė. Nesuprantu apie ką yra šitos kalbos. Atrodo kaip kažkokia diletantų patirtis. Asmeniškai keičiau aušinimo skysti 2 kartus skirtingiems motociklams ir maksimum kas pasirodė įdomu - radiatoriaus burbuliavimas per pirmą variklio darbo minute.

Išvažiavome ganėtinai vėlai - 10:30 (laukėme būto savininko kad atiduoti raktus). Nuo pat pradžių mus pagavo lengvas lietus ir lydėjo iki pat Moldovos ir Rumunijos sienos. Kadangi esame puikiai pasiruošę šitam reikalui - jokių problemų nebuvo. Vienintelis trūkumas - nesustojome 'Ukrainos mariose' juodojoje jūroje.

Ukrainos ir Moldovos siena buvo visiškas juokas - niekas nieko netikrino. Tiksliau, šiek tiek prisikabino prie mano aktyvuoto anglies ir aspirino. Reikėjo įrodyti jog tai nėra kažkokie stiprūs vaistai. Ir priėmė ir išleido labai greitai. Moldovoje, kol stovėjome eilėje prie pasienio punkto, trešnės pardavėjos mus ją ir pavaišino. Panašu, kad motociklai čia irgi labai traukia dėmesį.

Pačiame Rumunijos pasienio dalyje sutikome labai malonu darbuotoją - tipinį vietinį veidą, bet, kažkaip, labai linksmą ir draugišką. Pažiūrėjęs numerius - lietuviškai pasisveikino. Greitai patikrino dokumentus ir, vienintelis, per visą mūsų keliavimo per muitines istorija, su malonumu ir pasididžiavimu pasakė "Welcome to Romania!".

Tiesiu keliu atvažiavome į Buchareštą. Pakeliui stebėjome tradicinį šalies vaizdą - dvejų metrų tvoras, prie kelio ant kėdės sėdinčius pensininkus ir čia pat žaidžiančius vaikus. Keliai - neturiu nei vieno priekaišto. Sostinė - labai didingas miestas. Kainos - kažkiek kandžiojasi, bet žemesnės nei LT.

Rytoj važiuosime vertinti Tranfargarašano serpantinus ir aplinką.

Visiškai nieko nefotografavau - dienos pradžioje buvo labai drėgna, prie sienos tą daryti draudžiama, vėliau - tamsu (ir pamiršau paimti foto aparatą į miestą, ot). Todėl, tiesiog pridedu mielo kačiuko paveiksliuką iš interneto.

Paveikslėlis
Drop a gear and disappear.
Fo!
Pranešimai: 146
Užsiregistravo: 2015-10-31 11:36
Karma: 34

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Fo! » 2018-05-18 08:03

Labas rytas,
Smagi kelionė - smagiai skaitosi.
Ant FJR'o sumontuotas PUIG papildomas stikliukas. Pats mastau toki įsigyti. Ar vertas dėmesio - per kiek maždauk nukreipia oro srautą?
Vartotojo avataras
domas
Pranešimai: 466
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:13
Karma: 740

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė domas » 2018-05-18 11:39

Draugas Decoy, prasom neatsipalaiduoti su aprasymais ir fotoreportazais- komjaunimas jus ne tam siunte i komandiruote, kad paatostogautumete :evil:
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-19 00:12

Gerai, gerai, pas mus šiandien yra nuotykių diena :D

(iš anksto atsiprašau dėl prastos GoPro kadrų kokybės, nėra galimybės čia pareguliuoti spalvas iš protune į teisingas)

Tiksliau, vakar vakare sulūžo Giedriaus krepšių raktas. Neaišku kaip, neaišku kodėl. Iš to išsivystė 2 situacijos sprendimai - atsuktuvas ir meistro pagalba. Viktoro išmintis "sugadinti lengva, taisyti - brangu" laimėjo. Tą vakarą nieko nelietėme, o ryte pirmu reikalu nuvažiavome medžioti išmanančio žmogaus pagal Google patarimus.

Atvykę prie kažkokio turgelio visiškai nieko neradome, pabandėme klausinėti vietinių - čia jie nekalba nei angliškai, nei rusiškai, kiti tiesiog nieko nežino. Tačiau, beveik stebuklingai, vienos mažos parduotuvės darbuotojas suprato ko mums reikia ir tą, kad savo kalba jokios informacijos jis neperduos. Todėl, žmogus uždarė savo parduotuvę, griebė Giedrių už rankos ir, kol mes laukėme prie motociklų, nuvedė į 500m atstumu esantį prekybos centrą, kur pirštu parodė į reikalingą vietą. Tuo tarpu, į jo parduotuvę bandė užsukti keli pirkėjai. Niekas negalėjo suprasti kodėl ji yra uždaryta. Skolingi nelikome.

Po kelių minučių motociklai buvo priparkuoti prie taisyklos, o krepšiai perduoti meistrui. Specialistas įvertino situaciją, greitai nufotografavo viską telefonu ir persiuntė kolegai. Akimirksniu gavo atsakymą - viskas gerai, busiu už pusvalandžio, padarysime už ~30 JAV dolcų (berods tiek).

Kad nešvaistyti laiko, laisvą laiką nusprendėme panaudoti motociklų plovimui po lietingos ir dulkėtos aplinkos. Tas pats Google surado prie pat esančią plovyklą pavadinimu "Perfect wash" iš paveiksliukų - didesnis angaras su vandens 'pistoletais'. Atvažiavus į vietą pamatėme spindinčias čia dirbančių vyrukų akis: "Ar Jūs pas mus? reikia plauti? Kaip gerai!". Vieno motociklas - 3 eurai. Plauna pats darbuotojas. Mūsų paprašė nuimti centrines dėžes ir tiesiog palaukti. Vyrukas dirba labai kruopščiai, netaupė vandens. Vėliau, kai darbas buvo atliktas - dar kartą apžiūrėjo technika, informavo, kad jam labiausiai patinka FJR ir GTR, ir kad mes čia surinkome labai rimtos technikos kolekciją.

Paveikslėlis

Grįžus pas meistrą - darbai tik įpusėjo, bet po 10-15 minučių Giedrius jau tvirtino krepšius prie motociklo su porą naujų raktų.

Iš prekybos centro aikštelės išvykome ties 12 valandos dienos su kaitinančios saulės ir visiškai giedro dangaus palyda. Labai greitai pasiekėme "Barajul Vidraru" - Transfagarašano vizitinę kortelę, didelę užtvanką. Pabėgiojome kalnais, prisifotografavome ir t.t. Serpantinų kelias iki vietos - vaizdingas, bet tragiškos kokybės. Ir nelygus, ir nevalytas.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Toliau planuose buvo važiuoti, anot Google Maps puikiu kalnu keliu (berods 703H) link Sibiu. Tačiau prasukus keliasdešimt kilometrų asfaltas dingo, prasidėjo žvyras. Žinant Ukrainos situaciją, kai asfaltas gali atsirasti - pratęsėme kelionę gyliau. Asfalto neatsirado, tačiau iš niekur išdygo pora policijos automobilių. Sustojus prie nustebintų veidų, susikalbėjome angliškai. Paklausiau ar tas žvyras kažkas pasibaigs? Jie atsakė - tokio kelio dar apie 5km, toliau viskas atsistato. Kadangi pravažiavome nemaža atkarpą - nuskubėjome toliau. Bet, čia mūsų laukė didelis nervų, įgūdžių ir technikos išbandymo. "Gerasis" žvyras patapo minkštu smėlio ir įvairių didžių akmens koše. Baisiausia, kad jo teko važiuoti 15 procentų įkalnėm ir nuokalnėm. Vietomis leidomės mažiausiu įmanomu greičiu su išjungtu varikliu, maigant stabdžius po 2-3 kartus per sekundę, kad nenuriedėti, kad nesiblokuotu priekinis ratas, ir jeigu kažkas slysta - momentaliai gaudyti kojom. Moralinė patirtis ne pati maloniausia, tačiau praktika buvo atlikta sėkmingai - visi gyvi ir be technikos randų. Labiausiai prasėdo Viktoro nervai :D Kiti į situaciją reagavo su šypsenom - The Ukranian Experience įgavo tęsinį.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Galiausiai pasiekėme žadėtą asfalto dalį, kuris nuvedė į kitą, LABAI vaizdingą "7" ir/ar "7C" kelią palei "Olt" upę. Idealus asfaltas, 100km/h greičio apribojimas, platūs ir greiti posūkiai, panoraminiai kalnų vaizdai, malonūs orai - ko dar reikia geram pasivažinėjimui?

Dėl "offroad" nuotykių praradome daug laiko, todėl vakarinio važiavimo į kitą Transfargarašano pusę buvo atsisakytą. Šitą užduotį perkėlėme rytdienos rytui. Atstumas iš Sibiu nėra didelis, turėtume viską spėti su standartinę dienos programa.

Taip pat pabandėme aplankyti XIII kalno bažnyčia su panoraminiu vaizdu - Biserica Sfântul Mihail, tačiau atvykome ties 20 val, o jos lankymas yra mokamas (wtf? Užlipti ant natūralaus kalno yra mokama?) ir darbo valandos - tik iki 18 valandos. Visiškos pievos. Na nieko, bent jau paskraidinau droną. Nepaslėpsi tokių vietų nuo mūsų akių!!

Šiandieną uždarėme anksčiau, kad pradėti rytdienos planuos bent porą valandų anksčiau.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-20 16:51

Pietaujam sauletoje ir kalnuotoje Serbijoje. Gavome interneto :) tikiuosi vakare galesiu viska atnauginti. Kelisi Serbijoje - kaip Austrijoje, tik smelio daug pasitaiko. :?
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Badža
Pranešimai: 17
Užsiregistravo: 2018-02-10 21:02
Karma: 27

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Badža » 2018-05-21 01:09

Fo! rašė:Labas rytas,
Smagi kelionė - smagiai skaitosi.
Ant FJR'o sumontuotas PUIG papildomas stikliukas. Pats mastau toki įsigyti. Ar vertas dėmesio - per kiek maždauk nukreipia oro srautą?


Man labai patinka. Ugis 181cm ir oro srauta perkelia virš šalmo. Tikrai rekomenduoju.
Rytas už vakarą protingesnis...
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-21 02:23

Šeštadienio rytas prasidėjo vakar dienos plano 'damusimu'. Atsikėlėme 6:30 ir, po valandos, jau išvažiavome i Transfagarašaną. Pakeliui stebėjome kalnuose stringančius tamsius debesis ir spėliojome ar mūsų laukia tas pats. Tiesa sakant, pravažiuoti tokio debesies viduje labai norėčiau :-) bet, slėnis, kuriuo vykome į tikslą - buvo giedras. Vos-vos įsidrąsinę važiuoti serpantinais, pasiekėme užblokuotą kelio tašką. Nors pavažiuoti motociklams ten buvo galima, mes nerizikavome, juk komandos ir taip laukia ilgas ir vaizdingas kelias. Todėl, padarėme porą gerų nuotraukų ir nuskubėjome atgal. Čia man pavyko paslysti ir ant smėlio, ir ant baltos kelio juostos, be jokiu pasekmių, bet adrenalino dozė buvo pakankama, kad toliau nebe skubėti.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Pagrindinis šitos dienos plano tikslas buvo "Transalpina" kelias, kurį atidaro Birželio pirmą dieną. Abejojant, ar mums pavyks juo pravažiuoti, atvykus į vietą Gegužės 19d, nustebome, kad "67C" jau yra atidarytas, o jo "galuose" aktyviai darbuojasi vietiniai prekybininkai. Kas norėjo - įsigijo motociklo lipduką už vieno EUR kainą, kas nenorėjo bet priėjo prie kioskelio - kažkokiu įtartinu būdu, gavo jį nemokamai :D

Pradžioje, Lietuviškų motociklininkų komandą "Transalpina" pasitiko gražiais saulėtais orais, ryškiu pušų šešėlių žaidimu ant kelio dangos. Bet, labai greitai supratome, kad tuoj-tuoj mus 'skalaus'. Pirmas lietukas buvo labai švelnus ir įspūdingai garavo nuo asfalto ar šalia esančių įkaitusiu akmenų. Vėliau, kai temperatūra nukrito, jis pasidarė piktesnis, bet vis dar nekankino. Sunkiausia tapo kalno viršūnėje, prie+7 laipsnių temperatūros - jis pradėjo "kandžioti" riešus. Sankabos ir stabdžių darbas pasidarė labai sudėtingu net ir su šildomomis rankenomis.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kalbant apie patį maršrutą - be jokių abejonių, tai yra vienas is įspūdingiausių kelių, kuriuose man teko lankytis: ypatingai vaizdingas, aštrus ir staigus. Bet, manęs nedžiugino faktas, kad rajonas yra visiškai nepritaikytas turistams. Lyginant su Austrijos Alpių keliais, čia trūksta turistines infrastruktūros. Pvz pažymėtų ir įrengtų panoraminiu aikštelių su minimaliu parkingu. Kitaip, tenka sustoti viršuje kelio ir, darant nuotraukas, trukdyti ir stresuoti kitus eismo dalyvius. Padaryti reklamines nuotraukos analogą (ar kažką panašaus) yra visiškai neįmanoma - kai pravažiuoji juose vaizduojamą atkarpą, pradedi suvokti, kad nepadarei svarbiausio kadro, o grįžti - nebegali.

Vienu žodžiu, mūsų kova su stichija kažkada pamatysite video, o čia pasidalinu keliais kadrais.

Veliau, pakliuvome į kitą ne mažiau įspūdingą kelią numeriu "57", kuris vingiuoja Dunojaus pakrante. Patirtis primena Kroatiją ar Italiją, tačiau vietoj jūros yra didžiulė upė. Ir tai yra labai aiškus privalumas - vietoje vienodo tolimo horizonto gali stebėti pastoviai besikeičiančius pakrantės vaizdus.

Rumunijos pakrantėje radome gražių miestelių, pilių restauruojamų senų laikų griuvėsių, taip pat - modernius ir senus tiltus. Vietomis, kelias virto serpantinais, vietomis - peraugo į aukšto greičio vingiuojančią magistralę. Eismas buvo minimalus ir tai labai džiugino. Danga - labai nebloga, bet, šį kartą, ant jos radome daug smėlio ir akmenų. Kelis kartus tai privertė gerai suprakaituoti. Vienu atveju, guldant motociklą, priekinis ratas "rado" gerą akmenuką: mano asmeniniu atveju, efektas apsiribojo vairo prasėdimu kokiais 5cm ir sukibimas iškart sugrįžo. Tačiau, anot iš galo važiavusio Viktoro - motociklo ratai 'isspjove' akmenį taip stipriai ir staigiai, kad jis lengvai pramuštu kito motociklo "windshield'ą". Antras atvejis buvo išeinant is posūkio atsukant akceleratorių. Atliekant minėtus veiksmus pastebėjau ganėtinai plačią smėlio juostelę, apvažiuoti kurios buvo tiesiog neįmanoma. Kadangi motociklas buvo status - nei laso nesuabejojau savo jėgomis ir švelniai atsukant gazą praskridau tiesiai per smėlį. Efektas buvo toks, kad vienu metu netekau abiejų ratų sukibimo. Nors tai truko vos dali sekundes, slydimo situacija sukėle nemenką šoką.

Nepaisant sėkmingų vairavimo incidentų, šiandien net 2 kartus paguldžiau motociklą, lygioje vietoje. Pirmą kartą - sustojant nuokalnėje (kojelė, lygtais, turėjo laikyti, bet po mažo pastūmimo fizika triumfavo). Antrą kartą - užvažiuojant ant storo naujo asfalto sluoksnio (priekinis ratas pakilo sėkmingai, o galinis "lipo" visiškai netinkamu kampu). Kadangi civic'as pasirūpino fantastiškais metaliniais lankais - atsipirkau keliais 'koviniais' randais ir eiline pamoka 'neskubeti'. Nežinau kiek man ju reikia, kad tikrai to nedaryti....

Grįžtant prie kelių, konkrečiau - Dunojaus pakrantės, visiškai nesuprantame, kodėl jis nėra minimas kaip vienas geriausiu Europos kelių sąraše.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Taip pat, norisi dar kartą paminėti Rumunų svetingumą. Šiandien stebėjome praeitų dienų tęsinį - vairuotojai užleisdavo kelią, kavinės darbuotojai patys stengėsi suprasti kliento poreikius. Paprastesniu degalinių darbuotojai negailėjo patarimų kaip suprasti didesnę kolonėlę, pvz, kur priima banko korteles. Labai malonu!

Maždaug 21:30 atvykome į Rumunijos ir Serbijos pasienį - jokios eilės, tik mes ir vienas turistų autobusas. Mūsų nuostabai, ir vienoje ir kitoje pusėje tiesiog patikrino dokumentus ir paklausė kur keliaujame. Konkrečiai Serbijoje, nors ir važiavome po autobuso, darbuotojais mus pakvietė pirmus, be eilės. Sienos kirtimo procedūra užėmė vos 10 minučių.

Užsipylėme kuro ir išvykome į kempingą. Prie pat posūkio į mišką, mus pasitiko automobilis su šeimininkais - vyru ir žmona. Kad pastebėtume "punktą", vienas iš jų suko žibintą. Pamačius, kad mūsų kompanija stabdo, jie greitai įsėdo į automobilį ir palydėjo motociklininkus iki vietos. Čia gavome visokių vaišių (kaip kelių rūšių sūrių užkandžių taip ir saldžios naminės uogienės).

Rytdienos planas - Tranzitinis kelias Juodkalnijos draustiniu keliais.
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Plasnart
Pranešimai: 851
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:30
Karma: 935

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Plasnart » 2018-05-21 08:37

Decoy matau su kiekviena kelione ekstremaleja: zvyro vis daugiau, smelis ant asfalto jau labiau pramoga nei problema... Pats laikas išbandyti ADV (bekeles) pramogas. Be bajerio - rekomenduoju
HONDA CRF1000
Vartotojo avataras
mykolaila
Pranešimai: 589
Užsiregistravo: 2015-10-22 19:37
Karma: 348

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė mykolaila » 2018-05-21 09:37

Plasnart rašė:Žinutės nuoroda Pats laikas išbandyti ADV (bekeles) pramogas

... su Kawasaki GTR'u :)

Tik pabaigiau sakinį :D
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-22 03:32

Dar keli dienos kadrai - tiltukas ir mūsų super jaukios nakvynes namukas :-)

Pastaruoju metu turim labai prastą internetą, nelabai yra laiko viską papostinti.
Mintis surašiau reikia nuotraukas paruošti ir pasidalinsiu. Manau vakare tikrai bus poros dienų ataskaitos.

Mes jau Kroatijoje, viskas super.

Paveikslėlis

Paveikslėlis
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
turistux
Pranešimai: 2156
Užsiregistravo: 2015-11-01 18:04
Karma: 745

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė turistux » 2018-05-22 07:21

Labai simpatiška trobelė :)
Beverly 350 ST
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-22 23:17

Išvažiuojant is mūsų jaukaus namelio, Sekmadienį, man nustojo veikti abi trumpųjų šviesų lemputės. Panašu, kad tai įvyko ne dėl prastų kelių ir pastovios vibracijos, o pasibaigė jų resursas. Philips ColorVision, kaip ir kitos ryškesnės H4 variacijos ilgu veikimo laiku nepasižymi. Beje, tolimų šviesų "siūlai" - vis dar funkcionavo.

Taip pat, Giedrius skundėsi, kad, galimai, pradeda byrėti galinio rato guolis. Bet, išnagrinėjus situaciją išsamiau, supratome, kad tai yra smėlio ir kito purvo gavusi grandinė.

Todėl, pirmoje eilėje aplankėme rimtesnę degalinė, kur nupirkome porą standartinių Osram lempučių ir grandinei tinkančio valiklio. Po kelių minučių viskas buvo pakeista/sutvarkyta ir kelionę tęsėme kaip priklauso, techniškai tvarkinga įranga.

Norėjau to neminėti, tačiau nusprendžiau parašyti bendram atsargumo lavinimui. Vienoje didelėje Serbijos degalinėje matėme kaip, norint greitai pravažiuoti tarp pompų ir įėjimo į parduotuvę (degalinę) automobilis partrenkė iš ten išeinantį žmogų. Laimei, jis (iš akies) nepatyrė jokių rimtų sužalojimų, pats atsistojo, pats prisėdo, bendravo su kaltininku ir degalinės atstovais. Reziumuojant - dairykitės net saugiose vietose.

Kaip ir Rumunijos atveju, mus labai nustebino Serbijos aplinka ir keliai. Pradžioje važiavome pro tradicinius namus su garažo vartais vietoj durų, tačiau, labai greitai, viskas pasikeitė į modernią aplinką: kelių danga pasidarė lygi, o maršrutai pradėjo vingiuoti ne prasčiau kaip Austrijos slėniuose - miškai, pievos, kalnai, tiltai. Asmeniškai pastebėjau vieną skirtumą - jeigu centrinėje Europoje keliai vingiuoja aplink kalnus (aišku, aukštus), čia - jie eina kalno "stuburu". Važiuoti ir grožiesi slėnio vaizdais tai dešinėje, tai kairėje. Labai-labai gražu. Aišku, čia nėra kažkokių apžvalgos aikštelių arba žymių "sustok čia ir pasigrožėk", ko yra pilna Alpėse. Tad sustoji vienoje vietoje ir, vėliau, vis norisi vėl sustoti ir čia, ir čia, ir dar čia.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Iš kitos pusės, keliai nėra gerai valyti - dažnai pasitaikydavo ir smėlio, ir akmenukų (ypač prie kaimų). Todėl, važiuoti reikėjo žymiai lėčiau ir atsargiau. Vienu momentu pakliuvome į padengta akmens dulkėmis kelią. Iš akies, viskas atrodė labai gerai, tačiau, kelis kartus man slydo galas ir prarasdavo sukibimą priekis. Atrodo, kelis momentus nufilmavau, bus įdomu tą pamatyti iš "trečio asmens".

Serbijos ir Juodkalnijos sienos kirtimas užtruko tik porą minučių: pirmame punkte mus paprašė pateikti pasus, iškart juos atidavė su komentaru "Go!". Antrame punkte - beveik tas pats, bet parodyti reikėjo dar ir techninį pasą. Niekas netikrino nei ką vežame, nei motociklų kėbulų numerius nei ką.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Dėl netikslios laiko apskaitos greitai vakarėjo. Nusprendėme perkelti Durmitor parko lankymą kitai dienai. Kitaip, juo siaurais keliukais tektu važiuoti po mėnulio šviesa.

Dar vienas įdomus aktualus Juodkalnijos faktas - kai kurios degalinės dirba tik iki 17 ar 18 valandos. Dėl to mums nepavyko laiku papildyti bakus. FJR, GTR ir Varadero yra ganėtinai 'stori', su 22+ litrų talpomis, o naujo VFR'o, gamintojas nepagailėjo ir pasirinko 18 l variantą. Pagal vidutines sąnaudas ir važiavimo ypatumus paskaičiavome, kad Viktoras, tikriausiai, sustos maždaug 10-20km iki artimiausios degalinės, o gal ir davažiuos. Jeigu taip atsitiktu - važiuotume iki degalinės patys, pirktume tarą ir vežtume 'papildymą' atgal. Bet, moto dievai mums nusišypsojo ir, eko režimu, vėlai vakare, visi sėkmingai pasiekė artimiausią degalinę. VFR'as priėmė maždaug 17 litrų, galėjo nuvažiuoti dar, maždaug 10km.

Su Nikšic apartamentais savininku, Marco, buvo dar viena keisčiausia istorija: kadangi vėluojame, parašiau sms'ą - "labai atsiprašome, bet mes vėluojame, atvyksime tada ir tada". Po pusvalandžio iš to numerio atėjo SMS "Respected, when are you planning to arrive exacty?", į ką atrašiau "manau kad taip ir taip".

Į vietą, navigacija mus atvedė nevisai tiksliai (prie kito namo). Kol, tamsoje, bandėme patikslinti informaciją apie namo buvimo vietą su praeiviu, pastebėjome iš tolo ateinanti vyruką. Tai ir buvo Marco. Pasirodo, jis pastebėjom mus iš tolo. Žinant, kad mes atvyksime 4 motociklais - jis padarė teisingą išvadą.

Susikalbėjus, paaiškėjo, kad mano SMS jis negavo, nei pirmo nei antro. O mano pusėje viska atrodė kaip dialogas. Kažkokia mistika. Kaip jis žinojo kada mūsų laukti?, kad čia tikrai tikrai mes ir t.t.

Vėliau, jis siūlė apsilankyti prie apartamentų esančiame bare, kuris neturi nieko apart sulčių. Visą kitą jis greitai nupirktu prie pat esančiame supermarkete :D Tą atlikome patys. Vėliau, kadangi Marco taip norėjo su mumis pabendrauti pakvietėme prisijungti. Nors jis ir nešneka angliškai taip gerai, maloniai pabendravome. Be abejo lietėme politines temas. Jis, pasirodo, yra didelis pacifistas - kelis kartus kartojo jog Serbai, Juodkalniečiai, Kroatai ir t.t. yra ta pati tauta nepaisant savo politinio gyvenimo, kad jis visus gerbia ir myli. Taip pat, papasakojo savo šalies nelengvą istoriją, apie tai, kaip jie turi Eurą, bet nėra EU nariai ir t.t.

Žodžiu, vakar taipogi buvo labai turiningas :-)
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
Decoy
Pranešimai: 3532
Užsiregistravo: 2015-10-28 19:26
Karma: 1726

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė Decoy » 2018-05-23 01:20

Pirmadienį, iš Marko apartamentų išvykome anksčiau. Kaip ir planavome vakar - pradžioje turėjome sugrįžti į Durminos Juodkalnijos nacionalinį gamtos draustinį. Aplinkinė gamta - stulbino, automobiliniai keliai - labai siauri, vingiuoti, važiuoti jais pavyksta ne greičiau nei 40km/h. Danga - nebloga, bet ir čia pribarstyta daug smėlio ir akmenukų.

Maršruto pradžioje sustojome prie geriausio panoraminio vaizdo kalvos pavadinimu "Sedlo". Prie jo buvo priparkuoti keli tušti automobiliai. Užlipę ant aukščiausio apžvalgos taško supratome, kad tai yra 'hikeriai', kurie linksminosi prie žemiau esančio ežero kranto. Nesupraskit mus neteisingai, bet erdvė yra vieša ir mums labai norėjosi pamatyti kas gi ten vyksta :D :D

Paveikslėlis

Po bendrų nuotraukų kalnų fone išvažiavome gyliau.

Paveikslėlis

Netrūkus, pasiekėme sniegu užblokuotą kelią su keliais stovinčiais automobiliais ir toliau pėsčiom, dėl įdomumo, išėjusiais piliečiais. Iškart po mūsų į vietą atvažiavo 2 prancūzai su rimtesnė video įranga (ar tai vlogeriai, ar tai jie filmuoja kažkokį dokumentinį filmą). Nusivylę pamatytu vaizdu šiek tiek pakalbino mus, o mes, atgal, pajuokavome, kad mūsų kastuvai liko namuose, dėl akivaizdžios logistikos problemos, bet gal, savo automobilyje, jie turi rezervinius? Visi pasijuokė ir išvažiavo.

Paveikslėlis

Trumpo kelio į greitkelį šone aplankėme kaimo turizmo sodybą "Eko Selo Durmitor", pasifotografavome su vietine fauna, įvertinome turkišką kavą. Susidraugavome su teritoriją saugojančiu šunimi. Nors kalytė nebuvo kažkokia pikta, ją pavyko visiškai atpalaiduoti :-)

Paveikslėlis

Paveikslėlis

...tuo tarpu, netoliese rinkosi gera audra. Keliasdešimt minučių bandėme suprasti kur skrenda debesys. Kadangi jų greitis nebuvo didelis, nusprendėme užsidėti lietaus aprangą ir sekti dienos planą. 

Viską atlikome laiku ir tiksliai - jau po kelių kelio minučių mus pradėjo mirkyti lengvas lietukas, vėliau - trumpai bet stipriai skalauti audra su lengvu žaibavimu. Po kelių ganėtinai paprastų serpantinų kilometrų, tuneliu pravažiavome aukštą kalną, kuris ir sulaukė visus debesis mums už nugarų. Nuo šito momento kelionė vyko saulėtoje aplinkoje.

Čia pat, serpantinais pasivijome vokišką BMW (kažkokį senesnį GS'ą). Anas, su 'balastu', lengvai guldė motociklą visur, kur man teko pristabdyti. Panašu, kad stabdžių jis nenaudojo visai. Kadangi motociklininkas, akivaizdžiai, važiavo geriau ir greičiau - nebandėme vytis. Vėliau, stovinčius kelio kišenėje, pravažiavome šitą porą kitame kelyje. Mano didžiausiai nuostabai - tai jau pagyvenusi pora. Wow.

Vidurdienio maršruto tikslas buvo kitas nacionalinis parkas - Lovcen, konkrečiau, jo turistais lankomiausias taškas kalno viršūnėje su dar vienu stulbinančiu panoraminiu vaizdu - Petar II mauzoliejus. 

Paveikslėlis

Bet, įdomi situacija įvyko žymiai anksčiau. Iš esmės, pakliuvome į labai sudėtingą senojo kalnų kelio ruožą. Be abejo jis buvo fantastiškai vaizdingas, bet pilnas staigių aklų posūkių su kraštais į bedugnę, daug smėlio, daug akmenų, labai siauras ir iš priekio atvažiuojančiais ūkininkais, kurie niekas nenorėjo duoti kelią motociklui. Čia pajutome tikra "sport touringą" - po 20km, 30-ties km ruožo, nuo pastovaus sankabos ir stabdžiu rankenėlių spaudžiojimo, galvos perkėlimo į vieną ar kitą pusę optimizuojant svorio centrą man pradėjo skaudėti ir pečiai, ir riešai, ir delnai. Važiuoti tapo beveik nemalonu, o sustoti tokio kelio viduryje - tiesiog nesaugu.

Bet, įdomiausia ir netikėta situacija buvo sekanti: važiuojant tiesesne atkarpą pastebėjau, kad vidury kelio stovi žirgas, kramto kažkokio krūmo šakas. Pristabdžiau. Pastebėjęs link jo artėjančius triukšmingus motociklus, jis staigiai nusprendė nuo mūsų bėgti. Kadangi kelias buvo siauras ir be galimybės iš jo iššokti, bėgo jis mūsų maršruto kryptimi.

Pabandžiau važiuoti greičiau - jis irgi didindavo tempą ir mėtėsi iš vienos į kitą kelio pusės. Pabandžiau važiuoti lėčiau, jis beveik sustodavo, bet mums priartėjant - vėl grįždavo prie 'standartinio' užsiėmimo. Galiausiai, savo rizikai, staigiai jį aplenkiau, pravažiavau toliau ir sustabdžiau motociklą skersai kelio. Kai ganomas kolegom žirgas atbėgo arčiau - papildomai užspaudžiau signalą. Deja, tai nepadėjo - visiškai išsigandęs, jis prašoko pro šoną ir nubėgo toliau. Jo galopas siekė 45 km/h.

Paveikslėlis

Galutinis sprendimas buvo sulaukti tiesios, ir lenkti jį kaip paprastą automobilį. Man tą padaryti pavyko labai paprastai. Bet, kai manevrą atliko Viktoras, staiga, žirgas nusprendė pakeisti kryptį ir prieš pat jį nusukti į prie kelio atsiradusią pievą. VFR'ui atlikti 'emergency braking', bet viskas buvo suvaldyta. Kitiems kelionės dalyviams rizikuoti neteko. Tokia vat istorija su gera pabaiga. Visą laiką žirgo buvo labai gaila, vargšas gyvunas galėjo paslysti, apsiversti ir gerai susižaloti.

Grįžtant prie antro parko temos - čia susidūrėme su jau atnaujintu ir aktyviai keičiamu kalnų keliu. Pirmu važiuoti buvo vienas malonumas, antru - tiesiog pragaras. Gerai, kad žvyro ir smėlio atkarpa pasitaikė ganėtinai trumpa. Sutikome parko administracijos pareigūną, kuris paprašė sumokėti už įvažiavimą į teritoriją po 2 eur per žmogų. Atsižvelgiant į pirmai lankytą parką, situacija man pasirodė labai įtartina, bet žmogus turėjo ir gražų pažymėjimą, ir įteikė paslaugos pirkimo kvitukus.

Mauzoliejaus kalno apžvalgos aikštelė yra kažkas labai neįprasto.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Vakare nusileidome į Kotor'ą. Be abejo, turėjome užkopti į pačia vietinės pilies viršunę. Manau, čia sudeginau gerą pusę kilogramo "lašinių". Niekada nemaniau kad kažkas norės taip smarkiai kankinti pėsčiuosius. Deja, čia nėra nei normalaus ženklinimo, nei žmoniškų laiptukų, nei saugios dangos (viskas super slidu).

(šita nuotrauka daryta iš aukštesnių serpantinų)

Paveikslėlis

Panoraminis Kotor'o įlankos vaizdas, be abejonių, yra labai gražus, tačiau, ar vertą aukoti savo sveikata yra kiek vieno žmogaus asmeninis klausimas. Asmeniškai - nesigailiu, juk tai buvo vienas iš mūsų kelionės tikslų, bet jeigu Jūs abejojate - geriau tiesiog nelipti. Ypač tuo metu, kai iš Jūsų reikalaujamas 8 eur mokestis. Kadangi mes atvykome vėlai, kasininkas susipakavo ir nuėjo namo pro mus. Dar pasveikino, kad nuo šitos akimirkos kelias yra 'free of charge'.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Po viso 'darbo', mano marškinėliai atrodė taip, tarsi pasivoliočiau kreidoje :-)
Drop a gear and disappear.
Vartotojo avataras
mykolaila
Pranešimai: 589
Užsiregistravo: 2015-10-22 19:37
Karma: 348

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė mykolaila » 2018-05-23 09:15

Decoy rašė:Žinutės nuoroda Panoraminis Kotor'o įlankos vaizdas, be abejonių, yra labai gražus, tačiau, ar vertą aukoti savo sveikata yra kiek vieno žmogaus asmeninis klausimas. Asmeniškai - nesigailiu, juk tai buvo vienas iš mūsų kelionės tikslų, bet jeigu Jūs abejojate - geriau tiesiog nelipti. Ypač tuo metu, kai iš Jūsų reikalaujamas 8 eur mokestis. Kadangi mes atvykome vėlai, kasininkas susipakavo ir nuėjo namo pro mus. Dar pasveikino, kad nuo šitos akimirkos kelias yra 'free of charge'.

Prieš 5 metus lipti buvo galima nemokamai :) Tik parduodamas vanduo kopimo take kuo aukščiau tuo buvo brangesnis ;) Gera prisiminti tuos vaizdus..
Vartotojo avataras
domas
Pranešimai: 466
Užsiregistravo: 2015-10-22 08:13
Karma: 740

2018 05 - Rytų Europos megaratukas

Standartinė domas » 2018-05-23 15:41

Vyrai su litrais ir daugiau, o juos kumeles lenkia :evil: Nusivyliau, kad is tu undiniu interviu nepajamet, nu bent jau nuotrauka pasidalinot...

Grįžti į “Kelionių aprašymai”

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra